Saturday, August 16, 2014

ဂရုဏာရွင္ဆရာမ ႏွင့္ လံုလရွင္တပည့္မေလး



လူ႔ေလာက၌ သက္ရွင္ရပ္တည္ရန္ပင္ မျဖစ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ႏြမ္းပါးနိမ့္က်လွသည့္ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ဒုကၡိတဘ၀မွ တစ္ကမၻာလုံး ေလးစားရ အံ့ၾသခ်ီးမြမ္းရသည့္ ဧရာမ ပုဂၢဳိလ္ထူးဘ၀သုိ႔ တက္လွမ္းႏုိင္ခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ရွိသည္။

သူ႔အမည္က ဟယ္လင္ကဲလား (Helen Keller) ျဖစ္သည္။

သူမကုိ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အယ္ဘားမား ျပည္နယ္ တပ္စ္ ကမ္ဘီယာၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ၁၈၈၀ ခုႏွစ္က ေမြးသည္။ အသက္ တႏွစ္ခြဲခန္႔တြင္ ဦးေႏွာက္အာ႐ုံေၾကာမ်ား ထိခိုက္သည့္ အဖ်ားေရာဂါတခုေၾကာင့္ အျမင္အာ႐ုံေရာ အၾကားအာ႐ုံပါ လုံး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။

နားမၾကား၍ ဆြံ႕အ ရသူသည္ Lip reading ေခၚ ႏႈတ္ခမ္းလႈပ္ရွားမႈကို ၾကည့္ဖတ္ေသာနည္းျဖင့္ သူတပါးစကား ကုိ နားလည္ႏုိင္၏။ ဆရာ၏ အာလွ်ာႏႈတ္ခမ္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ ၾကည့္ကာ စကားေျပာတတ္ေအာင္ သင္ယူႏုိင္၏။ မ်က္စိမျမင္သူသည္လည္း အၾကားအာ႐ုံျဖင့္ ေလာကကုိ ခံစားနားလည္ႏုိင္၏။ စကားအလြယ္ တကူတတ္၏။ လက္ျဖင့္ စမ္းသပ္ဖတ္႐ႈရသည့္ မ်က္မျမင္ စာဖတ္နည္း (Braille System)ကုိ သင္ယူကာ စာေရးစာဖတ္ႏုိင္၏။

မ်က္စိလည္းမျမင္ နားလည္းမၾကားသူအားမူ စာသင္ေပးရန္ (၀ါ) ေလာကႀကီးကုိ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ေပးရန္ လုံး၀ မျဖစ္ႏုိင္သေလာက္ ခက္ခဲေလသည္။

ဟယ္လင္ကဲလားတေယာက္ အၾကားႏွင့္ အျမင္အာ႐ုံမ်ားကုိ ဆုံး႐ႈံးလုိက္ရၿပီးေနာက္ သူမ၏ အသိဉာဏ္ဖြံ႕ထြားမႈလည္း ရပ္ဆုိင္းသြားသျဖင့္ သူမ၏အိမ္ကုိ လာလည္ၾကသူမ်ားက သူမအား က်ပ္မျပည့္သူဟု ထင္ျမင္ယူဆၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစဥ္က သူမ၏အေျခအေနကုိ သူမက ဤသုိ႔ေရးသည္။

“မပီကလာ စကားေလး တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္း တျဖည္းျဖည္း ဆြံ႕ရွားေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး သိစိတ္အာ႐ုံကလည္း အေမွာင္ထုႏွင့္ တိတ္ဆိတ္မႈႀကီးထဲတြင္ ေႏွာင္တည္းခံလုိက္ရသည္။ အသက္အေလ်ာက္ ႀကီးထြားလာေနသည့္ ကၽြန္မ၏ ခႏၶာကုိယ္သည္ သတၱ၀ါ၏ အလုိအေလ်ာက္ တုံ႕ျပန္မႈယႏၱရားမ်ားျဖင့္သာ အဓိက ထိန္းခ်ဳပ္အုပ္စုိးထားသကဲ့သုိ႔ ရွိေနရာ အျခားသူမ်ား၏ အထင္အျမင္ကုိလည္း အျပစ္မဆုိသာပါေခ်။

ကၽြန္မ၏ သိစိတ္အာ႐ုံကုိ တစ္ဖန္ျပန္၍ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးခဲ့ေသာအရာသည္ ကံၾကမၼာမဟုတ္။ ပါရမီထူးလွသည့္ ေမြးရာပါ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သည္ အင္နီဆာလီဗန္သာျဖစ္သည္။

အင္နီကား ကၽြန္မဖတ္ဖူးသည့္ စာအုပ္အခ်ဳိ႕တြင္ ပါတတ္သည့္ ဆရာမႀကီးမ်ဳိးမဟုတ္။ သြက္လက္ထက္ျမက္ ေသာ အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ၿပီး၊ သူမ၏ စိတ္အာ႐ုံကမူ ကၽြန္မတည္းဟူေသာ မ်က္မျမင္ နားမၾကား သတၱ၀ါမေလးအား သာမန္လူအမ်ားနည္းတူ ဘ၀ကုိ ျပည့္ျပည့္၀၀ ခံစားခြင့္ရသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေအာင္ မည္သုိ႔ ပုံသြင္းဖန္တီးလုိက္မည္ဟူေသာ စိတ္ကူးရည္မွန္းခ်က္မ်ားျဖင့္ အၿမဲ လႈပ္ရွားတက္ႂကြ လ်က္ရွိသည္။

အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ေစတနာျဖင့္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သူ အင္နီအဖုိ႔ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆနာက ႀကီးလြန္းလွသည္။ ဘာအနက္အဓိပၸါယ္မွ ကၽြန္မ ေဖာ္မရႏုိင္သည့္ စကားလုံးမ်ားကုိ ေၾကးနန္း႐ုိက္သလုိ ပုံစံမ်ဳိးျဖင့္ ကၽြန္မလက္ကေလးထဲသုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ စားလုံးေပါင္းၿပီး ထည့္ေပးသည္ကုိ ကၽြန္မ အမွတ္ရမိပါသည္။

အစပုိင္းမွာ သူႀကိဳးစားသမွ်အတြက္ ဘာရလဒ္မွ် မျမင္ခဲ့ရ။ သူ ကၽြန္မကုိ စာသင္ေပးေနတာပဲဟူ၍ လုံး၀ သေဘာမေပါက္ႏုိင္ခဲ့။ သုိ႔ေသာ္ သူမေရာက္ၿပီး တစ္လခန္႔အၾကာ မွတ္မွတ္ရရ ၁၈၈၇ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၅ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ကၽြန္မ၏ သိစိတ္အတြင္းသုိ႔ “ေရ” ဟူေသာ စကားလုံးျဖင့္ ဆရာမ စတင္ ထုိးေဖာက္ ၀င္ ေရာက္ႏုိင္ခဲ့သည္။

