Tuesday, October 14, 2014

ေထရ၀ါဒ နွင္႔ မဟာယာန ကြာၿခားခ်က္ မ်ား


မဟာယာန ဘာသာ ကို လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား စိတ္၀င္တစား ရွိေသာ္ လည္း အေႀကာင္းေႀကာ င္း ေ ႀကာင္႔ မေလ႔လာ ၿဖစ္ပဲ အလွမ္းေ၀း ေနႀကတာ ကို သတိထား မိပါတယ္၊ အထူး သၿဖင္႔ ကိုယ္ နဲ႔ မဆိုင္ ပါဘူးေလ ဆိုၿပီး ဖာသိဖာသာ ေန တာလဲ ပါမွာပါ၊ သုိ႔ေသာ္ လည္း တိုင္းတပါး ကို ေရာက္ လာ တဲ႔အခါ မွာ ေတာ႔ ကုိယ္႔ပတ္၀န္းက်င္ မွာ ဘာသာ မ်ိဳးစုံ၊ လူမ်ိဳး ေပါင္းစုံ၊ ေနာက္ဆုံး ဘာသာမဲ႔ ၀ါဒ သမား က အစ ေတြ႔ၿမင္ ေနႀကရတာ ေႀကာင္႔ မသိမၿဖစ္ အေနနဲ႔ လိုအပ္ လာတယ္၊ စာေရးသူ တို႔ ဘုရား သားေတာ္ ရဟန္း ေတြ မွာေတာင္ ၿမန္မာ ၿပည္မွာ တုံးက မလိုအပ္ဖူး လို႔ ထင္ခဲ႔ မိတယ္၊
အခုေတာ႔ ကိုယ္႔ ၀န္းက်င္မွာ မဟာယာန ဘုန္းႀကီးေတြ၊ သီလရွင္ ေတြ ၊ တရုတ္ ကိုးရီးယား ဂ်ပန္ လူမ်ိဳး ေတြကို ေတြ႔လာ ၇တဲ႔ အခါမွာ ေတာ႔ သူတို႔ ဘာသာ အေႀကာင္း ကို မသိလို႔ မရေတာ႔ ဘူူး၊ သူ႔တို႔ ဘာသာကုိ အစ အဆုံး ဘုရား တရား က အစ လုိက္ေမး ေနရတယ္ ဆုိရင္ ကိုယ္႔ ၿမန္မာ လူ မ်ိဳး သိကၡာ ေတာ္ေတာ္ က်ေနၿပီ၊ သီတဂူ ဆရာ ေတာ္ႀကီး ေၿပာတဲ႔ စကား တခြန္း ကို မွတ္သား မိ ဘူး တယ္၊ ဘယ္ ဘာသာ ကို မဆို ေလ႔လာ ထားပါ၊ သူတို႔နဲ႔ စကား ေၿပာလို႔ အနိုင္ လိုခ်င္ ရင္ သူ႔ တို႔ ဘာသာ ရဲ႕ အားနည္း ခ်က္ ကို သိေနေတာ႔ ေၿပာဆို ရတာ ( ေနာက္ဆုံး ၿငင္းခုံ ရင္ေတာင္ ကို ယ္ က အနိုင္ ရမယ္ ) သိပ္လြယ္ တယ္ တဲ႔။ အထူး သၿဖင္႔ စာေရးသူ တို႔ ၿမန္မာ နိုင္ငံမွာ မဟာယာ န ဗုဒၶ ဘာသာ ဆို တာ တရုတ္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေတြ မွာသာ ရွိတာ မို႔ ရဟန္း သံဃာေတြ ေရာ ဒ ကာ ဒကာမ ေတြပါ အလွမ္းေ၀း ေနခဲ႔ ႀကတယ္။ ဒါေႀကာင္႔ လက္လွမ္းမီွ သေလာက္ ကို တင္ၿပ လို္ က္ပါ တယ္၊
