Thursday, July 21, 2011

ဝန္ၾကီးအေဆာင္ေယာင္

ဝန္ၾကီးအေဆာင္ေယာင္


အမ်ိဳးအစား -ဝန္ၾကီးအေဆာင္ေယာင္
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစု တတိယ ႏွစ္အစိတ္၊ မႏၲေလး
Techniques- ( နားလည္မႈမလြဲေစဖို႕ မူရင္း ကိုဘဲၾကည့္ပါ )
(Shoulder belt) Gold relief work, formed by raising and finished with repoussé and incised work(Ear tube) Gold sheets and filigree work(Ear tube) Gold sheets and filigree work(Foil order) Engraved thin gold metal foil
Dimensions - (Shoulder belt) Length 61 cm(Shoulder belt) Width 13.4 cm (maximum)(Ear tube) Length 9.5 cm(Ear tube) Width 3.2 cm (maximum)(Ear tube) Length 9.5 cm(Ear tube) Width 3.2 cm (maximum)(Foil order) Length 28 cm(Foil order) Width 7 cm
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး၊ ျမန္မာ။
လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - IS.15 to C-1947
မႏၲေလး၊ သီေပါမင္းက အမႈထမ္း အဆင့္ျမင့္နန္းတြင္း
အမတ္ၾကီးတစ္ဦးအတြက္ခ်ီးျမင့္တဲ့ ဘြဲ႕တဆိပ္ပါေရႊျပား၊ ေရႊနားေတာင္း၊ ၁၂ ၾကိဳးေရႊစလြယ္အေဆာင္ေယာင္ေတြပါ။ ဒီလိုအေဆာင္ေယာင္မ်ိဳးကို ဘုရင္ေရွ႕ေတာ္ ညီလာခံဝင္တဲ့အကာမွာဝတ္ဆင္တာပါ။ ရာထူးရာခန္ ဘယ္ေလာက္အဆင့္ျမင့္တယ္ဆိုတာကို ေရႊစလြယ္မွာပါတဲ့ ေရႊၾကိဳးအေရတြက္ကိုၾကည့္ျပီးသိႏိုင္ပါတယ္။ ေရႊစလြယ္ထိပ္ ခ်ိပ္မွာပါတဲ့ အ႐ုပ္ ၃ခုမွာ ေဒါင္းပံုဟာ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ကို ကိုစားျပဳပါတယ္။ ဝန္ၾကီးရဲ့ ဘြဲ႕နာမည္ကိုေရႊျပားေပၚမွာ ေရးထိုးထားသလို အနီေရာင္ဖဲၾကိဳးစကိုျဖင့္ ေခါင္းေပါင္း ဒါမွမဟုတ္ နဖူးမွာစီးျပီးမွသာ ဘုရင့္ေရွ႕ေတာ္ကိုအခစားဝင္မွာပါ။
(ျပတိုက္ရဲ့မွတ္ခ်က္ကဒီေလာက္ဘဲေရးထားပါတယ္။)

၁၈၅၄ ခုႏွစ္ကပန္းခ်ီကား

၁၉ ရာစု ေျခခ်င္းတစ္စုံ

၁၉ ရာစု ေျခခ်င္းတစ္စုံ



အမ်ိဳးအစား - ေျခခ်င္းတစ္စုံ
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစု
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး၊ ျမန္မာ
ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - ေရႊသားစစ္စစ္ တြင္ ပတၱျမား အ႐ိုင္းတုံးမ်ားျဖင့္အလွဆင္။
အရြယ္အစား - အျပင္ဘက္ ကြင္းအက်ယ္ ၈.၉ စင္တီမီတာ ၊ အတြင္းဘက္ ကြင္း အက်ယ္ ၈.၂ စင္တီမီတာ။
လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - 03159:1, 2/(IS)

ဒီ ေရႊသားစစ္စစ္ မွာ မေသြးရေသးတဲ့ ပတၱျမား အ႐ိုင္းတုံးကေလး ေတြႏွင့္ အလွဆင္ထားတဲ့ ဒီ မိန္းမဝတ္ ေျခခ်င္းတစ္စံု ဟာ ၁၉ ရာစုအေစာ ပိုင္းႏွစ္မ်ား ဆီကပါ။
ဒီလို တန္ဖိုးၾကီးျပီး လွပႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ရတနာကို ဝတ္ဆင္သူဟာ ဘုရင့္ မိသားစုဝင္၊ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ ဒါမွမဟုတ္ ဝန္ၾကီးကေတာ္ ေတြထဲက ဘဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

၁၉ ရာစု လည္ဆြဲဘယက္

၁၉ ရာစု လည္ဆြဲဘယက္


အမ်ိဳးအစား - လည္ဆြဲဘယက္
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစု
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး၊ ျမန္မာ
ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - ေရႊ ခ်ည္ၾကိဳးငယ္မ်ားတြင္ ပုလဲလုံးငယ္ကေလးမ်ား သီကုံး၍အလွဆင္။
အရြယ္အစား - မသိ
လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - 03165(IS)

ပုလဲလုံးငယ္ေလးေတြကို ေရႊခ်ည္ၾကိဳးေတြႏွင့္ ေသခ်ာသီျပီး အလွဆင္ထားတဲ့ ဒီလည္ဆြဲဘယက္ ဟာ လူတစ္ကိုယ္အတြက္ တစ္ဆင္စာ ေျခခ်င္း၊ လက္စြတ္၊ နားေတာင္း ၊ လည္ဆြဲ စတာေတြထဲက တစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို လူတစ္ကိုယ္အတြက္ တစ္ဆင္စာျပည့္ ဝတ္စားဆင္ယဥ္မႈဟာ မ်ိဳး႐ိုး အဆင့္တန္းျမင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးအတြက္ေတာ့ မရွိမျဖစ္ပါ။

