Saturday, August 30, 2014

စာအုပ္၀ါသနာအိုးေတြအတြက္ အလြန္ Smart က်ျပီး Save လုပ္ျပီး သိမ္းထားသင့္ေသာ လင့္မ်ား


အေပၚပိုင္းတြင္ အမ်ိဳးအစားလိုက္ရွာႏိုင္ျပီး ေအာက္ပိုင္းတြင္ စာေရးသူအမည္အလိုက္ရွာႏိုင္ပါသည္။ (၁။ On Air andriod apk. အားရယူရန္ လင့္ http://goo.gl/2csQQT ၂။ ဖုန္းျဖင့္ mediafire ေဒါင္းနည္းေအာက္ဆံုးတြင္ဖတ္ပါ)

အမ်ိဳးအစားအလိုက္ရွာရန္

ျမန္မာ epub စာအုပ္မ်ား
http://goo.gl/uCP686
ဘာသာျပန္စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/opA6Qm
English ၀တၳဳစာေပမ်ား
http://is.gd/rkKUiA
သမိုင္းစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/Yr6fFUန
ျမန္မာစြယ္စံုက်မ္း၊စာေပက်မ္း၊စာတမ္း၊ေက်ာက္စာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/4K4SFK
စာေပေဟာေျပာပြဲ mp3 ဖိုင္မ်ား
http://is.gd/zy4PuA
အေထြေထြသုတစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/MxlUeR)
ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းႏွင့္အလွအပဆုိင္ရာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/Efh2iD
လွိဳ႕၀ွက္သည္းဖို စံုေထာက္၀တၳဳမ်ား
http://is.gd/B3uZQn
ဘာသာစကားဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/xEB8ac
ပန္းခ်ီဆိုင္ရာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/2Gk5hh
ေဗဒင္၊အတိတ္နိမိတ္စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/lRLluD
က်မ္းမာေရးႏွင့္ေဆးပညာစာအုပ္မ်ာ
http://is.gd/a8HPjp
မဂၢဇင္းစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/Nquuc9
သိုင္း၀တၳဳမ်ား
http://is.gd/X2xMoP
ဥပေဒဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/sl2gmE
ေတာတြင္း-မုဆိုး-စြန္႕စားခန္းစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/nGU0qh
စီးပြားေရးစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/8rUUwN
မ်က္လွည့္ ႏွင့္ဥာဏ္စမ္းပေဟဠိ စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/NadBtx
ကာတြန္းစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/tX6KUz
ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/wvHykd
နည္းပညာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/PUuAXQ
ကဗ်ာ စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/FlMsDd
အထၱဳပၸတိစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/UamLkV
ဂီတဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/P7sAke
တိုးတက္ေရး၊အေတြးအျမင္၊ရသစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/MozurG
ဂမၻီရ၊ဆန္းၾကယ္၊အံ့ဖြယ္စာအုပ္မ်ား
http://is.gd/mODPOQ
ဘာသာေရးႏွင့္ဓမၼရသစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/AeVjXP
ဟင္းခ်က္နည္းစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/hOsRLr
စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ေမြးျမဴေရးစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/OwVbkr
အားကစားႏွင့္ကိုယ္ခံပညာဆိုင္ရာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/oduyFY
အင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/u13t0k
ေရေၾကာင္းပညာဆိုင္ရာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/v5Kkyc
စာရင္းကိုင္ Accounting ဆိုင္ရာစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/NbxOpx
ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္မ်ား
http://is.gd/aNUKE7
ဟာသစာအုပ္မ်ား
http://is.gd/wwDfgR
English ၀တၳဳစာေပမ်ား
http://is.gd/rkKUiA
█████████████
စာေရးသူအမည္rအကၡရာစဥ္အတိုင္းရွာရန္

