Tuesday, July 1, 2014

2WD/4WD မွာပါ ပါလာတ႔ဲ ေနာက္ ကေရာင္း... Rear axle limited slip transmission differential

ဒီအေၾကာင္းအရာကေတာ့ ေနာက္လာတ႔ဲ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားအမ်ိဳးအစားမွန္သမွ်
2WD/4WD မွာပါ ပါလာတ႔ဲ ေနာက္ ကေရာင္း...
Rear axle limited slip transmission differential ျဖစ္တ႔ဲ...
limited slip(LSD) လီမိတက္စလစ္ကေရာင္းအေၾကာင္းပါ...
ဒီ LSD ကေရာင္းေတြဟာ ဆီအသံုးျပဳပံုမမွန္ရင္ ကားေမာင္းတ႔ဲအခါ...
အေကြ႔ေတြမွာ ကားေကြ႔လို႔ မေကာင္းသလို အရိွန္မ်ားမ်ားန႔ဲေမာင္းေနတ႔ဲအခါ...
လမ္းေကြ႔ေတြမွာ ကား ဘယ္/ညာဆြဲတတ္ျပီးအႏာၱရာယ္မ်ားပါတယ္...

ဒီ LSD ကေရာင္းေတြဟာ ကေရာင္းအံုထဲမွာရိွတ႔ဲ...
Differential case ထဲမွာ Clutch plates and discs ကလပ္ပလတ္ျပားန႔ဲ
သံျပားငယ္ေတြပါလာျပီး ဗြက္နစ္တ႔ဲအခါ ေခ်ာ္ေနတ႔ဲအခါေတြမွာ... ဘီးနွစ္ဘက္လံုး ရုန္းနိဳင္ေအာင္လုပ္ထားတာပါ...
LSD Axle ratio ဘီးနွစ္ဘက္ ဘယ္ ညာ ရုန္းအားကေတာ့...
(၃၀)% န႔ဲ (၇၀)% အနည္းဆံုးရိွပါတယ္ တစ္ဘက္ဘီး ၇၀% လည္ေနရင္
က်န္တစ္ဘက္က ၃၀% အနည္းဆံုးရုန္းပါတယ္...တစ္ဘက္က ၄၀% ဆို...
က်န္တစ္ဘက္က ၆၀% ပါ...လမ္းေခ်ာ္တ႔ဲေနရာေတြ ရြံ႕ဗြက္ေတြထဲမွာ...
အရင္သာမန္ကေရာင္းမ်ားလို ဘီးတစ္တည္းလည္ျပီးရုန္းေနတာ မျဖစ္ေအာင္...
လုပ္ေဆာင္ထားတာပါ...ပံု(၂) နွင့္ ပံု(၃)

ဒီကေရာင္းေတြဟာ အရင္ပံုမွန္ထည့္ေနက်ျဖစ္တ႔ဲ ရိုးရိုးgear oil 90/140 ဆီကို လံုးဝ(လံုးဝ)ထည့္လို႔မရပါဘူး...ဒီလိုရိုးရိုးဆီကို ထည့္လိုက္မိတယ္ဆိုရင္...
ျဖစ္လာမယ့္ ျပႆနာမ်ားကေတာ့...
ကားတည့္တည့္ေမာင္းေနခ်ိန္မွာေတာ့ ဘာျပႆနာမွ မရိွပါဘူး ပံုမွန္အတိုင္းပါ...
ဒါေပမယ့္ ကားေကြ႔တ႔ဲအခါ အရိွန္ေႏွးေနွးန႔ဲ ေျဖးေျဖးေကြ႔ရင္...
အေကြ႔ေတြမွာ ကားတုန္႔သြားတတ္ျပီး...အရိွန္ျပင္းျပင္းန႔ဲ ေကြ႔မယ္ဆိုရင္...
ကားေနာက္ပိုင္းဟာ ဘယ္ ညာ ဆြဲသြားတတ္ပါတယ္...
အရိွန္အရမ္းမ်ားေနခ်ိန္မွာ ေကြ႔ရင္ အႏာၱရာယ္ရိွပါတယ္...
ေျဖးေျဖးခ်င္း ေရွ႕ေကြ႕တ႔ဲအခါ ေနာက္ဆုတ္ေကြ႕တ႔ဲအခါ...
ေနာက္ဘီးေတြကေန ေတာက္ ေတာက္ န႔ဲ အသံထြက္လာတတ္ပါတယ္...
ကားပ်က္လို႔ တြန္းရင္လည္း ၄၅ ံ အေကြ႕ေတြမွာဆို လူ ၄/၅ ေယာက္...
တြန္းတာေတာင္မသြားေတာ့ပါဘူး...တည့္တည့္တြန္းေနရင္ေတာ့ ပံုမွန္ပါ...

ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ကေရာင္းျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD)ကေရာင္းကို...
ကေရာင္းဆီလဲတ႔ဲအခါမွာ သူ႔အမ်ိဳးအစားျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD) ဆီကိုသာ
ထည့္ရပါမယ္...Limited slip(LSD) Oil ဆီဗူးမွာလည္း API (သို႔) LS ဆိုတ႔ဲ
စာတမ္းအမွတ္အသားေတြကို ပံုပါအတိုင္း ပါကို ပါရပါမယ္...
ဒီအမွတ္အသားေတြမပါရင္ေတာ့ ရိုးရိုး gear oil ပါ...
ရိုးရိုးဂီယာဝိုင္ကိုထည့္ျခင္းအားျဖင့္ အထက္ပါအျပစ္ေတြအျပင္...
Clutch plates and discs ကလပ္ပလိတ္န႔ဲသံျပားငယ္ေတြ စားကုန္ကာ...
သူ႔နဂိုဆီျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD) Oil လီမိတက္ဆီကိုျပန္ထည့္ရင္...
ဘီးနွစ္ဘက္ရုန္းအားျဖစ္တ႔ဲ ၃၀% န႔ဲ ၇၀% ကိုျပန္မရေတာ့ပါဘူး...
ဘီးနွစ္ဘက္ရုန္းအားဟာ ၂၀% န႔ဲ ၈၀%...၁၀% န႔ဲ ၉၀% ျဖစ္ကာ...
ကားရဲ႕ Torque ရုန္းအားဟာက်သြားပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္မို႔ ေနာက္ကေရာင္းျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD) လီမိတက္ကေရာင္းကို...
ဆီအသစ္လဲတ႔ဲအခါ အေသအခ်ာဂရုစိုက္ျပီး လဲရမည္ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား...

ပံုစာမ်ား...
ပံု(၁) Rear axle differential transmission ေနာက္ကေရာင္းတြင္းရိွ
Limited slip converter လီမီတက္စလစ္အံုပံု...
ပံု(၂)Differential case အတြင္းရိွ components ကိရိယာပစၥည္းမ်ား...
ပံု(၃)Limited slip Differential case body လီမီတက္စလစ္အံုပံု...
ပံု(၄)Limited slip Clutch plates and discs ကလပ္ပလိတ္န႔ဲ သံျပားငယ္မ်ားပံု
ပံု(၅)Rear axle oil level and filler plug ဆီလယ္ဘယ္ေပါက္နွင့္
ဆီထည့္ေပါက္ပံု...
က်န္(၂)ပံု Limited slip gear oil နမူနာပံုမ်ား...
တို႔ျဖစ္ပါတယ္...

သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ား အႏာၱရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစခင္ဗ်ား...
(7 photos)

Toyota Vigo, Isuzu D-Max, Mazda BT50, Ford Rangerကားေတြမွာ


Toyota Vigo, Isuzu D-Max, Mazda BT50, Ford Rangerကားေတြမွာ...
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္တတ္တ႔ဲ
OBD Code P0093 Fuel system leak detected-Large leak ကိုျပဳျပင္...
ေျဖရွင္းပံုအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္...

