Tuesday, July 1, 2014

2WD/4WD မွာပါ ပါလာတ႔ဲ ေနာက္ ကေရာင္း... Rear axle limited slip transmission differential

ဒီအေၾကာင္းအရာကေတာ့ ေနာက္လာတ႔ဲ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ကားအမ်ိဳးအစားမွန္သမွ်
2WD/4WD မွာပါ ပါလာတ႔ဲ ေနာက္ ကေရာင္း...
Rear axle limited slip transmission differential ျဖစ္တ႔ဲ...
limited slip(LSD) လီမိတက္စလစ္ကေရာင္းအေၾကာင္းပါ...
ဒီ LSD ကေရာင္းေတြဟာ ဆီအသံုးျပဳပံုမမွန္ရင္ ကားေမာင္းတ႔ဲအခါ...
အေကြ႔ေတြမွာ ကားေကြ႔လို႔ မေကာင္းသလို အရိွန္မ်ားမ်ားန႔ဲေမာင္းေနတ႔ဲအခါ...
လမ္းေကြ႔ေတြမွာ ကား ဘယ္/ညာဆြဲတတ္ျပီးအႏာၱရာယ္မ်ားပါတယ္...

ဒီ LSD ကေရာင္းေတြဟာ ကေရာင္းအံုထဲမွာရိွတ႔ဲ...
Differential case ထဲမွာ Clutch plates and discs ကလပ္ပလတ္ျပားန႔ဲ
သံျပားငယ္ေတြပါလာျပီး ဗြက္နစ္တ႔ဲအခါ ေခ်ာ္ေနတ႔ဲအခါေတြမွာ... ဘီးနွစ္ဘက္လံုး ရုန္းနိဳင္ေအာင္လုပ္ထားတာပါ...
LSD Axle ratio ဘီးနွစ္ဘက္ ဘယ္ ညာ ရုန္းအားကေတာ့...
(၃၀)% န႔ဲ (၇၀)% အနည္းဆံုးရိွပါတယ္ တစ္ဘက္ဘီး ၇၀% လည္ေနရင္
က်န္တစ္ဘက္က ၃၀% အနည္းဆံုးရုန္းပါတယ္...တစ္ဘက္က ၄၀% ဆို...
က်န္တစ္ဘက္က ၆၀% ပါ...လမ္းေခ်ာ္တ႔ဲေနရာေတြ ရြံ႕ဗြက္ေတြထဲမွာ...
အရင္သာမန္ကေရာင္းမ်ားလို ဘီးတစ္တည္းလည္ျပီးရုန္းေနတာ မျဖစ္ေအာင္...
လုပ္ေဆာင္ထားတာပါ...ပံု(၂) နွင့္ ပံု(၃)

ဒီကေရာင္းေတြဟာ အရင္ပံုမွန္ထည့္ေနက်ျဖစ္တ႔ဲ ရိုးရိုးgear oil 90/140 ဆီကို လံုးဝ(လံုးဝ)ထည့္လို႔မရပါဘူး...ဒီလိုရိုးရိုးဆီကို ထည့္လိုက္မိတယ္ဆိုရင္...
ျဖစ္လာမယ့္ ျပႆနာမ်ားကေတာ့...
ကားတည့္တည့္ေမာင္းေနခ်ိန္မွာေတာ့ ဘာျပႆနာမွ မရိွပါဘူး ပံုမွန္အတိုင္းပါ...
ဒါေပမယ့္ ကားေကြ႔တ႔ဲအခါ အရိွန္ေႏွးေနွးန႔ဲ ေျဖးေျဖးေကြ႔ရင္...
အေကြ႔ေတြမွာ ကားတုန္႔သြားတတ္ျပီး...အရိွန္ျပင္းျပင္းန႔ဲ ေကြ႔မယ္ဆိုရင္...
ကားေနာက္ပိုင္းဟာ ဘယ္ ညာ ဆြဲသြားတတ္ပါတယ္...
အရိွန္အရမ္းမ်ားေနခ်ိန္မွာ ေကြ႔ရင္ အႏာၱရာယ္ရိွပါတယ္...
ေျဖးေျဖးခ်င္း ေရွ႕ေကြ႕တ႔ဲအခါ ေနာက္ဆုတ္ေကြ႕တ႔ဲအခါ...
ေနာက္ဘီးေတြကေန ေတာက္ ေတာက္ န႔ဲ အသံထြက္လာတတ္ပါတယ္...
ကားပ်က္လို႔ တြန္းရင္လည္း ၄၅ ံ အေကြ႕ေတြမွာဆို လူ ၄/၅ ေယာက္...
တြန္းတာေတာင္မသြားေတာ့ပါဘူး...တည့္တည့္တြန္းေနရင္ေတာ့ ပံုမွန္ပါ...

ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ကေရာင္းျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD)ကေရာင္းကို...
ကေရာင္းဆီလဲတ႔ဲအခါမွာ သူ႔အမ်ိဳးအစားျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD) ဆီကိုသာ
ထည့္ရပါမယ္...Limited slip(LSD) Oil ဆီဗူးမွာလည္း API (သို႔) LS ဆိုတ႔ဲ
စာတမ္းအမွတ္အသားေတြကို ပံုပါအတိုင္း ပါကို ပါရပါမယ္...
ဒီအမွတ္အသားေတြမပါရင္ေတာ့ ရိုးရိုး gear oil ပါ...
ရိုးရိုးဂီယာဝိုင္ကိုထည့္ျခင္းအားျဖင့္ အထက္ပါအျပစ္ေတြအျပင္...
Clutch plates and discs ကလပ္ပလိတ္န႔ဲသံျပားငယ္ေတြ စားကုန္ကာ...
သူ႔နဂိုဆီျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD) Oil လီမိတက္ဆီကိုျပန္ထည့္ရင္...
ဘီးနွစ္ဘက္ရုန္းအားျဖစ္တ႔ဲ ၃၀% န႔ဲ ၇၀% ကိုျပန္မရေတာ့ပါဘူး...
ဘီးနွစ္ဘက္ရုန္းအားဟာ ၂၀% န႔ဲ ၈၀%...၁၀% န႔ဲ ၉၀% ျဖစ္ကာ...
ကားရဲ႕ Torque ရုန္းအားဟာက်သြားပါတယ္...
ဒါေၾကာင့္မို႔ ေနာက္ကေရာင္းျဖစ္တ႔ဲ Limited slip(LSD) လီမိတက္ကေရာင္းကို...
ဆီအသစ္လဲတ႔ဲအခါ အေသအခ်ာဂရုစိုက္ျပီး လဲရမည္ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား...

ပံုစာမ်ား...
ပံု(၁) Rear axle differential transmission ေနာက္ကေရာင္းတြင္းရိွ
Limited slip converter လီမီတက္စလစ္အံုပံု...
ပံု(၂)Differential case အတြင္းရိွ components ကိရိယာပစၥည္းမ်ား...
ပံု(၃)Limited slip Differential case body လီမီတက္စလစ္အံုပံု...
ပံု(၄)Limited slip Clutch plates and discs ကလပ္ပလိတ္န႔ဲ သံျပားငယ္မ်ားပံု
ပံု(၅)Rear axle oil level and filler plug ဆီလယ္ဘယ္ေပါက္နွင့္
ဆီထည့္ေပါက္ပံု...
က်န္(၂)ပံု Limited slip gear oil နမူနာပံုမ်ား...
တို႔ျဖစ္ပါတယ္...

သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ား အႏာၱရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်န္းမာရႊင္လန္းၾကပါေစခင္ဗ်ား...
(7 photos)

No comments:

Post a Comment