(က)
http://is.gd/SNQoTK
(ခ)
http://is.gd/4e1T8S
(ဂ)
http://is.gd/TMvGej
(င)
http://is.gd/KH2Nea
(စ)
http://is.gd/9lOLn8
(ဆ)
http://is.gd/2DdSLB
(ဇ)
http://is.gd/7RSzog
(ည)
http://is.gd/5sZENV
(ဌ)
http://is.gd/tjnOeN
(တ)
http://is.gd/izmKUf
(ထ)
http://is.gd/H1lgKo
(ဒ)
http://is.gd/WpnF3S
(ဓ)
http://is.gd/dZVvZQ
(န)
http://is.gd/qeuTE8
(ပ)
http://is.gd/W9lord
(ဖ)
http://is.gd/xHVyTp
(ဗ)
http://is.gd/dtsOGv
(ဘ)
http://is.gd/vbe3xu
(မ)
http://is.gd/vm3NAG
(ယ)
http://is.gd/xE83yH
(ရ)
http://is.gd/v6zwgB
(လ)
http://is.gd/iz0lfz
(၀)
http://is.gd/83a1YZ
(သ)
http://is.gd/LBYv8E
(ဟ)
http://is.gd/R26pYb
(အ)
http://is.gd/th00DS
(ဥ)
http://is.gd/YVXAw3

===============
ဖုန္းမ်ားတြင္ Mediafire ၏ Authorized Download ကို ေက်ာ္ႏိုင္မည့္နည္းလမ္း

Mediafire လင့္သည္ Download လုပ္ရလြယ္ကူသျဖင့္ ယခင္ကတည္းက အသံုးျပဳသူမ်ား ႏွစ္ျခိဳက္စြာသံုးစြဲၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ရံဖန္ရံခါ တြင္ Authorized Download ဟူေသာ အနီေရာင္ Button ေပၚလာသည့္အခါ ေပးထားေသာ စာလံုးႏွစ္လံုးအား ျပန္လည္ထည့္ေပး၍ ေဒါင္းရသည္။ ၎သည္ ကြန္ျပဴတာမ်ားတြင္သာ အဆင္ေျပျပီး Smart Phone, Tablet မ်ားတြင္ အဆင္မေျပသျဖင့္ အသံုးျပဳသူမ်ားအခက္ေတြ႕ၾကရသည္။ အထူးသျဖင့္ ျပန္လည္ ထည့္သြင္းရမည့္ စာလံုးႏွစ္လံုး မေပၚျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႕ ဖုန္းမ်ားတြင္ Authorized Download ကို မေပၚေစလိုလွ်င္ mediafire အေကာင့္ ဖြင့္ျပီး ၀င္ထားျခင္းျဖင့္ Authorized Download ဆိုသည့္ အနီေရာင္ ခလုပ္အား ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ www.mediafire.com သို႕သြားပါ။ ျပီးလွ်င္ Log in ကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။ ထို႕ေနာက္ Username တြင္ onairmm@gmail.com ၊Password တြင္ 999999999 (9 ကိုးလံုး) အား ထည့္ေပးျပီး ၀င္ထားျခင္းျဖင့္ မည္သည့္ Authorized Download မွ် ေပၚမည္မဟုတ္ဘဲ လြယ္ကူစြာ ေဒါင္းႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

လူႀကီးလူငယ္(ဦးသန္႔ )


လူႀကီးႏွင့္လူငယ္တုိ႔သည္ သေဘာထားခ်င္းမတူ၊ စိတ္ကူးခ်င္းမတူ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္းမတူၾကေခ်။ မည္သည့္ တုိင္းျပည္ မည္သည့္ေခတ္တြင္မဆုိ လူႀကီးႏွင့္ လူငယ္တုိ႔သည္ မကၡျဖစ္ၾက၏။ သုိ႔ရာတြင္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေရွ႕ႏုိင္ငံမ်ားထက္ လူႀကီးလူငယ္ စစ္ပဲြသည္သာလြန္ထင္ရွားလ်က္ ရွိၾက ၏။ ရွင္ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား။ မဟာမက္သခင္၊ ကရစ္ရွနား၊ ကြန္းျဖဴးစိရပ္ စသည္တုိ႔သည္ ဗုဒၶဘာ သာဝင္၊ မဟာေမဒင္ဘာသာဝင္၊ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္၊ ကြန္းျဖဴးစိရပ္ဘာသာဝင္တုိ႔အား (ဂါရေဝါစ၊ နိဝါေတာစ) တရားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားခဲ့သျဖင့္ လူငယ္သည္ လူႀကီးအား ကုိင္း႐ႈိင္း႐ုိေသေသာ အေလ့ရွိခဲ့၏။အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၌မူကား အေရွ႕ႏုိင္ငံမ်ားထက္ ထုိတရားသည္ ေခါင္းပါးလ်က္ရွိခဲ့၏။