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ ဘာသာ – မည္ပုံ
ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူ ေသာ မဟာ သကၠရာဇ္ ( ၁၄၈ ) ခုနွစ္ ကဆုန္ လၿပည္႔ေန႔ မွေနာက္ ၃ လလြန္ ေၿမာက္ၿပီး ေသာ အခါ အရွင္ မဟာ ကႆပ ဦးေဆာင္ ေသာ ရဟႏၱာ မေထရ္ ၅၀၀ ၿဖင္႔ ရာဇၿဂိဳလ္ ၿမိဳ႕ တြင္ ဘုရားရွင္ ၏ တရားေတာ္ တို႔ကို တလုံး တပါဒ မွ် ၿပင္ဆင္ ၿဖည္႔စြက္ၿခင္း၊ ထုတ္ႏွဳတ္ ပယ္ရွားၿခင္း အလ်င္း မရွိ ခဲ႔ပဲ ေဟာေတာ္မူ ခဲ႔သည္႔ အတုိင္း တေသြ မတိမ္း ပထမ သဂၤါ ယနာ တင္ေတာ္မူ ခဲ႔ႀက သည္။
အခ်ဳပ္ အားၿဖင္႔ ဘုရား ေဟာေတာ္မူ ခဲ႔ၿပီး ေသာ တရားေတာ္ တို႔ကို ယေန႔ အခ်ိန္ အထိ တလုံး တ ပါဒမွ် ၿပင္ဆင္ ၿဖည္႔စြက္ၿခင္း မရွိပဲ တပည္႔သား သာ၀က အစဥ္ အဆက္ လက္ဆင္႔ ကမ္း သယ္ေ ဆာ င္ လာေသာ ၀ါဒ ကုိ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ ဘာသာ ( တပည္႔သား သာ၀က မေထရ္ အစဥ္အဆက္ သ ယ္ေဆာင္ လာေသာ ဘုရား ၀ါဒ ) ဟု မွတ္နို္င္ ပါသည္။
ဒုတိယ သဂၤါယနာ
ၿမတ္ ဗုဒၶ လြန္ေတာ္ မူၿပီး သာသနာ ႏွစ္ေပါင္း ( ၁၀၀ ) ၾကာၿပီး ေနာက္ ၀ဇၨီ တိုင္းသား ရဟန္းမ်ား ( ေဒ၀ဒတ္ တပည့္မ်ား ) မွ အဓမၼ ၀တၳဳ ( ၁၀ ) ပါးကို ေတာင္းဆုိ ခ့ဲၾကသည္။ ဥပမာ ေနလက္ တစ္ သစ္ လြဲသည္႔ အခ်ိန္ အထိ ၀ိကာလ ေဘာဇန လုပ္နို္င္ တယ္၊ ေသႏု ( အရက္ခပ္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ယခု ေ ခတ္ ထန္းရည္ လိုမ်ိဳး ) ကို ေသာက္နိုင္ တယ္၊ ေရႊေငြ မ်ား ကို လူေတြ လို စိတ္ႀကိဳက္ ကိုင္တြယ္ အ သံုးျပဳ နို္င္တယ္ — စ သျဖင့္ ေတာင္းဆို ခဲ့ၿပီး ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶ သာသနာ ေတာ္ အား ျပဳျပင္ ေျပာ င္း လဲေရး လုပ္လာ သျဖင့္ ထုိ ရန္သူ တို႔အား ကာကြယ္ ရန္ ဒုတိယ အႀကိမ္ သဂၤါယနာ တင္ရ ၿပန္ သည္။
