Thursday, November 27, 2014

ပုထုဇဥ္ေတြႀကိဳတင္မသိႏုိင္ေသာအရာမ်ား


၀ိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာ၌ ပုထုဇဥ္မ်ားႀကိဳတင္
မသိႏုိင္ေသာအရာငါးမ်ဳိးကို ဖြင့္ျပထားသည္။
ယင္းတို႔ကား
ဇီ၀ိတ = ဘယ္အသက္အရြယ္မွာေသရမည္။
ဗ်ာဓိ = ဘယ္အနာေရာဂါႏွင့္ေသရမည္။
ကာလ = နံနက္ေန႔ည ဘယ္ကာလ၌ေသရမည္။
ေဒဟနိေကၡပန = ဘယ္ေနရာေသမည္ဘယ္
သုသာန္သၿဂိၤဳလ္မည္။
ဂတိ = ေသၿပီးေနာက္ ဘယ္ဘံုေရာက္မည္တို႔ကို
ႀကိဳတင္မသိႏုိင္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္မ်ား
ကို သတိထားၿပီး ေသဘို႔ရာႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထား
သူကား အင္မတန္ရွား၏။ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ေနၿပီး
ေသၾကသူသာမ်ား၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္းေသသြား
ၾကေသာလူမ်ားတြင္ ေကာင္းေသာဂတိသို႔ေရာက္
သူက နည္းၿပီး မေကာင္းေသာဂတိသို႔ေရာက္သူ
က မ်ားျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ဗုဒၶက ဓမၼပဒတြင္
အႏၶီဘူေတာ အယံေလာေကာ၊
တႏုေကတၳ ၀ိပႆတိ။
သကုေဏာ ဇာလမုေတၱာ၀၊
အေပၸါ သေဂၢါယ ဂစၧတိဟု ေဟာထားျခင္းျဖစ္၏။
အဓိပၸါယ္ကား ဤလူမ်ားသည္ ပညာမ်က္စိမရွိ
ေသာ သူကန္းမ်ားသာျဖစ္၏။ ဤေလာက၌
အနည္းငယ္မွ်ေသာသူသာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ
စေသာ ၀ိပႆနာကိုပြားမ်ား႐ႈျမင္ႏုိင္၏။ မုဆိုး၏
ပိုက္ကြန္မွ လြတ္ထြက္ေသာ ငွက္သည္နည္းသ
ကဲ့သို႔ ေသေသာသူတို႔တြင္ နတ္ျပည္သို႔သြား
ေသာ သူသည္နည္းလွ၏ဟူ၍ျဖစ္၏။
မွန္လွေပ၏ ပုထုဇဥ္ဆိုလွ်င္ဘ၀အာမခံခ်က္
ဘာတစ္ခုမွ်မရွိ။ ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ
ေသရမည္လည္းမသိ၊ ဘယ္အနာေရာဂါႏွင့္
ေသရမည္လည္းမသိ။ နံနက္ ေန႔ည ဘယ္
ကာလေသရမည္လည္းမသိ။ ဘယ္ေနရာ
ေသမည္။ ဘယ္သုသာန္မွာ သၿဂိဳလ္မည္
လည္းမသိ။ ဘယ္ဘံုေရာက္မည္လည္း
မသိ။ မွန္းသမ္းရန္းသမ္းၿပီး ေနေနၾကရ
သည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ပုထုဇဥ္ဆိုလွ်င္လူမ်ားကို
မဆိုထားႏွင့္ ရဟန္းေတာ္အခ်ဳိ႔ပင္အပါယ္
ေလးပါးက်ၾကရ၏။ သာဓကတစ္ခုျပပါအံ့။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ကာလ
အဂၤလိပ္မင္းအုပ္စိုးစဥ္အခ်ိန္တုန္းကျဖစ္၏။
ထိုစဥ္က စာေရး၊ စာခ်၊ တရားေဟာတရား
ျပေလးမ်ဳိးလံုးျဖင့္ ေအာင္ျမင္စြာသာသနာ
ျပဳေတာ္မူခဲ့ေသာ ရွားရွားပါးပါးဆရာေတာ္
ႀကီးတစ္ပါးေပၚေပါက္ေတာ္မူခဲ့၏။
အမ်ားသိမံုရြာၿမိဳ႕မွ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး
ပင္ျဖစ္၏။ တစ္ခါတြင္ ဆရာေတာ္ဘုရား
ႀကီးသည္ ဓါတ္တရား၊ ပရမတ္တရား
၀ိပႆနာတရားမ်ားကို ျမန္မာျပည္တစ္
ျပည္လံုးလွည့္လည္ေဟာၾကားရင္းျဖင့္
ရန္ကုန္တိုင္း၊ ခရမ္းၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ေတာ္မူခဲ့
သည္။ ရြာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ခုိေန
သခုိက္တစ္ညတြင္ တရားအမွတ္ျဖင့္
စႀကၤန္ၾကြေနေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးရွိရာသုိ႔