သုိ႔ရာတြင္ ေခတ္သည္ အလြန္ဆန္းၾကယ္ေသာ အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္လ်က္ရွိသည္။ ထုံးစံတုိ႔ကုိ စြန္႔ျခင္း၊ ဘာသာ ေရးတုိ႔၌ ေပါ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ ဂါရဝတရားပ်က္ျခင္း စသည္တုိ႔ခ်င္းနင္း ဝင္ေရာက္လာၾကကုန္၏။ ေခတ္ကုိ လုိက္သျဖင့္ ေကာင္းသည္လည္းရွိ၏။ ဆုိးသည္လည္း ရွိ၏။ မေကာင္းေသာ ဓေလ့ထုံးစံတုိ႔ေပ်ာက္ ပ်က္ျခင္းသည္ ေကာင္း၏။ ဘာသာေရး၌ ေပါ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ ေကာင္းသည္ဟု ဆုိႏုိင္ပါမည္ေလာ။ေခတ္အတြက္ ဂါရဝတရား ပ်က္ျပားလာျခင္းကုိ ဆုိေပဦးအံ့။ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာဆုိပါစုိ႔။ ေရွးအခါက ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဆရာမ်ားကုိ ခ်စ္ေၾကာက္ ႐ုိေသၾကကုန္၏။ ယခုေခတ္ႀကီးက ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဆရာမ်ားကုိ မေၾကာက္ၾကႏွင့္ဟု ဆုိ၏။ အေနာက္ႏိုင္ငံ ပညာေရးဆရာႀကီး တုိ႔သည္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေၾကာက္စိတ္ကုိ အလွ်င္းမေမြးျမဴၾကရန္ တုိက္တြန္း၏။

ကၽြႏု္တုိ႔၏ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းသားသည္ ဆရာဘုန္းေတာ္ႀကီးအား မည္မွ် ေၾကာက္ရသည္၊ ေရွးက တပည့္တပန္းတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ ဆရာသမားတုိ႔အား မည္မွ်ေၾကာက္ၾကရသည္ဆုိသည္မွာ အားလုံးအသိပင္ျဖစ္သည္။ ေၾကာက္ျခင္းသည္ ႐ုိေသျခင္းႏွင့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒြန္တဲြလ်က္ရွိသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အက်င့္သီလ ေကာင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔အား သူတစ္ပါးက မေၾကာက္ေသာ္လည္း ႐ုိေသကုိင္း႐ွိဴင္းၾက၏။မုိးညႇင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား လူပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ မေၾကာက္ေသာ္လည္း ႐ုိေသၾကကုန္၏။ လူသာမန္ အခ်င္းခ်င္းမူကား အမ်ားအားျဖင့္ ေၾကာက္မွသာလွ်င္ ႐ုိေသၾကကုန္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မဟုတ္ ေလာ။ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္သည္ ဆရာအားမေၾကာက္လွ်င္ ႐ုိေသျခင္း ေပါ့ေလ်ာ့ေပမည္။ ထုိ႔သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အာစရိယ ဂုေဏာ အနေႏၱာ ပ်က္ျပားလ်က္ရွိ ေပသည္။ ထုိသုိ႔ တပည့္သည္ ဆရာအား ေၾကာက္ျခင္း ႐ုိေသျခင္းကင္းလွ်င္ အေရွ႕ႏုိင္ငံ၏ ယဥ္ေက်း ျခင္း အခ်က္တစ္ခ်က္သည္ ပ်က္ျပားမည္ေလာဟု စုိးရိမ္ဖြယ္ရွိသည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းျခင္း အမူအရာတစ္ရပ္သည္ စကားေျပာဆုိျခင္း၌ လြန္စြာသိမ္ေမြ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးကဲ့သုိ႔ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕စြာ စကားေျပာေသာ လူမ်ဳိးသည္ ကမၻာေပၚ၌ ရွိမည္မထင္ေပ။

