Saturday, September 3, 2011

Formatting of Harddisk ( ဟက္ဒစ္ ကို အကြက္ခ်ျခင္း )

တစ္ကယ္ေတာ့ Format ခ်တယ္ဆိုတာကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက Harddisk ထဲက
Data ေတြကို ဖ်က္ပစ္လိုက္တယ္လို႔ ထင္ေနၾကတယ္ဗ်..။ တစ္ကယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး..။
Format ခ်ဖို႔အတြက္ Data ေတြကို အရင္ ဖ်က္ပစ္ရပါတယ္..။ Format ခ်မယ္ဆိုရင္
Partition တစ္ခု ရွိကို ရွိရမယ္ဗ် ..။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Format ခ်မယ္လို႔ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔
အရင္ တုန္းက Window တင္ခဲ့တဲ့ Partition ကို ဖ်က္ပစ္ရတယ္ဗ်..။ ၿပီးရင္ Partition တစ္ခု
ထပ္ၿပီးေတာ့ ပိုင္းရတယ္..။ အဲဒီေပၚမွာမွ အကြက္ေတြခ် Window အေခြက Data ေတြ ကူးထည့္
အဲဒီလို လုပ္ျခင္းပါ ..။ ကၽြန္ေတာ္ Window XP တင္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆင့္ေတြ ေရြးရပါတယ္..။
အဲဒီမွာ သူက ဘယ္မွာ Window ကို တင္ခ်င္ပါသလဲလို႔ ေမးလာရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က
ဥပမာ- Partiton (၂) ပိုင္းရွိမယ္ဗ်ာ..။ C: D: ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့ ..။ အဲဒီမွာ C: မွာ တင္ခ်င္ပါတယ္ဆိုရင္
အဲဒီ Partiton ကို အရင္ Delete လုပ္ရတယ္..။ ၿပီးေတာ့မွ Window ကို install လုပ္ရတယ္ဗ်..။
ဒါေလးေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား Format ခ်တယ္ဆိုတာကို နားလည္မႈ
လြဲေနတာေလးကို ရွင္းျပေပးတာပါ..။ တစ္ကယ္မသိတဲ့ လူေတြ အတြက္ ရည္ညႊန္းပါတယ္..။
ေအာ္ .. ဒါနဲ႔ .. ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတဲ့ Partiton ဆိုတာကို အမ်ားႀကီး စဥ္းစားမေနနဲ႔ဦးေနာ္..။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ My Computer ကို ဖြင့္လိုက္ရင္ Local Disk C: , Local Disk D: အဲဒါေလးေတြကို
ေျပာတာပါ ..။ အဲဒါေလးေတြကေတာ့ Partition ေပၚမွာ Format ခ်ၿပီးသား အပိုင္းေလးေတြေပါ့ ..။
A: B: က မစပါပဲ .. ဘာျဖစ္လို႔မ်ား Window တင္လိုက္တာနဲ႔ C: ကေန စၿပီး ေပၚလာရပါသလဲ ..။
အဲဒါကို ရွင္းျပရမယ္ဆိုရင္ အရင္တုန္းက Floppy Disk ေတြ အတြက္ ပံုေသသတ္မွတ္ေပးထားတာပါ ..။
အဲဒီအေၾကာင္းကိုေတာ့ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ Post တစ္ခုနဲ႔ ရွင္းျပပါရေစ ..။ အခုေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ C: ကေန
စၿပီးေတာ့ ေပၚသလဲဆိုၿပီးေမးလာတဲ့ အခါက်ရင္ Floppy Disk ေတြ အတြက္ ေနရာအေသေပးထားလို႔ပါလို႔ ေျဖေပးလိုက္ပါ..။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ Harddisk ေတြ ကို တစ္ခါတစ္ခါ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား Defragment ဆိုတာႀကီးကို services
သမားေတြ ဘာလို႔မ်ား လုပ္ေနၾကပါသလဲ .. ?Defragment လုပ္တယ္ဆိုတာက File ေတြ fragment လုပ္ေပးတာပါ ..။
အနက္အားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ ျပန္႔က်ဲေနတဲ့ File ေတြကို ေနရာတစ္က် ျပန္စီေပးတာပါ..။
ကၽြန္ေတာ္ တို႔ Harddisk ထဲမွာ Format ခ်လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ Track , Sector , Cluster ဆိုတဲ့
အကြက္ေလးေတြ ခ်ေပးလိုက္တယ္ဗ် ..။ အဲဒီအကြက္ေလးေတြထဲကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ဖတ္ေပးတဲ့ head
လို႔ေခၚတဲ့ လက္တံေလးပါတယ္ဗ်..။ အဲဒီလက္တံေလးက ကၽြန္ေတာ္ တို႔ File ေတြကို ျပန္ဖြင့္တဲ့အခါ
သိမ္းထားတဲ့ ေနရာေတြကေနၿပီးေတာ့ လိုက္ၿပီး ျပန္စုစည္းေပးတာေပါ့ဗ်ာ..။
ဆရာတို့ေရ ဒီ နံယြန္ မွာေတာ့ဆရာေကာင္းေတြရွိတယ္
က်ြန္ေတာ္ကေတာ့လက္သစ္ေလးေပါ့ဗ်ာ..လိုတာေတြကိုမွာႀကပါေနာ္....စိုးမိုး(ခ်ာလီ)

No comments:

Post a Comment