Toyota Vigo, Isuzu D-Max, Mazda BT50, Ford Rangerကားေတြမွာ...
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္တတ္တ႔ဲ
OBD Code P0093 Fuel system leak detected-Large leak ကိုျပဳျပင္...
ေျဖရွင္းပံုအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္...
ဒီလိုျဖစ္ရတ႔ဲ အေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့...
1: Fuel line between supply pump and common rail
2: Fuel line between common rail and each injector
3: Supply pump
4: Common rail
5: Injector
6: Pressure discharge valve
7: Open or Short in EDU circuit
8: EDU
9: ECM (Engine control box)
စတ႔ဲေနရာေတြမွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွလို႔ ျဖစ္ရတာပါ...
ဒီလိုျဖစ္တ႔ဲကားကို စျပီးျပဳျပင္မယ္ဆိုရင္...
ပထမဦးစြာ ဆီတိုင္ကီျဖဳတ္ေဆး ဆီစစ္လဲလိုက္ပါ...မရေသးရင္ေတာ့...
Supply pump ပန္႔မွာပါတ႔ဲ SCV Valve (Suction control Valve)ကို...
အသစ္လဲၾကည့္လိုက္ပါ...ဘားတည္ေနရာကိုပံု(၁)မွာျပထားပါတယ္...
SCV ဘားလဲလို႔မွ အဆင္မေျပေသးရင္...ပန္႔န႔ဲ Rail(ေျပာင္း)မ်ားကို...
ျဖဳတ္ေဆးပါ...ဒီလို ျဖဳတ္ေဆးရာမွာ သတိထားရမွာေတာ့...
ပန္႔ကိုျဖဳတ္လာျပီး တစ္စစီျဖဳတ္မေဆးေသးခင္ အျပင္ပိုင္းကိုေသခ်ာစြာ
သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျပီး ေလန႔ဲသန္႔စင္ေအာင္မွဳတ္ေပးပါ...
ေျပာင္းကိုလည္း အထက္ပါအတိုင္းျပဳလုပ္ပါ...
ေဆးေၾကာရာတြင္ ဓါတ္ဆီႏွင့္လံုးဝမေဆးပါန႔ဲ ဒီဇယ္ဆီန႔ဲသားေဆးပါ...
Chemical spary မ်ားျဖင့္လံုးဝ မေဆးရပါ...ဒီဇယ္တစ္မ်ိဳးတည္းသာသံုး၍
သန္႔ရွင္းေသာေနရာ သန္႔ရွင္းေသာေဆးေၾကာကန္ငယ္မ်ားျဖင့္သာေဆးပါ...
ပန္႔ကို စျပီးေဆးရမယ့္ေနရာက SCV ဘားကိုအရင္ျဖဳတ္ေဆးထားပါ...
ထိုသို႔ျဖဳတ္ခ်ိန္တြင္ O-Ring အတြင္းတစ္ခု အျပင္တစ္ခုပါသည္...
အျပင္တစ္ခုကို ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...
Fuel Temperature sensor ကိုျဖဳတ္ေဆးပါ...
O-Ring တစ္ခုပါသည္ကို ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...
ျပီးလွ်င္ pump filter ဇကာကိုျဖဳတ္ေဆး၍ ေလေသခ်ာမွဳတ္ပါ...
သတၳဳဝါရွာျပားပါပါသည္ ေသခ်ာဂရုစိုက္သိမ္းထားပါ...
ထို႔ေနာက္ upper plunger ကိုအရင္ျဖဳတ္ေဆးပါ...
ထိုသို႔ျဖဳတ္ေဆးရာတြင္ plunger spring ပလန္ခ်ာစပရင္ကို...
အေပၚေအာက္မွားမရပါ ေသခ်ာစြာမွတ္ပါ...ပံု(၆)တြင္ျပထားပါသည္...
ပလန္ခ်ာျဖဳတ္ရာတြင္ O-Ring အေသးတစ္ခု ပန္႔အိမ္ထဲတြင္ရိွသည္ကို...
ျဖဳတ္၍ ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...ပလန္ခ်ာအပ္ကိုျဖဳတ္ကာ ပလန္ခ်ာဆီဝင္ေပါက္...