အသက္ႀကီးျခင္း၊ ဂုဏ္ႀကီးျခင္းကုိလုိက္၍ ဦး၊ ဦးေလး၊ အေဒၚ၊ အစ္မ၊ အစ္ကုိ စသည္တုိ႔ကုိ တပ္၍ေခၚေလ့ ေျပာေလ့ ရွိၾကသည္။ ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္၊ ရွင္၊ ကၽြန္မ စသည္တုိ႔သည္မ်ားစြာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ျခင္းကုိ ျပ၏။ အဂၤလိပ္ဘာသာ၌ ယူႏွင့္ အုိင္မွလြဲ၍ သုံးစရာစကားမရွိခဲ့။ ထုိသုိ႔ ယဥ္ေက်းျခင္းသည္ ေခတ္၏ တုိက္ဖ်က္ ျပဳျပင္ျခင္းကုိ အလုိမလုိက္သင့္ေပ။ ေခတ္မီရမည္ဟုဆုိေသာ္လည္း မူလယဥ္ေက်းျခင္း၏ ေကာင္းေသာ အခ်က္ကုိ မေပ်ာက္ပ်က္စေကာင္းေပ။မ်ားမၾကာမီက ေက်ာင္းႀကီးတစ္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းသားႀကီး အခ်ဳိ႕တုိ႔သည္ စုေပါင္း၍ လက္မွတ္ ထုိးၿပီးလွ်င္ က်င္းပမည့္ဆဲဆဲျဖစ္ေသာ အစမ္းစာေမးပဲြမ်ား မျပဳလုပ္ရန္ ဆရာႀကီးအား ေလွ်ာက္ထား ၾကေလ၏။

၎တုိ႔၏အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ အစမ္းစာေမးပဲြျပဳလုပ္မည္ဟု အေၾကာင္းၾကားျခင္းသည္ နီးကပ္လြန္းျခင္း၊ စာၾကည့္ခ်ိန္မရျခင္း၊ ေက်ာင္းသားႀကီးႏွစ္ေယာက္ဖ်ားေန၍ မေျဖႏုိင္ျခင္း၊ တစ္ႏွစ္ လွ်င္ အစမ္းစာေမးပဲြ တစ္ႀကိမ္ေလာက္လုပ္လွ်င္ ေတာ္ေလာက္ျခင္း စသည္တုိ႔ျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္အခါကမူ မည္သည့္ ေက်ာင္းသားတုိ႔သည္ ထုိကဲ့သုိ႔ေရးရန္ ဝံ့မည္နည္း။

ဆရာႀကီးလုပ္သူသည္ မိမိေကာင္းသည္ထင္၍လုပ္ေသာ အရာတစ္ခုခုကုိ မည္သူက မည္ကဲ့သုိ႔ပင္ ေျပာေျပာ ေလွ်ာ့ေပးေသာ လူမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆုိခ်က္ကုိ မေပးႏုိင္ဟု ခပ္တင္းတင္း ပယ္ခ်လုိက္၏။ စုံစမ္းၾကည့္ေသာအခါ အတန္းထဲတြင္ အလြန္ညံ့ဖ်င္းေသာ ေက်ာင္း သားႏွစ္ေယာက္ သုံးေယာက္၏ တုိက္တြန္းခ်က္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားကပင္ လက္မွတ္ထုိးရ ေၾကာင္း သိရေလသည္။မိဘႏွင့္ သားသမီး၊ ဆရာႏွင့္ တပည့္လူႀကီးႏွင့္ လူငယ္တုိ႔၏ ဆက္ဆံေရးသည္ အေနာက္ႏုိင္ငံ၏ အတုကုိ တျဖည္းျဖည္း ယူလ်က္ရွိၾကသည္။