နဂါးလက္ေကာက္

နဂါးလက္ေကာက္




အမ်ိဳးအစား - လက္ေကာက္၊ လည္ဆြဲ အပါ ရတနာ တစ္ဆင္စာ ။
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစု (၁၈၅၀)
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး၊ ျမန္မာ
ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - က်စ္ဆံျမႇိးက်စ္ ထားသလိုမ်ိဳး ေရႊၾကိဳး ဖြတ္ျမႇီးထိုး မွာ ပတၱျမား ျဖင့္ပံုေဖာ္အလွဆင္။
အရြယ္အစား - အရွည္(အလ်ား) ၇ လက္မ၊ အနံ ၀.၂၅ လက္မ ။
အရွည္ (အလ်ား) ၆ စင္တီမီတာ ( ပံုပါအတိုင္း)
အနံ ၆.၂ စင္တီမီတာ( ပံုပါအတိုင္း)
အထူ (ထူ) ၁.၁ စင္တီမီတာ( ပံုပါအတိုင္း)
လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - M.39-1939


၁၈၆၀ ခုႏွစ္ ေလာက္မွာ ပန္းခ်ီဆရာ ဒိန္း ဂါဘရီရယ္ ႐ိုဆက္စတီ ( Dante Gabriel Rossetti ) ဟာ ပန္းခ်ီ ေရးဖို႕ရာအတြက္ အေရာင္းေသြးစံုျပီး အသြင္စန္းတဲ့ ႏိုင္ငံရပ္ျခားျဖစ္ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာ ႏွင့္ အျခား လိုတဲ့အပ္ပစၥည္း ေတြကို လစ္စစ္စတာ စကြဲရား (Leicester Square) ၊ ဟမ္းမားစမစ္ (Hammersmith) တဝိုက္ရွိ ထူးစန္းပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္ မွာ ဝယ္ယူခဲ့ပါတယ္။ ၁၈၆၅-၁၈၆၆ ခုႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေလာက္က ႐ိုဆက္စတီ ေရးခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီကားမွာ သူ႕ခ်စ္သူ သတို႕ သမီးကို ဒီ နဂါးလက္ေကာက္ ဆင္ျမန္းေစကာ ပံုတူကိုေရးခဲ့ပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာ ဒိန္း ဂါဘရီရယ္ ႐ိုဆက္တီ (Dante Gabriel Rossetti) ဟာဂ်ိန္းေမာရစ္(Jane Morris) ကိုလည္း မၾကာခဏ အမ်ိဳးသမီး ပံုတူ ေရးေလ့ရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ႐ိုစစ္စတီ က ဒီလက္ေကာက္အပါဝင္ ပစၥည္း အခ်ိဳ႕ ဂ်ိန္းေမာရစ္ ကိုေပးခဲ့တယ္။
ဂ်ိန္းေမာရစ္(Jane Morris)အျဖစ္ လူသိမ်ားတဲ့ ဂ်င္နီ (Janey) ဟာ ဆိုရွယ္လစ္ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု ႏွင့္ ဒီဇိုင္းပညာရွင္ ဝီလ်န္ ေမာရစ္ (William Morris) ရဲ့ ဇနီးပါ။ ၁၉၃၈ ေမ၊ မွာ ဂ်ိန္းေမာရစ္ ရဲ့ သမီးျဖစ္သူဟာ ရတနာ ပစၥည္း အခ်ိဳ႕ကို ဗစ္တိုးရီးယား ႏွင့္ အယ္ဘာတ္ျပတိုက္ ကို ေသတမ္းစာ ႏွင့္လႉဒါန္းခဲ့ပါတယ္။

=====================================
သီေပါမင္းပါေတာ္မူ ျပီးေနာက္ ၅ ႏွစ္အၾကာမွာ ဒီလို ျမန္မာျပည္က နန္းတြင္းသုံးရတနာ ပစၥည္းဟာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ လစ္စစ္စတာ ကိုေရာက္ေနပါျပီ။ ဒီပစၥည္းမူလ လာရာလမ္းေၾကာင္း ၂ ခုရွိတယ္။ မႏၲေလး ႏွင့္ ရတနာဂီရိ ။ ပါေတာ္မူတဲ့ ေန႕မွာ ရတနာပစၥည္း ေတြေပ်ာက္တယ္လို႕ ဘုရင္က ေရာ၊ ဆင္ျဖဴမရွင္ ကပါ အဂၤလိပ္အစိုးရကို တိုင္းတန္းထားတာရွိပါတယ္။

ရတနာဂီရိ ကိုပါေတာ္မူတဲ့ သီေပါဘုရင္ ကလည္း ပါလာတဲ့ ရတနာ ပစၥည္းေတြကို မၾကာခဏဆိုသလို ထုတ္ေရာင္းေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီပစၥည္းေတြဟာ နန္းတြင္းသုံးပစၥည္း ရယ္လို႕ ကံေသကံမ ေျပာလို႕မရပါ။ မႏၲေလးမွာ သိပ္ခ်မ္းသာ တဲ့ ကုလား၊ တရုတ္ ႏွင့္ ျမန္မာ သူေ႒းေတြ ဆီကလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ ကို ပညာေတာ္သင္ ႏွင့္ သံအမတ္ေတြအျဖစ္လာတဲ့ ျမန္မာေတြက စရိတ္ျပတ္လို႕ ေရာင္းခဲ့တာမ်ိဳး ေရာမျဖစ္ႏိုင္ ဘူးလား လို႕ လူကပ္ ေတြက ေမးလာရင္ လည္းမျဖစ္ႏိုင္ပါလို႕ဘဲေျဖရပါမယ္။

ရတနာ ပစၥည္းေတြက အမ်ိဳးသမီးသုံး ေတြျဖစ္ျပီး ပညာေတာ္သင္ ႏွင့္ သံအမတ္ေတြ အားလုံး အမ်ိဳးသားေတြၾကီးပါ။ ျမန္မာသံ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ကေတာ့ စရိတ္ျပတ္ျပီး ရက္အေတာ္ၾကာေသာင္တင္ေနဖူးပါတယ္။

ဒီလက္ေကာက္ကို ျပတိုက္က နဂါးလက္ေကာက္လို႕ ေျပာပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္႔အျမင္က ေတာ့ ပံုသိပ္မရွင္းပါ။ ေဘးတိုက္ပံုျဖစ္ေနပါတယ္။ ေရႊသိပ္မၾကိဳက္ေပမယ့္ လက္ရာ ဟာ သိပ္အႏုစိတ္ျပီး အဆင့္ျမင့္တယ္လို႕ထင္တယ္။