ထုိေန႔က ေရဘုံဘုိင္မွာ ကၽြန္မ မတ္ခြက္ တစ္ခုျဖင့္ ေရခံရသည္။ အင္နီက ေရက်ေအာင္ ေမာင္းတံကုိ ဆြဲသည္။ ခြက္ကုိင္ထားေသာ လက္ေပၚ ေရေတြ ဒလေဟာ စီးက်လာေနစဥ္ ကၽြန္မ၏ အျခားလက္ တစ္ဖက္ထဲသုိ႔ သူက “ေရ” (W.A.T.E.R)....ဟူေသာ စကားလုံးကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ စာလုံးေပါင္းၿပီး ထည့္ေပး သည္။

႐ုတ္တရက္ ကၽြန္မ သေဘာေပါက္သြားသည္။ ၀မ္းသာလႈိက္လွဲစိတ္ျဖင့္ အင္နီ႕လက္ကုိ ကၽြန္မ တအား ဖမ္းဆုပ္ထားလုိက္မိသည္။ ေနမေကာင္းျဖစ္ၿပီးသည့္ေနာက္ပုိင္းတြင္ ကၽြန္မအဖုိ႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္အျဖစ္ တကယ္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးရျခင္းျဖစ္သည္။ သည့္ေနာက္တြင္ေတာ့ ကၽြန္မ ထိမိကုိင္မိသည့္ အရာမွန္သမွ်ကုိ စကားလုံးေလးမ်ားျဖင့္ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ေပးရန္သာ ကၽြန္မ ဆက္၍ဆက္၍ ေတာင္းခံေနမိေတာ့သည္။

အင္နီ႔လက္ကလည္း အၿမဲအဆင္သင့္။ အင္နီ၏ လက္မွသည္ ကၽြန္မလက္ဆီသုိ႔.....အဓိပၸါယ္ၾကယ္ပြင့္ေလးေတြ လင္းျပက္ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ သူႏွင့္ ကၽြန္မအၾကား ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးမႈတစ္ရပ္ အံ့ၾသဖြယ္ လွ်င္ျမန္စြာ ေပါက္ဖြားခဲ့သည္။

ေရဘုံဘုိင္မွ အိမ္သုိ႔ အျပန္လမ္းတြင္ ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္လုံး ၀မ္းသာပီတိေတြဖုံးကာ “ဟယ္လင္”....“ဆရာမ” ဟူ၍ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ ထပ္တလဲလဲ အျပန္အလွန္ ေခၚေ၀ၚေနမိၾကေတာ့သည္။

ထုိအခ်ိန္က စတင္သိကၽြမ္းခြင့္ ရလုိက္သည့္ စကားလုံးကေလးမ်ားသည္ ပထမဆုံး ေနျခည္က ေဆာင္းတြင္း ဆီးႏွင္းမ်ားကုိ အရည္ေဖ်ာ္ခ်လုိက္သည့္ပမာ ကၽြန္မ“ မသိျခင္း အေမွာင္ထုကုိ ထုိးခြဲေဖ်ာ္ခ်ခဲ့သည္။ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္း အမည္နာမမ်ားကုိ သင္ၾကားၿပီးသည့္ေနာက္ နာမ၀ိေသသနမ်ား၊ ထုိ႔ေနာက္ ႀကိယာမ်ားကို သိလာရသည္။ အေမွာင္ထု လြင့္ျပယ္ႏႈန္းက ပုိ၍ လွ်င္ျမန္လာသည္။ ကၽြန္မ ထိေတြ႕ရသမွ် အရာအားလုံးပင္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ဆရာမ၏ တီထြင္ ဖန္တီးတတ္ေသာ လက္မ်ားေအာက္တြင္ ေရ-ေလ-ေျမတုိ႔ ပုိ၍ အသက္၀င္ ရွင္သန္လာၾကသည္။ လူ႔ဘ၀၏ အဓိပၸါယ္ အႏွစ္သာရေတြ ကၽြန္မအေပၚ ဒလေဟာ သြန္ျဖာက်လာသည္။”

Credit - Original Author

သူရဲေကာင္းမ်ားကို အတုယူ



ေက်ာ္ႀကားမွုဆိုသည္မွာ သူရဲေကာင္းလုပ္
ရပ္ မ်ား၏ သင္းထံု ေသာ ေရ ေမြွးပင္ ျဖစ္
ေတာ့ သည္
ဆို က ေရးတီး