ထုိသုိ႔ ေျပာင္းလဲၾကသျဖင့္ ကၽြႏု္တုိ႔၏ ဘာသာတရား ေတာ္ႀကီးသည္ ယိမ္းယုိင္လ်က္ရွိၿပီေလာ။ လူႀကီးသည္ ေႏွးကန္၏။ ခ်င့္ခ်ိန္၏။ လူငယ္သည္ စိတ္ျမန္ ၏။ ဇြတ္လုပ္ခ်င္၏။ စြန္႔စားလုိ၏။ ဤကား နိယာမပင္တည္း။ ၂ ဦးစလုံး၌ အေကာင္းအဆုိး ဒြန္တဲြ လ်က္ရွိရာ မဇၥၽိမပဋိပဋာလမ္းသည္ အေကာင္းဆုံးမဟုတ္တုံေလာ။

[ေလာကအလင္းတုိက္ထုတ္ (၂ဝဝ၉-ဒီဇင္ဘာ)၊ ဦးသန္႔၏ လက္ေရြးစင္စာမ်ားမွ]

"ပုဂံေခတ္အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ"


==========================
ပုဂံေခတ္ (ေအဒီ ၁၀၄၄ - ၁၀၈၇)
ပုဂံေခတ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ဗမာတိုင္းရင္းသားတို႔ေရာက္လာျပီးေနာက္တြင္ တစစႏွင့္ အင္အားအၾကီးဆံုး အေနအထားသို႔ေရာက္ခ်ိန္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံနီးပါးမွ်ရွိသည့္ ပိုင္နက္ကို လည္းသိမ္းပိုက္ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ခဲ့ျပီး ပ်ဴ တို႕ေနာက္တြင္ ပထမ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကိုတည္ေထာင္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အစဦးတြင္ ဗမာလူမ်ိဳးတို႔သည္ ေက်ာက္ဆည္ခရိုင္ ေဒသမ်ားတြင္အေျခခ်ျပီး တစ္နယ္တစ္မင္းထူေထာင္ကာ စုစည္းေနထိုင္ၾကရာမွ ေအဒီ ၁၀ ရာစုသို႔ေရာက္ေသာ္ ပုဂံမင္းသည္ အင္အားအၾကီးဆံုးအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳခံရကာ မင္းၾကီး ျဖစ္လာသည္။ သို႔ေသာ္အေစာပုိင္း ပုဂံမင္းဆက္မ်ားအေၾကာင္းမွာ ပါးစပ္ေျပာရာဇ၀င္ သာရွိျပီးတိက်သည့္သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကိုမူ ရွာေဖြမေတြ႕ရေခ်။ အေထာက္အထားတို႔ကိုအေစာဆံုး စတင္ကာေတြ႕ရသည့္ အေနာ္ရထာ မင္းလက္ထက္အေရာက္တြင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္လာၾကျပီး၊ ႏိုင္ငံေရး ၾသဇာအရလည္း အထြတ္အထိပ္သို႔ေရာက္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ၄င္းအလြန္တြင္နန္းတက္သည့္ ေစာလူးမင္း၏ အရည္အခ်င္းညံ့ဖ်င္းမႈမ်ားေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ျပိဳကြဲလုနီးနီး အႏၱရာယ္က် ေရာက္ခဲ့ျပီး ၄င္းလည္း ရန္သူလက္ခ်က္ျဖင့္ အနိစၥေရာက္ရသည္။ ၄င္းအလြန္တြင္ နန္းစံၾကသည့္ က်န္စစ္သား ႏွင့္အေလာင္းစည္သူ မင္းမ်ားလက္ထက္တြင္ တဖန္အင္အားၾသဇာ ျပည့္၀ၾကေသာ္လည္း ထိုမင္းမ်ားလြန္လွ်င္ ပုဂံ၏ၾသဇာမွာ တဖန္က်ဆင္းသြားရျပန္သည္။ ေနာက္ဆံုးေအဒီ ၁၂၈၇ နရသီဟပေတ့ေခၚ တရုတ္ေျပးမင္း လက္ထက္တြင္ မြန္ဂိုတို႔၏ရန္စစ္ေၾကာင့္ ပုဂံမွာပ်က္စီးျခင္းတို႔ေရာက္ရသည္။ မြန္ဂိုတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တပ္ျပန္ရုတ္သိမ္းအျပီး နန္းတက္ၾကသည့္ ေက်ာ္စြာ၊ေစာနစ္၊ေစာမြန္နစ္ တို႔မွာ ပုဂံမင္းဟုသာ အသိအမွတ္ျပဳခံရျပီး အမွန္တကယ္တြင္ ၾသဇာရွိၾကသည္မွာ ရွမ္းညီေနာင္သံုးဦးျဖစ္သည့္ အသိခၤယာ၊ ရာဇသၾကၤန္၊ သီဟသူ တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕သမိုင္းဆရာတို႔က ထိုကာလကို ျမင္စိုင္းေခတ္(သို႔မဟုတ္)ပထမရွမ္းေခတ္ အျဖစ္လည္း သတ္မွတ္ၾကသည္။
ယဥ္ေက်းမႈ