"လည္တုန္"

"လည္တုန္"




အမ်ိဳးအစား - လည္ဆြဲဘယက္

အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစုႏွစ္ ႏွစ္လယ္

ေတြ႕ရွိရာေနရာ - တနသၤာရီ၊ ျမန္မာ

ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - ေရႊခ်ည္ နဂထာ ကို နီက်င္က်င္အေရာင္ဆင္း ရရွိေအာင္ မဂ်ီးသီး(မန္က်ည္းသီ:) ႏွင့္ ေရႊကို ေရေႏြးထဲ ထည့္ ျပဳပ္တယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဆာလဖာ ကိုမီး႐ိႈ႕ျပီး ေရႊအေရာင္ရင့္လာ ေအာင္မိႈင္းတိုက္ တယ္။


အရြယ္အစား - အရွည္ ၂၈ စင္တီမီတာ ၊ အက်ယ္ ၈ စင္တီမီတာ


လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္


ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - 123-1852
၁၉ ရာစုအလယ္ပိုင္း မွာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ သိပ္ဝတ္တဲ့ လည္ဆြဲ ပါ ။ နီက်င္က်င္အေရာင္ရွိျပီး လည္မွာဆြဲထားရင္ တလႈပ္လႈပ္ႏွင့္ မို႕ "လည္တုန္" လို႕ေခၚတယ္။ အေျပာက္အမြန္းေကာင္းေကာင္း၊ ဆြဲသီး အေတာ္မ်ားမ်ား (၂၃ ခု) ၊ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ (၁၇၅၂-၁၈၈၅) အမွတ္လကၡဏာ ေဒါင္းတံဆိပ္ တို႕ႏွင့္ အလွဆင္ထားတာမို႕ ဝတ္ဆင္သူဟာ အင္မတန္ အဆင့္တန္းျမင့္တဲ့ အသိုင္းဝိုင္းကျဖစ္မွာပါ။
=====================================================
ထားဝယ္မွာ ဆင္ျဖဴမရွင္ ေနစဥ္တုန္းက ထုတ္ေရာင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြ ထဲက တစ္ခုျဖစ္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။
အေသးစိတ္ၾကည့္ခ်င္ရင္ျဖင့္ ပံုေပၚမွာ ကလက္ ႏွိပ္လိုက္ပါ။

ရတနာပံု ေငြဒဂၤါး

ရတနာပံု ေငြဒဂၤါး












































ဒီ ရတနာပံု ေငြဒဂၤါး ဓာတ္ပံုကို ( Private Collector )တစ္ဦးမွ ေက်းဇူးျပဳသည္။

ဘီလူးေခါင္း

ဘီလူးေခါင္း


အမ်ိဳးအစား - ဘီလူးေခါင္း မ်က္ႏွာဖုံး
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစုႏွစ္
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး။ ၊ ျမန္မာ
ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - စကၠဴသားကိုေပ်ာ့သြားေအာင္ေရစိမ္၊ ရလာတဲ့မံစကၠဴသားကို လိုရာပံုသြင္း၊ ေဆးျခယ္၊ ေရႊခ်ည္၊ေငြခ်ည္ထိုး ။
အရြယ္အစား -
အျမင့္ ၄၅ စင္တီမီတာ
ေဘးအက်ယ္ ၂၉ စင္တီမီတာ
လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - IM 45-1939

မူရင္း အိႏၵိယဇာတ္ေတာ္ ရာမာယာန ဇာတ္ဟာ သိဟိုဠ္ေရာက္ေတာ့ သီဟိုဠ္ဟန္ျဖစ္သြားပါတယ္။
ထိုင္းေရာက္ေတာ့ ထိုင္းမူပိုင္ဟန္ ျဖစ္သြားပါတယ္။

အခုျမင္ေနရတဲ့ ဘီလူးေခါင္းမ်က္ႏွာဖံုးကေတာ့ ျမန္မာဟန္ပါ။

ထိုင္းလိုအေခၚ "ခြန္" ( khon ) ရာမာယာန ဇာတ္ဟာ အယုဒၶယေခတ္ (Ayutthaya ) ၁၃၅၀-၁၇၆၇ ခုႏွစ္မ်ားဆီက ယိုးဒယားနန္းတြင္း ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြမွာ သိပ္ေရပန္းစားပါတယ္။

အခုျမင္ေနရတဲ့ အႏုစိတ္ လက္ရာ မႏၲေလးဟန္ ဘီလူးေခါင္းကို ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္ ျပထားပါတယ္။

ဟသၤာခံ ကြမ္းခြက္

ဟသၤာခံ ကြမ္းခြက္

အမ်ိဳးအစား - ဟသၤာခံ ကြမ္းခြက္
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစုႏွစ္ရဲ့ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ အစိတ္
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး ၊ ျမန္မာ
ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - မ်က္လုံးအျဖစ္ အရည္သန္႕ မိုးကုတ္ ပတၱျမား၊ ျမ (အတုျဖစ္ဟန္ရွိ)
စသျဖင့္ အလွဆင္ျပီး ေရႊသားကိုယ္ထယ္ကို လက္ျဖစ္ ေရႊခ်ည္ နဂထာခတ္ လုပ္ပံုေဖာ္။

အရြယ္အစား -
အျမင့္ ၄၁.၅ စင္တီမီတာ
ေဘးအက်ယ္ ၃၅.၅ စင္တီမီတာ
အနံ အက်ယ္ ၁၅ စင္တီမီတာ

လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရီးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - IS.246&A-1964

ဒီ ဟသၤာခံ ကြမ္းခြက္ဟာ သီေပါဘုရင္( ၁၈၇၈ -၁၈၈၅ ) မင္းခမ္းေတာ္ (King Regalia)ေတြထဲက တစ္ခုအပါဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္ ရဲ့အဆို ဒီကရဝိတ္ (ဟသၤာ) ငွက္ ဆိုတာ သက္ေတာ္ရွည္ျခင္း အနက္လို႕ ယူပါတယ္။ မႏၲေလး ေရႊနန္းေတာ္အတြင္း မွာေတာ့ ဒီဟသၤာခံ ကြမ္းခြက္ကို ကြမ္းႏွင့္ ေဆး၊ ထံုး စသျဖင့္ ပစၥည္းပစၥယ ေတြထည့္ရာမွာ သုံးပါတယ္။

