Tuesday, October 14, 2014

သားသမီးပ်က္စီးျခင္းအေၾကာင္း(နီတိမဥၨရီက်မ္းမွ)

သားသမီးတို႔၏ လိမၼာယဥ္ေက်းျခင္း၊ အပိုးေသေသ
ႏွင့္ ဣေျႏၵရရႀကီးျပင္းလာျခင္း၊ သေဘာထားႀကီး
ျမင့္ျခင္း၊ ပညာတတ္ေျမာက္ျခင္း၊ လူ႔ျပည္မွာလူရာ
၀င္၍ လူႀကီးလူေကာင္းတစ္ဦး ျဖစ္လာျခင္း၊ သူ
ေတာ္ေကာင္းသေဘာ သက္၀င္၍ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ
ႏွစ္ျဖာေသာ အက်ဳိးစီးပြားကို ရွာမွီးတတ္ျခင္းဆို
သည္မွာ မိဘတို႔သာလွ်င္ အရင္းပဓာနျဖစ္ေလ၏။
လက္ဦးဆရာမည္ထုိက္စြာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင္ဘ ဆို
ေသာအတိုင္း သားသမီးတို႔၏ လက္ဦးဆရာအစစ္
သည္ကား မိဘတို႔သာလွ်င္ျဖစ္ၾက၏။ မိဘတို႔၏
စိတ္သေဘာထားအတိုင္း သားသမီးတို႔မွာစ႐ုိက္
၀ါသနာစြဲပါေလ့ရွိတတ္သျဖင့္ မိဘတို႔သည္သား
သမီးအေပၚမွာ ပကတူပနိႆယသတၱိျဖင့္ေက်းဇူး
ႀကီးကုန္၏။ မိဘျပဳလုပ္သူတို႔က အုပ္ထိန္းေစာင့္
ေရွာက္ျခင္း ေကာင္းမြန္၍ ဆံုးမပံုေသေသသပ္
သပ္ရွိေသာ မိေကာင္းဖခင္တို႔၏ သားသမီးမ်ား
သည္ တစဥ္ထဲ ေျဖာင့္မတ္ေကာင္းမြန္စြာႀကီးပြား
၍ သြားၾကကုန္၏။ မီးျဖင့္မဖုတ္ရေသာ အိုးစိုမ်ား
သည္ ျပင္ျခင္းငွါလြယ္ကူ၍ အိုးလုပ္ေသာသူ၏
သေဘာအတိုင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ရသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ
ကေလးသူငယ္တို႔၏ စိတ္ႏွလံုးသည္လည္းမဖုတ္
ရေသးေသာ အိုးစိုကဲ့သို႔ ျပဳျပင္ျခင္းငွါလြယ္ကူ
သည္။
အိုးဆရာက လက္ရာေကာင္းလွ်င္ အိုးေကာင္း
ျဖစ္၍ လက္ရာမေကာင္းလွ်င္ ရြဲ႕ေစာင္းေသာ
အိုးဖ်င္း အိုးညံ့မ်ားျဖစ္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူဆံုးမ
နည္းေပးေကာင္းေသာ မိဘတို႔၏ သားသမီး
မ်ားသည္လည္း လိမၼာယဥ္ေက်းေသာ သူမ်ား
ျဖစ္ၾက၍ အဆံုးအမညံ့ဖ်င္းေသာ မိဘတို႔၏
သားသမီးမ်ားသည္ကား ခပ္႐ုိင္း႐ုိင္းႏွင့္လူရာ
မ၀င္ေသာ သူမ်ားျဖစ္တတ္ၾကေလ၏။ ညံ့ဖ်င္း
ေသာ အိုးမ်ားေတ႔ြျမင္ရာ အိုးကို အျပစ္မတင္
ဘဲ အိုးဆရာကိုသာ အျပစ္တင္ၾကဘိသကဲ့သို႔
ဤေလာကမွာလည္း ဆိုး၀ါးညံ့ဖ်င္းေသာ သား
သမီးမ်ားကိုေတြ႕ျမင္ရာ မိမဆံုးမ၊ ဖမဆံုးမ
စေသာ စကားျဖင့္ မိဘေခါင္းကို ထိုခုိက္၍
ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ၿမဲ ဓမၼတာရွိေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍
သားသမီးမေကာင္း၊ မိဘေခါင္း ဟူ၍ ဆိုစမွတ္
ျပဳတတ္ၾကေလသည္။
သားကိုငယ္က မဆံုးမ မိဘတလည္း ရန္သူ
မည္၏။ ဆိုေသာစကားအရ ငယ္ရြယ္စဥ္အခါ
က မိဘတို႔သည္ သားသမီးကို ဆံုးမၾကရမည့္
၀တၱရားရွိ၏။ ထို၀တၱရားရွိသည့္အတိုင္းဆံုးမ
ျခင္းမရွိဘဲ အလိုလိုက္၍ ျဖစ္ေစ၊ အမွတ္မျပဳ
ဂ႐ုမစိုက္ဘဲလက္လႊတ္ထား၍ျဖစ္ေစ မိဘတို႔
၀တၱရားေက်ပြန္စြာရွိေအာင္ မျပဳပါလွ်င္ထိုမိဘ
တို႔သည္ ၀တၱရားမေက်ေသာေၾကာင့္သား
သမီးတို႔၏ရန္သူႀကီးျဖစ္ရျပန္ေလသည္။
သို႔ျဖစ္၍ မိဘမ်ားတို႔သည္ သားသမီးတို႔အား
မိမိတို႔၀တၱရား ရွိသည့္အတိုင္း ဆံုးမသင့္ၾက
ေပသည္။ အလြန္ခ်စ္စႏုိး၍ အလုိလုိက္ကာ
အလုိက္သင့္ ထားျပန္ပါလွ်င္လည္း မိဘတို႔
၀တၱရားပ်က္စီးျခင္းတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္၏။
ခ်စ္ျခင္းႏွင့္အလုိလုိက္ျခင္းသည္ တစ္မ်ဳိးတစ္
လမ္းစီျဖစ္ၾက၏။ ခ်စ္သည္အတြက္ အလုိလုိက္
ရမည္မဟုတ္။ အလိုလုိက္၍ထားျခင္းသည္
ပ်က္စီးေအာင္ လမ္းစထြင္၍ ေပးျခင္းျဖစ္
ေသာေၾကာင့္ အလိုလုိက္ေသာမိဘမ်ားသည္
သားသမီးကို ပ်က္စီးေအာင္ႏွစ္သည္မည္
သျဖင့္ ခ်စ္ခင္ရာသေဘာသို႔ မသက္ေခ်။
ခ်စ္ျခင္းကို တစ္လမး္ထား၊ အလိုလုိက္ျခင္းကို
တစ္လမ္းထားသင့္ေပသည္။ သားသမီးကို
ခ်စ္လွ်င္ အျပင္သို႔ထြက္၍ ခ်စ္ဟန္ကိုမျပေလ
ႏွင့္ဆိုေသာ စကားအရ ခ်စ္ခင္ျခင္းကိုသိပ္
သည္းက်စ္လစ္စြာထား၍ အက်ဳိးမ်ားမည့္
အရာမ်ားကိုသာ အားေပးကူညီရာ၏။ အခ်ဳိ႕
ေသာ မိဘမ်ားသားသမီးကိုခ်စ္ၾကသည္မွာ
လြန္စြာထင္ရွား၍ အရာရာ၌ ဦးစားေပးလ်က္
အလိုလုိက္ၾကေလ၏။ သားသမီးအေပၚမွာ
အျပစ္ျမင္လွ်င္ ထိုအျပစ္ကို ဖံုးလႊမ္းလ်က္
အျပစ္မရွိသကဲ့သို႔ ျပဳ၏။ ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စား
၏။ ဤကဲ့သို႔ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားျခင္းမွာ
မတရားသျဖင့္ေျမွာက္စားျခင္းျဖစ္၍
အေျမွာက္ခံရေသာ သားသမီးတို႔၏ စိတ္မွာ
လည္း ေရာင့္တက္ျခင္း အားတစ္မ်ဳိးေပၚၿပီး
လွ်င္ ငါဘာပဲလုပ္လုပ္ မိဘမ်ားက အျပစ္မ
ယူဘဲ ေထာက္ထားညွာတာစြာႏွင့္မ်က္ႏွာ
သာေပး၍ အေရးယူၾကသည္ဟု သေဘာ
ပိုက္လ်က္ ထင္မိထင္ရာ ရဲ၀ံ့စြာျပဳတတ္ၾက
ေလ၏။
ေျမွာက္စားလွ်င္ေရာင့္တက္၊ ေထာက္ထား
လွ်င္ေႏွာင့္ယွက္ဆိုေသာစကားအရ လူတို႔
သေဘာသည္မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျမွာက္စား
ေသာမခါေရာင့္တက္၍ လာတတ္ၾကကုန္၏။