ဒီလိုျဖစ္ရတ႔ဲ အေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့...
1: Fuel line between supply pump and common rail
2: Fuel line between common rail and each injector
3: Supply pump
4: Common rail
5: Injector
6: Pressure discharge valve
7: Open or Short in EDU circuit
8: EDU
9: ECM (Engine control box)

စတ႔ဲေနရာေတြမွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွလို႔ ျဖစ္ရတာပါ...
ဒီလိုျဖစ္တ႔ဲကားကို စျပီးျပဳျပင္မယ္ဆိုရင္...
ပထမဦးစြာ ဆီတိုင္ကီျဖဳတ္ေဆး ဆီစစ္လဲလိုက္ပါ...မရေသးရင္ေတာ့...
Supply pump ပန္႔မွာပါတ႔ဲ SCV Valve (Suction control Valve)ကို...
အသစ္လဲၾကည့္လိုက္ပါ...ဘားတည္ေနရာကိုပံု(၁)မွာျပထားပါတယ္...
SCV ဘားလဲလို႔မွ အဆင္မေျပေသးရင္...ပန္႔န႔ဲ Rail(ေျပာင္း)မ်ားကို...
ျဖဳတ္ေဆးပါ...ဒီလို ျဖဳတ္ေဆးရာမွာ သတိထားရမွာေတာ့...

ပန္႔ကိုျဖဳတ္လာျပီး တစ္စစီျဖဳတ္မေဆးေသးခင္ အျပင္ပိုင္းကိုေသခ်ာစြာ
သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျပီး ေလန႔ဲသန္႔စင္ေအာင္မွဳတ္ေပးပါ...
ေျပာင္းကိုလည္း အထက္ပါအတိုင္းျပဳလုပ္ပါ...
ေဆးေၾကာရာတြင္ ဓါတ္ဆီႏွင့္လံုးဝမေဆးပါန႔ဲ ဒီဇယ္ဆီန႔ဲသားေဆးပါ...
Chemical spary မ်ားျဖင့္လံုးဝ မေဆးရပါ...ဒီဇယ္တစ္မ်ိဳးတည္းသာသံုး၍
သန္႔ရွင္းေသာေနရာ သန္႔ရွင္းေသာေဆးေၾကာကန္ငယ္မ်ားျဖင့္သာေဆးပါ...

ပန္႔ကို စျပီးေဆးရမယ့္ေနရာက SCV ဘားကိုအရင္ျဖဳတ္ေဆးထားပါ...
ထိုသို႔ျဖဳတ္ခ်ိန္တြင္ O-Ring အတြင္းတစ္ခု အျပင္တစ္ခုပါသည္...
အျပင္တစ္ခုကို ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...
Fuel Temperature sensor ကိုျဖဳတ္ေဆးပါ...
O-Ring တစ္ခုပါသည္ကို ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...
ျပီးလွ်င္ pump filter ဇကာကိုျဖဳတ္ေဆး၍ ေလေသခ်ာမွဳတ္ပါ...
သတၳဳဝါရွာျပားပါပါသည္ ေသခ်ာဂရုစိုက္သိမ္းထားပါ...
ထို႔ေနာက္ upper plunger ကိုအရင္ျဖဳတ္ေဆးပါ...
ထိုသို႔ျဖဳတ္ေဆးရာတြင္ plunger spring ပလန္ခ်ာစပရင္ကို...
အေပၚေအာက္မွားမရပါ ေသခ်ာစြာမွတ္ပါ...ပံု(၆)တြင္ျပထားပါသည္...

ပလန္ခ်ာျဖဳတ္ရာတြင္ O-Ring အေသးတစ္ခု ပန္႔အိမ္ထဲတြင္ရိွသည္ကို...
ျဖဳတ္၍ ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...ပလန္ခ်ာအပ္ကိုျဖဳတ္ကာ ပလန္ခ်ာဆီဝင္ေပါက္...
အေသးေလးကို ေသခ်ာစြာ အားေကာင္းေသာေလဂန္းျဖင့္မွဳတ္ပါ...
ပလန္ခ်ာေနာက္မွ scution valve နတ္ေခါင္းအားမျဖဳတ္ပါနွင့္...
ထိုဘားေလးထဲတြင္ ေရႏွင့္ အမွဳန္မ်ားရိွေနတတ္ပါ၍ ေသခ်ာစြာေလမွဳတ္ပါ...
ေလမွဳတ္ျပီးလွ်င္ upper plunger ကိုစနစ္တက်ျပန္တပ္ပါ...
upper plunger ကို တတ္ျပီးမွ lower plunger ကို အထက္ပါအတိုင္းေသခ်ာ
ျဖဳတ္ေဆးေလမွဳတ္ပါ...O-Ring အေသးေလးမ်ားျပန္ထည့္ရန္ မေမ့ပါန႔ဲ...
ျပီးလွ်င္ ပန္႔အေနာက္ဘက္မွ Fuel pressure pump ကိုျဖဳတ္ေဆးျပီး...
တစ္ခါတည္းျပန္ထည့္ပါ...ျပီးလွ်င္ ယခင္ျဖဳတ္ထားေသာ ဆီအပူခ်ိန္ဆင္ဆာနွင့္
SCV ဘားကိုေသခ်ာစြာျပန္ထည့္ပါ...ဒီေနရာမွာ သတိျပဳရမွာက ေဆးျပီး...
ျပန္ထည့္ခ်ိန္ ဘာေကာ္မွ လံုးဝမထည့္ပါန႔ဲ...O-Ring မ်ားသာေသခ်ာထည့္ပါ...
ေကာ္ထည့္လိုက္ပါက ေကာ္မ်ားမွ ပန္႔ဘားမ်ားတြင္ေရာက္သြားလွ်င္ စက္မနိဳး
ေတာ့ပါ...

ျပီးလွ်င္Rail ေျပာင္းကို ျဖဳတ္ေဆးပါ...Pressure ဆင္ဆာမီးေခါင္းကိုျဖဳတ္ထားပါ...
ထို႔ေနာက္ ၁၉ နတ္ေခါင္း(pressure discharge valve)ကိုေသခ်ာစြာ...
ျဖဳတ္ေဆးပါ(Vigo EDU ေဘာက္မီးပလပ္ေဆာ့ကတ္ ၃ခုတြင္ Discharge valve သည္ မီးပလပ္ေဆာ့ကက္နွင့္လာပါသည္)...ထိုဘားထဲတြင္ရိွေသာ စပရင္နွင့္ ball valve ေဘာေစ့ေလးကို...
ေသခ်ာစြာသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါ...၎ေဘာေလးနွင့္ဘားအတြင္းအမွဳန္မ်ားရိွပါက
ဆီပရက္ရွာအားက်ေစပါသည္...
ပန္႔နွင့္ေျပာင္းအားျဖဳတ္ေဆးျပီးပါက ျပန္တတ္၍ မေကာင္းလွ်င္...
ေနာ္ဇယ္မ်ားကို ျပန္စစ္ပါ...မေကာင္းလွ်င္ အသစ္လဲပါ...
ထိုက႔ဲသို႔ျပဳလုပ္၍ မေကာင္းေသးလွ်င္...ပန္႔ အသစ္လဲၾကည့္ပါ...
ေျပာင္းလဲၾကည့္ပါ...