(၂) သာသနာႏွစ္ ( ၁၀၀ ) ႏွစ္
(၃) ေနရာ ေ၀သာလီ ျပည္၊ ၀ါဠဳကာရာမ ေက်ာင္း
(၄) ေခါင္းေဆာင္ အရွင္ ယသ မေထရ္ ဦးေဆာင္ ေသာ အရွင္ ေရ၀တ ႏွင့္ အရွင္ သဗၺကာမိ
(၅) သံဃာ ဦးေရ ရဟႏၲာေပါင္း ( ၇၀၀ )
(၆) မင္း ကာလာေသာကမင္း
(၇) ၾကာျမင့္ခ်ိန္ ( ၈ ) လ
အရွင္ ယသ၊ အရွင္ ေရ၀တ အရွင္ သဗၺကာမီ ဦးေဆာင္ ေသာ ရဟႏၱာမ်ား ေ၀သာလီ ၿပည္၌ သဂၤါ ယနာ တင္ေနစဥ္ ၀ဇၨီ တိုင္းသား ရဟန္းပ်က္ မ်ား ကို သံဃာ ထု၊ မင္း ပရိသတ္ ထု၊ ၿပည္သူ လူ ထု ေပါင္းၿပီး နွင္ထုတ္ ခဲ႔ႀကသည္၊ ထို ရဟန္းပ်က္ မ်ား ကာ တစ္ေသာင္း ေက်ာ္ ပမာဏ ရွိခဲ႔ သည္ ဟူ၏။ ထို ရဟန္းပ်က္ တို႔ ကို တိုင္းျပည္ မွ ႏွင္ထုတ္ လုိက္ရာ ၎ တို႔သည္ ဟိမ၀ႏၲာ ေတာင္ေျခ ဖက္ သို႔ သြားေရာက္ ၿပီး ရွင္ဘုရင္ တစ္ပါးမွ သနား ကာ ခိုလႈံခြင့္ ေပးလိုက္ ရာမွ ထုိရဟန္း တို႔သ ည္ လည္း သဂၤါယနာ စင္ၿပိဳင္ တင္ ခဲ့ၾက သည္။
ထုိ ရဟန္း တို႔အား တစ္ေသာင္းေက်ာ္ ဟူေသာ ႀကီးမား ေသာ အင္အား ရွိသျဖင့္ မဟာ သံဃိက ဂို ဏ္း ဟု နာမည္ တြင္ ခ႔ဲသည္၊ ထို ဂိုဏ္းမွ မဟာယာန ၀ါဒ ၿဖစ္လာ သည္။ ထုိမွ တဖန္ ေ၀ သာ လီ ၌ က်န္ရိွ ခဲ့ၾကေသာ ရဟႏၲာ ( ၇၀၀ ) အဖြဲ႔အား ဟီနယာန ဂိုဏ္း ေသးငယ္ ေသာ ဂိုဏ္း ( တနည္း အားၿဖင္႔ သဗၺတၳိ ၀ါဒ ဂိုဏ္း ) ဟု ေခၚတြင္ ခဲ့သည္။ ထို ဂိုဏ္းမွ ေထရ၀ါဒ ဆင္းသက္ လာ ပါသည္။ အမွန္ ကေတာ႔ ငါတို႔ က ရြာရဲ႕ ေၿမာက္ပိုင္း မွာ ေနတယ္ ဆိုရင္ သူတို႔က ေတာင္ပိုင္း မွာ ေနတယ္ ဟု အလိုလို မေၿပာ ေသာ္ လည္း ေၿပာ သကဲ႔ သို႔ ေထရ၀ါဒ ကို လည္း မဟာယာန ၀ါဒီ တို႔ သည္ ဟီနယာန ဟု သုံးစြဲ ခဲ႔ႀကေလ သည္၊