စပါးထည့္ေသာ ပုတ္ေလာက္ပမာဏရွိ
သည့္ သရဲႀကီးတစ္ေကာင္ေရွး႐ႈ႕လာေန
၏။ အနားေရာက္လွ်င္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို
ဦးခ်ၿပီး
ဆရာေတာ္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကို ကယ္တင္
ေတာ္မူပါ။ တပည့္ေတာ္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ေလး
လခန္႔က ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဒီေက်ာင္းက
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးပါဘုရား ဟု
ေလွ်ာက္၏။
ဆရာေတာ္ကား သုသာန္ဓုတင္ေဆာင္သူ
ျဖစ္၍ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားကိုမၾကာခဏ
ေတြ႔ေနက်ျဖစ္ရကား အထူးအဆန္းမဟုတ္
ေတာ့။ ထုိေၾကာင့္ တည္ၿငိမ္စြာပင္ျပန္လည္
မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အရွင္ဘုရား၊ ဒကာ ဒကာမေတြကိုေတာင္
အပါယ္မက်ေအာင္ ေဟာေျပာဆံုးမေနၿပီး
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုအပါယ္မက်ေအာင္ေတာ့
မေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ဘူးလား။
အျပစ္တင္ရင္လည္း ခံရမွာပါဘုရား။ သက္ရွိ
ကိုျဖစ္ေစ၊ သက္မဲ့ကိုျဖစ္ေစ စြဲလမ္းတက္မက္
တဲ့ ေလာဘနဲ႔ေသရင္ ၿပိတၱာဘံုကိုေရာက္
မယ္ဆိုတာ တပည့္ေတာ္သိပါတယ္ဘုရား။
ဒါေၾကာင့္ ပ်ံေတာ္မူခါနီးမွာ ဘာမွမစြဲလမ္း
ဘဲ တရားကိုအာ႐ုံျပဳေနပါတယ္ဘုရား။
ဒီအခ်ိန္မွာ မသိတတ္တဲ့ ဒကာမတစ္ေယာက္
က ဆရာေတာ္ဘုရား ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕
ေက်ာင္းႀကီးကို ဘယ္သူမွမအပ္ရေသးပါ
လားဘုရားလုိ႔ လွမ္းေလွ်ာက္လုိက္တယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ တပည့္ေတာ္စိတ္ဟာ ေက်ာင္း
အေပၚကို ေရာက္သြားတယ္ဘုရား။ ဒီအခ်ိန္
မွာ စုတိစိတ္က်လုိက္ေတာ့ ေက်ာင္းေပၚကို
စြဲလမ္းသလိုျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ အခုလို
ၿပိတၱာဘ၀ကိုေရာက္ခဲ့ရတာပါဘုရား။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ဘ၀
အာမခံခ်က္မရွိေသာ ပုထုဇဥ္မ်ား၏အသက္
ရွင္မႈကို ႀကီးစြာသံေ၀ဂရေတာ္မူၿပီးေနာက္
တစ္ေန႔မွာပင္ ေက်းရြာမွ ဒကာ ဒကာမမ်ား
အားအသိေပးၿပီးလွ်င္ ရဟန္းသံဃာမ်ား
ပင့္ ဆြမ္းေတြသကၤန္းေတြလွဴကာအမွ်ေပး
လုိက္မွ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးသည္ၿပိတၱာ
ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ရသည္။
ကာမဂုဏ္မွေရွာင္ခြါၿပီး သကၤန္း၀တ္ေန
ေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းပင္လွ်င္ ထိုကဲ့သို႔
အပါယ္က်ေသးလွ်င္ စြဲလမ္းတပ္မက္
စရာမ်ားလွေသာ လူ႔ေလာကအတြင္းမွ
လူသားဆိုလွ်င္ကား ပို၍ပင္က်ေတာ့
မည္ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ အရိယာမျဖစ္
ခင္စပ္ၾကားမွာ အပါယ္မက်ဖို႔အတြက္
အားကိုးစရာကုသိုလ္ကိုရွာေဖြရေပမည္။
ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ
ဘ၀ႏွင့္ရင္းရေသာအေတြးအျမင္မ်ား

No comments:

Post a Comment