ထိုက႔ဲသို႔ျပဳလုပ္ျပီးလွ်င္ ဆီလိုင္းပိုင္းဆိုင္ရာအကုန္ စစ္ေဆးျပဳျပင္ျပီးျဖစ္ပါသည္...
ဆီလိုင္းပိုင္းဆိုရာ ျပဳျပင္ျပီး၍ မေကာင္းေသးလွ်င္...
EDU မီးလိုင္း ECM မီးလိုင္းမ်ားကို စစ္ေဆးပါ...
မီးလိုင္းအျပစ္မရိွလွ်င္ EDU box ႏွင့္ ECM box မ်ားကို တစ္ခုခ်င္းစစ္ေဆးကာ...
လဲ စမ္းၾကည့္ပါ...ေဘာက္အပိုရိွရန္ေတာ့ လိုပါသည္...
ေကာင္းသြားပါလိမ့္မည္...

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေတြ႔အၾကံဳအရ P0093 code ကိုျပင္ဆင္ရာတြင္...
အားလံုးျဖဳတ္ေဆး၍ ေကာင္းသြားေသာကားမ်ားရိွသလို...
ေနာ္ဇယ္မေကာင္းေသာ အလံုးမ်ားကိုလဲရေသာကား...
ပန္႔လဲရေသာကား...
ေျပာင္းလဲရေသာကားတို႔လည္းရိွပါသည္...
EDU box ေတာ့ မပ်က္ဖူးပါ...
ECM (Engine control box) အသစ္လဲလိုက္မွ ေကာင္းသြားသည္ကို...
နွစ္စီးၾကံဳဖူးပါတယ္...

အထက္ပါအျပစ္ကို ျပဳျပင္ရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္ေသာသူမ်ားမွ ျပဳျပင္နိဳင္ျပီး...
ျပဳျပင္ရခက္ခဲေသာ ကုတ္နံပါတ္ အျပစ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း...
ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါတယ္ ခင္ဗ်ား...
ပုံ(၁) SCV valve တည္ေနရာ...
ပံု(၂)SCV valve အသစ္ပံု...
ပံု(၃)plunger spring ပလန္ခ်ာ စပရင္တည္ေနရာ...
ပံု(၄)Rail ေျပာင္းနွင့္Pressure Discharge valve နွင့္ pressure sensor
မီးေခါင္းပံု
ပံု(၅)ေနာ္ဇယ္ပံု
ပံု(၆)ပန္႔ဆီစစ္ဇကာ တည္ရိွေသာ L key nut နတ္တည္ေနရာနွင့္
အေပၚေအာက္ ပလန္ခ်ာတည္ေနရာပံု
ပံု(၇)ပန္႔ျပန္ထည့္လွ်င္ ပန္႔ lock key ကိုထားရမည့္ေနရာႏွင့္ အမွတ္...
ပံု(၈)EDU box တည္ေနရာ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္...

သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ား အႏာၱရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစခင္ဗ်ား...
(8 photos)

ေအာ္တိုဂီယာကား အေၾကာင္း အေမး အေျဖ က႑...