ဒီလို ေဆး၊ကြမ္း၊ ထံုး စတာေတြဟာ ႐ိုးရာျမန္မာ လူ႔အဖြဲ႕စည္းမွာေတာ့ျဖင့္ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ေနပါျပီ။

ဗစ္တိုးရိးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္ အား ျမန္မာ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူေတြက ျမန္မာမင္းခမ္းေတာ္မ်ား မေပ်ာက္မပ်က္ ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ရန္ရည္ရြယ္လွ်က္ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ဒီဟသၤာခံ ကြမ္းခြက္ ကို ေပးအပ္ခဲ့တယ္ ျပတိုက္ကဆိုပါတယ္။

ကင္းဝန္မင္းၾကီးဦးေကာင္း၏ဝတ္႐ံု

ကင္းဝန္မင္းၾကီးဦးေကာင္၏ဝတ္႐ံု




















































































































အမ်ိဳးအစား - ကင္းဝန္မင္းၾကီးဦးေကာင္၏ဝတ္႐ံု
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစု ေနာက္ဆုံးႏွစ္အစိတ္

ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး ၊ ျမန္မာ

ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ဖဲသား၊ ပိုးထည္ ၊ ေရႊစင္ေရႊျပား ၊ ျခည္သားဖြတ္ျမီးထိုး စသျဖင့္ အသုံးျပဳ၍ စီရင္ခ်ဳပ္ထားေသာ ဝန္ၾကီးဝတ္႐ံု။

အတိုင္းအတာ
အေပၚဖုံးဝတ္႐ံု /
အေပၚဆုံးပခုံးမွ ေအာက္ဆုံးအနားသတ္အထိ - ၁၁၂ စင္တီမီတတာ
လက္အရွည္ - ၅၀ စင္တီမီတာ

ေဘးအက်ယ္ - ၅၁ စင္တီမီတာ ( ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ပခုံးအက်ယ္ )


ပုဆိုး
/
ပုဆိုး အနံ - ၂၃၉ စင္တီမီတာ
ပုဆိုး ကြင္းအက်ယ္ - ၄၄ စင္တီမီတာ

အတြင္းခံ အကႌ်ျဖဴ /
အေပၚဆုံးပခုံးမွ ေအာက္ဆုံးအနားသတ္အထိ - ၁၀၉ စင္တီမီတာ

လက္အရွည္ - ၈၇ စင္တီမီတာ
ေဘးအက်ယ္ - ၄၆ စင္တီမီတာ ( ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ပခုံးအက်ယ္ )

ေခါင္းစီး
/ ေခါင္းေပါင္း
ေခါင္းစီးၾကိဳး အလ်ား - ၅၀ စင္တီမီတာ

ေခါင္းေပါင္း အတြင္းက်ယ္ - ၁၆.၅ စင္တီမီတာ

ေခါင္းေပါင္း အျမင့္ - ၂၆.၅ စင္တီမီတာ


လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရီးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္

ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - IM.43 to D-1912
အခုျမင္ေနရတဲ့ ျမန္မာဘုရင္ ဝန္ၾကီးဝတ္စံုဟာ မင္းတုန္းမင္း(၁၈၅၂-၁၈၇၈) ႏွင့္ သီေပါဘုရင္ (၁၈၇၈-၁၈၈၅) လက္ထက္အထိ အမႉ႕ထမ္းခဲ့တဲ့ ' ကင္းဝန္မင္းၾကီး ဦးေကာင္း"ရဲ့ နန္းတြင္းဝတ္စံုျဖစ္တယ္။

ကင္းဝန္မင္းၾကီး သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္က အမွန္တကယ္ဝတ္ခဲ့တဲ့ ဝတ္စံုအစစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမႉ႕ဆိုင္ရာ ေရွးပစၥည္းေတြထမ္းသိမ္းရာမွာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္တဲ့ ဗစ္တိုးရီးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္ မွာျပသထားပါတယ္။ ဒီဝတ္စံုကို ဘယ္လိုကေနဘယ္လို ရတယ္လို႕ ျပတိုက္က အရိပ္အမြတ္ေတာင္ မေျပာပါ။

ျပတိုက္က ဒီဝတ္စံုကို ဘယ္လိုရတယ္ဆိုတာစိတ္ဝင္စားစရာပါ။ အဂၤလိပ္ေတြဟာ မႏၲေလးဘုရင့္နန္းေတာ္ကို မသိမ္းမွီကေန သိမ္းယူျပီးေနာက္အေတာ္ၾကာတဲ့အထိ
ကင္းဝန္မင္းၾကီးဦးေကာင္းရဲ့အကူညီေတြအမ်ားၾကီး ယူခဲ့၊ ရခဲ့ပါတယ္။ တည့္တည့္ေျပာရရင္ ေကာင္းေကာင္းအသုံးခ်တာပါဘဲ။

ကင္းဝန္မင္းၾကီးအေၾကာင္း ေရးထားျပီးသား စာတမ္းေတြ အေျမာက္အမ်ား ရွိျပီးျဖစ္လို႕ ထပ္မေရးေတာ့ပါ။
႐ုရွား လူမ်ိဳး ပါဠိ နဲ႕ သကၠတပညာရွင္ အိုင္ဗင္ ပဗလိုဗစ္ မိဖ္နယယ့္ (Ivan Pavlovich Minaev 1940- 1890 ) ရဲ့ ေန႕စဥ္ေရး မွတ္တမ္းအရ ျမန္မာဘုရင္ပါေတာ္မူျပီးျဖစ္ေနပါလွ်က္ ျမန္မာဝန္ၾကီးအခ်ိဳ႕ ဟာ ယခင္နန္းတြင္း အခစားဝင္စဥ္ကအခ်ိန္အတိုင္း နန္းေတာ္ထဲ အခစားဝင္ျမဲဝင္ေနေသးတာကို ေတြ႕ခဲ့တယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါရယ္လို႕ နာမည္အတိက် မပါ။

စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိဝတ္စံု။

စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိဝတ္စံု။


အမ်ိဳးအစား - စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိဝတ္စံု။
အခ်ိန္ကာလ - ၁၉ ရာစု ေနာက္ဆုံးႏွစ္အစိတ္
ေတြ႕ရွိရာေနရာ - မႏၲေလး ၊ျမန္မာ

ျပဳလုပ္ပံုနည္းပညာ - ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ဖဲသား၊ ပိုးထည္ ၊ ေရႊစင္ေရႊျပား ၊ စီးကြင့္ေဘာ္ၾကယ္၊ ဥေရာပျဖစ္ေခါင္းေပါက္ပါ ၾကယ္သီး စသျဖင့္ အသုံးျပဳ၍ စီရင္ခ်ဳပ္ထားေသာ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိဝတ္စံု။လက္ရွိတည္ေနရာ - ဗစ္တိုးရီးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္
ျပတိုက္ပစၥည္း အမွတ္ - IS.256 to B-1960


ခုျမင္ေနရတဲ့ ဝတ္စံုပိုင္ရွင္ နာမည္ကိုအေသအခ်ာမသိရပါ။ ဗစ္တိုးရီးယား နဲ႕ အယ္ဘာတ္ ျပတိုက္၊ လန္ဒန္ျပတိုက္ မွာျပထားပါတယ္။
သီေပါမင္း ( ၁၈၇၈- ၁၈၈၅ ) ရဲ့အမႈထမ္း စစ္သူၾကီးဝတ္စံုလို႕ေျပာပါတယ္။

သီေပါမင္းလက္ထက္ ဘယ္သူ စစ္သူၾကီးဆိုတာ အေျဖရွာၾကည့္လို႕ရေသာ္လည္းဘဲ သူ႕ဝတ္စံုပါလို႕ အေသအခ်ာ မေျပာရဲပါ ။ ဒါေပမယ့္ သီေပါမင္းလက္ထက္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ အရာရွိဝတ္စံုျဖစ္တယ္ ဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္လံုေလာက္ပါျပီ။ ဘယ္သူ႕ဝတ္စံုရယ္လို႕ေတာ့ အေသအခ်ာမေျပာႏိုင္ေသးပါ။

ရတနာပံု ျခေသၤ့ ဒဂၤါး

ရတနာပံု ျခေသၤ့ ဒဂၤါး

က်ပ္သုံး ေရႊဒဂၤါး

မင္းတုန္းမင္း ေခတ္မွာ ေဒါင္းဒဂၤါး ေတြကို ခပ္လုပ္သုံးစြဲခဲ့တယ္ဆိုတာ အထူးေျပာစရာမလိုေတာ့ပါ။
ေဒါင္းတံဆိပ္အျပင္ တျခား အမွတ္တံဆိပ္ေတြျဖစ္တဲ့ " ျခေသၤ့ ၊ ယုန္ ၊ တိုး (လာဒ္ေကာင္ လို႕ အယူရွိတယ္ ၊ သမင္ ႏွင့္ ျမင္း သတၱဝါ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ အေကာင္ )" ေတြရွိေသးတယ္ဆိုတာ မွတ္ဖို႕လိုေသးတယ္။
ေရႊ ၊ ေငြ ၊ ေၾကး ၊ သံ ၊ ခဲ စတဲ့ သတၳဳပစၥည္းေတြ ကို အသုံးျပဳတယ္။ တန္ဖိုးေတြက ( တက်ပ္ ၊ ငါးမူး ၊ တမတ္ ၊ တမူး ၊ တပဲ )တို႕ျဖစ္တယ္။ သို႕ေသာ္ ဘယ္အမွတ္တံဆိပ္ ကို ဘယ္သတၳဳပစၥည္းသုံးျပီး ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးေတြႏွင့္ ထုတ္တယ္ဆိုတာ သိဖို႕လိုမယ္။ ရတနာပံု ေရႊ ျခေသၤ့ ဒဂၤါး အေၾကာင္း အက်ဥ္း ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ပံုကို ၾကည့္ပါ။

မူးသုံး ေရႊဒဂၤါး
ယခင္
" ေဒါင္း" ႐ုပ္ေနရာမွာ " ျခေသၤ့ " ႐ုပ္
"
ေဒါင္းတံဆိပ္ေတာ္
" ေနရာမွာ "ျခင္ေသ့ တံဆိပ္ေတာ္ "
" ၁၂၁၄ " ခုႏွစ္ ေနရာမွာ " ၁၂၂၈ " ျဖစ္လာတယ္။ ဒဂၤါး ရဲ့ ျခားတဘက္မွာ ရတနာပံုေနျပည္ေတာ္ စာတမ္း ႏွင့္ စံုပန္းခက္ ၂ ခက္ ကေတာ့ အေျပာင္းလဲမရွိ။
မင္းတုန္းမင္း ဟာ အဂၤါးသားျဖစ္လို႕ ျခေသၤ့ ႐ုပ္ကို သုံးတယ္။
၁၂၂၈ ကေတာ့ ျခေသၤ့တံဆိပ္ပါ ေရႊဒဂၤါး ေတြ အမွန္တကယ္ စတင္ထုတ္လုပ္တဲ့ ခုႏွစ္ျဖစ္မယ္။
( မွားေနရင္ ေျပာခဲ့ပါ။)