သူရဲေကာင္းေတြဆိုတာ ေလာက ဓံ ေကာင္းထက္ ေလာကဓံဆိုးခံရပါမ်ားလို့
လည္းသူရဲေကာင္း ေတြ ျဖစ္ တာျဖစ္တယ္
လြယ္ လြယ္ နဲ႔ ေအာင္ ျမင္ ေက်ာ္ႀကားမွု
ရတယ္ လြယ္လြယ္နဲ႔ သူရဲေကာင္းျဖစ္တယ္
လု့ိ သမို္င္းစာမ်က္နာ ေတြမွာ မပါရွိဘူး
ခက္ ခက္ ခဲခဲဇြဲလံု့လ နဲ႔သာ အႀကိမ္ႀကိမ္
လဲက် အႀကိမ္ ႀကိမ္ျပန္ ထျပီး ေအာင္ ပြဲ
ရခဲ႔ႀက တာျဖစ္တယ္
ေအာင္ ျမင္ သူေတြရဲ႔ အတၲဳပတိၲ ေတြကို
ေလ့လာဖတ္ ရွဳ ရမယ္ နားေထာင္ ရမယ္
သူရဲေကာင္းေတြရဲ႔ ေျပာင္ ေျမာက္ တဲ႔
ရာ ဇဝင္ ကိုႀကည့္ရွဳ ေလ့ လာျပီးအတုယူ
ရမယ္
ျမန္မာရာ ဇ ဝင္ မွာ ထင္ ရွားတဲ႔ ဦးက်ည္ ေပြ့
ေခၚတဲ႔ ရွင္ ဒိသာပါ ေမာက္ အျဖစ္မ်ိဳးကိုလည္း အတုယူရမွာပါ
သူ့အျဖစ္မ်ိဳးက အတုယူစရာ ေကာင္းတယ္
ပုဂံျပည္မွာ က်စြာမင္း ထီးနန္းစိုးစံ ေတာ့
( ၅၉၆ -၆၁၂) မွာ ရွင္ ဒိသာပါ ေမာက္ အျဖစ္မ်ိဳးကိုလည္း အတုယူရမွာဘဲ သူ့အျဖစ္မ်ိဳးက အတုယူစရာ ေကာင္းတယ္
ပုဂံ ျပည္မွာ က်စြာမင္း ထီးနန္းစိုးစံေတာ့
(၅၉၆ - ၆၁၂) မွာ ရွင္ ဒိသာပါ ေမာက္က
အသက္ ေျခာက္ဆယ္ ရွိျပီျဖစ္တဲ႔ ရဟန္း
အို ႀကီး သူ က အမွုမဲ႔ အမွတ္မဲ႔ ေနလာတာ
ပိဋကတ္ စာေပ တစ္လံုးမွ မတတ္ဘူး
တစ္ ေန့ ေတာ့ ဒန္ပူ ေတြကို ႀကည့္ျပီး အႀကံျဖစ္ လာ ေတာ့တယ္
ငါ ဟာ ဒန္ပူတစ္ေခ်ာင္းက် သြားတိုက္ျပီးပစ္
ခဲ႔တာ ယခုေတာ့တြင္းနက္ ေတာင္ ျပည့္
ေတာ့မယ္ အကယ္၍သာတစ္ေန့ တစ္ေန့
ဒန္ပူတစ္ေထာက္စာစာေပ ေလ့လာခဲ႔ရင္
ယခုဆို ငါဟာ စာ အ ေတာ္တတ္ျပီ ငါအမွတ္မဲ႔ ေနခဲ႔တာ မွားေလစြ ယခုကစျပီး
စာ သင္ ေတာ့မယ္ လို့ ေတြးႀကံမွုစ ေတာ့
တယ္
က်စြာမင္းႀကီးထံ သြားျပီးကဲ႔ကူဆံ အလွဴခံတယ္ အလွဴခံအသြားမွာ ရဟန္းအိုႀကီးကိုက်စြာမင္းက ရယ္သြမ္းေသြးတယ္
ကံံ႔ကူဆံလွဴရန္ကိစၥမွာ မခဲယဥ္းလွပါဘုရား
အရွင္ ဘုရားမွာ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ ျပီ ျဖစ္လို့ ယခုမွ စာသင္ ရင္ က်ည္ေပြ႔ အတက္
ေပါက္မွ တတ္ပါလိမ့္မယ္
လို့ရက္ ရက္ စက္ စက္ ေျပာလိုက္တယ္
ေျပာခံရ ေပမယ့္ ရဟန္းအိုႀကီးက စိတ္ဓာတ္
မက် သြားဘူး ဒန္ပူတစ္ေထာက္ စာဖတ္ဖို့
ကိစၥသာ ေခါင္းထဲထားတယ္ ငုတ္မိသဲတိုင္
တက္ နိင္ ဖ်ားေရာက္ တစ္ေန့မွာ ဘုရင္
က်စြာမင္းကို ငါ စာတတ္ေႀကာင္းျပမယ္လို့
ႀကိတ္ႀကိဳးစားတယ္
ဒန္ပူတစ္ေထာက္ ဆီစုလိုက္တာစာေတြအမ်ား
ႀကီး ဟာ ကာလအတန္ႀကာ အျပန္တစ္ ရာ
မ်ားလာပါျပီ
တစ္ေန့မွာက်ည္ေပြ့ကို အတက္ ေပါက္သလို သစ္ခက္စိမ္းေတြပတ္ခ်ည္ေနာင္
သြားတယ္ က်ည္ေပြ့လည္းအတက္ ေပါက္ျပီ ငါလည္းစာတတ္ျပီကြ

အဲသည္မွာဦးက်ည္ေပြ့ လို့နာမည္တြင္ျပီး
မင္းအဆက္ဆက္ ကိုးကြယ္ေတာ့တယ္
ဒိသာပါ ေမာက္ အ ေႀကာင္းကို ေရးသားထားတဲ႔
"ရွင္ ဒိသာပါ ေမာက္ ေက်ာက္စာ"ဟာ
ယ ေန့တိုင္ ထင္ ရွားပါတယ္ ဦးက်ည္ေပြ့ဟာ ေလာက ဓံကို သ ေဘာအ
မွန္ နဲ႔ ရင္ ဆိုင္ သြားတာပါ
ထို့ အတူ ျမန္မာ့စာေပသမိုင္းမွာ
ေက်ာ္ႀကားတဲ႔ ဝန္ ဇင္းမင္းရာဇာ ဟာတကယ္
ေတာ့ ေတာရြာက လယ္သမားေလး
ဘဝက ေန တက္လွမ္းခ့ဲံသူပါ
ဝန္ဇင္းမင္းကို ဘုရင္ တစ္ပါးတည္းမဟုတ္ဘဲ
စြာ ေစာ္ကဲ ျပီးေတာ့ သားေတာ္ ဆင္
ျဖဴရွင္ တရဖ်ား ညီေတာ္ ပထမ မင္းေခါင္ အထိ မင္းအဆက္ ဆက္ လယ္သမားပညာ
ရွိႀကီးကို ကိုးကြယ္ခဲ႔ရတယ္
ယ ေန့အထိ ေက်ာ္ႀကားေနတဲ႔ဝန္ ဇင္းမင္း
ရာဇာ ျဖက္ထံုး ဟာ စာ ေပနယ္မွာ အထင္ အရွား
ပါ
ေအာင္ ျမင္ သူ ေတြ သူရဲေကာင္းေတြကို
အတုယူပါ ေလာက ဓံကိုသူတို့ဘယ္လို ရင္ ဆုိင္ ျဖတ္သန္းလဲဆို တာ ေလ့လာပါ
လူဆိုတာ ကို့ယ္သမိုင္းကို ေရးႀကတာ ျဖစ္
တဲ႔ အတြက္ ကို့ယ္ ေလာကဓကို လည္း
ကို သာ ေျဖရွင္း ႀက ရသာ ျဖစ္ပါတယ္

Credit- သု ေတသီ ဘုန္းျမင့္ ေသြး

သာသနာ့အလံသမိုင္း ႏွင့္ စတင္တီထြင္သူ


==================

(၁၈၈၅) ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ(၂၈)ရက္တြင္ (သီဟိုဠ္ကၽြန္း) သီရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ ကဆုန္လျပည့္ (ဗုဒၶေန႔)ကို ခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာ က်င္းပရန္ အထူးအစီအစဥ္ရွိ ေနသည့္ ဗုဒၶေန႔ အထိမ္းအမွတ္ပြဲေတာ္ႀကီးႏွင့္ အျခား ဘာသာေရးပြဲေတာ္မ်ားတြင္ပါ သာသနာ႔အလံေတာ္ကို အမွတ္တရ အျဖစ္လႊင့္ထူရန္ စဥ္းစားခဲ့ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ၿဖစ္ေသာ ကိုလံဘို ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႕သည္ မိရိုးဖလာ ကိုးကြယ္မႈအထိမ္း
အမွတ္အျဖစ္ ဗုဒၶအလံေတာ္ တစ္ခုကို တီထြင္ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ၾက၏။

ထိုအလံေတာ္ကို (၁၈၈၅) ခုႏွစ္တြင္ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဗုဒၶအလံေတာ္ကို ကမာၻအရပ္ရပ္က အသိအမွတ္ ျပဳလာၾကသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႕မွ်သာ ရွိေပေသးသည္။ ကမာၻ႕ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္အျဖစ္ (၁၉၅၁) ခုႏွစ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါမွသာ ကမာၻတစ္၀န္းလံုးတြင္ရွိေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ႏိုင္ငံမ်ားမွ လက္ခံလာျခင္းျဖစ္သည္။