အေသးေလးကို ေသခ်ာစြာ အားေကာင္းေသာေလဂန္းျဖင့္မွဳတ္ပါ...
ပလန္ခ်ာေနာက္မွ scution valve နတ္ေခါင္းအားမျဖဳတ္ပါနွင့္...
ထိုဘားေလးထဲတြင္ ေရႏွင့္ အမွဳန္မ်ားရိွေနတတ္ပါ၍ ေသခ်ာစြာေလမွဳတ္ပါ...
ေလမွဳတ္ျပီးလွ်င္ upper plunger ကိုစနစ္တက်ျပန္တပ္ပါ...
upper plunger ကို တတ္ျပီးမွ lower plunger ကို အထက္ပါအတိုင္းေသခ်ာ
ျဖဳတ္ေဆးေလမွဳတ္ပါ...O-Ring အေသးေလးမ်ားျပန္ထည့္ရန္ မေမ့ပါန႔ဲ...
ျပီးလွ်င္ ပန္႔အေနာက္ဘက္မွ Fuel pressure pump ကိုျဖဳတ္ေဆးျပီး...
တစ္ခါတည္းျပန္ထည့္ပါ...ျပီးလွ်င္ ယခင္ျဖဳတ္ထားေသာ ဆီအပူခ်ိန္ဆင္ဆာနွင့္
SCV ဘားကိုေသခ်ာစြာျပန္ထည့္ပါ...ဒီေနရာမွာ သတိျပဳရမွာက ေဆးျပီး...
ျပန္ထည့္ခ်ိန္ ဘာေကာ္မွ လံုးဝမထည့္ပါန႔ဲ...O-Ring မ်ားသာေသခ်ာထည့္ပါ...
ေကာ္ထည့္လိုက္ပါက ေကာ္မ်ားမွ ပန္႔ဘားမ်ားတြင္ေရာက္သြားလွ်င္ စက္မနိဳး
ေတာ့ပါ...
ျပီးလွ်င္Rail ေျပာင္းကို ျဖဳတ္ေဆးပါ...Pressure ဆင္ဆာမီးေခါင္းကိုျဖဳတ္ထားပါ...
ထို႔ေနာက္ ၁၉ နတ္ေခါင္း(pressure discharge valve)ကိုေသခ်ာစြာ...
ျဖဳတ္ေဆးပါ(Vigo EDU ေဘာက္မီးပလပ္ေဆာ့ကတ္ ၃ခုတြင္ Discharge valve သည္ မီးပလပ္ေဆာ့ကက္နွင့္လာပါသည္)...ထိုဘားထဲတြင္ရိွေသာ စပရင္နွင့္ ball valve ေဘာေစ့ေလးကို...
ေသခ်ာစြာသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါ...၎ေဘာေလးနွင့္ဘားအတြင္းအမွဳန္မ်ားရိွပါက
ဆီပရက္ရွာအားက်ေစပါသည္...
ပန္႔နွင့္ေျပာင္းအားျဖဳတ္ေဆးျပီးပါက ျပန္တတ္၍ မေကာင္းလွ်င္...
ေနာ္ဇယ္မ်ားကို ျပန္စစ္ပါ...မေကာင္းလွ်င္ အသစ္လဲပါ...
ထိုက႔ဲသို႔ျပဳလုပ္၍ မေကာင္းေသးလွ်င္...ပန္႔ အသစ္လဲၾကည့္ပါ...
ေျပာင္းလဲၾကည့္ပါ...
ထိုက႔ဲသို႔ျပဳလုပ္ျပီးလွ်င္ ဆီလိုင္းပိုင္းဆိုင္ရာအကုန္ စစ္ေဆးျပဳျပင္ျပီးျဖစ္ပါသည္...
ဆီလိုင္းပိုင္းဆိုရာ ျပဳျပင္ျပီး၍ မေကာင္းေသးလွ်င္...
EDU မီးလိုင္း ECM မီးလိုင္းမ်ားကို စစ္ေဆးပါ...
မီးလိုင္းအျပစ္မရိွလွ်င္ EDU box ႏွင့္ ECM box မ်ားကို တစ္ခုခ်င္းစစ္ေဆးကာ...
လဲ စမ္းၾကည့္ပါ...ေဘာက္အပိုရိွရန္ေတာ့ လိုပါသည္...