ပုဂံေခတ္ယဥ္ေက်းမႈသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ပ်ဴ ႏွင့္ မြန္တို႔ၿပီးလွ်င္ တုိးတက္ျဖစ္တည္လာသည့္ ယဥ္ေက်းမႈဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ ပ်ဴတို႔ထံမွ ဘာသာ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ႏွင့္ မြန္တို႔ထံမွ အႏုပညာ၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး ၊ စာေပအကၡရာ အစရွိသည္တို႔ကို သင္ယူခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နရပတိစည္သူမတိုင္မွီအထိတည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ပုဂံရွိ ေစတီပုထိုးမ်ားမွာ မြန္တို႔၏ ဓေလ့၊လက္ရာႏွင့္ အယူအဆမ်ားလႊမ္းမိုးေနသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ သို႔ေသာ္ နရပတိစည္သူ လက္ထက္မွစ၍ လက္ေတြ႕က်သည့္ ျမန္မာတို႔သည္ စိတ္ကူယဥ္ဆန္သည့္ မြန္တို႔ထက္ ပို၍တက္ၾကြသည့္၊ အရပ္ေဒသႏွင့္ ပိုမိုကိုက္ညီမည့္ လက္ရာမ်ားကို တီထြင္သံုးစြဲလာၾကသည္။
ပုဂံမင္းဆက္
ျမန္မာ့သမိုင္းတြင္ ပထမဆံုးအျဖစ္ ဗမာလူမ်ိဳးတို႔ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ပုဂံေခတ္တြင္ မင္းဆက္ေပါင္း ၅၈-ဆက္ရွိခဲ့သည္ ဟုဆိုပါသည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၁၀ရ -ခု (AD 107 ) ၊ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၂၉ -ခု တြင္ နန္းတက္ေသာ မဟာသမုဒၵရာဇ္ မင္း မွစ၍ ခရစ္ႏွစ္ ၁၃၆၈ -ခု (AD 1368 )၊ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၇၃၀ ျပည္႔ႏွစ္တြင္ နန္းက်ခဲ႔ေသာ ေစာမြန္နစ္ မင္းအထိ ။ ၁၂၆၁ -ႏွစ္ၾကာေအာင္ ရွည္ေသာ အပိုင္း ကို ပုဂံေခတ္ ဟု သတ္မွတ္ပါသည္ ။ မင္းဆက္ေပါင္း ၅၅ ဆက္ ရွိသည္ ဟုဆိုေသာ္လည္း ဘိသိပ္မခံေသာမင္း ၊ ေက်ာက္စာ အေထာက္အထား မရွိေသာမင္း ၊ ေက်ာက္စာ တြင္ပါ၀င္ေသာ္လည္း ရာဇ၀င္ တြင္ စာမတင္ေသာမင္း စသျဖင္႔ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေနပါသည္။
၁၀၇ -ခုႏွစ္ မဟာသမုဒၵရာဇ္မင္း မွစတင္ ျပီး ၁၃၆၉-ခုႏွစ္ ေစာမြန္နစ္မင္း အထိ ႏွစ္ေပါင္း (၁၂၆၂)ႏွစ္ ၊ မင္းဆက္ (၅၈) ဆက္ ၾကာေအာင္ တည္တံ႔ခဲ႔သည္ ျမန္မာျပည္၏ အရွည္ၾကာဆံုး ေခတ္ျဖစ္ေသာ ပုဂံေခတ္၏ မင္းဆက္ မ်ားကို
(က) အေထာက္အထား ခိုင္ခိုင္မာမာ မရွိေသာ ၁၀ရ မွ ၁၀၄၄ အထိတစ္ပိုင္း၊
(ခ) အေထာက္အထား မ်ားျဖင္႔ ခိုင္ခိုင္လံုလံု ေျပာနိဳင္ေသာ ၁၀၄၄ မွ ၁၃၆၉ အထိ တစ္ပိုင္း၊
၂ ပိုင္း ခြဲ၍ ရနိဳင္သမွ် အေထာက္အထားမ်ား ေပါင္းစပ္၍ ေဖာ္ျပလိုပါသည္။
မင္းဆက္ (၅၈)ဆက္
မင္းဆက္(၁) သမုဒၵရာဇ္မင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၉-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၂) ရေသ့ေၾကာင္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၇၄-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၃) ပ်ဴမင္းထီး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၈၉-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၄) ထီးမင္းယည္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၆၄-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၅) ယဥ္မင္းပိုက္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၂၁-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၆) ပိုက္ေသဥ္လည္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၄၆-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၇) ေသဥ္လည္ေၾကာင္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၆၆-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၈)ေၾကာင္တူရစ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၀၉-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၉) သည္ထန္မင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၃၄-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၀) မုကၡမန္ အမတ္ (၂) (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၆၁-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၁) သူရဲ အမတ္ (၃) (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၆၁-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၂) သာရမြန္ (သည္တန္မင္းသား) (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၁၆-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၃) သိုက္တိုင္မင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၃၈-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၄) ေသဥ္လည္ေၾကာင္ငယ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၄၅-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၅) ေသဥ္လည္ပိုက္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၅၄-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၆) ခန္းေလာင္း (ခဲေလာင္းမင္း) (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၆၉-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၇) ခန္းတက္ (ခဲလတ္) (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၇၉-ႏွစ္) မွန္နန္းရာဇ၀င္၌ (ခန္းလတ္)
မင္းဆက္(၁၈) ထြန္တိုက္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၉၁-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၁၉) ထြန္ပစ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၀၃-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၂၀) ထြန္ခ်စ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၂၀-ႏွစ္)
မင္းဆက္(၂၁) ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၃၅-ႏွစ္) (သကၠရာဇ္ၿဖိဳ)
မင္းဆက္(၂၂) ေရႊအုန္းသီး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂)
မင္းဆက္(၂၃) ပိတ္သံု (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၄)
မင္းဆက္(၂၄) ပိတ္ေတာင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၂)
မင္းဆက္(၂၅) ေစာေခြး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၇၂)
မင္းဆက္(၂၆) ျမင္းေကၽြး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၇၈)
မင္းဆက္(၂၇) သိန္ခဲ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၈၈) မွန္နန္းရာဇ၀င္၌ (သိခၤ)
မင္းဆက္(၂၈) သိန္ခြန္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၉၆) မွန္နန္းရာဇ၀င္၌ (သိန္းစြန္)
မင္းဆက္(၂၉) ေရႊေလာင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၀၆)
မင္းဆက္(၃၀) ထြန္တြင္းမင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၁၅)
မင္းဆက္(၃၁) ေရႊေမွာက္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၂၄)
မင္းဆက္(၃၂) ထြန္လတ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၄၇) မွန္နန္းရာဇ၀င္၌ (မြန္လတ္)