တီထြင္သူ အစစ္

(သာသနာ့အလံကို ကနဦး တီထြင္ေသာသူသည္ ဟင္နရီ စတီးလ္ အိုေကာ့ ( Henry Steele Olcott ) ဟု ထင္ေနၾကၿပီး အမွန္တကယ္မွာ စီ ပီ ဂုဏ၀ၯန ေခၚ ကာရုိလစ္ ပူဂ်သ ဂုဏ၀ၯန (Carollis Pujitha Gune Wardene) ျဖစ္သည္။)

ဟင္နရီစတီးအိုေကာ့ ( H.S. Olcott )
ဟင္နရီစတီးအိုးေကာ့ သည္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား အၿငိမ္းစားဗိုလ္မွဴးၾကီး တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေအာလ္ေကာ့ကို ၁၈၃၂ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ၂ရက္ေန႔တြင္ နယူးဂ်ာစီျပည္နယ္၊ Orange ျမိဳ.၌ ပရိုတင့္စတင့္ခရစ္ယန္ မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ အသက္(၂၉) ႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ျပည္တြင္းစစ္
အတြင္းတပ္မေတာ္သို႕၀င္ေရာက္အမႈထမ္းခဲ့ၿပီးဗိုလ္မွဴးၾကီးအျဖစ္အျငိမ္းစား ယူခဲ့သည္။
အေတြးအေခၚသမိုင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ မွာထင္ရွားသူ ျဖစ္ၿပီး သီအိုဆိုဖီပညာမ်ားကို ေလ့လာလိုက္စား၍ တစ္စတစ္စ ဗုဒၶ၀ါဒမ်ားကို လိုက္စားရင္းမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့သူပင္။
၁၈၆၁ခုႏွစ္ အေမရိကန္ ျပည္တြင္းစစ္တြင္ ေငြ၀ယ္ကၽြန္စနစ္ကို တိုက္ဖ်က္လိုေသာ တပ္မေတာ္မွ ပါ၀င္တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ေအာလ္ေကာ့ သီရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ ေရာက္ရိွေနစဥ္အခ်ိန္က ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ခရစ္ယန္ဘာသာတို. စကားရည္လုပြဲႀကီး က်င္းပေနသည့္အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ အရွင္ဂုဏာနႏၵဆရာေတာ္ႏွင့္ ခရစ္ယန္ဘက္မွ ဓမၼဆရာ မ်ား ၁၈၇၃ခုႏွစ္တြင္ ပနာဒူရျမိဳ.၌ ယွဥ္ၿပိဳင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အကဲျဖတ္မွတ္တမ္းမ်ားအရ အရွင္ဂုဏနႏၵက အကိုးအကား ခိုင္လံုၿပီး အရည္အေသြးသာေၾကာင္း သိရသည္။ ဤပြဲ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ဗိုလ္မွႈးႀကီးေအာလ္ေကာ့သည္ သီရိလကၤာ၊ ေဂါေလ (Galle) ၌ တရား၀င္ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ေၾကျငာခဲ့သည္။ ၁၈၉၁ခုႏွစ္တြင္မႏၱေလးသို.လာေရာက္ၿပီး
သံဃာေတာ္မ်ားကို လာေရာက္ဖူးေျမာ္ ေသးသည္။
စီပီဂုဏ၀ၯန(C.P. Gune Wardene)

စီပီဂုဏ၀ၯန သည္ ၁၈၅၄-ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၁၆)ရက္ေန႔တြင္ ဖြားျမင္သူျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ကာလက သီဟိုဠ္တြင္ ခရစ္ယာန္သာသနာ လႊမ္းမိုးေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ ျပန္လည္ထြန္းကားေရး ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ ဆံုး႐ႈံးေနေသာ အခြင့္အေရးမ်ား ျပန္ရေရးအတြက္ “ဗုဒၶသာသနာ ကာကြယ္ေရး ေကာ္မတီ” ကို ၁၈၈၄-ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ(၂၇)ရက္ေန႔ တြင္ ထူေထာင္ခဲ့သည္။ ထိုအသင္းတြင္ ဟင္နရီစတီး
အိုးေကာ့ က စီပီဂုဏ၀ၯန ကို အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ အျဖစ္ ခန္႔အပ္သည္။ စီပီဂုဏ၀ၯန သည္ ဗုဒၶသာသနာ ျပန္လည္ထြန္းကားေရးအတြက္ ႏွစ္ေပါင္း (၄၀)ခန္႔အင္တိုက္အားတိုက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။

စီပီဂုဏ၀ၯန က “ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္မ်ား အတြက္ ၾကက္ေျခနီ အထိမ္းအမွတ္ ရွိသကဲ့သို႔ ကမာၻ႔ဗုဒၶ သာသနာ၀င္ အားလံုး အသံုးၿပဳႏိုင္ရန္ အလံေတာ္ကို ဗုဒၶႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္ပါး ပါေသာ အေရာင္တို႔ကို အသံုးျပဳရန္” အၾကံေပး တင္ျပခဲ႔သည္။ ၎ အၾကံေပး တင္ျပေသာ ဗုဒၶသာသနာ့ အလံကို ၁၈၈၅-ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္(ဗုဒၶေန႔)၌ တင္ရန္ ေကာ္မတီ၀င္ အားလံုးက လက္ခံခဲ႔ႀကသည္။ ၎အလံပံုစံကို သရသ၀ိ သႏၵေရသ ( Sarasavi Sandaresa ) စာေစာင္တြင္ အခ်ပ္ပိုထည့္၍ ၁၈၈၅-ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ(၁၇)ရက္ တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိစဥ္က အလံပံုစံ တီထြင္သူ၏ အမည္ကို မေဖာ္ျပခဲ့ေခ်။ သို႔ေသာ္ စီပီဂုဏ၀ၯန ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ႏွစ္အၾကာ ၁၉၂၈-ခုႏွစ္၊ ေမလ(၁)ရက္ေန႔ထုတ္ သုဒနမိန စာေစာင္ႏွင့္ ကိုလံဘို ဗုဒၶသာသနာ သီအိုဆိုဖီ အသင္း ရာျပည့္စာေစာင္တြင္ ဗုဒၶသာသနာ့ အလံ တီထြင္ေရးဆြဲသူမွာ စီပီဂုဏ၀ၯန ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ဟင္နရီစတီးအိုးေကာ့ ကိုယ္တိုင္ကလည္း သူ၏မွတ္တမ္းေဟာင္း စာမ်က္ႏွာ( ၄၆၉ ) ၌ “ဗုဒၶသာသနာ့ အလံ တီထြင္ေရးဆြဲသူမွာ သူမဟုတ္ေၾကာင္း” ထုတ္ေဖာ္ ၀န္ခံထားခဲ႔သည္။ အလံလႊင္႔တင္ရာ (ဗုဒၶေန႔)တြင္ အိုးေကာ့မွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ေနခဲ႔ၿပီး ၁၈၈၆-ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ(၂၈)ရက္တြင္ သီဟိုဠ္သို႔ ျပန္လည္ေရာက္မွ သာသနာ့ အလံကို ဦးစြာ ျမင္ဖူးျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အလံမွာ အနည္းငယ္ ရွည္လ်ားေနသျဖင့္ အမ်ဳိးသား အလံမ်ားကဲ့သို႔ အခ်ဳိးအစားက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အၾကံေပးခဲ့သည္သာရွိ၏။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏွင့္ သာသနာ့အလံ
သာသနာ့အလံေတာ္ကို သီဟိုဠ္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ အရွင္သီရိ သုမဂၤလာေထရ္ သည္ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ သီဟိုဠ္ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဗုဒၶသာသနာ ကြန္ဂရက္ အဖြဲ႕ႀကီး၏ ဥကၠဌ ေဒါက္တာဂ်ီပီမာလာ
ေဆေထရ္ ၏ ဆႏၵအရ ကမာၻလံုးဆိုင္ရာ ဗုဒၶသာသနာ ကြန္ဂရက္ အစည္းအေ၀းႀကီးကို ဖိတ္ေခၚ၍ အစည္းအေ၀းျပဳလုပ္ ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ (၁၉၅၆) ခုႏွစ္ ဆဌသဂၤါယနာ တင္သည့္ေန႕မွစ၍ အထက္ပါ ကမာၻ႕ ဗုဒၶသာသနာ့အလံေတာ္ ကို သာသနာ့အလံေတာ္ၾကီး အျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာ
အတည္ျပဳလႊင့္ထူႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ ၁၉၈၀ျပည့္ႏွစ္တြင္ က်င္းပသည့္ သာသနာေတာ္ သန္႕႐ွင္းတည္တံ့ျပန္႕ပြားေရး ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃအစည္းအေ၀းမွလည္း ဗုဒၶသာသနာ့ အလံေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အညီအၫြတ္ဆံုးျဖတ္ၿပီး သံဃနာယက လက္စြဲက်မ္းတြင္ ျပ႒ာန္း ခဲ့သည္။

