လူမိုက္သည္ လူယုတ္မာ၏ ေနာက္လိုက္ (သို႔) ေအာက္ဆြဲ ျဖစ္သည္။
လူေအးသည္ လူယုတ္မာအတြက္ ကစားစရာအရုပ္ ျဖစ္သည္။
လူယုတ္မာသည္ ဥာဏ္မ်ားသည္။ မာယာမ်ားသည္။ အမွန္အမွားကို ေဝဝါးရႈပ္ေထြးေအာင္
နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ လုပ္သည္။ သို႔မွသာ သူယုတ္မာသည္မ်ားကို ဖံုးကြယ္ႏိုင္မည္။ လူေတြ မ်က္ေစ့လည္မည္ ျဖစ္သည္။
အေဆာက္အဦးတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရာ၌ နည္းပညာသံုးရသည္။ စံနစ္က်ရသည္။
နည္းမွန္ လမ္းမွန္ တည္ေဆာက္ရသည္။ လွပေအာင္ တည္ေဆာက္ရသည္။ ႀကံ့ခိုင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ရသည္။
ထို႔အတြက္ ရက္ေပါင္း လေပါင္းမ်ားစြာ ႀကာေအာင္ ေဆာက္ရသည္။ သို႔ေသာ္….
ဖ်က္ဆီးခ်င္လွ်င္ ဗံုးတစ္လံုးတည္းႏွင့္ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ျပားျပားဝပ္သြားေအာင္
ဖ်က္ဆီးပစ္လို႔ရသည္။ ေလယာဥ္ျဖင့္ ဝင္တိုက္ဖ်က္ဆီးခံရေသာ အေမရိကန္ World Trade Center သည္ ထင္ရွားေသာ ဥပမာတစ္ခုျဖစ္သည္။
လူလိမ္သည္လည္း အကြက္က်က် ဥာဏ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ လူယုတ္မာနွင့္
သေဘာတရားတူသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ကြာျခားသည့္ အခ်က္မွာ လူလိမ္က လိမ္ဖို႔ႀကိဳးစားရံု သက္သက္ျဖစ္၍
လိမ္၍မရလွ်င္ လက္ေလွ်ာ့သြားမည္ ျဖစ္ေသာ္ျငား လူယုတ္မာကေတာ့ မရမခ်င္း ဆက္လက္၍ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္
ယုတ္မာေနဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ လိုအပ္လွ်င္ လူမိုက္ကို သံုးပါလိမ့္မည္။ ဥာဏ္နည္းေသာေႀကာင့္ လူမိုက္ျဖစ္လာသည္ျဖစ္၍ လူယုတ္မာအယံုသြင္းသေလာက္ မစဥ္းမစားလုပ္မည္သာ ျဖစ္သည္။
အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦး ေျပာသလို ဘုရင္ႏွင့္ လူမိုက္တြင္ ဘုရင္က သတ္သင့္
မသတ္သင့္ စဥ္းစားဦးမည္ ျဖစ္၍ လူမိုက္ေလာက္ ေႀကာက္စရာမေကာင္း။ လူမိုက္ကား စဥ္းစားေနမည္
မဟုတ္။ စဥ္းစားတတ္လွ်င္ လူမိုက္ပင္ ျဖစ္လာမည္ မဟုတ္။ စဥ္းစဥ္းစားစား မိုက္သည္ဆိုလွ်င္လည္း
လူမိုက္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ လူယုတ္မာဟုသာ ဆိုရေပေတာ့မည္။
ဆိုလိုသည္က အဖ်က္သမားမ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္သူမ်ားယွဥ္လွ်င္ အဖ်က္သမားသည္
အျမဲတစ္ပန္းသာေနသည္။ အဖ်က္သမား တစ္ခုဖ်က္လွ်င္ တည္ေဆာက္သူမ်ားက ၃-၄ ခု ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏိုင္မွသာ
အဖ်က္သမားကို ႏွိမ္နင္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သိပ္လြယ္သည့္ကိစၥေတာ့ မဟုတ္။
ႀကမ္းတိုက္ဝတ္အတြက္ ညစ္ပတ္ေပက်ံျခင္းသည္
ပံုမွန္သာျဖစ္သည္။ မည္မွ်ပင္ ထပ္မံညစ္ပတ္ေသာ္ျငား ထူးျခားလာမည္ မဟုတ္။ ဝတ္ေကာင္းစားလွ
အျဖဴတစ္ထည္တြင္ ဆီကြက္တစ္ကြက္၊ အစြန္းအထင္းတစ္ခုသည္ ဧရာမျပႆနာျဖစ္သည္။ ႀကမ္းတိုက္ဝတ္ႏွင့္
ဝတ္ေကာင္းစားလွ ရန္ျဖစ္ႀကလွ်င္ ႀကမ္းတိုက္ဝတ္က တစ္ပန္းသာသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္။ သူက ဝင္လံုးဖို႔
ဝန္ေလးေနမည္ မဟုတ္။ ဝတ္ေကာင္းစားလွကို သူ႕နည္းတူ ညစ္ပတ္သြားေအာင္ လုပ္ဖို႔နည္းလမ္းရွာဖို႔သာ