ေမး။ ခုတစ္ေလာ အြန္လိုင္းေပၚမွာ အျငင္းပြားေနၾကတ႔ဲ... ေအာ္တိုဂီယာအေၾကာင္းန႔ဲ OD(Over drive off) အသံုးျပဳပံုအေၾကာင္း န႔ဲ ေအာ္တိုဂီယာ ဘရိတ္စနစ္အေၾကာင္းေလး ေမးခ်င္လို႔ပါ။
ေျဖ။ဟုတ္က႔ဲ ေအာ္တိုဂီယာန႔ဲပတ္သက္ျပီး အစ္ကိုသိလိုရာကို... ေမးျမန္း နိဳင္ပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ အမွန္ဆံုးျဖစ္ေအာင္န႔ဲ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြအတြက္လံုျခံဳမွဳ႕ကားမပ်က္ေအာင္အတြက္ပါေစတနာထားျပီးေျဖၾကားေပးပါမယ္ဗ်ာ...ဒီေနရာမွာ ဒီအေၾကာင္းဟာ လူ႔အသက္ကို ဦးစားေပးျပီး... ကားအတြက္ကို ေနာက္မွာထားပါတယ္ဆိုတာ သိေစခ်င္ပါတယ္...
ေမး။ ဟုတ္က႔ဲပါ ဒါဆို ပထမဆံုး ေအာ္တိုဂီယာကိုဘယ္လိုေမာင္းနင္ရမယ္ဆိုတာေလးကို အၾကမ္းဖ်င္းေျပာျပပါလား။
ေျဖ။ေအာ္တိုဂီယာကို ေမာင္းမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ကို လံုးဝေမ့ထား သင့္ပါတယ္...ညာဘက္ ေျခေထာက္တစ္ဘက္တည္းန႔ဲသာ လီဘာ(Accelerator pedal)န႔ဲဘရိတ္( Brake pedal)ကို အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္... ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့လီဘာမွာKD(Kick Down Switch)လို႔ေခၚတ႔ဲ... ဂီယာအခ်ိန္းအေျပာင္းကို အဂ်ၤင္အပတ္ေရ(RPM) န႔ဲထိန္းခ်ဳပ္ထားျပီး... ဘရိတ္မွာေတာ့ STP (Stop Light Switch) ရိွပါတယ္... KD မီးၾကိဳးေရာ STP မီးၾကိဳးေရာ ECU(Engine control unit), ECM( Engine Control Module )box ေခၚတ႔ဲ အဂ်ၤင္ကြန္ထရိုးေဘာက္ထဲကိုဝင္ပါတယ္... KD မီးရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုက လီဘာနင္းခ်ိန္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရျပည့္ရင္... မိုင္နွဳန္းျပမီတာ(Speed meter )ရဲ႕ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ အင္းလက္ေလထိန္းတံခါးဆင္ဆာ (Throttle position sensor)တို႔ရဲ႕ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕န႔ဲ လိုအပ္သလို ဂီယာအခ်ိန္းအေျပာင္း လုပ္ေပးပါတယ္... STP ကေတာ့ ဘရိတ္နဲနဲနင္းလိုက္လို႔ ECU ထဲကိုမီးဝင္သြားရင္... အဂ်ၤင္အပတ္ေရ ၁၀၀၀ ေအာက္ထိ ဆီျဖတ္ပစ္ပါတယ္... ထပ္နင္းလိုက္ရင္ speed meter ရဲ႕ တြက္ခ်က္မွဳ႕အရ... ဂီယာကိုေဒါင္းေပးကာ Automatic transmission lock up torque converter လုပ္ျပီး ကားရဲ႕ေမာင္းနွင္ေနတ႔ဲေအာ္တိုဂီယာစနစ္ကို အျမန္ဆံုးရပ္ပစ္တာပါ... အရိွန္ကိုလိုက္ျပီး ဂီယာကို လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလိုတစ္ခ်က္ခ်င္းေဒါင္းျပီး... အျမန္လိုအပ္ရင္ နံပါတ္ ၁ ဂီယာအထိအျမန္တစ္ခါတည္းေဒါင္းေပးပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ဘက္က ဘရိတ္ေပၚေျခေထာက္တင္ထားျပီး ညာဘက္က... လီဘာနင္းေနရင္ ကားရဲ႕ အဂ်ၤင္ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႔စနစ္ ေအာ္တိုဂီယာထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕စနစ္ေတြ ရႈပ္ေထြးကုန္ျပီး ဂီယာေရာ အဂ်ၤင္ပါနာျပီး ပ်က္တတ္ပါတယ္... ေအာ္တိုဂီယာကားတိုင္းလိုလို ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္တင္ဖို႔ကို... ဘရိတ္ဘယ္ဘက္ အစြန္မွာထားေပးတတ္ပါတယ္... ဒါေၾကာင့္ ေအာ္တိုဂီယာကားကို ေမာင္းနွင္ရင္ ညာဘက္ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္းထဲန႔ဲသာ ေမာင္းနွင္ရမယ္လို႔ ... ကားကုမၸဏီေတြက အတိအက်ညႊန္ၾကားထားပါတယ္ဗ်ာ...
ေမး။ဒါဆို ေအာ္တိုဂီယာအလုပ္ပံု ပါဝင္တ႔ဲဂီယာေတြကိုေျပာျပေပးပါလား... ေအာ္တိုဂီယာေတြအလုပ္လုပ္ပံုက... Hydraulically ေခၚတ႔ဲ ဆီဖိအားစနစ္ျဖင့္ကားကို ေရြ႕လ်ားေစတာပါ... ေအာ္တိုဂီယာဆီပန္႔(Oil pump) မွာ ဖရံုသီး (converter)အဝင္ဂီယာ၏ input shaft တြင္ထိုင္ထားပါတယ္... ဆီမရိွရင္ ကလပ္ပလိပ္ျပားေတြကို ဆီန႔ဲ ဖိအားမေပးနိဳင္လို႔ ကားမသြားပါဘူး... ဆီနည္းေနရင္လည္း ပံုမွန္ေလာက္ကားမဆြဲပါ...ဆီမ်ားျပန္ရင္လည္း... ေအာ္တိုဆီအရမ္းပူျပီး ဂီယာပ်က္တတ္ပါတယ္... ဂီယာအခ်ိန္းအေျပာင္းလုပ္တာကေတာ့ အေပၚကေျပာတ႔ဲအတိုင္း... KD မီးရဲ႕ၾကိဳးက လီဘာနင္းခ်ိန္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရျပည့္ရင္... မိုင္နွဳန္းျပမီတာ(Speed meter )ရဲ႕ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕ အင္းလက္ေလထိန္းတံခါးဆင္ဆာ (Throttle position sensor)တို႔ရဲ႕ထိန္းခ်ဳပ္မွဳ႕န႔ဲ လိုအပ္သလို ဂီယာအခ်ိန္းအေျပာင္း လုပ္ေပးဖို႔ကို ECU box ကေန TCU (Transmission control unit)ကို... D1, D2,D3,D4,D5 ဆိုျပီး အျမင့္ဆံုးပါတ႔ဲဂီယာအထိမီးၾကိဳးေတြန႔ဲ ထိန္းခ်ဳပ္အလုပ္လုပ္ပါတယ္... ေအာ္တိုဂီယာေတြမွာ ဆီမေကာင္းရင္ ဂီယာပ်က္တတ္သလို... ATF န႔ဲ CVT မွားရင္လည္း ဂီယာပ်က္တတ္ပါတယ္... ေအာ္တိုဂီယာန႔ဲ CVT (Continuously variable transmission) ကို... ကၽြမ္းက်င္သူေတြဆို ဂီယာအျပင္ပိုင္းန႔ဲ ဂီယာေမာင္းတံ(Shift lever)ကိုၾကည့္ျပီး... ခြဲနိဳင္ပါတယ္...
ေမး။ ဂီယာေမာင္းတံအသံုးျပဳပံုေလးေရာေျပာျပေပးပါ... ေအာ္တိုဂီယာေတြမွာ OD Button ပါတ႔ဲကားေတြရိွသလို လံုးဝမပါတ႔ဲကားေတြ လည္းရိွပါတယ္...ေအာက္က ပံုေတြမွာပါတ႔ဲကားေတြက... ဂီယာေမာင္းတံ (Shift Lever) မွာ OD လံုးဝမပါတ႔ဲကားေတြပါ... Shift Lock Button ပါတ႔ဲကားေတြရိွသလို... Shift Lock Button လံုးဝမပါတ႔ဲကား... Shift Lock ကို ကားေသာ့ထည့္ျပီးသံုးရတ႔ဲကားေတြလည္းရိွပါတယ္... တန္ဖိုးၾကီးကားတစ္ခ်ိဳ႕မွာေတာ့ လံုးဝမထည့္ထားပါ... ကားလံုျခံဳေရးအတြက္ ေသာ့ဖြင့္ျပီး ဘရိတ္နင္းမွသာ ဂီယာထည့္လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားေပးပါတယ္... ဂီယာေမာင္းတံေရြ႕ရာတြင္ Release button ေခၚ ဂီယာေမာင္းတံေဘးမွ ခလုတ္ကို နိွပ္မွေရြ႕ေျပာင္းဂီယာထည့္ရေသာ ကားမ်ားရိွသလို... Release button ခလုတ္မပါဘဲေရြ႕၍ရေသာ ဂီယာေမာင္းတံမ်ားလည္း... ရိွပါသည္...ပံု (၂) မွ Mercedes Benz သည္ Release button မပါပါ...