အလံေတာ္ အဓိပၸါယ္

သာသနာ့အလံေတာ္ႀကီးသည္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာျခင္း၊ သည္းခံျခင္း၊ စိတ္ထားျဖဴစင္ျခင္းတို႕၏ အထိမ္းအမွတ္ အၿဖစ္ သရုပ္ေဖာ္ထားၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕သည္ ဘုရားရွင္အားအထူးၾကည္ညိဳၾကသျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ ကြန္႔ျမဴးကာ တရားေတာ္မ်ား ေဟာၾကားေနေတာ္မူခဲ႔သည္ကို ရည္ညြန္းႀကၿခင္းၿဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ အေရာင္ကို အသံုးၿပဳရန္ ဆုံးၿဖတ္ခဲ႔ၿခင္း
ၿဖစ္ပါသည္။

အရြယ္အစား/အေရာင္
• အႀကီး = အလ်ား - ၉ေပ x အနံ - ၅ေပ
• အလတ္ = အလ်ား - ၄ေပ ၆လက္မ x အနံ - ၂ေပ ၆လက္မ
• အလတ္ = အလ်ား - ၂ေပ ၃လက္မ x အနံ - ၁ေပ ၃လက္မ
• အေသး = အလ်ား - ၉လက္မ x အနံ - ၅လက္မ ဟူ၍ ေလးမ်ဳိး သတ္မွတ္ထားသည္။

ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္း ထားသည့္အတိုင္း အလံေတာ္တိုင္ဘက္မွ စတင္၍ သတ္မွတ္ရသည္ရွိေသာ္
1. နီလ = အျပာရင့္ေရာင္
2. ပီတ = အ၀ါရင့္ေရာင္
3. ေလာဟိတ = အနီေရာင္
4. ၾသဒါတ = အျဖဴေရာင္
5. မဥၨီ႒ = ပန္းႏုေရာင္္ ထိုအေရာင္(၅)မ်ဳိးကို ေဒါင္လိုက္ထားရွိၿပီးလွ်င္-
6. ပဘႆရ = ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ တစ္ခဲနက္ ထြက္ေနေသာ အေရာင္ အျဖစ္ အလံေတာ္၏ အစြန္အဖ်ား(အထက္)အေပၚဘက္မွ ေန၍ အျပာ၊ အ၀ါ၊ အနီ၊ အျဖဴ၊ ပန္းႏုေရာင္ တို႔ကိုပင္ အစဥ္အတိုင္း ေအာက္ဖက္သို႔ ထားရွိခ်ဳပ္လုပ္ရမည္။

အသံုးျပဳပံု
ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃ မဟာနာယက အဖြဲ႕သည္ အလံေတာ္ကို သံဃနာယက လက္စြဲ၊ အပိုဒ္(၅)၊ အခန္း(၂၉) ၌ သာသနာ့အလံေတာ္ အခန္း အပိုဒ္(၃၅၅)၌ အသံုးျပဳရမည့္ေန႕ရက္မ်ား သတ္မွတ္ထားသည္မွာ-

(က)အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ား
1. ကဆုန္လျပည့္ (ဗုဒၶေန႔)
2. နယုန္လျပည့္ (မဟာသမယေန႔)
3. ၀ါဆိုလျပည့္ (ဓမၼစၾကာေန႔)
4. ၀ါေခါင္လျပည့္ (ေမတၱာ အခါေတာ္ေန႔)
5. ေတာ္သလင္းလျပည့္ (ဂရုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔)
6. သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ (အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔)
7. တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ (သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႔ )
8. တပို႔တြဲလျပည့္ (ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ အခါေတာ္ေန႔)

(ခ)ပြဲေတာ္ႏွင့္ အခမ္းအနားမ်ား
1. ၀ါဆိုပြဲေတာ္ အခမ္းအနား
2. အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔
3. ကထိန္ပြဲေတာ္
4. ရဟန္းခံရွင္ျပဳပြဲ
5. ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလွဴပြဲ
6. စာျပန္ပြဲ ႏွင့္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္
7. နိကာယစာေမးပြဲ၊ တိပိဋကစာေမးပြဲႏွင့္ ပူေဇာ္ပြဲ
8. ခြင့္ျပဳခ်က္ရ႐ိွၿပီးသည့္ တရားပြဲမ်ား
9. ဘုရားထီးတင္ပြဲ
10. ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္
11. အသံမစဲ ပ႒ာန္းရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ပြဲ
12. သံဃာ့အစည္းအေ၀း
13. သံဃ၀ိနိစၦယအဖြဲ႕ စစ္ေဆး ဆံုးျဖတ္ရာဌာန
14. ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ သင္တန္းမ်ားတို႔ တြင္ အသုံးၿပဳနိုင္သည္။