မင္းဆက္(၃၃) ေစာခင္ႏွစ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၆၄)
မင္းဆက္(၃၄) ခဲလူးမင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၉၁)
မင္းဆက္(၃၅) ပ်ဥ္းျပားမင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၀၈) (ပုဂံတည္)
မင္းဆက္(၃၆) တန္နက္မင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၂၀)
မင္းဆက္(၃၇) စေလငေခြး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၃၈) (မင္းေခြးေခ်း)
မင္းဆက္(၃၈) သိန္းခိုမင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၆၃)
မင္းဆက္(၃၉) ေတာင္သူႀကီးမင္း (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၇၉) (ေညာင္ဦး ေစာရဟန္းမင္း)
မင္းဆက္(၄၀) ကြမ္းေဆာ္ေၾကာင္ျဖဴ (ေကာဇာ ၃၁၂)
မင္းဆက္(၄၁) က်ဥ္စိုး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၃၃)
မင္းဆက္(၄၂) စုကၠေတး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၃၉)
မင္းဆက္(၄၃) အေနာ္ရထာ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၆၄) (အေနာ္ရထာေစာ)
မင္းဆက္(၄၄) ေစာလူး (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၃၉၇)
မင္းဆက္(၄၅) က်န္စစ္သား (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၂၃) (ထီးလႈိင္ရွင္) တ႐ုတ္ျပည္ကို သံေစလႊတ္ပါသည္။
မင္းဆက္(၄၆) အေလာင္းစည္သူ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၅၀)
မင္းဆက္(၄၇) မင္းရွင္ေစာ <ထီးနန္းမရ>
မင္းဆက္(၄၈) နရသူ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၂၀) (ကုလားက်မင္း)
မင္းဆက္(၄၉) နရသိခၤ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၂၃) (မင္းယဥ္နရသိခၤ)
မင္းဆက္(၅၀) နရပတိစည္သူ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၂၆)
မင္းဆက္(၅၁) ေဇယ်သိခၤ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၅၉) (ထီးလိုမင္းလို)
မင္းဆက္(၅၂) က်စြာ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၈၁) (ဓမၼရာဇာဘြဲ႔ခံ)
မင္းဆက္(၅၃)ဥဇနာ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၅၉၇) (ပုသိမ္စား)
မင္းဆက္(၅၄)သီဟသူ (ျပည္စား) <ထီးနန္းမရ>
မင္းဆက္(၅၅)နရသီဟပေတ့ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၆၀၂) (မင္းေခြးေခ်း၊တရုတ္ေျပးမင္း)မြန္ဂိုတာတာမ်ား ပုဂံကို၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္သည္။
မင္းဆက္(၅၆)ေက်ာ္စြာ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၂၈၇-ႏွစ္)(၆၄၆) (ဓမၼရာဇာ)
မင္းဆက္(၅၇)ေစာနစ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၃၀၀-ႏွစ္)(၆၆၂)
မင္းဆက္(၅၈)ေစာမြန္နစ္ (ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၁၃၃၁-ႏွစ္)(၆၈၄)
သို႔ေသာ္ မြန္ဂိုတို႔၏ တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ပုဂံပ်က္ဆီးျပီးေနာက္ နန္းတက္ၾကသည့္ ပုဂံမင္းဆက္၏ ေနာက္ဆံုးမင္းမ်ားမွာ အမည္ခံမွ်သာျဖစ္ၾကၿပီး အမွန္တကယ္ တန္ခိုးထြားသူမ်ားမွ ရွမ္းညီေနာင္သံုးဦးျဖစ္သည္။
ကိုးကား
ေဒါက္တာသန္းထြန္း
*ဦးကုလား ေရးေသာ ရာဇ၀င္ခ်ဳပ္စာအုပ္မွ သကၠရာဇ္မ်ားကို အမွန္ယူ ေရးသားပါသည္။