Shift Lock ဆိုတာ ေအာ္တိုဂီယာကားေတြမွာ ဂီယာေမာင္းတံကို P Position ကေန စက္နိဳးျပီးဘရိတ္မနင္းပဲ က်န္တ႔ဲ ဂီယာေတြကို ထည့္မရေအာင္ အထိန္းသေဘာမ်ိဳး ထည့္ထားေပးျခင္းျဖစ္ပါ... ဘရိတ္နင္းလိုက္ခ်ိန္တြင္ ဘရိတ္(Brake pedal)နင္းတံအတြင္းဘက္တြင္တပ္ ဆင္ထားေသာ ဘရိတ္မီးခလုတ္(Brake pedal switch) မွ တစ္ဆင့္... ရီေလး(Relay)သို႔ မီးေပးကာ...Shift lock solenoid ခလုတ္ကို ဖြင့္ေပးပါတယ္... ထို႔ေၾကာင့္ ဘရိတ္နင္းမွ ဂီယာေမာင္းတံ ေျပာင္းလို႔ရတာပါ... ဘရိတ္နင္းေသာ္လည္း ဂီယာတံေနရာေျပာင္းမရျခင္းသည္... ဘရိတ္မီးအဝင္ Fuse ျပတ္ျခင္း... Brake pedal switch မေကာင္းျခင္း... Shift lock solenoid အလုပ္မလုပ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ပါ... Shift lock solenoid အလုပ္မလုပ္ျခင္းေၾကာင့္ လဲေပးရေသာကားမ်ားရိွပါတယ္..
ေမး။ ဒါဆို ဘကၠထရီအားကုန္လို႔ ဂီယာေမာင္းတံေရြ႕မရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ? ဂီယာတံအဖံုးကိုဖြင္းျပီး Shift lock solenoid ကို နိွပ္လိုက္ရင္ေရြ႕လို႔ရပါတယ္...
Park ( P ) ကားရပ္ထားစဥ္ ကားမေရြ႕ေစရန္အသံုးျပဳတာပါ... P Position တြင္ဂီယာေမာင္းတံထားပါက ကားေရြ႕မရျခင္းသည္... ေအာ္တိုဂီယာေဘာက္အတြင္းရိွ ဂီယာမိန္းရွပ္တြင္(Output shaft) Lock လုပ္ထားေသာ ပင္နယံ(Pinion)နွင့္ Lock switch တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္.. Lock switch သည္ ဂီယာေမာင္းတံအား P မွေရြ႕လိုက္သည္နွင့္ Lock အထိန္း ျဖဳတ္ေပးကာ P သို႔ ျပန္ေရာက္သည္နွင့္ စပရိန္အားေၾကာင့္ အလုိအေလ်ာက္ Lock Switch အလုပ္လုပ္ကာ ရပ္ထားစဥ္ကားေနရာမေရြ႕ေအာင္ထိန္းေပးတယ္... သို႔ေသာ္အတက္အဆင္းမ်ားတြင္ကားရပ္ထားစဥ္... လက္ဆြဲဘရိတ္(Parking Brake)(Hand Brake) ပါသံုးသင့္ပါသည္... အခ်ိဳ႕ကားမ်ားတြင္ Parking Brake သည္ ေျခနင္းအေသးေလးႏွင့္... ဘယ္ဘက္တြင္ပါတတ္ပါသည္... ဂီယာေမာင္းတံအား P တြင္ထားမွ ေသာ့ျဖဳတ္၍ရေသာကားမ်ားရိွသလို... N (Neutral / No gear) တြင္ထား၍ ေသာ့ျဖဳတ္၍ရေသာကားမ်ားလည္း ရိွပါတယ္ဗ်ာ...
Reverse (R) နိဳင္ငံတစ္ကာတြင္ေရာ ျမန္မာျပည္မွာပါ ဘက္ဂီယာဟုေခၚပါတယ္... ကားေနာက္ဆုတ္ရန္အတြက္သာသံုးတာပါ...
N (Neutral / No gear) နဳိင္ငံအလိုက္ ဖရီးဂီယာ...No Gear ဟုသံုးပါတယ္... ဘယ္ဂီယာမွ မဝင္ေသာေၾကာင့္ ပါ...
Drive (D) ေရွ႕သို႔ေမာင္းနွင္ရာတြင္သံုးတာပါ... နံပါတ္ ၁ ဂီယာမွ စတင္ကာ အရိွန္အမ်ားဆံုးဂီယာအထိ အလိုအေလ်ာက္ ကားအရိွန္ကိုလိုက္ကာKD,ECU, TPS (Throttle position sensor) , Speed meter sensor,TCU(Transmission control unit box) တို႔မွ Solenoid မ်ားကို အလုပ္လုပ္ေစကာ... ဂီယာခ်ိန္း(Change)ေပး...ေဒါင္း(Down)ေပးပါတယ္... ဂီယာတစ္ခု မဝင္ပဲ လက္ရိွေမာင္းေနေသာဂီယာမခ်ိန္း မေဒါင္းေပးပါ... ဂီယာထည့္ကာေမာင္းနွင္ေနစဥ္ ဖရီး (N) ျဖစ္သြားသည္မရိွပါ...
Third (3) ဂီယာနံပါတ္ ၁ မွ ၃ အထိ ကားအရိွန္လိုက္ကာ... ဂီယာ အတင္ အခ် ျပဳလုပ္ကာ ခ်ိန္းေပး ေဒါင္းေပးပါတယ္... သိပ္မျမင့္ေသာေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းမ်ားနွင့္... Off Road မ်ားနွင့္ Sport မ်ားတြင္လည္းသံုးၾကပါတယ္... Sport ေမာင္းေသာအခါ (3) ဂီယာနွင့္ လီဘာ(Accelerator pedal) ကိုနင္း၍ မိမိလိုခ်င္ေသာအရိွန္ေရာက္မွ (D) သို႔ ေျပာင္းထည့္ပါသည္... ECT Power Switch ပါေသာကားမ်ားတြင္ Sport ေမာင္းရာတြင္... power တြင္ထား၍ ေမာင္းၾကပါတယ္...
Second (2) ဂီယာနံပါတ္ ၁ မွ ၂ အထိ ကားအရိွန္လိုက္ကာ ဂီယာေျပာင္းေပးပါတယ္... ျမင့္မားေသာေတာင္မ်ားတြင္ အတက္အဆင္းဂီယာအျဖစ္သံုးတယ္... ွဆီးႏွင္းက်ေသာနိဳင္ငံမ်ားတြင္ နွင္းထဲေမာင္းနွင္ရန္သံုးပါတယ္...
First (L) Low ဂီယာအျဖစ္ ရြံ႕ထဲရုန္းေသာအခါမ်ား အလြန္ျမင့္မားေသာေတာင္မ်ားကို ဝန္အေလးနွင့္အတက္အဆင္းလုပ္ေသာအခါ သံုးပါတယ္... နံပါတ္ ၁ ဂီယာတစ္ခ်က္တည္းျဖစ္ျပီး ဂီယာမခ်ိန္းေတာ့ပါဘူး...
အခ်ိဳ႕ေသာေအာ္တိုဂီယာမ်ားတြင္ Manual စနစ္ျဖင့္ေမာင္းနွင္နိဳင္ရန္... ဂီယာေမာင္းတံ ေဘးဘယ္ညာတြင္ အေပါင္း အနဳတ္နွင့္အကြက္ေလးမ်ား ပါရိွပါသည္...Manual တြင္ထားေမာင္းပါက... ဂီယာ ၁ ၂ ၃ ၄ ၅ သို႔ေျပာင္းရာတြင္ အေပါင္းဘက္သို႔... တစ္ခ်က္ခ်င္းတြန္းကာ ဂီယာခ်ိန္းေပးရတယ္... အလိုအေလ်ာက္ မခ်ိန္းပါဘူး... သတ္မွတ္အရိွန္မရိွေသးပါက ၂ ၃ ၄ ၅ မဝင္ပါ... သူ႔သတ္မွတ္အရိွန္ေရာက္မွသာ ဂီယာဝင္တာပါ... အနဳတ္ဘက္သို႔ တစ္ခ်က္တြန္းလွ်င္ ဂီယာ ၅ ၄ ၃ ၂ ၁ သို႔... တစ္ခ်က္ခ်င္းေဒါင္းေပးပါတယ္... ဘရိတ္နင္းလွ်င္လည္း သတ္မွတ္အရိွန္အတိုင္း... အလိုအေလ်ာက္ ေဒါင္းေပးပါသည္... Manual ျဖင့္ေမာင္းနိဳင္လွ်င္ ဆီစားအနည္းငယ္ သက္သာတယ္... ပံုတြင္ ေအာ္တိုဂီယာတြင္ Manual စနစ္ပါေသာ ဂီယာေမာင္းတံကို ၾကည့္နိဳင္ပါတယ္...