(ဂ)လႊင့္ထူ အသံုးျပဳနည္း၊ အပိုဒ္(၃၅၈) အထိမ္းအမွတ္အလံအားလံုး၏ အလယ္တြင္ ျဖစ္ေစရမည္။ လက္ယာအစြန္းမွ အေရာင္ငါးမ်ိဳး ေရာယွက္ေရာင္တြင္ အျပာရင့္ေရာင္သည္ အေပၚတြင္လက်္ာဘက္႐ိွေနေစရမည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တြင္ စိုက္ထူပါက ကားႀကီးမ်ား၏ အမိုးအေ႐ွ႕ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။ ကားငယ္မ်ားတြင္ လက္ယာဘက္ အေ႐ွ႕ပိုင္းတြင္ ျဖစ္ရမည္။ သံဃာမ်ားကို ႀကိဳဆိုသည့္အခါ သံဃာပါလာသည့္အခါတြင္သာ တပ္ဆင္ရမည္ဟူ၍ ေဖာ္ျပ ထားသကဲ့သို႕၊

(ဃ)ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္အခ်က္မ်ား၊ အပိုဒ္(၃၉၅)
1. ရဟန္းသံဃာပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ဘုရားဖူးယာဥ္တြင္မွ မသံုးစြဲရ။
2. လမ္းေဘး၊ လမ္းခြ၊ ယာဥ္ဆိပ္၊ သေဘၤာဆိပ္မ်ားတြင္ မသံုးရ။

သူတို႕ကိုမေမ့ပါနဲ႕...



အသက္ ၈၀ အရြယ္ အဘိုးအုိ တစ္ေယာက္သည္။ အသက္ ၄၅ ႏွစ္အရြယ္ရွိ အဆင္႔ျမင္႔ ပညာတတ္ေျမာက္ထားေသာ သားျဖစ္သူ ႏွင္႔အတူ သူ႔အိမ္ထဲက ဆိုဖာေပၚမွာ ထုိင္ေနသည္။ ရုတ္တရက္ က်ီးကန္းတစ္ေကာင္သည္ ျပတင္းေပါက္မွာလာနားသည္။

“အဲဒါ ဘာလဲ ” အေဖက သူ႔သားကိုေမးသည္။ “အဲဒါ က်ီးကန္းပါ ” သားကျပန္ေျပာသည္။ ခဏၾကာမွာ အေဖက သူ႔သားကုိ ထပ္ေမးျပန္သည္။ “အဲဒါဘာလဲ”

“အေဖ အဲဒါ က်ီးကန္းပါလို႔ ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပီးျပီေလ ” သားကေျပာသည္။

အခ်ိန္အနည္းငယ္ၾကာျပီးေနာက္ အေဖအိုက သူ႔သားကုိ တတိယအၾကိမ္ေျမာက္ထပ္ေမးျပန္သည္။ “အဲဒါဘာလဲ”
ဒီတစ္ၾကိမ္တြင္ သားက သူ႔အေဖကို ေအာ္ေျပာလုိက္ေလသည္.။

“ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီေမးခြန္းကိုပဲ ထပ္ခါတလဲလဲ ေမးေနရတာလဲ ၊ အဲဒါဟာ က်ီးကန္းပါလို႔ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာျပီးျပီပဲ၊ ဒါကို နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ေနသလားဟင္

အေဖသည္ သူ႔ အခန္းထဲ၀င္သြားကာ သူ႔သားေမြးကတည္းက သူထိန္းသိမ္းလာခဲ႔သည္႔ စုတ္ဖြာေနေသာ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ တစ္အုပ္ႏွင္႔အတူ ျပန္ထြက္လာသည္။ စာမ်က္ႏွာတစ္ခုကို ဖြင္႔ျပီး ထုိစာမ်က္ႏွာ ကိုဖတ္ၾကည္႔ရန္ သူ႔သားကို ေျပာသည္။ သားကဖတ္ၾကည္႔ေသာအခါ ဒိုင္ယာရီထဲမွာ ေအာက္ပါစာသားမ်ား ေရးထားသည္ ကို ေတြ႔ရသည္။

“ ဒီေန႔ သံုးႏွစ္အရြယ္ ငါ႔သားေလးက ငါနဲပအတူ ဆိုဖာေပၚမွာ ထုိင္ေနတုန္း က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ဟာ ျပတင္းေပါက္မွာနားေနတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲလုိ႔ ငါ႔သားက ၂၃ ၾကိမ္ေမးေတာ႔ အဲဒါဟာ က်ီးကန္းလုိ႔ ၂၃ ၾကိမ္လံုးလံုး ျပန္ေျဖခဲ႔တယ္ ။ သူေမးခြန္းေမးလုိက္တဲ႔ အၾကိမ္တိုင္း ငါက သူ႔ကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ ေထြ႔ဖက္ထားခဲ႔တယ္။။ ေဒါသထြက္ စိတ္ဆိုးတာ လံုး၀မရွိပါဘူး။ ငါ႔ရဲ႔ အျပစ္ကင္းစင္တဲ႔ သားအတြက္ ေတာ္ေတာ႔ကို ခ်င္ခင္တြယ္တာမွုေတြ ခံစားခဲ႔ရတယ္.။

“အဲဒါ ဘာလဲ ” ဟု ကေလးက သူ႔ကို ၂၃ ၾကိမ္ေမးေနစဥ္ ေမးခြန္းတစ္ခုတည္းကို ၂၃ ၾကိမ္ ျပန္ေျဖရာမွာ အေဖျဖစ္သူ အေနျဖင္႔ ေဒါသထြက္မွု မရွိခဲ႔ ေသာ္လည္း ယခုအလားတူေမးခြန္းကို အေဖက သားကို သံုးၾကိမ္ေမးရံုမွ်ႏွင္႔ သားျဖစ္သူသည္ စိတ္တိုကာ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ႔ေလသည္။

သင္၏ မိဘမ်ား အသက္ၾကီးရြယ္အိုဘ၀သို႔ ေရာက္ေသာအခါ သူတိုကို ပစ္ပစ္ခါခါ ျငင္းပယ္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးကဲ႔သို႔ ရွုျမင္ျခင္းမျပုဘဲ သူတုိကို ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာေျပာဆိုပါ။ ေခါင္းေအးေအးထားပါ ။ နာခံပါ။ ႏွိမ္႔ခ်မွုရွိပါ။ သူတို႔ကို ၾကင္နာပါ။ ေထာက္ထား ညွာတာပါ၊ သူတို႔သည္ သင္ က်္ေလာကၾကီးထဲ ေရာက္ရွိေနရျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားျဖစ္ပါသည္။

***တုိင္းတစ္ပါးက ေမေမ့သားသို႕ ***



သားေရ

မေန႕ ကသားကို အေမက သားေလးဒီလ ေငြလွမ္းပုိ႕ ပီးပီးလားလို႕ ဖုန္းဆက္ေမးေတာ့သားက " အေမတုိ႕ကလည္းဗ်ာာ

က်ေနာ္ပုိ႕တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္မွာေပါ့..အေမတို႕ကုန္ေအာင္သုံုးေနတာဘဲပီးခဲ့တဲ့ လကပုိ႕လိုက္တာလဲ ကုန္ေအာင္သံုးေနတာဘဲ