" သကၠရာဇ္ ၁၂၂၇ ခု တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၉ ရက္ ၊ စေနေန႕ ၊ နံနက္တခ်က္တီးေက်ာ္ အခ်ိန္အခါေတာ္ ႏွင့္ အေျမႇာက္သံ (၃) ခ်က္ၾကားျပီးလွ်င္ ဥေဒါင္း ရုပ္တံဆိပ္အျပင္ ျမန္မာ အကၡရာႏွင့္ အရံတံဆိပ္ေတာ္တဖက္ ၊ စံုပန္းႏြယ္ရင္းဖ်ားတပ္လ်က္ ၊ ၎ အတြင္း ဘဝရွင္မင္းတရားၾကီး နန္းတက္ေတာ္မူသည့္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၁၄ ခု ၊ ၎ အထက္ က်ပ္သုံးဒဂၤါး ၊ ၎ပန္းႏြယ္အျပင္ ျမန္မာဘာသာေရး အရံအကၡရာ ရတနာပံု ေနျပည္ေတာ္ တဖက္ႏွင့္ က်ပ္သုံး ဒဂၤါးေတာ္မ်ားကို ခတ္လုပ္ေစ၍ တိုင္းၾကီး ျပည္ၾကီး အဂၤါရပ္ႏွင့္ အညီ ခ႐ိုင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း အႏွံ႕အျပားသုံးစြဲၾကရ၏။ ထို႕ေနာက္ ေငြ ငါးမူးေစ့ ၊ မတ္ေစ့ ၊ မူးေစ့ ၊ ပဲေစ့ မ်ားႏွင့္ သံပိုက္ဆံ ၊ ေၾကးနီပိုက္ဆံ ၊ ခဲပိုက္ဆံမ်ားကိုလည္း ခတ္လုပ္ေစ၍ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း သုံးစြဲ ၾကရသည္။ ထို႕အျပင္ ေရႊဒဂၤါး ၊ ေရႊမတ္ေစ့ ၊ ေရႊမူးေစ့ မ်ားကိုလည္း ခတ္လုပ္ေစသည္ " လို႕ ေရႊနန္းသုံး ေဝါဟာရ အဘိဓာန္ မွာ ေဖာ္ျပထားတယ္။ ( ေရႊနန္းသုံး ေဝါဟာရ အဘိဓာန္ ကို ဘယ္သူေရးတယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္ ၊ ဘယ္လို ေရးတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္ခ်ရလဲဆိုတာ သိဖို႕ လိုအပ္ေသးတယ္ )

ရတနာပံု တိုး ဒဂၤါး

ေဒါင္းဒဂၤါး ကို " ရတနာပံုေဒါင္းဒဂၤါး " လို႕ေရးရင္ ၊ တိုးဒဂၤါး ကိုလည္း ရတနာပံု တိုးဒဂၤါး လို႕ ေရွ႕မွာ
" ရတနာပံု" ထည့္ျပီး ေရးသင့္တယ္။

ရတနာပံု ေဒါင္းဒဂၤါး အေၾကာင္း သိပ္အသားေပးျပီးေရးတဲ့အခါ ရတနာပံုတစ္ေခတ္ တည္းမွာထုတ္လုပ္တာ ျဖစ္ပါလွ်က္ အျခားအမွတ္တံဆိပ္ပါ ဒဂၤါးေတြကို ေမွးမွိန္ေစပါတယ္။

ျမန္မာတို႕ရဲ့ အစဥ္လာ အေခၚအရ ဒဂၤါးဆိုတာ " အမွတ္တံဆိပ္" သို႕မဟုတ္ " စာ " ပါ ေရႊ သို႕မဟုတ္ ေငြ အျပားဝိုင္းငယ္ေတြကိုသာ ေခၚျခင္းျဖစ္တယ္။ ေၾကး၊ သံ ၊ ခဲ စတာေတြႏွင့္ လုပ္ထားတာမ်ိဳးကိုေတာ့ ေၾကးပိုက္ဆံ ၊ သံပိုက္ဆံ ၊ ခဲပိုက္ဆံ စသျဖင့္ေခၚၾကတယ္။ ဒဂၤါး လို႕မေခၚပါ။

မင္းတုန္းမင္း ေခတ္ ေရႊ ႏွင့္ ေငြ ဒဂၤါးေတြ ထုတ္လုပ္ခဲ့တယ္လို႕ အမ်ားစုေရးၾကတယ္။ သီေပါမင္း ေခတ္မွာ ေဒါင္းဒဂၤါးေတြကို ဆက္လက္ ထုတ္လုပ္သုံးစြဲပါတယ္။ ၁၂၄၀ မွာ တိုးတံဆိပ္ ေၾကးဒဂၤါး ( ေၾကးပိုက္ဆံ ) ထပ္ထုတ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ပံုကိုၾကည့္ပါ။


" တိုး " သတၱဝါ
" တိုးတံဆိပ္ေတာ္" စာတမ္း
( တိုး ဆိုတာ ျမင္း ႏွင့္ သမင္ သတၱဝါ ႏွစ္ေကာင္ကို ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ လာဒ္ေကာင္လို႕ အယူရွိတယ္။
သီေပါမင္းရဲ့ " တိုး " ဟာ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြ ရဲ့ တိုး လို ၾကည့္မေကာင္းပါ ၊ ႐ုပ္ဆိုးလွတယ္ )


အျခား တဘက္မွာေတာ့
" ၁ူး သုံး ဒဂၤါး "
" ၈ ပံု တပံု "
" ၁၂၄၀ "
" အခက္ ၂ ခက္ " ( အခ်ိဳ႕က ဝိုက္ပန္းခက္လို႕ေျပာတယ္ )
" အခက္ ၂ ခက္ ရဲ့ၾကား မွာ ပန္းပြင့္ "
(ဘာပန္းပြင့္ မွန္းေသခ်ာမသိပါ၊အခက္ကို ဝိုက္ပန္းခက္လို႕ ဆိုရင္ ဒီအပြင့္ကို ဝိုက္ပန္းပြင့္လို႕ ဆိုႏိုင္မလားမသိပါ )



ေၾကးဒဂၤါး မွာပါတဲ့ ခုႏွစ္ " ၁၂၄၀ " ဟာ ထုတ္လုပ္တဲ့ ခုႏွစ္ျဖစ္ပါမယ္။
သီေပါမင္းဟာ စေနသား ျဖစ္လို႕ စေနနံ( တ၊ ထ ၊ ဒ ၊ ဓ ၊ န ) ျဖစ္တဲ့အတြက္ တိုးတံဆိပ္ကို သုံးတယ္လို႕ အခ်ိဳ႕က ဆိုတယ္။ မွန္ခ်င္မွ မွန္မယ္။