ရွိသည္။ သူလည္းညစ္ပတ္ ကိုယ္လည္းညစ္ပတ္ ျဖစ္သြားသည္ႏွင့္ လူေတြမ်က္ေစ့ထဲတြင္ အားလံုးအတူတူ
ျဖစ္သြားမည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ သူ႕ကိုဝင္လံုးေအာင္ အႏုနည္းျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္မည္။
အႀကမ္းနည္းျဖင့္ ဝင္လံုးမည္။ ပို၍ပညာပါေသာ ႀကမ္းတိုက္ဝတ္သည္ သူ႕ဖါသာ ဝင္လံုး၍ ညစ္ပတ္သည့္
သေဘာေရာက္ေအာင္ ရန္စမည္။ မခံမရပ္ႏိုင္၍ ျပန္လည္တိုက္ခိုက္သည္ႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္ျပီျဖစ္သည္။
တစ္ခ်က္ေလာက္ ပြတ္ လိုက္သည္ႏွင့္ အျမတ္ထြက္သူက ႀကမ္းတိုက္ဝတ္သာျဖစ္သည္။
လူအမ်ားစု၏ သေဘာကလည္း အဝတ္ျဖဴေပၚက ဆီကြက္ကိုသာ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ႀကမည္သာ။
တစ္သက္လံုး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းခဲ့သည္ ျဖစ္ေစ တစ္ခ်က္မွားသည္ႏွင့္ ေကာင္းခဲ့သမွ် ေရစုန္ေမ်ာေပေရာ့။
ဝါးကူထိုးဖို႔ ေစာင့္ေနသူမ်ားကလည္း အံုနွင့္က်င္းႏွင့္။ တစ္သက္လံုး ဆိုးခဲ့ေသာအရက္သမားႀကီး
အရက္ကေလးတစ္ပတ္ေလာက္ ျဖတ္လိုက္သည္ႏွင့္ ဝိုင္းဝန္းခ်ီးက်ဴးကာ ဘုရားဒကာစာရင္းသြင္းလ်က္
ေကာင္းခ်ီးႀသဘာေပးႀကသည္မွာ ကိုယ္ေတြ႕။ တစ္ပတ္ေလာက္ႀကာျပီး ျပန္ေသာက္ျမဲ၊ ဆိုးျမဲ ျဖစ္ေတာ့လည္း
ျပန္ျဖတ္ႏို္းႏို္းႏွင့္ ေခ်ာ့ေမာ့ေျပာႀကဦးမည္မွာ မုခ်။
ဆိုခဲ့သည့္ထဲတြင္ လူရိုး၊ လူေအးႏွင့္ လူအ က တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ ရိုးလြန္းေတာ့
ေအးသည္။ ေအးလြန္းေတာ့ အ သည္ဟူသည့္ ျမန္မာစကားရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္
ရိုးသားမႈကို ထိပါးပုတ္ခတ္သည့္သေဘာ
သက္ေရာက္သည္ဟု ယူဆသျဖင့္ ႏွစ္သက္လွသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ဤအဆိုကို
အစားထိုးစရာ မရွိေသးသျဖင့္ နဂိုအတိုင္း လက္ခံထားပါသည္။ ရိုးသားမႈသည္
လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ ပစၥပၸဳန္ႏွင့္ သံသရာအတြက္ပါ တန္ဖိုးအရွိဆံုး
အေျခခံစိတ္ထားျဖစ္သည္။
ရိုးသားလွ်င္ ျဖဴစင္သည္ဟုသာ ဆိုခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ႀကမ္းတိုက္ဝတ္အတြက္ အသံုးခ်ခံ ကစားစရာမျဖစ္ေအာင္ေတာ့
သတိထားရလိမ့္မည္။
တကယ္ေတာ့ လူယုတ္မာ၊ လူမိုက္၊ လူလိမ္၊ လူရိုးႏွင့္ လူေအးသည္ တစ္ေယာက္တည္း သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုတည္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အေျခအေန
အခ်ိန္အခါေပၚလိုက္ျပီး လူတစ္ဦးတည္းက အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲေနသည္လည္း
ရွိသည္။ တကယ့္ေလာကတြင္ အေကာင္းအဆိုးသည္ သီးသန္႔ကြဲျပားေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။
ေဒြးေရာယွက္တင္ ရွိေနသည္ကိုသာ အေတြ႕ရမ်ားပါသည္။ ဤအခ်က္ကို
ဥာဏ္ေကာင္းေကာင္းႏွင့္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးေအာင္ ဖန္တီးလိုက္ေသာအခါ
အမွားအမွန္ကို အကန္႔ခြဲဖို႔ ခက္လာသျဖင့္ ရာခိုင္ႏႈန္းမည္မွ် မွန္သည္
မွားသည္ ဆိုသည့္အေပၚတြင္ အျငင္းအခုန္ ျဖစ္ႀက၊ စိတ္ဝမ္းကြဲတတ္ႀကပါသည္။
လူအ ကေတာ့ လူယုတ္မာအတြက္ လူမိုက္ကုန္ႀကမ္းသာ ျဖစ္သည္။
(သရုပ္ေဖၚပံုမ်ားကို Google မွ ယူသည္။)