ေအာ္တိုဂီယာ(ATF)ဆီကို ဆီအမ်ိဳးအစားေပၚလိုက္ကာ... ၃၅၀၀ ကီလိုမွ ၄၀၀၀၀ အတြင္းလဲလွယ္ေပးလွ်င္အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါ... ေအာ္တိုဆီကို Dexron 3H နွင့္အထက္ထည့္လွ်င္သာအေကာင္းဆံုးျဖစ္ကာ... Genuine ထည့္လွ်င္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ႔ဗ်ာ... ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီတြင္ ေအာ္တိုဆီအေဟာင္းသည္ အလြန္ ညစ္ပတ္ေနပါက... ေအာ္တိုဆီစစ္ပါလဲေပးပါသည္...အသစ္မရလွ်င္ ျဖဳတ္ေဆးေပးပါတယ္... ေအာ္တိုဆီလဲရင္ ဆီက်လာတ႔ဲဆီကုန္သြားရင္ ၂ မိနစ္ေလာက္... စက္နိဳးျပီး ၃ ခါေလာက္လုပ္ရတယ္...ဒါမွ ဖရံုသီး (Converter) ထဲက ဆီေတြေရာ ဂီယာထဲမွာ ရိွတ႔ဲ ညစ္ပတ္တ႔ဲ ဆီေတြေရာ... ၁ လစ္ေက်ာ္ ထြက္လာတတ္ပါတယ္... ဆီမရိွပဲစက္နိဳးလို႔ ဂီယာပ်က္မွာကို မပူပါန႔ဲ ဆီမရိွရင္ ကလပ္ပလိတ္ျပားေတြ... အားလံုး ဖရီးျဖစ္ေနတာပါ...ဒါေပမယ့္ ၂ မိနစ္ ၃ ခါထက္ေတာ့ ပိုမနိဳးပါန႔ဲ... ဒီလိုဆီလဲတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ဥေရာပကားကုမၸဏီဝပ္ေရွာ့ေတြကသင္ေပးတာပါ...
CVT(Continuously variable transmission) ေအာ္တိုဂီယာတြင္... ကားအရိွန္အေနွးအျမန္ကို Metal Belt ေခၚ ပူလီၾကိဳးျဖင့္... Driven Pulley ၂ ခုကို အတင္းအေလ်ာ့လုပ္ေပးကာ ေမာင္းႏွင္ပါသည္... Ds ဂီယာျဖင့္ေမာင္းလွ်င္ ပူလီၾကိဳးေလ်ာ့ေပးကာ... S တြင္ကားအမ်ိဳးအစားအလိုက္ ၁ ၂ မွ ၃ ဂီယာအလုပ္လုပ္ေစျပီး... S ကို Sport အသံုးျပဳေသာကားေတြမွာေတာ့ B လို႔ေခၚတ႔ဲ... ဂီယာတစ္ခ်က္သာအလုပ္လုပ္တ႔ဲ ဂီယာတစ္ခ်က္ထည့္ထားပါတယ္... Over drive ေမာင္းခ်ိန္တြင္ ပူလီၾကိဳးအတင္းဆံုးသို႔ Sensor, Solenoid မ်ား ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေစပါသည္...ထို႔ေၾကာင့္ CVT ဂီယာသည္ ရိုးရိုးေအာ္တိုဂီယာ ထက္ အထအလြန္ျမန္ျပီး သြက္တယ္ဗ်... CVT ဂီယာတြင္ CVT Oil သာ အသံုးရမွာပါ...
ေမး။ ဘာျဖစ္လို႔ ဂီယာ N န႔ဲ P မွာသာစက္နိဳးလို႔ရပါသလဲဗ်ာ...
ေျဖ။ ဟုတ္က႔ဲ...ေအာ္တိုေတြမွာ P နွင့္ N position တြင္သာစက္နိဳး၍ရပါတယ္... ဒီလိုျဖစ္တာကေတာ့... စတတ္ရီေလး(Start relay) မီးအဝင္ၾကိဳးသည္ ေသာ့အံုမွ... ဂီယာေဘာက္ရိွ ဂီယာမီးျပေသာစနစ္ (Gear position control light) သို႔ဝင္ေရာက္သြားကာ... P နွင့္ N position တြင္သာ စတတ္ရီေလးသို႔မီးေပး ေအာင္တမင္လုပ္ထားတာပါ... က်န္တ႔ဲ ဂီယာေတြမွာ စက္နိဳးရင္ဂီယာဝင္ေနခ်ိန္ ကားထြက္သြားျပီးတိုက္မွာစိုးလို႔ပါ...EFI ကားေတြက စက္စနိဳးတ႔ဲအခ်ိန္... Idle Air Control Motor ေနျပီး အဂ်ၤင္အပတ္ေရကို ၁၅၀၀ အထိတင္ေပးကာ... အဂ်ၤင္ေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာရဲ႕ အပူခ်ိန္ကိုဖတ္ျပီး...ေရမပူေသးရင္... ေျဖးေျဖးခ်င္း စလိုး(slow) ခ်ေပးျပီး...လိုအပ္တ႔ဲအပူခ်ိန္ရိွရင္ေတာ့... ၄/၅ စကၠန္႔အတြင္း စလိုးအပတ္ေရ ခ်ေပးပါတယ္... အ႔ဲေတာ့ ဂီယာဝင္ေနရင္ အပတ္ေရ ၁၅၀၀ န႔ဲဆို ကားဘရိတ္မနင္းဘဲ... စက္နိဳးရင္ နီးစပ္ရာတိုက္မိမွာစိုးလို႔ ဒီလို လုပ္ထားတာပါဗ်ာ... ဒါေပမယ့္ ကားစက္နိဳးတာန႔ဲ NSW မီးၾကိဳးဟာ... ECU box သို႔ဝင္ကာ TCU မွတစ္ဆင့္ ဂီယာေဘာက္အတြင္းရိွ... Solenoid ကို မီးျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ စက္နိဳးခ်ိန္ဂီယာ ဖရီးျဖစ္ရန္ အလုပ္လုပ္ေပး ပါေသးတယ္...စတတ္မီးၾကိဳးခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွ၍ ဂီယာဝင္ေနခ်ိန္တြင္နိဳးမိပါက... ကားေဆာင့္ထြက္သြားမွာကိုကာကြယ္ထားျခင္းျဖစ္သည္... ကားကုမၸဏီမ်ား၏ လုပ္ထားပံုသည္ အလြန္ အကြက္ေစ့ကာတိက်တယ္ဗ်...
ေမး။ ဟုတ္က႔ဲ ကားကုမၸဏီေတြလုပ္ထားတာ စိတ္ခ်ရတာေပါ႔ေနာ္... OD off ခလုတ္ေလး အသံုးျပဳပံုေလး ရွင္းျပေပးပါလား...
မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ...ေအာ္တိုဂီယာစက္နိဳးခ်ိန္ကားေဆာင့္ထြက္တယ္ဆို... ကုမၸဏီနာမည္မပ်က္ေအာင္ ေသခ်ာစီစဥ္ထားတာပါ... OD Off Button ကို နိွပ္ထားလွ်င္ အျမန္ဆံုး ဂီယာတစ္ခ်က္ကို မထည့္ေပးဘဲ ထိန္းထားတာပါ...OD နိွပ္ထားျပီး လီဘာနင္းလွ်င္လည္း... ကားအရိွန္သည္ ပံုမွန္ထက္အနည္းငယ္ ေလ်ာ့သြားတယ္... ကားေတာ့သြက္တယ္ ဒါေပမယ့္ ပံုမွန္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရထက္ ေနာက္က်ျပီးမွ... ဂီယာခ်ိန္းတယ္.. အရိွန္အျမင့္ဆံုးဂီယာ တစ္ခ်က္မဝင္ပါဘူး...အဲ့အခ်ိန္မွာ ECU , TCU တို႔မွ တစ္ဆင့္... အဂ်ၤင္ TPS , Throttle motor တို႔ကိုထိန္းခ်ဳပ္ကာ... ပံုမွန္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရ RPM ထက္ ကားအသြားအရိွန္ေနွးေစရန္ အလုပ္လုပ္ေပးပါသည္... OD ကို ေတာင္တက္ဆင္းလမ္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳရျခင္းမွာ... ပံုမွန္ေမာင္းပါက ဂီယာခဏ ခဏခ်ိန္းကာ ဆီပူလာျပီး... ကလပ္ပလိတ္(Clucth plate)ျပားမ်ားနာကာ ဂီယာပ်က္မွာကို... ကာကြယ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္...ေအာ္တိုဂီယာကားမ်ား ဂီယာအပ်က္အမ်ားဆံုးမွာ လည္း ေတာင္ေပၚသံုးကားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္... ကၽြန္ေတာ္တို႔ဝပ္ေရွာ့တြင္ ျပင္ရေသာေအာ္တိုဂီယာကားမ်ားမွာ... ေတာင္ေပၚက ကားမ်ားသာျဖစ္တယ္ဗ်... OD Off ကိုသံုးျပီး ေျမျပန္႔ခရီးေဝးေမာင္းပါက ဂီယာတစ္ခ်က္ေလ်ာ့ေနသျဖင့္... ဆီပိုစားကာ အဂ်ၤင္အလြန္နာပါတယ္... OD ကို အသံုးျပဳေသာေနရာအမ်ားစုမွာ ေတာင္တက္ဆင္းလမ္း... ဟိုင္းေဝးလမ္းမေပၚရိွ ျမိဳ႕မ်ားအဝင္တြင္ ကီလို ၆၀ ၈၀ ထက္ပိုမေမာင္းရေသာ ေနရာမ်ား...အေမာင္းသင္စ သူမ်ားတြင္လည္းသံုးပါတယ္...
ေမး။ ေအာ္တိုဂီယာ ဘရိတ္အေၾကာင္းေလးေသခ်ာရွင္းျပေစခ်င္ပါတယ္... ဒါကလည္း ဝိဝါကြဲျပားေနလို႔ပါ...