ေကာင္းသြားပါလိမ့္မည္...
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေတြ႔အၾကံဳအရ P0093 code ကိုျပင္ဆင္ရာတြင္...
အားလံုးျဖဳတ္ေဆး၍ ေကာင္းသြားေသာကားမ်ားရိွသလို...
ေနာ္ဇယ္မေကာင္းေသာ အလံုးမ်ားကိုလဲရေသာကား...
ပန္႔လဲရေသာကား...
ေျပာင္းလဲရေသာကားတို႔လည္းရိွပါသည္...
EDU box ေတာ့ မပ်က္ဖူးပါ...
ECM (Engine control box) အသစ္လဲလိုက္မွ ေကာင္းသြားသည္ကို...
နွစ္စီးၾကံဳဖူးပါတယ္...
အထက္ပါအျပစ္ကို ျပဳျပင္ရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္ေသာသူမ်ားမွ ျပဳျပင္နိဳင္ျပီး...
ျပဳျပင္ရခက္ခဲေသာ ကုတ္နံပါတ္ အျပစ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း...
ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါတယ္ ခင္ဗ်ား...
ပုံ(၁) SCV valve တည္ေနရာ...
ပံု(၂)SCV valve အသစ္ပံု...
ပံု(၃)plunger spring ပလန္ခ်ာ စပရင္တည္ေနရာ...
ပံု(၄)Rail ေျပာင္းနွင့္Pressure Discharge valve နွင့္ pressure sensor
မီးေခါင္းပံု
ပံု(၅)ေနာ္ဇယ္ပံု
ပံု(၆)ပန္႔ဆီစစ္ဇကာ တည္ရိွေသာ L key nut နတ္တည္ေနရာနွင့္
အေပၚေအာက္ ပလန္ခ်ာတည္ေနရာပံု
ပံု(၇)ပန္႔ျပန္ထည့္လွ်င္ ပန္႔ lock key ကိုထားရမည့္ေနရာႏွင့္ အမွတ္...
ပံု(၈)EDU box တည္ေနရာ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္...
သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ား အႏာၱရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစခင္ဗ်ား...
(8 photos)ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္တတ္တ႔ဲ
OBD Code P0093 Fuel system leak detected-Large leak ကိုျပဳျပင္...
ေျဖရွင္းပံုအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္...
ဒီလိုျဖစ္ရတ႔ဲ အေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့...
1: Fuel line between supply pump and common rail
2: Fuel line between common rail and each injector
3: Supply pump
4: Common rail
5: Injector
6: Pressure discharge valve
7: Open or Short in EDU circuit
8: EDU
9: ECM (Engine control box)
စတ႔ဲေနရာေတြမွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွလို႔ ျဖစ္ရတာပါ...
ဒီလိုျဖစ္တ႔ဲကားကို စျပီးျပဳျပင္မယ္ဆိုရင္...
ပထမဦးစြာ ဆီတိုင္ကီျဖဳတ္ေဆး ဆီစစ္လဲလိုက္ပါ...မရေသးရင္ေတာ့...
Supply pump ပန္႔မွာပါတ႔ဲ SCV Valve (Suction control Valve)ကို...
အသစ္လဲၾကည့္လိုက္ပါ...ဘားတည္ေနရာကိုပံု(၁)မွာျပထားပါတယ္...
SCV ဘားလဲလို႔မွ အဆင္မေျပေသးရင္...ပန္႔န႔ဲ Rail(ေျပာင္း)မ်ားကို...
ျဖဳတ္ေဆးပါ...ဒီလို ျဖဳတ္ေဆးရာမွာ သတိထားရမွာေတာ့...
ပန္႔ကိုျဖဳတ္လာျပီး တစ္စစီျဖဳတ္မေဆးေသးခင္ အျပင္ပိုင္းကိုေသခ်ာစြာ
သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျပီး ေလန႔ဲသန္႔စင္ေအာင္မွဳတ္ေပးပါ...
ေျပာင္းကိုလည္း အထက္ပါအတိုင္းျပဳလုပ္ပါ...
ေဆးေၾကာရာတြင္ ဓါတ္ဆီႏွင့္လံုးဝမေဆးပါန႔ဲ ဒီဇယ္ဆီန႔ဲသားေဆးပါ...
