Monday, October 20, 2014

အေရးေရာက္ေတာ့ဘူးသီးေျခာက္ကိုေမ့


ဟိုးေရွးတုန္းက ခ်င္းတြင္းျမစ္အညာမွာ ေက်ာက္ေမာ္ရြာ
ဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒီရြာကေမာင္ပိန္ဆိုသူဟာ အခ်ိန္တန္
ေတာ့ တစ္ရြာတည္းေနမလိန္ဆိုသူနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်သ
တဲ့။
အိမ္ယာတည္ေထာင္လူ႔ေဘာင္ေရာက္တဲ့အခါ စား၀တ္
ေနေရးအတြက္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဖို႔ေမာင္ပိန္
ဟာ ဆီေရာင္းထြက္တယ္။ ရြာပတ္လည္ဆီေရာင္းထြက္
ေပမယ့္ ႐ိုးလြန္းအလြန္းတဲ့ ေမာင္ပိန္ဟာဆီမေရာင္းရ
ဘဲ အိမ္ျပန္လာခဲ့ရတာမ်ားတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလဆီ
ေရာင္းရရင္လည္း ေမာင္ပိန္ဟာ ႐ုိး အ အားနာတတ္
တာမို႔ အျမတ္ေငြမက်န္တဲ့အျပင္ အရင္းေတာင္႐ႈံး
တတ္သတဲ့။
အဲဒီအခါအိမ္သူသက္ထားဇနီးမယား မလိမ္က ေၾသာ္
ကိုပိန္ႏွယ္ ရပ္ရြာလွည့္ၿပီး ဆီေရာင္းတာပဲ သူေတာ္
ေကာင္းႀကီးလုပ္ၿပီး မဟုတ္တာတစ္လံုး မေျပာခ်င္
တြင္တြင္လည္းမေရာင္းရ၊ ေလာကဆိုတာ လီဆယ္
ႏုိင္မွ ေတာ္ခါရွိတာ။ အခုေတာ့ ကိုပိန္ဆီေရာင္းသြား
တာက ေအးလုိက္တဲ့ဘ၀ အ လိုက္တဲ့အေကာင္၊
ေတာ္ဒီေလာက္ေတာင္ငရဲေရွာင္ခ်င္ရင္ သကၤန္း၀တ္
ၿပီးေနပါလားလုိ႔ ျမည္တြန္ႀကိမ္းေမာင္းသတဲ့။
ေမာင္ပိန္လည္း ဒီတစ္ခါ ေကာင္းေကာင္းေရာင္းျပ
လုိက္ဦးမယ္ မယ္လိန္က ငါ့ကိုမ်ား အလုိက္တဲ့
အေကာင္တဲ့။ ဒီတစ္ခါသိေစရမယ္လို႔ ႀကံဳး၀ါးၿပီး
ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာကိုဆီေရာင္းသြားတယ္။
ေမာင္ပိန္ဟာ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာဆီေတြ
ကို လိမ္ညာလုိ႔တစ္မ်ဳိး ေရာေႏွာလုိ႔တစ္ဖံုနည္း
မ်ဳိးစံုသံုးၿပီး ေရာင္းတဲ့အခါ ႏွစ္ရက္သံုးရက္အတြင္း
မွာပဲ ေငြေလးငါးရာျမတ္သတဲ့။
အဲဒီအျမတ္ေငြ ငါးရာကိုက်စ္က်စ္ပါေအာင္ထုပ္ၿပီး
ေမာင္ပိန္ဟာ ေက်ာက္ေမာ္ရြာကို ၀မ္းသာအားရ
ျပန္လာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္အျပန္လမ္းမွာ ခ်င္းတြင္း
ျမစ္ကို ေလွနဲ႔ျဖတ္အကူး ေလွလူးၿပီးေလွေမွာက္
တာေၾကာင့္ ေရနစ္ၿပီး မေသ႐ုံတမယ္ပဲရွိတယ္။
ပါလာတဲ့ေငြထုတ္ဟာခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲကို စုန္းစုန္း
ျမွဳပ္သြားတာမို႔ ျပန္ရွာလုိ႔မရေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔
အိမ္ျပန္လာခဲ့ရတဲ့ ေမာင္ပိန္ဟာ အိမ္ေရာက္တဲ့
အခါမွာ မလိန္ရဲ႕အဆူအဆဲကိုခံရပါေတာ့တယ္။
အဲဒီအခါေမာင္ပိန္က ေအးမင္းကေတာ့ အိမ္မွာ
ထုိင္ေနၿပီး ငါ့ကိုဆူဆဲတယ္။ ငါ့မွာေတာ့မင္းအဆဲ
သန္လု႔ိ ငရဲပဲက်န္ေတာ့တယ္ဗ်လုိ႔ ညည္းညဴလုိက္
သတဲ့။
အဲဒီလိုဆီေရာင္းတာအဆင္မေျပတဲ့ ေမာင္ပိန္ဟာ
တျခားအလုပ္တစ္ခုလုပ္ဖို႔ ရွာေဖြတဲ့အခါ ျမစ္႐ုိး
က ေလွထုိးသားေတြအဆြယ္ေကာင္းတာနဲ႔ေလွ