ေအာ္တိုဂီယာေတြမွာ ABS ပါေသာကားျဖစ္ေစ မပါေသာကားျဖစ္ေစ... ဘရိတ္နင္းလိုက္သည္နွင့္ အရိွန္အလိုက္တြက္ခ်က္ကာ ဂီယာေဒါင္းျပီး... ဂီယာနွင့္ ဘရိတ္ကိုတြဲကာ အရိွန္ထိန္းေသာ စနစ္ကိုသံုးပါတယ္... ေအာ္တိုဂီယာကားတိုင္းတြင္ ဘရိတ္ေျခနင္းမီးခလုတ္(Brake pedal switch) မွတစ္ဆင့္ ဘရိတ္နင္းတိုင္း ECU box သို႔ STP(Stop Light Switch) မီးၾကိဳးမွတစ္ဆင့္မီးဝင္ပါသည္...ဘရိတ္နင္း၍ STP မီးဝင္တိုင္း... ECU box သည္ အဂ်ၤင္အပတ္ေရ RPM ၁၀၀၀ ေအာက္သို႔... ခ်က္ခ်င္း ဆီ...မီးေလ်ာ့ေပးပါသည္...အရိွန္ကိုလိုက္ကာ ဂီယာေဒါင္းေပးျပီး... Automatic transmission lock up torque converter လုပ္ျပီး ဂီယာ ဘရိတ္ကို တြဲ၍ အရိွန္ကိုေသေစတယ္ဗ်... အခ်ိဳ႕ဂီယာေအာ္တိုကားမ်ားတြင္ ဘရိတ္နင္းေသာ္လည္း အရိွန္မေသျခင္းမွာ... STP မီးလိုင္းစနစ္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ေပါ႔ဗ်ာ... ဘရိတ္ေျခနင္း မီးခလုတ္ျဖဳတ္ျပီး စမ္းေမာင္းၾကည့္ရင္ပိုသိသာပါတယ္... ဂီယာန႔ဲ ထိန္းလည္း အရိွန္နဲနဲေလးကို STP မီးဝင္သလို ခ်က္ခ်င္းမရပ္သြားဘူး... ဘရိတ္မမိသလို ျဖစ္ေနတယ္...အမွန္ေတာ့ ဘရိတ္မမိတာမဟုတ္ပါဘူး... STP မီးမဝင္လို႔ အဂ်ၤင္ကလည္း အပတ္ေလ်ာ့ျပီး ဆီမျဖတ္ေပး... ေနာက္ automatic transmission lock up torque converter မလုပ္ေပးေတာ့... ဂီယာန႔ဲ မထိန္းပဲ သြားေနလို႔ပါ... ေအာ္တိုဂီယာကို ထုတ္ေသာ ကားကုမၸဏီတိုင္းသည္ ေသခ်ာစမ္းသပ္ စီစဥ္ျပီးမွ ထုတ္တာပါ... ဘရိတ္ကို ဂီယာေမာင္းတံကို ေဒါင္း၍၎... OD ကိုနိွပ္၍ တြဲသံုးရသည္ကို၎ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး... ကားကီလို ၁၂၀ ၁၄၀ ၁၅၀ ေက်ာ္ေမာင္းေနခ်ိန္တြင္ ဘရိတ္နင္း၍ လက္ကိုင္ေဂြကို လႊတ္ကာ ေမာင္းတံသို႔...OD ခလုတ္သို႔ လက္တစ္ဖက္သြားျခင္းဟာ... အလြန္အႏၱရာယ္မ်ား မမ်ားကို စာဖတ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ရန္သာ... ထားလိုက္ေပါ႔ဗ်ာ...ေအာ္တိုဂီယာသည္ ဘရိတ္နင္းလိုက္သည္နွင့္... အဂ်ၤင္ ဂီယာျဖင့္ ထိန္းျပီးရန္ ကုမၸဏီမွ ျပည့္စံုေအာင္လုပ္ေပးထားပါတယ္... အသက္ဥာဏ္ေစာင့္ဆိုသည့္စကားအတိုင္း မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ရန္သာ... ကားတစ္စီးသည္ ေအာ္တိုဂီယာျဖစ္ေစ...ရိုးရိုး(Manual)ဂီယာျဖစ္ေစ... ယာဥ္အႏၱရာယ္ျဖစ္ျခင္းမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူ၍ ကၽြမ္းက်င္မွဳ႕... မိမိထိန္းသိမ္းနိဳင္ေသာ အရိွန္ထက္ပိုေမာင္းျခင္း... အရက္ေသစာေသာက္စာမူးယစ္၍ ေမာင္းျခင္း... လမ္းစည္းကမ္း...ယာဥ္စည္းကမ္းမလိုက္နာဘဲ ေမာင္းျခင္းနွင့္သာဆိုင္တယ္လို႔.. ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္...ဥပမာ ကီလို ၁၀၀ ေမာင္းေနရင္ ေရွ႕ကားန႔ဲ မီတာ ၅၀ ေလာက္ အနည္းဆံုးခြါထားရမယ္...ကီလို ၁၅၀ ေမာင္းေနရင္... ေရွ႕ကားန႔ဲ မီတာ ၈၀ ေက်ာ္ခြါထားရမယ္...ကားေက်ာ္ရင္ လမ္းေတာင္းျပီး... ေရွ႕ကားလမ္းေပးမွ ေက်ာ္တာ အႏၱရာယ္အကင္းဆံုးပါ... ခုေတာ့ ဒီလိုစည္းကမ္းေတြ မလိုက္နာဘဲ ငါကားနင္းတိုင္းရတာဘဲဆိုျပီး... ေရွ႕က လမ္းအေျခအေနအရ လမ္းမေပးတာကို... ကားကို ဖင္ကိုေတ့ထား... ဇြတ္ေက်ာ္ရင္ေတာ့ ယာဥ္အႏၱရာယ္ဆိုတာရိွမွာဘဲဗ်... ဘာဘရိတ္န႔ဲ ဖမ္းဖမ္း အ႔ဲလိုေတြေတာ့ မရပါဘူးဗ်ာ...ေျပာရင္း လမ္းလြဲကုန္ေတာ့မယ္...လိုရင္းျပန္ဆက္ရေအာင္ဗ်ာ...
ေမး။ ဟုတ္က႔ဲ STP မီးပါတ႔ဲ စနစ္က ခ်က္ခ်င္းရပ္ပါသလား...
ေျဖ။ STP မီးစနစ္န႔ဲ ABS စနစ္က ခုေခတ္ကားတိုင္းပါတယ္... ကားကုမၸဏီေတြကလည္း ကားေရာင္းတည္းက ကီလို ဘယ္ေလာက္ေမာင္းရင္... ဘယ္မီတာအတြင္းမွာ ကားရပ္ပါတယ္ဆိုတာေၾကာ္ျငာေပးထားပါတယ္... တစ္ခုေတာ့ ရိွတာေပါ႔ဗ်ာ...ဘရိတ္ကို မနင္းဘဲ တို႔ရံုေလးထိထားလို႔ကေတာ့... အဂ်ၤင္အပတ္ေရ ၁၀၀၀ ေအာက္ဆီျဖတ္ေပမယ့္ ဂီယာမေဒါင္းေပးပါဘူး... ကီလို ၁၆၀ ေလာက္ေမာင္းေနခ်ိန္မွာ ၁၅၅ ကီလိုျဖစ္သြားဖို႔က... ဘရိတ္မလိုပါဘူး...လီဘာကိုေျခၾကြလိုက္တာန႔ဲ ကီလို ၁၅၅ ေအာက္ တန္းျပီး... အရိွန္ေလ်ာ့သြားျပီးသားပါ...ဒီလို ဘရိတ္ကို ထိရံုန႔ဲ ဂီယာမေဒါင္းေပးတာဟာ... ဂီယာခ်ိန္းလိုက္ ေဒါင္းလိုက္န႔ဲ မလိုအပ္ဘဲ ဆီစားမွာစိုးလို႔... Speed meter န႔ဲ TCU က ထိန္းထားေပးတာပါ... ဘရိတ္ကိုအဆံုးအထိနင္းရင္ေတာ့ automatic transmission lock up torque converter ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးျပီး ဂီယာကို ၁ ထိေဒါင္းေပး... အဂ်ၤင္ ဆီျဖတ္ျပီး...အဂ်ၤင္ ဂီယာ ဘရိတ္စနစ္ကိုတြဲသံုးျပီး... အျမန္ဆံုး အရိွန္ေသေအာင္ လုပ္ေပးပါတယ္... ဥပမာ ကီလို ၁၈၀ ေမာင္းေနရင္ ၁ စကၠန္႔ မီတာ ၄၉ မီတာသြားမယ္... ေရွ႕မွာ အႏၱာရယ္ရိွလို႔ ဂီယာကို manual ေရြ႕ ၃ ခ်က္ေလာက္ေဒါင္းေတာ့... ၃ စကၠန္႕အနည္းဆံုးကုန္သြားျပီ ၁၄၇ မီတာ ေရွ႕ေရာက္သြားျပီ... ဂီယာေဒါင္းျပီး ဘရိတ္နင္း ၄ စကၠန္႔ ရိွေတာ့ ၁၉၆ မီတာ(၆၄၆ေပ) ေရွ႕ေရာက္ သြားျပီ...ဘရိတ္မိမွာန႔ဲဆို ၂၁၅ မီတာ ေက်ာ္ေနျပီဗ်... ဒီအခ်ိန္မွာ အႏၱာရာယ္ျမင္တာန႔ဲ ဘရိတ္ကို နင္းခ်လိုက္ရင္ မီတာ ၇၀ ေလာက္တင္ ကားရပ္ေနျပီ...ခုကားေတြက ABS ပါေတာ့ ေဘးဘယ္ညာ မဆြဲဘူး... ဘရိတ္ ေလ်ာတိုက္ပါမသြားဘူး...အရင္ဘရိတ္ေတြထက္အမ်ားၾကီးေသခ်ာတယ္... ဒါေၾကာင့္ အ႔ဲအခ်ိန္ OD ခလုတ္ေသးေသးေလးရွာနိွပ္တာ... ဂီယာေဒါင္းတာေတြလုပ္ေနရင္ ေအာ္တိုကလပ္ပလိတ္နာ အဂ်ၤင္နာ... ကားလည္း ေနာက္က်ျပီးမွရပ္မွာပါလို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ...
ေမး။ ဟုတ္က႔ဲ ခုလို စိတ္ရွည္လက္ရွည္န႔ဲ ရွင္းျပတ႔ဲအတြက္... ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ...
ေျဖ။ ဟုတ္က႔ဲ ကၽြန္ေတာ္လည္း အမ်ားသိေအာင္ရွင္းျပခြင့္... ရတ႔ဲအတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား....