Chemical spary မ်ားျဖင့္လံုးဝ မေဆးရပါ...ဒီဇယ္တစ္မ်ိဳးတည္းသာသံုး၍
သန္႔ရွင္းေသာေနရာ သန္႔ရွင္းေသာေဆးေၾကာကန္ငယ္မ်ားျဖင့္သာေဆးပါ...
ပန္႔ကို စျပီးေဆးရမယ့္ေနရာက SCV ဘားကိုအရင္ျဖဳတ္ေဆးထားပါ...
ထိုသို႔ျဖဳတ္ခ်ိန္တြင္ O-Ring အတြင္းတစ္ခု အျပင္တစ္ခုပါသည္...
အျပင္တစ္ခုကို ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...
Fuel Temperature sensor ကိုျဖဳတ္ေဆးပါ...
O-Ring တစ္ခုပါသည္ကို ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...
ျပီးလွ်င္ pump filter ဇကာကိုျဖဳတ္ေဆး၍ ေလေသခ်ာမွဳတ္ပါ...
သတၳဳဝါရွာျပားပါပါသည္ ေသခ်ာဂရုစိုက္သိမ္းထားပါ...
ထို႔ေနာက္ upper plunger ကိုအရင္ျဖဳတ္ေဆးပါ...
ထိုသို႔ျဖဳတ္ေဆးရာတြင္ plunger spring ပလန္ခ်ာစပရင္ကို...
အေပၚေအာက္မွားမရပါ ေသခ်ာစြာမွတ္ပါ...ပံု(၆)တြင္ျပထားပါသည္...
ပလန္ခ်ာျဖဳတ္ရာတြင္ O-Ring အေသးတစ္ခု ပန္႔အိမ္ထဲတြင္ရိွသည္ကို...
ျဖဳတ္၍ ေသခ်ာစြာသိမ္းပါ...ပလန္ခ်ာအပ္ကိုျဖဳတ္ကာ ပလန္ခ်ာဆီဝင္ေပါက္...
အေသးေလးကို ေသခ်ာစြာ အားေကာင္းေသာေလဂန္းျဖင့္မွဳတ္ပါ...
ပလန္ခ်ာေနာက္မွ scution valve နတ္ေခါင္းအားမျဖဳတ္ပါနွင့္...
ထိုဘားေလးထဲတြင္ ေရႏွင့္ အမွဳန္မ်ားရိွေနတတ္ပါ၍ ေသခ်ာစြာေလမွဳတ္ပါ...
ေလမွဳတ္ျပီးလွ်င္ upper plunger ကိုစနစ္တက်ျပန္တပ္ပါ...
upper plunger ကို တတ္ျပီးမွ lower plunger ကို အထက္ပါအတိုင္းေသခ်ာ
ျဖဳတ္ေဆးေလမွဳတ္ပါ...O-Ring အေသးေလးမ်ားျပန္ထည့္ရန္ မေမ့ပါန႔ဲ...
ျပီးလွ်င္ ပန္႔အေနာက္ဘက္မွ Fuel pressure pump ကိုျဖဳတ္ေဆးျပီး...
တစ္ခါတည္းျပန္ထည့္ပါ...ျပီးလွ်င္ ယခင္ျဖဳတ္ထားေသာ ဆီအပူခ်ိန္ဆင္ဆာနွင့္
SCV ဘားကိုေသခ်ာစြာျပန္ထည့္ပါ...ဒီေနရာမွာ သတိျပဳရမွာက ေဆးျပီး...
ျပန္ထည့္ခ်ိန္ ဘာေကာ္မွ လံုးဝမထည့္ပါန႔ဲ...O-Ring မ်ားသာေသခ်ာထည့္ပါ...
ေကာ္ထည့္လိုက္ပါက ေကာ္မ်ားမွ ပန္႔ဘားမ်ားတြင္ေရာက္သြားလွ်င္ စက္မနိဳး
ေတာ့ပါ...
ျပီးလွ်င္Rail ေျပာင္းကို ျဖဳတ္ေဆးပါ...Pressure ဆင္ဆာမီးေခါင္းကိုျဖဳတ္ထားပါ...