ႀကီးတစ္စင္း၀ယ္ၿပီး ေလွသူႀကီးလုပ္ဖို႔ျပင္ျပန္ပါ
တယ္။ ေလွသူႀကီးလုပ္ေပမယ့္ေမာင္ပိန္ဟာေရ
မကူးတတ္တာမို႔ အက်ဥ္းအက်ပ္ျဖစ္လုိ႔ ေလွ
ပ်က္ရင္ အသက္အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ဖို႔
ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးတစ္လံုးရွာရသတဲ့။
ေရွးတုန္းကေတာ့ ယခုေခတ္လို ေလွနစ္ရင္
အသက္ကယ္အက်ႌဆိုတာလည္းမရွိ။ အသက္
ကယ္ေလွ၊ အသက္ကယ္ေဘာကြင္းဆိုတာ
ၾကားေတာင္ၾကားဖူးတာမဟုတ္ေသးဘူး။
ဒီေတာ့ ဘူးသီးႀကီးတစ္လံုးကိုေသြ႕ေျခာက္
ေအာင္ ေနပူလွမ္းၿပီးရင္အထဲကအဆာေတြ
အေစ့ေတြထုတ္ထြင္ကာ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔
ရစ္ပတ္ခ်ည္ငင္ၿပီး ပဲ့စင္မွာခ်ိတ္ထားရပါ
တယ္။ တကယ္လုိ႔ေလွနစ္ၿပီဆိုရင္ဒီဘူးသီး
ေျခာက္ႀကီးကိုဖက္တြယ္ၿပီး ေရမနစ္ေအာင္
ကာကြယ္တာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ေမာင္ပိန္ဟာ ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးအား
ကိုးနဲ႔ ခ်င္းတြင္းျမစ္တစ္႐ုိးမွာ စုန္ခ်ည္ဆန္
ခ်ည္ေလွသူႀကီးလုပ္ၿပီး ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္
လုိက္တာ အေတာ္အတန္ခ်မ္းသာၾကြယ္၀
လာသတဲ့။ ဒီအခါစုမိေဆာင္းမိသမွ် ေရႊတို
ေရႊစကေလးေတြကို ေလွႀကီးအတြင္းလံုၿခံဳ
တဲ့ေနရာတစ္ေနရာမွာေသတၱာငယ္တစ္ခုနဲ႔
ထည့္ၿပီး၀ွက္ထားလုိက္တယ္။ ေလွသူႀကီး
ဦးပိန္ဟာ ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ုိးတစ္ေလွ်ာက္
ေလွေလွာ္ေနစဥ္ကာလေတြမွာ သူ႔ဘူးသီး
ေျခာက္ႀကီးကိုပဲ ယုယုယယ တသသနဲ႔
လုပ္ေနတတ္ပါတယ္။ သူခမ်ာေလွသူႀကီး
ျဖစ္ေပမယ့္ ေရမကူးတတ္ဘူးဆိုေတာ့
လည္း အေရးေရာက္ရင္ ဘူးသီးေျခာက္
ႀကီးသာအားကိုးရမွာကိုး။
ဒီလုိနဲ႔ေလွသူႀကီးဦးပိန္ဟာ ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ုိးမွာ
စုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ ကူးသန္းေနရင္း တစ္ေန႔
ေတာ့ ျမစ္လယ္မွာ မုန္းတိုင္းနဲ႔တိုးသတဲ့။
မုန္တိုင္းက အလြန္ၾကမ္းလြန္းတာမို႔ရြက္တိုင္
ေတြလည္းက်ဳိး ပဲ့စင္ကိုလည္းထိန္းမရျဖစ္လာ
ပါတယ္။ ဒီအတိုင္းဆိုမၾကာခင္မွာေလွနစ္
ေတာ့မွာကို ရိပ္မိတဲ့ ဦးပိန္ဟာ ပဲ့စင္မွာခ်ိတ္
ထားတဲ့အသက္သခင္ဘူးသီးေျခာက္ႀကီးကို
သတိမရေတာ့ဘူး။
သူသတိရလုိက္မိတာက ေလွႀကီးထဲမွာ၀ွက္
ထားတဲ့ ေရႊေသတၱာပဲတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ေလွသူႀကီး
ဦးပိန္ဟာ ေလာဘေဇာေတြ၀င္လာၿပီးေလွ
မနစ္ခင္ ေရႊေသတၱာကို ေျပး၀င္ယူေနတုန္း
ျဖဳန္းခနဲေလွေမွာက္သြားတာမို႔ေရေအာင္
ေရာက္ၿပီး အသက္ဆံုး႐ႈံးရသတဲ့။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ကေလးဟာ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္
အေနနဲ႔ဖတ္ရင္ၿပံဳးခ်င္စရာျဖစ္ေပမယ့္သင္ခန္း