မင္းတုန္းမင္းဟာ အဂၤါ သားျဖစ္လို႕ " ျခေသၤ႔ " တံဆိပ္ကို သုံးတယ္ဆိုရင္ စေနသားျဖစ္တဲ့ သီေပါမင္းဟာ " နဂါး " သုံးဖြယ္ရာရွိတယ္။ " နဂါး " မၾကိဳက္လို႕ " တိုး " သုံးသလားေတာ့မသိပါ။
ဘာအတြက္ ဘာေၾကာင္႔ရယ္လို႕ေတာ့ တပ္အပ္ မေျပာႏိုင္ေသးပါ။

၁၆၁ ႏွစ္ရွိျပီျဖစ္တဲ့ ပုရပိုဒ္

အေမရိကန္ႏိုင္ငံ Northern Illinois University မွာရွိတဲ့ Southeast Asia Digital Library မွာသိမ္းထားတဲ့ အင္းကြက္ေတြပါတဲ့ ပုရပိုဒ္စာျဖစ္ပါတယ္။ ေခါက္ခ်ိဳးေပါင္း ၁၃ ခ်ိဳးရွိျပီး ခုျမင္ေနရတာကေတာ့ ေခါက္ခ်ိဳး ႏွစ္ခုရဲ့ မ်က္ႏွာျပင္သာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပုရပိုဒ္ရဲ့ သက္တမ္းကိုတြက္ခ်က္ရာမွာ ၁၈၅၀ ဝန္းက်င္ျဖစ္တယ္လို႕ အေျဖရတဲ့အတြက္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၁ ႏွစ္ရွိျပီျဖစ္တဲ့ ေရွးပစၥည္းျဖစ္ေနပါတယ္။ ပုရပိုဒ္ေပၚမွာေရးထားတဲ့ အင္းကြက္ေတြႏွင့္ စမေတြကို ေလ့လာဖို႕လိုပါေသးတယ္။ ၁၈၅၀ ဝန္းက်င္လို႕ေျပာထားေပမယ့္ ေရးထားတဲ့ စာလုံးအသုံးႏႈန္း၊ အရစ္အဆြဲ ႏွင့္ မင္နီေရာင္သုံးထားတာက သတိထားခ်င္စရာျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ့အထင္ ၁၉၅၀ ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေကာင္းတယ္။ ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဘာမွမေျပာလိုေသးပါ။


Subject - Parabaik
Materials - Paper
Place of Origin - Burma
Current Location - Northern Illinois University Libraries, Special Collections
Date - 1850
Measurements - 17 x 46 cm
Technique - Manuscript

ျမန္မာျပည္ရွိ ျပတိုက္မ်ားစာရင္း

အကၡရာစဥ္အလိုက္
၁။ က်ဳိင္းတံု ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက
္၂။ ေက်ာက္ေတာ္ မဟာမုနိျပတိုက္
၃။ စေလ႐ုပ္စံုေက်ာင္း ျပတုိက္
၄။ စစ္ေတြ ဗုဒၶျပတုိ္က
္၅။ စစ္ေတြ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္
၆။ စစ္ကိုင္း ဗုဒၶျပတုိက္
၇။ ေညာင္ေရႊ ဗုဒၶျပတိုက္
၈။ တေကာင္း ေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတိုက
္၉။ ေတာင္ႀကီး ယဥ္ေက်းမႈ ျပတိုက္
၁၀။ ပခန္း ေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတိုက္
၁၁။ ပုဂံေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတိုက္
၁၂။ ပုသိမ္ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္
၁၃။ ပဲခူး ေရႊေမာ္ေဓာဘုရားျပတိုက္
၁၄။ ပဲခူး ေရွးေဟာင္ သုေတသနျပတိုက္ ( အျမဲတမ္း တံခါးပိတ္ထားပါသည္ )
၁၅။ ဗိႆႏုိး ေရွးေဟာင္းသုေတသနျပတိုက္၁၆။ ဘုတလင္ ဗုဒၶျပတိုက္
၁၇။ မႏၲေလး ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္
၁၈။ ျမနန္းစံေက်ာ္ ေရႊနန္းေတာ္ ယဥ္ေက်းမႈ ျပတိုက္
၁၉။ ျမစ္ႀကီးနား ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္
၂၀။ ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္းသုေတသနျပတို္က္
၂၁။ ေမာ္လျမိဳင္ မြန္ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္ႏွင့္စာၾကည့္တိုက္
၂၂။ ေရႊဘိုေရွးေဟာင္း သုေတသန ျပတိုက္
၂၃။ လြိဳင္ေကာ္ ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္
၂၄။ သေရေခတၱရာ ေရွးေဟာင္းသုေတသနျပတုိက္
၂၅။ ဟံသာဝတီ ေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတုိ္က္
၂၆။ ဟားခါး ယဥ္ေက်းမႈျပတိုက္
၂၇။ အမ်ဳိးသားျပတုိ္က္ (ရန္ကုန္)
၂၈။ အမ်ဳိးသားျပတိုက္ (ေနျပည္ေတာ္)
၂၉။ အင္းဝေရွးေဟာင္း သုေတသနျပတိုက္



အထက္ပါ ျပတိုက္ေတြဟာ ေရွးေဟာင္းသုေတသန၊ အမ်ဳိးသားျပတိုက္ ႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္ ဦးစီးဌာနလက္ေအာက္မွာရွိတယ္လို႕သိရပါတယ္။ ၂၀၁၁ ဧၿပီ ၁ ရက္မွစ၍ စေန၊ တနဂၤေႏြရက္မ်ားကို ျပတိုက္ဖြင့္ရက္အျဖစ္သတ္မွတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္တမ္းဝင္ ႐ံုးပိတ္ရက္မ်ားကို တနလၤာေန႔ႏွင့္ အဂၤါေန႔ တုိင္းတြင္ ပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။



ေရွးျမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဟန္လင္းမွာ ျပတိုက္ရွိ/မရွိ က်ေနာ္မသိပါ။ သိတဲ့လူမ်ား ကူညီျဖည့္စြတ္ ႏိုင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ Private Collector ဟာလည္းဘဲ ျပတိုက္တမွ်စုေဆာင္းျပသတတ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေတြဟာလည္းဘဲ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာေရွးပစၥည္းေတြကို ျပတိုက္တမွ် အေရတြက္မ်ားမ်ားစုေဆာင္းျပသထားတတ္ပါေသးတယ္။

Sunday, July 17, 2011

Top 10 Tips To Improve System Speed

1.Let your PC boot up completely before opening any applications.

