တရားအားထုတ္ရာ၌ မွ်တမႈသည္ အလြန္တရာမွ အေရးၾကီးလွပါသည္။
တရားအားထုတ္ေနၾကေသာ ေယာဂီသူေတာ္စင္မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္
ထင္ေနတတ္ၾကသည္မွာ တရားအားထုတ္ရာ၌ ဘာဘာညာညာမလုိပါ၊
ၾကဳိးစားျပီး တရားကုိသာအားထုတ္ဖုိ႔ လုိတာပါဟူ၍ ယူဆၾကျပီး အားထုတ္
ၾကပါသည္။ ၾကဳိးစားျပီးေတာ့ တရားအားထုတ္ရုံသက္သက္ျဖင့္ တ၇ားမရနိုင္
ပါေပ။သပၸါယ မွ်တမွသာလွ်င္ တရားရနုိင္သည္။ တရားအားထုတ္ရာမွာ
မွ်တမႈ၊ မမွ်တမႈရဲ႔ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈက မ်ားစြာကြာျခားေစပါသည္။
အခ်ဳိ႔မွာ သက္တမ္းၾကာျမင့္စြာ တရားအားထုတ္ၾကပါလွ်က္နွင့္ တရား
သေဘာမေပါက္နဳိင္ပဲ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ရက္အနည္းငယ္မွ်သာ
တ၇ားအားထုတ္ျပီး တရားသေဘာကုိ နားလည္သေဘာေပါက္သြားၾကရ
တာလဲဟု မႈလအရင္းခံအေၾကာင္းကုိ တိတိက်က်ရွာရလွ်င္ ဤ သပၸါယ
မွ်တမႈ၊ မမွ်တမႈသည္ အရင္းခံမႈလ ပင္မအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
နိကာယ္ငါးရပ္မွာ ဒိဃနိကာယ္၊ ပိဋိကတ္သုံးပုံမွာ သုတၱန္ပိဋိကတ္ျဖစ္တဲ့
သုတ္မဟာဝါ အ႒သထာ သကၠပဥၨသုတၱန္ အ႒ကထာမွာ သပၸါယေလးပါးကုိ
ျပထားပါတယ္။ ေလးပါးမွ်မွ တရားရနုိင္တယ္ဆုိေသာ အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။
တရားျပ ဆရာတုိင္း၊ တရားအားထုတ္သူတုိင္း လက္ကုိင္ထားရေသာ ဝိသုဒၶိမဂ္
အ႒ကထာမွာလည္း သပၸါယ ေလးပါး၊ (ရ)ပါးကုိ ျပဆုိထားကာ ဤသပၸါယ
ေလးပါး၊ ခုနွစ္ပါး ညီညြတ္မွ်တမွသာ တရားရနုိင္မည္ဆုိေသာေၾကာင့္ သပၸါယ
မွ်တရန္ လြန္စြာမွ အေရးၾကီးလွပါသည္။
၁။ ဥတုသပၸါယ = အပူအေအးမွ်တမႈ
၂။ ပုဂၢလ သပၸါယ = ပုဂၢဳိလ္မွ်တမႈ
၃။ ေဘာဇန သပၸါယ = အစားအစာမွ်တမႈ
၄။ ဓမၼႆဝန သပၸါယ = တရားနာ မွ်တမႈ (သုတ္မဟာဝါ အ႒ကထာ)
ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာမွ လာေသာ သပၸါယ ခုနွစ္ပါးကေတာ့
၁။ အာဝါသ သပၸါယ =ေက်ာင္းအာဝါသ မွ်တမႈ
၂။ ေဂါစရ သပၸါယ = ဆြမ္းခံရြာ မွ်တမႈ
၃။ ဘႆ သပၸါယ = စကားေျပာ မွ်တမႈ
၄။ ပုဂၢလ သပၸါယ = ပုဂၢဳိလ္အခ်င္းခ်င္း မွ်တမႈ
၅။ ေဘာဇန သပၸါယ = အစားအေသာက္မွ်တမႈ
၆။ ဥတု သပၸါယ = အပႈအေအးမွ်တမႈ
၇။ ဣရိယာပထ သပၸါယ = ဣရိယာပုတ္ မွ်တမႈ
ဣရိယာပထ သပၸါယ(ဣရိယာပုတ္ မွ်တမႈ) အေၾကာင္း
တရားအားထုတ္တဲ့ ကိစၥနွင့္ပတ္သတ္္လာရင္ ဒီဣရိယာပုတ္ အေၾကာင္း
က မေျပာလုိ႔ မျပီးပါဘူး။ အင္မတန္ အေရးၾကီးလွပါတယ္။ တရားအားထုတ္
သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီဣရိယာပုတ္နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး တရားလန္သြားၾက
ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားေတာ္ဟာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ပါ။
ေလွ်ာင္း၊ ထုိင္၊ ရပ္၊ သြား ဆုိတဲ့ ေလးပါးဣရိယာ မွ်တစြာ အားထုတ္ရမွာပါ။
ေယာဂီတုိ့ဟာ ယေန႔ထိ အသက္ရွည္စြာတည္ေနနုိင္တာဟာလ ည္း ဣရိယာပထ
သပၸါယမွ်တလုိ႔ပါ။ ခါတုိင္းလုိပဲ မွ်တစြာေနျပီး တရားအားထုတ္ရတာပါ။
ခါတုိင္းေနတာက ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱဝါ၊ ငါ၊ သူတပါး၊ ေခါင္း၊ ခါး ၊ေျခ၊ လက္
အမွတ္သညာ၊ ပညတ္ အမွတ္သညာနဲ့ ေနၾကတာပါ။ ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းေန
ၾကတာပါ။ တရားအားထုတ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ရုပ္၊ နာမ္ အမွတ္သညာနဲ့ ေနၾက
တာပါ။ ရုပ္၊ နာမ္ အမွတ္သညာနဲ႔ ဣရိယာပုတ္ကုိ ေျပာင္းၾကရတာပါ။
ေျပာင္းနုိင္ပါတယ္၊ ေျပာင္းလုိ႔ရပါတယ္။ တစ္နာရီမွာ ဘယ္နွစ္ခါပဲ ေျပာင္းေျပာင္း
ေျပာင္းလုိ႔ရပါတယ္။ ေျပာင္းျပီး အားထုတ္ပါ။ ဣရိယာပုတ္ တစ္ခုတည္းကုိ
အၾကာၾကီး အသုံးျပဳအားထုတ္လွ်င္ ခဏတုိင္း ခဏတုိင္း ဒုကၡေဝဒနာ ျပင္း
ထန္စြာ ျဖစ္လာမယ္လုိ႔ စာမွာ အတိအက် ဆုိပါတယ္။ျပီးေတာ့ ဣရိယာပုတ္ကုိ
ေျပာင္းသင့္တယ္၊ ေျပာင္းေပးမယ္ဆုိရင္ ဒုကၡေဝဒနာ မျဖစ္ပါဘူးလုိ႔ စာမွာ အတိ
အက် ဆုိပါတယ္။ ဒုကၡေဝဒနာျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ပါက တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ
မရဘူးလုိ႔ဆုိျပီး ဒုကၡေဝဒနာ မျဖစ္က တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ ရပါတယ္လုိ႔
ဆုိပါတယ္။ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိမရပါက မိမိရဲ့ မႈလကမၼ႒ာန္း ပ်က္သြားပါတယ္လုိ႔
ဆုိထားျပီး တည္ၾကည္မႈ သမာဓိရပါက မႈလကမၼ႒ာန္း တုိးပြားပါတယ္လုိ႔ ဆုိထား
ပါတယ္။
တရားအားထုတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က တရားအထူးရဖုိ႔ အားထုတ္ၾကတာပါ။
ၾကာၾကာထုိင္နုိင္ဖုိ႔ အားထုတ္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကာၾကာမထုိင္နုိင္ပဲနဲ႔
ေပျပီးထုိင္ကာ အားထုတ္ေသာ္လည္း ဒုကၡျဖစ္၊ သမာဓိ မရ၊ မႈလ ကမၼ႒ာန္းပ်က္
တရားအထူး မရဆုိေတာ့ မိမိရည္ရြယ္ခ်က္ မကုိက္ေတာ့ပါ။ ေျပာင္းျပင္ျပီး
ဣရိယာပုတ္ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ အားထုတ္လွ်င္ ဒုကၡေဝဒနာမျဖစ္၊ သမာဓိရမယ္၊
ရႈေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းတုိးမယ္၊ တရားရမယ္၊ အဲဒါ မိမိတုိ႔ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျပည့္ျပီေပါ့။
ေျခတစ္လွမ္း သုံးခ်က္ မွတ္ရႈလုိ႔ရပါတယ္၊။ေျခာက္ခ် က္ မွတ္ရႈလုိ႔ ရပါတယ္
ဆုိရင္ ဣရိယာပုတ္ျပင္ကာမွ မရဘူး၊ အားထုတ္မႈ ပ်က္တယ္ဆုိရင္ မျဖစ္နုိင္၊
ျဖစ္နုိင္ စဥ္းစားပါ။ ယုတၱိ ရွိ၊ မရွိ စဥ္းစားပါ။ ျပိီးေတာ့ ကုိယ္တုိင္ စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။
ျပင္ျပီး အားထုတ္ၾကည့္ပါ၊ မျပင္ဘဲနဲ့ အားထုတ္ၾကည့္ပါ။ ထူးျခားခ်က္ဘယ္လုိ
လဲ ဆုိတာ သိလာပါလိမ့္မယ္။ ဣရိယာပုတ္ အခ်င္းခ်င္းလည္းမတူပါ။ အခ်ဳိ႔
ေယာဂီေတြက အထုိင္ ဣရိယာပုတ္နွင့္ တရားတက္ျပီး၊ အခ်ဳိ႔မွာ
ေလွ်ာင္းဣရိယာပုတ္နွင့္ တရားတတ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႔မွာ မတ္တပ္ရပ္တဲ့ ဣရိယာပုတ္နဲ႔
တရားတတ္ပါတယ္။ အခ်ုိဳ႔မွာ စၾကံ ၤ ဣရိယာပုတ္နွင့္ တရားတတ္ပါတယ္။
မိမိတရားတတ္တဲ့ ဣရိယာပုတ္ကုိမွတ္ျပီး အဲဒီ ဣရိယာပုတ္နွင့္ အခ်ဳိန္မ်ား
စြာၾကဳိးစားျပီး က်န္တဲ့ ဣရိယာပုတ္သုံးပါးကုိ အေညာင္းေျပ သေဘာထားျပီး
ေျပာင္းျပင္အားထုတ္ပါ။ တရားတတ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဣရိယာပုတ္ မွ်တခ်မ္းသာ
လွ်င္ ေကြးတဲ့လက္ဆန္႔၊ ဆန္႔တဲ့လက္ ေကြးသေလာက္ပင္ မၾကာပါ ။ တ၇ားတတ္
နုိင္ပါတယ္။ အဓိကက တရားတုိးတတ္မႈပါ။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ဣရိယာပုတ္တစ္ခုတည္း ေပေတျပီး အားထုတ္ေသာ္လည္း
ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ ဒုကၡ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ေဒါမနႆ တန္းလန္းျဖင့္ အားထုတ္လုိ႔ေတာ့
တရားအထူး မရနုိင္ပါလုိ႔ ဘုရားရွင္ေဟာထားခ်က္ အတိအက် ရွိပါတယ္။
ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းျပင္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ မေျပာင္းမျပင္ဘဲေသာ္လည္းေကာ င္း
ကုိယ္ခ်မ္းသာမႈ သုခ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ေသာမနႆနွင့္ အားထုတ္ပါမွ တရား
အထူး ရနုိင္ပါတယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခ်က္ အတိအက် ၇ွိပါသည္.။
သပၸါယ မွ်တစြာ တရားအားထုတ္ပါမွ တရားရနုိင္မယ္ဆုိတာကုိ သိျပီး၍
ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္ပုိင္ညဏ္နွင့္ ခ်ိန္ဆျပီး အစစအရာရာ မွ်တစြာျဖင့္ တရားထူး
ရေအာင္ အားထုတ္နဳိင္ၾကပါေစ........
ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ မွ်တမွ တရားရ စာအုပ္မွ
တရားအားထုတ္ေနၾကေသာ ေယာဂီသူေတာ္စင္မ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္
ထင္ေနတတ္ၾကသည္မွာ တရားအားထုတ္ရာ၌ ဘာဘာညာညာမလုိပါ၊
ၾကဳိးစားျပီး တရားကုိသာအားထုတ္ဖုိ႔ လုိတာပါဟူ၍ ယူဆၾကျပီး အားထုတ္
ၾကပါသည္။ ၾကဳိးစားျပီးေတာ့ တရားအားထုတ္ရုံသက္သက္ျဖင့္ တ၇ားမရနိုင္
ပါေပ။သပၸါယ မွ်တမွသာလွ်င္ တရားရနုိင္သည္။ တရားအားထုတ္ရာမွာ
မွ်တမႈ၊ မမွ်တမႈရဲ႔ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈက မ်ားစြာကြာျခားေစပါသည္။
အခ်ဳိ႔မွာ သက္တမ္းၾကာျမင့္စြာ တရားအားထုတ္ၾကပါလွ်က္နွင့္ တရား
သေဘာမေပါက္နဳိင္ပဲ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ရက္အနည္းငယ္မွ်သာ
တ၇ားအားထုတ္ျပီး တရားသေဘာကုိ နားလည္သေဘာေပါက္သြားၾကရ
တာလဲဟု မႈလအရင္းခံအေၾကာင္းကုိ တိတိက်က်ရွာရလွ်င္ ဤ သပၸါယ
မွ်တမႈ၊ မမွ်တမႈသည္ အရင္းခံမႈလ ပင္မအေၾကာင္းျဖစ္သည္။
နိကာယ္ငါးရပ္မွာ ဒိဃနိကာယ္၊ ပိဋိကတ္သုံးပုံမွာ သုတၱန္ပိဋိကတ္ျဖစ္တဲ့
သုတ္မဟာဝါ အ႒သထာ သကၠပဥၨသုတၱန္ အ႒ကထာမွာ သပၸါယေလးပါးကုိ
ျပထားပါတယ္။ ေလးပါးမွ်မွ တရားရနုိင္တယ္ဆုိေသာ အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။
တရားျပ ဆရာတုိင္း၊ တရားအားထုတ္သူတုိင္း လက္ကုိင္ထားရေသာ ဝိသုဒၶိမဂ္
အ႒ကထာမွာလည္း သပၸါယ ေလးပါး၊ (ရ)ပါးကုိ ျပဆုိထားကာ ဤသပၸါယ
ေလးပါး၊ ခုနွစ္ပါး ညီညြတ္မွ်တမွသာ တရားရနုိင္မည္ဆုိေသာေၾကာင့္
မွ်တရန္ လြန္စြာမွ အေရးၾကီးလွပါသည္။
၁။ ဥတုသပၸါယ = အပူအေအးမွ်တမႈ
၂။ ပုဂၢလ သပၸါယ = ပုဂၢဳိလ္မွ်တမႈ
၃။ ေဘာဇန သပၸါယ = အစားအစာမွ်တမႈ
၄။ ဓမၼႆဝန သပၸါယ = တရားနာ မွ်တမႈ (သုတ္မဟာဝါ အ႒ကထာ)
ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာမွ လာေသာ သပၸါယ ခုနွစ္ပါးကေတာ့
၁။ အာဝါသ သပၸါယ =ေက်ာင္းအာဝါသ မွ်တမႈ
၂။ ေဂါစရ သပၸါယ = ဆြမ္းခံရြာ မွ်တမႈ
၃။ ဘႆ သပၸါယ = စကားေျပာ မွ်တမႈ
၄။ ပုဂၢလ သပၸါယ = ပုဂၢဳိလ္အခ်င္းခ်င္း မွ်တမႈ
၅။ ေဘာဇန သပၸါယ = အစားအေသာက္မွ်တမႈ
၆။ ဥတု သပၸါယ = အပႈအေအးမွ်တမႈ
၇။ ဣရိယာပထ သပၸါယ = ဣရိယာပုတ္ မွ်တမႈ
ဣရိယာပထ သပၸါယ(ဣရိယာပုတ္ မွ်တမႈ) အေၾကာင္း
တရားအားထုတ္တဲ့ ကိစၥနွင့္ပတ္သတ္္လာရင္ ဒီဣရိယာပုတ္ အေၾကာင္း
က မေျပာလုိ႔ မျပီးပါဘူး။ အင္မတန္ အေရးၾကီးလွပါတယ္။ တရားအားထုတ္
သူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီဣရိယာပုတ္နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး တရားလန္သြားၾက
ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားေတာ္ဟာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ပါ။
ေလွ်ာင္း၊ ထုိင္၊ ရပ္၊ သြား ဆုိတဲ့ ေလးပါးဣရိယာ မွ်တစြာ အားထုတ္ရမွာပါ။
ေယာဂီတုိ့ဟာ ယေန႔ထိ အသက္ရွည္စြာတည္ေနနုိင္တာဟာလ
သပၸါယမွ်တလုိ႔ပါ။ ခါတုိင္းလုိပဲ မွ်တစြာေနျပီး တရားအားထုတ္ရတာပါ။
ခါတုိင္းေနတာက ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱဝါ၊ ငါ၊ သူတပါး၊ ေခါင္း၊ ခါး ၊ေျခ၊ လက္
အမွတ္သညာ၊ ပညတ္ အမွတ္သညာနဲ့ ေနၾကတာပါ။ ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းေန
ၾကတာပါ။ တရားအားထုတ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ရုပ္၊ နာမ္ အမွတ္သညာနဲ့ ေနၾက
တာပါ။ ရုပ္၊ နာမ္ အမွတ္သညာနဲ႔ ဣရိယာပုတ္ကုိ ေျပာင္းၾကရတာပါ။
ေျပာင္းနုိင္ပါတယ္၊ ေျပာင္းလုိ႔ရပါတယ္။ တစ္နာရီမွာ ဘယ္နွစ္ခါပဲ ေျပာင္းေျပာင္း
ေျပာင္းလုိ႔ရပါတယ္။ ေျပာင္းျပီး အားထုတ္ပါ။ ဣရိယာပုတ္ တစ္ခုတည္းကုိ
အၾကာၾကီး အသုံးျပဳအားထုတ္လွ်င္ ခဏတုိင္း ခဏတုိင္း ဒုကၡေဝဒနာ ျပင္း
ထန္စြာ ျဖစ္လာမယ္လုိ႔ စာမွာ အတိအက် ဆုိပါတယ္။ျပီးေတာ့ ဣရိယာပုတ္ကုိ
ေျပာင္းသင့္တယ္၊ ေျပာင္းေပးမယ္ဆုိရင္ ဒုကၡေဝဒနာ မျဖစ္ပါဘူးလုိ႔ စာမွာ အတိ
အက် ဆုိပါတယ္။ ဒုကၡေဝဒနာျပင္းထန္စြာ ျဖစ္ပါက တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ
မရဘူးလုိ႔ဆုိျပီး ဒုကၡေဝဒနာ မျဖစ္က တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ ရပါတယ္လုိ႔
ဆုိပါတယ္။ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိမရပါက မိမိရဲ့ မႈလကမၼ႒ာန္း ပ်က္သြားပါတယ္လုိ႔
ဆုိထားျပီး တည္ၾကည္မႈ သမာဓိရပါက မႈလကမၼ႒ာန္း တုိးပြားပါတယ္လုိ႔ ဆုိထား
ပါတယ္။
တရားအားထုတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က တရားအထူးရဖုိ႔ အားထုတ္ၾကတာပါ။
ၾကာၾကာထုိင္နုိင္ဖုိ႔ အားထုတ္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကာၾကာမထုိင္နုိင္ပဲနဲ႔
ေပျပီးထုိင္ကာ အားထုတ္ေသာ္လည္း ဒုကၡျဖစ္၊ သမာဓိ မရ၊ မႈလ ကမၼ႒ာန္းပ်က္
တရားအထူး မရဆုိေတာ့ မိမိရည္ရြယ္ခ်က္ မကုိက္ေတာ့ပါ။ ေျပာင္းျပင္ျပီး
ဣရိယာပုတ္ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ အားထုတ္လွ်င္ ဒုကၡေဝဒနာမျဖစ္၊ သမာဓိရမယ္၊
ရႈေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းတုိးမယ္၊ တရားရမယ္၊ အဲဒါ မိမိတုိ႔ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျပည့္ျပီေပါ့။
ေျခတစ္လွမ္း သုံးခ်က္ မွတ္ရႈလုိ႔ရပါတယ္၊။ေျခာက္ခ်
ဆုိရင္ ဣရိယာပုတ္ျပင္ကာမွ မရဘူး၊ အားထုတ္မႈ ပ်က္တယ္ဆုိရင္ မျဖစ္နုိင္၊
ျဖစ္နုိင္ စဥ္းစားပါ။ ယုတၱိ ရွိ၊ မရွိ စဥ္းစားပါ။ ျပိီးေတာ့ ကုိယ္တုိင္ စမ္းသပ္ၾကည့္ပါ။
ျပင္ျပီး အားထုတ္ၾကည့္ပါ၊ မျပင္ဘဲနဲ့ အားထုတ္ၾကည့္ပါ။ ထူးျခားခ်က္ဘယ္လုိ
လဲ ဆုိတာ သိလာပါလိမ့္မယ္။ ဣရိယာပုတ္ အခ်င္းခ်င္းလည္းမတူပါ။ အခ်ဳိ႔
ေယာဂီေတြက အထုိင္ ဣရိယာပုတ္နွင့္ တရားတက္ျပီး၊ အခ်ဳိ႔မွာ
ေလွ်ာင္းဣရိယာပုတ္နွင့္ တရားတတ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႔မွာ မတ္တပ္ရပ္တဲ့ ဣရိယာပုတ္နဲ႔
တရားတတ္ပါတယ္။ အခ်ုိဳ႔မွာ စၾကံ ၤ ဣရိယာပုတ္နွင့္ တရားတတ္ပါတယ္။
မိမိတရားတတ္တဲ့ ဣရိယာပုတ္ကုိမွတ္ျပီး အဲဒီ ဣရိယာပုတ္နွင့္ အခ်ဳိန္မ်ား
စြာၾကဳိးစားျပီး က်န္တဲ့ ဣရိယာပုတ္သုံးပါးကုိ အေညာင္းေျပ သေဘာထားျပီး
ေျပာင္းျပင္အားထုတ္ပါ။ တရားတတ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဣရိယာပုတ္ မွ်တခ်မ္းသာ
လွ်င္ ေကြးတဲ့လက္ဆန္႔၊ ဆန္႔တဲ့လက္ ေကြးသေလာက္ပင္ မၾကာပါ ။ တ၇ားတတ္
နုိင္ပါတယ္။ အဓိကက တရားတုိးတတ္မႈပါ။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ဣရိယာပုတ္တစ္ခုတည္း ေပေတျပီး အားထုတ္ေသာ္လည္း
ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ ဒုကၡ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ေဒါမနႆ တန္းလန္းျဖင့္ အားထုတ္လုိ႔ေတာ့
တရားအထူး မရနုိင္ပါလုိ႔ ဘုရားရွင္ေဟာထားခ်က္ အတိအက် ရွိပါတယ္။
ဣရိယာပုတ္ ေျပာင္းျပင္၍ေသာ္လည္းေကာင္း
ကုိယ္ခ်မ္းသာမႈ သုခ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ေသာမနႆနွင့္ အားထုတ္ပါမွ တရား
အထူး ရနုိင္ပါတယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခ်က္ အတိအက် ၇ွိပါသည္.။
သပၸါယ မွ်တစြာ တရားအားထုတ္ပါမွ တရားရနုိင္မယ္ဆုိတာကုိ သိျပီး၍
ကုိယ္တုိင္ ကုိယ္ပုိင္ညဏ္နွင့္ ခ်ိန္ဆျပီး အစစအရာရာ မွ်တစြာျဖင့္ တရားထူး
ရေအာင္ အားထုတ္နဳိင္ၾကပါေစ........
ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ၏ မွ်တမွ တရားရ စာအုပ္မွ
No comments:
Post a Comment