လူ႔ေလာက၌ သက္ရွင္ရပ္တည္ရန္ပင္ မျဖစ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ႏြမ္းပါးနိမ့္က်လွသည့္ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ဒုကၡိတဘ၀မွ တစ္ကမၻာလုံး ေလးစားရ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္းရသည့္ ဧရာမ ပုဂၢဳိလ္ထူးဘ၀သုိ႔ တက္လွမ္းႏုိင္ခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ရွိသည္။
သူ႔အမည္က ဟယ္လင္ကဲလား (Helen Keller) ျဖစ္သည္။
သူမကုိ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အယ္ဘားမား ျပည္နယ္ တပ္စ္ ကမ္ဘီယာၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ၁၈၈၀ ခုႏွစ္က ေမြးသည္။ အသက္ တႏွစ္ခြဲခန္႔တြင္ ဦးေႏွာက္အာ႐ုံေၾကာမ်ား ထိခိုက္သည့္ အဖ်ားေရာဂါတခုေၾကာင့္ အျမင္အာ႐ုံေရာ အၾကားအာ႐ုံပါ လုံး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။
နားမၾကား၍ ဆြံ႕အ ရသူသည္ Lip reading ေခၚ ႏႈတ္ခမ္းလႈပ္ရွားမႈကို ၾကည့္ဖတ္ေသာနည္းျဖင့္ သူတပါးစကား ကုိ နားလည္ႏုိင္၏။ ဆရာ၏ အာလွ်ာႏႈတ္ခမ္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကု
မ်က္စိလည္းမျမင္ နားလည္းမၾကားသူအားမူ စာသင္ေပးရန္ (၀ါ) ေလာကႀကီးကုိ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ေပးရန္ လုံး၀ မျဖစ္ႏုိင္သေလာက္ ခက္ခဲေလသည္။
ဟယ္လင္ကဲလားတေယာက္ အၾကားႏွင့္ အျမင္အာ႐ုံမ်ားကုိ ဆုံး႐ႈံးလုိက္ရၿပီးေနာက္ သူမ၏ အသိဉာဏ္ဖြံ႕ထြားမႈလည္း ရပ္ဆုိင္းသြားသျဖင့္ သူမ၏အိမ္ကုိ လာလည္ၾကသူမ်ားက သူမအား က်ပ္မျပည့္သူဟု ထင္ျမင္ယူဆၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစဥ္က သူမ၏အေျခအေနကုိ သူမက ဤသုိ႔ေရးသည္။
“မပီကလာ စကားေလး တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း တျဖည္းျဖည္း ဆြံ႕ရွားေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး သိစိတ္အာ႐ုံကလည္း အေမွာင္ထုႏွင့္ တိတ္ဆိတ္မႈႀကီးထဲတြင္ ေႏွာင္တည္းခံလုိက္ရသည္။ အသက္အေလ်ာက္ ႀကီးထြားလာေနသည့္ ကၽြန္မ၏ ခႏၶာကုိယ္သည္ သတၱ၀ါ၏ အလုိအေလ်ာက္ တုံ႕ျပန္မႈယႏၱရားမ်ားျဖင့္သာ အဓိက ထိန္းခ်ဳပ္အုပ္စုိးထားသကဲ့သုိ႔ ရွိေနရာ အျခားသူမ်ား၏ အထင္အျမင္ကုိလည္း အျပစ္မဆုိသာပါေခ်။
ကၽြန္မ၏ သိစိတ္အာ႐ုံကုိ တစ္ဖန္ျပန္၍ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးခဲ့ေသာအရာသည္ ကံၾကမၼာမဟုတ္။ ပါရမီထူးလွသည့္ ေမြးရာပါ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သည္ အင္နီဆာလီဗန္သာျဖစ္သည္။
အင္နီကား ကၽြန္မဖတ္ဖူးသည့္ စာအုပ္အခ်ဳိ႕တြင္ ပါတတ္သည့္ ဆရာမႀကီးမ်ဳိးမဟုတ္။ သြက္လက္ထက္ျမက္ ေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ၿပီး၊ သူမ၏ စိတ္အာ႐ုံကမူ ကၽြန္မတည္းဟူေသာ မ်က္မျမင္ နားမၾကား သတၱ၀ါမေလးအား သာမန္လူအမ်ားနည္းတူ ဘ၀ကုိ ျပည့္ျပည့္၀၀ ခံစားခြင့္ရသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေအာင္ မည္သုိ႔ ပုံသြင္းဖန္တီးလုိက္မည္ဟူေသာ စိတ္ကူးရည္မွန္းခ်က္မ်ားျဖင့္ အၿမဲ လႈပ္ရွားတက္ႂကြ လ်က္ရွိသည္။
အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ေစတနာျဖင့္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သူ အင္နီအဖုိ႔ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆနာက ႀကီးလြန္းလွသည္။ ဘာအနက္အဓိပၸါယ္မွ ကၽြန္မ ေဖာ္မရႏုိင္သည့္ စကားလုံးမ်ားကုိ ေၾကးနန္း႐ုိက္သလုိ ပုံစံမ်ဳိးျဖင့္ ကၽြန္မလက္ကေလးထဲသုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ စားလုံးေပါင္းၿပီး ထည့္ေပးသည္ကုိ ကၽြန္မ အမွတ္ရမိပါသည္။
အစပုိင္းမွာ သူႀကိဳးစားသမွ်အတြက္ ဘာရလဒ္မွ် မျမင္ခဲ့ရ။ သူ ကၽြန္မကုိ စာသင္ေပးေနတာပဲဟူ၍ လုံး၀ သေဘာမေပါက္ႏုိင္ခဲ့။ သုိ႔ေသာ္ သူမေရာက္ၿပီး တစ္လခန္႔အၾကာ မွတ္မွတ္ရရ ၁၈၈၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၅ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္မ၏ သိစိတ္အတြင္းသုိ႔ “ေရ” ဟူေသာ စကားလုံးျဖင့္ ဆရာမ စတင္ ထုိးေဖာက္ ၀င္ ေရာက္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ထုိေန႔က ေရဘုံဘုိင္မွာ ကၽြန္မ မတ္ခြက္ တစ္ခုျဖင့္ ေရခံရသည္။ အင္နီက ေရက်ေအာင္ ေမာင္းတံကုိ ဆြဲသည္။ ခြက္ကုိင္ထားေသာ လက္ေပၚ ေရေတြ ဒလေဟာ စီးက်လာေနစဥ္ ကၽြန္မ၏ အျခားလက္ တစ္ဖက္ထဲသုိ႔ သူက “ေရ” (W.A.T.E.R)....ဟူေသာ စကားလုံးကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ စာလုံးေပါင္းၿပီး ထည့္ေပး သည္။
႐ုတ္တရက္ ကၽြန္မ သေဘာေပါက္သြားသည္။ ၀မ္းသာလႈိက္လွဲစိတ္ျဖင့္ အင္နီ႕လက္ကုိ ကၽြန္မ တအား ဖမ္းဆုပ္ထားလုိက္မိသည္။ ေနမေကာင္းျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္ပုိင
အင္နီ႔လက္ကလည္း အၿမဲအဆင္သင့္။ အင္နီ၏ လက္မွသည္ ကၽြန္မလက္ဆီသုိ႔.....အဓိပၸါယ္ၾက
ေရဘုံဘုိင္မွ အိမ္သုိ႔ အျပန္လမ္းတြင္ ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္လုံး ၀မ္းသာပီတိေတြဖုံးကာ “ဟယ္လင္”....“ဆရာမ” ဟူ၍ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ ထပ္တလဲလဲ အျပန္အလွန္ ေခၚေ၀ၚေနမိၾကေတာ့သည္။
ထုိအခ်ိန္က စတင္သိကၽြမ္းခြင့္ ရလုိက္သည့္ စကားလုံးကေလးမ်ားသည္ ပထမဆုံး ေနျခည္က ေဆာင္းတြင္း ဆီးႏွင္းမ်ားကုိ အရည္ေဖ်ာ္ခ်လုိက္သည့္ပမာ ကၽြန္မ“ မသိျခင္း အေမွာင္ထုကုိ ထုိးခြဲေဖ်ာ္ခ်ခဲ့သည္။ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္း အမည္နာမမ်ားကုိ သင္ၾကားၿပီးသည့္ေနာက္ နာမ၀ိေသသနမ်ား၊ ထုိ႔ေနာက္ ႀကိယာမ်ားကို သိလာရသည္။ အေမွာင္ထု လြင့္ျပယ္ႏႈန္းက ပုိ၍ လွ်င္ျမန္လာသည္။ ကၽြန္မ ထိေတြ႕ရသမွ် အရာအားလုံးပင္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ဆရာမ၏ တီထြင္ ဖန္တီးတတ္ေသာ လက္မ်ားေအာက္တြင္ ေရ-ေလ-ေျမတုိ႔ ပုိ၍ အသက္၀င္ ရွင္သန္လာၾကသည္။ လူ႔ဘ၀၏ အဓိပၸါယ္ အႏွစ္သာရေတြ ကၽြန္မအေပၚ ဒလေဟာ သြန္ျဖာက်လာသည္။”
Credit - Original Author