Monday, June 30, 2014

လူမူ့ဆက္ဆံေရးစည္းမ်ဥ္း(၁၀)ခ်က္


၁။ နာမည္ေတြကို မွတ္မိေအာင္ က်က္ထားပါ။ မိမိက သူတစ္ပါးကို အေလးအနက္မထားရင္ သူတစ္ပါးကလည္း အေလးအနက္ ထားမွာ မဟုတ္ပါ။

၂။ သိမ္ေမြ႔ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့လူ ျဖစ္ပါေစ။ ဒါမွ ဆက္ဆံေရးမွာတင္းမာမွဳ မရွိဘဲ ေျပျပစ္မွာပါ။

၃။ ေအးေအးသက္သာႏွင့္လိုက္ေလ်ာတတ္တဲ့ အရည္အခ်င္း ေမြးပါ။ဒါဆိုကိုယ့္ကိုမဆန္႔က်င္ၾကတဲ့အတြက္ရန္ေအးပါတယ္။

၄။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္ႏွင့္အတၱမဆန္ပါႏွင့္ ။အတၱႀကီးမွဳကိုအတတ္ႏုိင္ဆုံး ေရွာင္ၾကည္ပါ။ ေစာင့္ထိန္းပါ။

၅။ လူတိုင္းကို စိတ္၀င္တစား တန္ဖိုးထားပါ။ ညီမွ်တဲ့တုန္ျပန္ခ်က္နဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွဳေတြ ရလာပါလိမ့္မယ္။
၆။ မိမိရဲ႕ ၀တ္စားေနထိုင္မွဳမွာ နေမာ္နမဲ့ ေပါ့ဆမွဳေတြကို သုံးသပ္ေလ့လာၿပီး ျပင္ဆင္ပါ။

၇။ ဘာသာေရးအဆုံးအမေတြကို ရုိးသားစြာလိုက္နာျခင္းျဖင့္ မိမိနားလည္မွဳလြဲခဲ့တာ၊ လြဲေနတာေတြကို ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ကုသပါ။ ဘယ္သူႏွင္မဆို အတတ္ႏုိင္ဆုံး အနစ္နာခံပါ။

၈။ လူေတြကို အမွန္တကယ္ ႏွစ္သက္လိုလားတတ္ေအာင္ေလ့က်င့္ပါ။

၉။ ႀကိဳးပမ္းေအာင္ျမင္မွဳမွန္သမွ်ကို အနည္းဆုံး ဂုဏ္ျပဳစကားတစ္ခြန္းေတာ့ ေျပာလိုက္ပါ။ မုဒိတာပြားပါ။ ဒီအခြင့္အေရးကိုလက္လႊတ္ မခံပါႏွင့္။ ဒါႏွင့္အမွ် ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာေတြ႔ႀကဳံသူ၊ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေနသူကို စာနာသနားမွဳျပဳပါ။ ကရုဏာပြားပါ။

၁၀။ လူေတြကို စိတ္ဓာတ္တတ္ေအာင္ အားေပးပါ။ ဒီလိုအားေပးမွဳေၾကာင့္ မိမိကို လွဳိက္လွဳိက္လွဲလွဲ ခ်စ္ခင္လာၾကပါလိမ့္မယ္.........

အေမရိကန္သမၼတေဟာင္း လန္ဒန္ဘီ ဂၽြန္ဆင္
Credit To>> ဘ၀ရဲ့ မိုင္တိုင္မ်ား