ေထာက္ထားညွာတာ၍ အျပစ္ကိုဖံုးလႊမ္း
ေပးလွ်င္ ေႏွာက္ယွက္တတ္ကုန္၏။
သုိ႔ျဖစ္၍ သားသမီးတို႕အားမတရားသျဖင့္
ေျမွာက္စားညွာတာေထာက္ထားေသာအခါ
အရာရာမွာ ေပါ့ေပါ့ဆဆႏွင့္ ပ်က္စီးရာလမ္း
ကို ေရာက္တတ္ၾကေလသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍နီတိ
ဆရာႀကီးမ်ားက ေခ်ာ့ေမာ့ေျမွာက္စားျခင္း
ေၾကာင့္သာ ပ်က္စီး၏ဟူ၍ ဆံုးမခ်က္ထား
ေတာ္မူၾကေလသည္။
စာဏက်နီတိက်မ္း၌ အတိုရွိသည္မွာ
လာလေယ ပဥၥ၀ႆာနိ၊
ဒသ၀ႆာနိ တာလေယ။
ပေတၱတု ေသာဠေသ၀ေႆ၊
ပုတၱံ မိတၱံ၀ အာစေရ။ ။
ပုတၱံ၊ သားကုိ။ ပဥၥ၀ႆာနိ၊ ေမြးဖြားသည္မွ
ငါးႏွစ္တိုင္ေအာင္။ လာလေယ၊ ေခ်ာ့ေမာ့
ရာ၏။ ဒသ၀ႆာနိ၊ ငါးႏွစ္မွတစ္ဆယ့္ငါး
ႏွစ္တိုင္ေအာင္။ တာလေယ၊ ႐ုိက္ႏွက္ဆံုးမ
ရာ၏။ ေသာဠေသ၀ေႆ၊ တစ္ဆယ့္ေျခာက္
ႏွစ္ရြယ္သို႔။ ပေတၱသု၊ ေရာက္သည္ရွိေသာ္
ကား။ ပုတၱံ၊ သားကို။ မိတၱံ၀၊ မိတ္ေဆြခင္ပြန္း
ကဲ့သို႔။ အာစေရ၊ က်င့္ရာ၏။
ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္မွာ သားကိုေမြးဖြား၍ ငါး
ႏွစ္တိုင္တိုင္ ႐ုိက္ႏွက္ျခင္းမျပဳဘဲ ေခ်ာ့ေမာ့
ေမြးျမဴရမည္။ ငါးႏွစ္က တစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္
ရြယ္သို႔တိုင္ေအာင္ ႐ုိက္ႏွက္ႏွိပ္ကြပ္၍ဆံုးမ
ရမည္။ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ေရာက္၍
လူလားေျမာက္ေသာအခါ ေခ်ာ့ေမာ့ျခင္း၊
႐ုိက္ႏွက္ျခင္းကိုမျပဳဘဲ မိတ္ေဆြကဲ့သို႔
သေဘာထားရာ၏ဟူ၍ သားဆံုးမနည္းကို
ျပဆိုေလ၏။
ထိုစာဏက်နီတိက်မ္းမွာပင္
လာလေန ဗဟေ၀ါ ေဒါသာ၊
လာလေန ဗဟေ၀ါ ဂုဏာ။ ။
လာလေန၊ သားသမီးကိုေခ်ာ့ေမာ့ေျမွာက္စား
ရာ၌။ ေဒါသာ၊ အျပစ္ေဒါသတို႔သည္။ ဗဟေ၀ါ၊
မ်ားကုန္၏။ လာလေန၊ သားသမီးကို ႏွိပ္ကြပ္
ဆံုးမရာ၌။ ဂုေဏာ၊ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔သည္။
ဗဟေ၀ါ၊ မ်ားျပားကုန္၏။
ဤသို႔ေခ်ာ့ေမာ့၍ ေက်းဇူးမမ်ားေၾကာင္းကိုျပ
ဆိုေလသည္။ သို႔ျဖစ္၍ မိဘတို႔သည္ သား
သမီးတို႔အေပၚ၌ ခ်စ္ခင္ၾကပါေသာ္လည္း
မိမိတို႔အခ်စ္ကို အျပင္ဘက္သုိ႔ အစြန္းမထြက္
ေစဘဲ လံုၿခံဳသိပ္သည္းစြာ သိုမွီး၍ မတရား
ေျမွာက္စားျခင္းကို မျပဳဘဲ အရွည္သျဖင့္
သား၏ ႀကီးပြားျခင္းကိုလိုလားေသာစိတ္ျဖင့္
အရာရာတြင္ လိမၼာယဥ္ေက်းေအာင္ဆံုးမ
သင့္ၾကေပသတည္း။
လယ္တီပ႑ိတဦးေမာင္ႀကီး၏
နီတိမဥၨရီက်မ္းမွ

No comments:

Post a Comment