က်ေနာ္ႏုိင္ငံျခားမွာ အျမဲအလုပ္ အဆင္ေျပေနတယ္ မထင္နဲ႕ နဲနဲပါးပါးလဲ စုၾကအံဳးးေခၽြတာသံုးၾကအံဳးဗ်ာာ" ဆိုပီးးေဒါသတၾကီးနဲ႕

ေျပာပီးဖုနး္ခ် သြားေတာ့ အေမေလ သားနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပခ်ိန္မရလိုက္ဘဲ ရင္ထဲမွာ နင့္ပီး ဖုန္းဆိုင္ကေန အိမ္ျပန္လမ္း

တစ္ေလ်ာက္ စိတ္ေတြမေကာင္းခဲ့ဘူး။လမ္းေလ်ာက္ေနတာေတာင္လမး္နဲ႕ေျခေထာက္ ထိတယ္လုိ႕ မထင္ေတာ့ပါဘူး သားရယ္။။။

အေမ့ေၾကာင့္ အေမ့သားေလးစိတ္ဆုိးေဒါသ ေတြထက္သြားရတယ္ ဆိုပီး အေမ စိတ္ထဲ မေကာင္းဘူးကြယ္...အေမေလ စိတ္ထဲ မွာ အရမး္၀မ္းနညး္ပီးခံစားရေပမယ့္ အေမမငုိပါဘူးး...အေမလုပ္တဲ့လူ မ်က္ရည္က်ရင္ သားသမီးမွာ ၀ဋ္ ဆိုက္တတ္တယ္ဆိုလို႕ အေမမငုိဘူးးသားအတြက္ အေမ့မ်က္ရည္ မက်ေစရပါဘူးသားရယ္...

မေန႕ က အေမ ေမးတယ္ဆိုတာကလညး္းအေမက သားတုိ႕လိုေခတ္ပညာေတြမတတ္ေတာ့ ဗဟုသုတ နညး္ပီး

အေမ့ဆီသားေလးပုိ႕ေနက် အခ်ိန္မေရာက္ရင္ သားေလးလုပ္အားခပုိက္ဆံေတြ အေမ့ဆီမေရာက္ဘဲ လမ္းမွာမ်ားေပ်ာက္ပ်က္သြားေလးမလား စိတ္ပူလို႕ ေမးမိတာပါကြယ္ အေမ့ဆီမွာ အရင္သားပုိ႕ ထားတဲ့ ေငြေလးေတြရွိပါေသးတယ္ သားရယ္ အေမေငြလုိခ်င္လို႕ ေမးတာ မဟုတ္ပါဘူး သားေလးဆီကေငြပို႕တယ္ ္မပုိ႕ ဘူး ဆိုတာ အေမ့အတြက္ေတာ့ အရမ္းၾကီး အေရးၾကီးမေနပါဘူးးသားေလးရယ္

အေမအလြန္ခ်စ္တဲ့ သားေလးကို အေမ့ရင္ခြင္ထဲက ခြဲထုတ္ပီးးတုိင္းတစ္ပါးကို ပုိ႕ထားရပီးပီးဘဲေလ..အေမ့သားေလးကို အေမမျဖစ္သာလို႕ သာလြတ္ထားရေပမဲ့ သားနဲ႕ ေ၀းေနရတဲ့ အခ်ိန္တုိင္း အေမ့ရင္ထဲမွာ နာက်င္ခံစားေနရတာခ်ညး္ပါသားရယ္...

သားဆီက ေငြဆိုတာလညး္ သားညီေလးနဲ႕ ညီမေလး အတြက္ဘဲအေမသံုးစြဲေနခဲ့ပါတယ္ သားရယ္ သားဆီကေငြကို အေမ့ အတြက္ဆိုပီးမဆင္မျခင္မသံုးစြဲရက္ပါဘူးးသားရယ္ ...သားတုိ႕ကို လူတလံဳးသူတစ္လံုးးျဖစ္ေအာင္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးဖို႕ အတြက္က ေမ့တာ၀န္ပါ ..တကယ္ဆုိအေမကပဲသားတုိ႕ကို ရွာေဖြေကၽြးေမြးရမွာပါ သားရယ္..အခုခ်ိန္ မွာသားေလးက လိမ္မာစြာနဲ႕ အေမ့ကို ကူပီးရွာေဖြေကၽြးေမြးေနတာကိုက အေမေက်းဇူးတင္လွပါပီးးသားရယ္..အေမေမြးရက်ဳိးနပ္ပါပိးး

သားေရ...အေမ့ အတြက္ကေတာ့ေလ..အလွအပေတြေေလည္းမလိုေတာ့ဘူးးအရွက္လံဳရုံ ဖ်င္ၾကမး္တစ္ထည္ နဲ႕လည္း အေမေနႏုိင္ပါတယ္ စားစရာ ထမင္းၾကမ္းခဲ ငရုပ္သီးမႈန္႕ျဖဴးပီးလညး္းအေမတင္းတိမ္တယ္ ..သြားစရာဖိနပ္မလိုအေမ့ ေျခေထာက္ ဗလာနဲ႕လညး္ေနပူထဲ အေမေလ်ွာက္ေနတာပါပဲသားရယ္...ငါ့သားေလး အေမ့အေပၚ စိတ္မကြက္ပါနဲ႕ေနာ္.သားး..သားေလး အလုပ္ထဲမွာဘာအဆင္မေျပဖစ္ေနသလဲ အေမမသိေပမဲ့ သားေလးစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနပါ...

ေငြမပို႕ႏုိင္ေသးရင္လညး္ အေမ့ဘက္က ရပါတယ္..အေမ့မွာ ေျခႏွစ္ဖက္ လက္ႏွစ္ဖက္ အေကာင္းၾကီးရွိပါေသးတယ္..သားေလး အဆင္မေျပဘူးဆုိရင္ ျပန္သာလာခဲ့ သားတို႕ လူပံု အလယ္ ဘ၀လွေအာင္ အေမ ႏွစ္ဆတိုးပီးရွိတဲ့ခြန္အားနဲ႕လုပ္ေကၽြးမယ္သားး

တုိင္းတစ္ပါးက ေမေမ့ သားေလးးအျမဲ အဆင္ေျပပါစလုိ႕လညး္ အေမဘုရားမွာ ေန႕တိုငး္ မေမ့မေလ်ွာ့ ဆုေတာင္းေပးလွ်က္ပါေနာ္ ..သားေရ..အေမ စိတ္မေကာင္းလိုက္တာ ကြယ္ အေမ့သားေလး အေမ့အေပၚမွာ အျမန္စိတ္ဆုိးေျပပါေစေတာ့ကြယ္...

(အေမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေမတၱာကို....ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္)

စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း


~~~~~~~~~
လူတစ္ ေယာက္ ရဲဲ႔ ေအာင္ ျမင္ မွု ရပ္တည္
မွု ေတြ ဟာ အဲဒီ လူ ရဲ႔အ ေပၚယံရုပ္ ရည္္
အ ေပၚ မူတည္ျပီး ျဖစ္ တည္လာခဲ႔တာ
မဟုတိပါဘူး အဲဒီလူရဲ႔ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား
ေတြ ေႀကာင့္ ရ ရွိလာတဲ႔ အက်ိဳးဆက္ ေတြပါ စိတ္ဓာတ္ ဟာ လူတစ္ ေယာက္
ရဲ႔ ဘဝမွာ အင္ မတန္ အ ေရးႀကီးလွပါတယ္ စိတ္ဓာတ္ ဟာ လူတစ္
ေယာက္ ရဲ႔ဘဝမွာ အင္ မတန္ အ ေရးႀကီး
လွပါတယ္
္စိတ္ဓာတ္ခိုင္ မာတဲ႔ လူတစ္ ေယာက္ ဟာ ေလာကဓံကိုႀက့ံႀကံ႔ ခံရင္ ဆိုင္ နိင္ ျပီး
ေအာင္ ျမင္ မွု ကိုရယူနိင္ ပါတယ္
စိတ္ဓာတ္ ေပ်ာ့ညံ့တဲ႔လူတစ္ ေယာက္ ဟာ
ေလာကဓံ လွဳိင္းထန္္ကို မရင္ ဆိုင္ နိင္ ဘဲ
ရွဳံးနိမ့္သူ အျဖစ္ သာ ဘဝဇာတ္သိမ္း
သြားနိင္ ပါတယ္
ယုတ္မာတာေကာက္က်စ္တာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ
ေန ခ်င္ တာ စိတ္ သ ေဘာထားျမင့္ျမတ္
ျဖဴစငိ တာ စတဲ႔အရာ ေတြက လညိး
လူ တစ္ ေယာက္ ရဲ႔ စိတ္ဓာတ္ အ ေပၚ
မူတည္ျပီးျဖစ္ လာတဲ့ အ ေျခ အ ေန
ေ ေတြပါ
လူ့တစ္ ေယာက္ ရဲ႔ ဘဝမွာ စိတ္ ရဲ႔စြမ္းအင္ က အဲဒီေလာက္ လြွမ္းမိုးခံေန
ရတာကို နားလည္သိရွိနိင္ မွသာ စိတ္ဓာတ္
က်ျခင္း (Depression) ဆိုတဲ႔ ေရာဂါ
ႀကီးကို ကာကြယ္ နိင္ မွာပါ
စိတ္ဓာတ္က်န္းမာေရးက ရုပ္က်န္းမာေရးထက္
အ ေရးႀကီးျပီး လြွမ္းမိုး မွု ကလည္းမ်ား
ပါတယ္ စိတ္ဓာတ္က်ရင္ ရုပ္ပါ က်ျပီး
အရင္ လို ေခ်ာ ခေ်ာလွလွ မျဖစ္ေတာ့ပါ
စိတ္ဓာတ္က်ေန လို့ကို့ဘဝ ေအာင္ ျမင္
တိုးတက္ သြားတယ္ဆိုတာမရွိပါဘူး ပိုမိုျပီး
စိတ္ ေရာလူပါ လက္ ရွိ အ ေျခ အ ေန ထက္ က် သထက္ က်လာမွာပါ
အဲဒါ ေႀကာင့္ လူတစ္ ေယာက္ အ ေန နဲ႔
ဘယ္လို အ ေျခ အ ေနဘယ္လို အခက္
အခဲမ်ိဳးဘဲႀကံဳပါေစ စိတ္ဓာတ္မက် သင့္
ဘဲ သတိၱ ရွိရွိ ရင္ ဆိုင္ ပါ
လူမက်န္းမာရင္ ေတာင္ စိတ္ဓာတ္က်န္းမာ
ျခင္းရွိျပီး စိတ္ ဓာတ္ မက်ဘဲ ျမင့္ တက္
ေ ေန ေသာ လူနာ တစ္ ေယာက္ဟာ
ေနာက္ ဆံုးအခ်ိန္အထိ အခက္ အခဲမရွိဘဲ
ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ ေရာဂါ ေဝဒနာ
ကို ရင္ ဆိုင္ နိင္ ပါတယ္
အရာမွန္ သမ်ွ စိတ္က ေဆာင္ တဲ႔ပုထုစဥ္
ေတြ အ ေန နဲ႔ အရမ္း အ ေရးႀကီးတဲ႔စိတ္ဓာတ္မက်သငိ့
ပါဘူးလို့ ႔တိုက္ တြန္းခ်င္ ပါတယ္

Proverbs ( စကားပံုမ်ား)


1.We are on the same boat (တစ္ေလွတည္းစီး တစ္ခရီတည္းသြား)
2. No pain, No gain. ( အနာမခံရင္အသာမစံရ)
3. Where there's a will, there's a way. ( လိုလ်ွင္ႀကံဆနည္းလမ္းရ)
4. Never too late to mend. ( ပ်က္အစဥ္ျပင္ခဏ)
5. Love is blind. ( အခ်စ္မွာမ်က္စိမရွိ)
6. A fool and his money are soon parted. ( လူမိုက္နွင့္ေငြအတူမေန။ အခုရအခုကုန္)
7. Beauty is only skin deep. ( လွတာမက္ရင္ညစာခက္မယ္)
8. Never too late to turn. ( ေျပာင္းလဲရန္ဘယ္ေသာအခါမွေနာက္မက် )
9. A little knowledge is a dangerous thing. ( မျပည့္္တဲ႕အိုးေဘာင္ဘင္ခပ္)
10. All roads lead to Rome. ( ေနာက္ဆံုးေတာ့လဲဒီဘူတာဘဲဆိုက္)
11. Chance never comes twice. ( အခြင့္အေရးဟာ ဘယ္ေတာ့မွနွစ္ခါမလာဘူး )
12 Never too old to late. ( ပညာလိုအိုသည္မရွိ )
13. Draw the thread while the moon shines. (လသာတုန္းဗိုင္းငင္)
14. The moral lessons lie in the books. ( အလိမၼာစာမွရွိ )
15. Harm set , harm get. ( သူမ်ားမေကာင္ႀကံ ကိုယ့္ေဘးဒဏ္)
16. Take the bull by the horns. ( လာမဲ႔ေဘးေျပးေတြ႕)
17. To cash pearts before swine. ( က်ြဲပါးေစာင္းတီး )
18. Store up the wather while it rains. ( မိုးရြာတုန္းေရခံ )
19. All's well that ends well.( အစေကာင္းမွအေနွာင္းေသခ်ာ )
20.To cash pearts before swine. ( က်ြဲပါးေစာင္းတီး )
21. Kill two birds with one stone. (ခဲတစ္လံုးထဲနဲ႕ ငွက္ႏွစ္ေကာင္ထိ ၊တစ္ခ်က္ခုတ္နွစ္ခ်က္ျပတ္)