ထို႔ေနာက္ ၁၉ နတ္ေခါင္း(pressure discharge valve)ကိုေသခ်ာစြာ...
ျဖဳတ္ေဆးပါ(Vigo EDU ေဘာက္မီးပလပ္ေဆာ့ကတ္ ၃ခုတြင္ Discharge valve သည္ မီးပလပ္ေဆာ့ကက္နွင့္လာပါသည္)...ထိုဘားထဲတြင္ရိွေသာ စပရင္နွင့္ ball valve ေဘာေစ့ေလးကို...
ေသခ်ာစြာသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါ...၎ေဘာေလးနွင့္ဘားအတြင္းအမွဳန္မ်ားရိွပါက
ဆီပရက္ရွာအားက်ေစပါသည္...
ပန္႔နွင့္ေျပာင္းအားျဖဳတ္ေဆးျပီးပါက ျပန္တတ္၍ မေကာင္းလွ်င္...
ေနာ္ဇယ္မ်ားကို ျပန္စစ္ပါ...မေကာင္းလွ်င္ အသစ္လဲပါ...
ထိုက႔ဲသို႔ျပဳလုပ္၍ မေကာင္းေသးလွ်င္...ပန္႔ အသစ္လဲၾကည့္ပါ...
ေျပာင္းလဲၾကည့္ပါ...
ထိုက႔ဲသို႔ျပဳလုပ္ျပီးလွ်င္ ဆီလိုင္းပိုင္းဆိုင္ရာအကုန္ စစ္ေဆးျပဳျပင္ျပီးျဖစ္ပါသည္...
ဆီလိုင္းပိုင္းဆိုရာ ျပဳျပင္ျပီး၍ မေကာင္းေသးလွ်င္...
EDU မီးလိုင္း ECM မီးလိုင္းမ်ားကို စစ္ေဆးပါ...
မီးလိုင္းအျပစ္မရိွလွ်င္ EDU box ႏွင့္ ECM box မ်ားကို တစ္ခုခ်င္းစစ္ေဆးကာ...
လဲ စမ္းၾကည့္ပါ...ေဘာက္အပိုရိွရန္ေတာ့ လိုပါသည္...
ေကာင္းသြားပါလိမ့္မည္...
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေတြ႔အၾကံဳအရ P0093 code ကိုျပင္ဆင္ရာတြင္...
အားလံုးျဖဳတ္ေဆး၍ ေကာင္းသြားေသာကားမ်ားရိွသလို...
ေနာ္ဇယ္မေကာင္းေသာ အလံုးမ်ားကိုလဲရေသာကား...
ပန္႔လဲရေသာကား...
ေျပာင္းလဲရေသာကားတို႔လည္းရိွပါသည္...
EDU box ေတာ့ မပ်က္ဖူးပါ...
ECM (Engine control box) အသစ္လဲလိုက္မွ ေကာင္းသြားသည္ကို...
နွစ္စီးၾကံဳဖူးပါတယ္...
အထက္ပါအျပစ္ကို ျပဳျပင္ရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္ေသာသူမ်ားမွ ျပဳျပင္နိဳင္ျပီး...
ျပဳျပင္ရခက္ခဲေသာ ကုတ္နံပါတ္ အျပစ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း...
ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါတယ္ ခင္ဗ်ား...
ပုံ(၁) SCV valve တည္ေနရာ...
ပံု(၂)SCV valve အသစ္ပံု...
ပံု(၃)plunger spring ပလန္ခ်ာ စပရင္တည္ေနရာ...
ပံု(၄)Rail ေျပာင္းနွင့္Pressure Discharge valve နွင့္ pressure sensor
မီးေခါင္းပံု
ပံု(၅)ေနာ္ဇယ္ပံု
ပံု(၆)ပန္႔ဆီစစ္ဇကာ တည္ရိွေသာ L key nut နတ္တည္ေနရာနွင့္
အေပၚေအာက္ ပလန္ခ်ာတည္ေနရာပံု
ပံု(၇)ပန္႔ျပန္ထည့္လွ်င္ ပန္႔ lock key ကိုထားရမည့္ေနရာႏွင့္ အမွတ္...
ပံု(၈)EDU box တည္ေနရာ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္...
သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ား အႏာၱရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစခင္ဗ်ား...
No comments:
Post a Comment