စာယူစရာအေနနဲ႔ေတြးေတာမိရင္ေတာ့ရင္ေမာ
စရာလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ပံုျပင္
ထဲက ဘ၀နဲ႔ ဘ၀ထဲကပံုျပင္ေတြဟာ အျပင္မွာ
ေတာ့အတူတူပါပဲ။
သဒၶါနဲ႔တဏွာဆိုတာ လူ႕ဘ၀အရင္းအျမစ္ေတြ
ကို ဆြဲလုေနတဲ့ အင္အားႏွစ္ခုပါ။ တြယ္တာ
တပ္မက္မႈဆိုတဲ့တဏွာေလာဘဆြဲအားက
ျပင္းျပလာတဲ့အခါ လူ႔ဘ၀ရဲ႕တဒဂၤခဏအငွါး
ေတြကို ထာ၀ရအပိုင္လို႔ထင္ေနတတ္ၿပီးအပိုင္
ေတြကိုလည္း အငွါးလုိ႔ထင္ကာ အျမင္ေတြ
မွားေနတတ္ပါတယ္။ ယံုၾကည္သိျမင္မႈသဒၶါ
ပညာဆြဲအားက အားေကာင္းပါမွ အပိုင္နဲ႔
အငွါးကို ခြဲျခားသိျမင္ၿပီး အငွါးကုိအပိုင္နဲ႔ရ
ေအာင္လဲယူတတ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ လူ႔ဘ၀ရပိုင္ခြင့္ေတြထဲမွာ
ရာထူးဂုဏ္သိမ္ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ေဆြညာမိဘ
ဘ၀ခႏၶာအျဖာျဖာေတြဟာ တဒဂၤ၊ ခဏဆိုင္
ခြင့္သာရၿပီး ပိုင္ခြင့္မရတဲ့အငွါးေတြပါ။ ဒါန
သီလ၊ ဘာ၀နာကိုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြသာ
ကိုယ္နဲ႔ထာ၀ရသက္ဆိုင္တဲ့ တကယ့္အပိုင္
ပစၥည္းေတြပါ။
တဏွာက အငွါးေတြကို အပိုင္ထင္ၿပီးဆြဲလု
ေပမယ့္ ရလာတဲ့အခါက်ေတာ့ ေလာက္ကၽြမ္း
ျပစ္တာမို႔ အပူကလြဲလုိ႔ ဘာမွ်မက်န္ရစ္ေတာ့
ပါ။ သဒၶါက အပိုင္နဲ႔အငွါးကို ခြဲျခားၿပီးအငွါး
ေတြကို အပိုင္အျဖစ္ေျပာင္းလဲရယူတတ္တာ
မို႔ အပူၿငိမ္းအေၾကာက္ေျပကာထာ၀ရစိတ္
ေအးရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္လူအမ်ားဟာ သဒၶါဆြဲအားေလး
ေကာင္းေနတုန္းသာ ေလာကမွာ ဘုရား၊
တရား၊ သံဃာရတနာသံုးပါးကလြဲလို႔ကိုး
ကြယ္ရာမရွိဘူး။ ေသရင္ကိုယ့္ေနာက္ကို
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာကုသိုလ္ေကာင္းမႈ
ေတြကသာ လုိက္ပါႏုိင္တာ။ ဘ၀သံသရာ
မွာ တရားမွတစ္ပါး တျခားဘာမွအားကိုး
စရာမရွိပါဘူးလို႔ႏွလံုးသြင္းႏုိင္ၾကေပမယ့္
တဏွာေလာဘက၀င္ေႏွာက္လာၿပီဆိုရင္
ဘာတရားမွကိုသတိမရႏုိင္ေတာ့ဘဲေလွ
သူႀကီးဦးပိန္ေလွပ်က္တဲ့အခါ ေရႊမက္တာ
နဲ့ေရနစ္ၿပီး ပ်က္စီးရသလို ေလာကီအာ႐ုံ
ကာမဂုဏ္ေတြကိုပဲ ဖက္တြယ္ၿပီးပ်က္စီး
တတ္ၾကတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ဒီဓမၼပံုျပင္ကေလးနဲ႔ ၁။ လူ႕ဘ၀
ရဲ႕အပိုင္နဲ႔အငွါးကို ခြဲျခားသိျမင္ဖို႔လိုအပ္
ေၾကာင္း၊ ၂။ သဒၶါတဏွာ ဆြဲအားႏွစ္ခုမွာ
တဏွာဆြဲအားေနာက္ကိုလုိက္ရင္ ပူေလာင္
ရတတ္ၿပီး သဒၶါဆြဲအားေနာက္ကိုလုိက္ပါ
ႏုိင္မွ စိတ္ေအးရေၾကာင္းနဲ႔၊ ၃။ တဏွာ
ဆြဲအားေနာက္ပါသြားရင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ
ေတြကို ေမ့ေလ်ာ့ၿပီးအပါယ္ေလးပါးမွာနစ္
ျမွဳပ္ပ်က္စီးရတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းတို႔ကို
ေျပာျပလုိတာပါ။
ေတာ္၀င္ႏြယ္
အပၸမာဒဓမၼပံုျပင္မ်ား

No comments:

Post a Comment