2.Refresh the desktop after closing any application. This will remove any unused files from the RAM.

3.Do not set very large file size images as your wallpaper. Do not keep a wallpaper at all if your PC is low on RAM (less than 64 MB).

4.Do not clutter your Desktop with a lot of shortcuts. Each shortcut on the desktop uses up to 500 bytes of RAM

5.Empty the recycle bin regularly. The files are not really deleted from your hard drive until you empty the recycle bin.

6.Delete the temporary internet files regularly.

7.Defragment your hard drive once every two months. This will free up a lot of space on your hard drive and rearrange the files so that your applications run faster.

8.Always make two partitions in your hard drive. Install all large Softwares (like PSP, Photoshop, 3DS Max etc) in the second partition. Windows uses all the available empty space in C drive as virtual memory when your Computer RAM is full. Keep the C Drive as empty as possible.

9.When installing new Softwares disable the option of having a tray icon. The tray icons use up available RAM, and also slow down the booting of your PC. Also disable the option of starting the application automatically when the PC boots. You can disable these options later on also from the Tools or preferences menu in your application.

10. Protect your PC from dust. Dust causes the CPU cooling fan to jam and slow down thereby gradually heating your CPU and affecting the processing speed. Use compressed air to blow out any dust from the CPU. Never use vacuum.

RAM IS THE WORKING AREA (DESKTOP) OF THE CPU, KEEP IT AS EMPTY AND UNCLUTTERED AS POSSIBLE!

Speeding up menu


How to Speeding up menu

Go to Start --> Run --> Regedt32

Go to HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

Locate the key called "MenuShowDelay" and it is probably set to 400.

Change that value to 150.

Reboot your computer.

You should notice a slight increase in the speed of your menus

Lock My Computer Desktop

Create a Shortcut to Lock Your Computer

Leaving your computer in a hurry but you don’t want to log off? You can double-click a shortcut on your desktop to quickly lock the keyboard and display without using CTRL+ALT+DEL or a screensaver.

To create a shortcut on your desktop to lock your computer:

Right-click the desktop.
New and then click Shortcut.

The Create Shortcut Wizard opens. In the text box, type the following:
rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

Click Next.

Enter a name for the shortcut. You can call it "Lock Workstation" or choose any name you like.

Click Finish.

Using WPA for a more secure wireless connection

Wi-Fi Protected Access, or WPA, is a new, improved security standard for wireless connections. WPA has addressed the weaknesses of WEP; it was developed to create a viable alternative to WEP that is more secure than that standard. The fundamentals are the same between the standards, but WPA has improved some of the various mechanisms that plagued WEP. For example, encryption keys are now dynamic and change often automatically. Additionally, the complexity of the encryption key has also been increased to help fight off users who try to derive a key from data that they capture. One of the largest improvements in WPA is the addition of authentication to the wireless connection. Now, users have to have the right encryption settings, as well as a valid username and password, to gain access to the network.

This new standard is just starting to gain momentum. Microsoft has released a special patch for Windows XP that adds this new standard to Windows. However, installing the patch will not allow you to use this new standard. Just as with WEP, WPA is programmed into the firmware of the hardware components. In order to use WPA, you must have hardware that specifically supports it. Currently, only a few companies offer base stations and wireless adapters that support this new method of security. However, that will change in time.

The next time you are considering purchasing a wireless base station and adapter, do some research and pick one that supports WPA to ensure that your wireless communications will not be decrypted and your privacy is secure.

Speed Up Internet(Eng)

Your computer slow down when you browse your local area network and connect to other computers that are sharing data? One of the most common causes of this slowdown is a feature of Windows Explorer that looks for scheduled tasks on remote computers. This effort can take some time on some computers and can really slow down your browsing. The window with which you are browsing the network may appear to freeze momentarily, as the system is waiting for a response from the remote computer.

Windows XP: Speeding Disk Access

Although this problem is a complex one, the solution is very simple. Instead of having to wait for the remote scheduled tasks, which is useless information to anyone who is not a system administrator remotely configuring scheduled tasks, you can disable this feature.

In order to do this, you will have to change the System Registry and delete a reference to a key so that this feature will not be loaded. To do this, follow these steps:

1. Open up the Registry Editor by clicking the Start Menu and selecting Run. Then type regedit in the text box and click the OK button.

2. Once the Registry Editor has loaded, expand the HKEY_LOCAL_MACHINE key.

3. Next, expand Software and then Microsoft.

4. Locate Windows and expand that as well.

5. You will want to be editing the main system files, so expand CurrentVersion.

6. Because this feature is a feature of the Windows component known as Explorer, expand the Explorer key.

7. Next, you will want to modify the remote computer settings, so expand the RemoteComputer key and then expand the NameSpace key to show all of the features that are enabled when you browse to a remote computer.

8. In the NameSpace folder you will find two entries. One is "{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}" which tells Explorer to show printers shared on the remote machine. The other, "{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}," tells Explorer to show remote scheduled tasks. This is the one that you should delete. This can be done by right-clicking the name of the key and selecting Delete.

Tip:
If you have no use for viewing remote shared printers and are really only interested in shared files, consider deleting the printers key, "{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}", as well. This will also boost your browsing speed.

Once you have deleted the key, you just need to restart and the changes will be in effect. Now your network computer browsing will be without needless delays.

Rename your recycle bin

How to Remane Recycle Bin?

1. Start, Run, 'Regedit'.

2. Press 'Ctrl'+'F' to open find box and type 'Recycle Bin' to search.

3. Change any value data with 'Recycle Bin' to whatever name you want to give it ( ie, like 'Trash Can' or 'Dump' etc).

4. Press F3 to continue searching for 'Recycle Bin' and change wherever you come across 'Recycle Bin' to new its new name.

5. Repeat step 4 until you have finished with searching and changed all values to its new name.

6. Close regedit and hit F5 on desktop to see the new name on screen.

Note: As a good practice, always backup your registry before changing anything although changing 'Recycle Bin' name is a simple tweak and doesnt affect anything else.