အိႏိၵယ ေတာင္ပိုင္း ေဒသ မွ စကာ ၿပန္႔နွ႔ံ ခဲ႔ေသာေႀကာင္႔ ေတာင္ပိုင္း ဗုဒၶဘာသာ ( ေထရ၀ါဒ ) ဟု လည္း အလြယ္ တကူ မွတ္ နို္င္ေပ သည္။ ယခု အခ်ိန္ အထိ သီရိလကၤာ၊ ထိုင္း၊ ၿမန္မာ၊ ကေမၻာ ဒီယား၊ လာအို နိုင္ငံ တို႔တြင္ သာသနာ ထြန္းကား ေနဆဲ မို႔ ေထရ၀ါဒ ၅ နိုင္ငံ ဟု အမ်ား က အသိ အ မွတ္ ၿပဳ လက္ခံ ထားဆဲ ၿဖစ္သည္။
မဟာယာန မွာ ေတာ႔ မဇၥ်ိမ ေဒသ အိႏိၵယ ၿပည္ ေၿမာက္ပိုင္း ဟိမ၀ႏၱာ ကေန ၿပန္႔ပြား ခဲ႔ေသာ ေ ႀကာင္႔ ေၿမာက္ပိုင္း ဗုဒၶ ဘာသာ ( မဟာယာန ) ဟု မွတ္နို္င္ သည္၊ဘီစီ ၁ ရာစု မွ စကာ ေအဒီ ၁ ရာစု အေတာ အတြင္း မဟာယာန ၀ါဒ စတင္ ၿဖစ္ေပၚ လာသည္ ဟု သိရသည္၊ မဟာယာန တို႔၏ Saddharma Pundarika Sutra သဒၶမၼပု႑ရိ က သုတ္ တြင္မူ ေအဒီ ၂ ရာစု မွ စကာ ေခါင္းေဆာ င္ ၿဖစ္ေသာ Nagarjuna နာဂဇုန သည္ သူ၏ သုည တ ၀ါဒ ကို စြဲကိုင္ကာ အင္အား ႀကီးမား ေစ ခဲ႔သည္၊ ေအဒီ ၄ ရာစု ေလာက္တြင္ ေတာ႔Asanga အသဂၤ နွင္႔ Vasubandhu ၀သုဗႏၶဳ တို႔ လ က္ထက္ တြင္ မဟာယာန ဘာသာ သည္ အထြတ္ အထိပ္ အေၿခ အေန သို႔ ေရာက္ရွိ ေအာင္ ၿပန္႔ ပြား ခဲ႔သည္ ဟု ဆိုရပါမည္။ ( မဟာ – ၿမင္႔ၿမတ္ ေသာ၊ ယာန – နိဗၺာန္ သို႔ ပို႔ေဆာင္ ေပးေသာ အ ရာ၊ ယာဥ္ ဟူေသာ၊ ၀ါဒ – အယူ ရွိသူ )
ထို အခ်ိန္ မွစ၍ ေၿမာက္ပိုင္း ဗုဒၶ ဘာသာ ေခၚ မဟာယာန သည္ တရုတ္ ၿပည္၊ တိဗက္၊ ပါကစၥတန္၊ မြန္ဂို လီးယား၊ ဗီယက္နမ္၊ ကိုးရီးယား ဂ်ပန္ စေသာ ေတာင္ အာရွ နိုင္ငံမ်ား အထိ နွစ္ေပါင္း မ်ား စြာ ေခတ္ အဆက္ ဆက္ ၿပန္႔ပြား ခဲ႔သည္၊ ထုိနိင္ငံ တို႔တြင္ ေထရ၀ါဒ ဘာသာ အား ေကာင္းစြာ ပ်ံ႕ နွ႔ံ သည္ ဟူ၍ မႀကားဖူး ခဲ႔ေပ။ အနည္းစု ေတာ႔ ရွိခဲ႔ လိမ္႔မည္၊ ထို႔ေႀကာင္႔ တရုတ္ ဂ်ပန္ ကိုးရီးယား တုိ႔၏ ဘာသာေရး အခန္း က႑မ်ား တြင္ တုံးေခါက္ၿခင္း၊ ဖေယာင္းတိုင္ အေမႊးတိုင္ ထြန္းၿခင္း ေသ သူ အား ရည္စူးကာ စကၠဴမ်ား အား မီးရွိဳ႕ ၿပာခ် ၿခင္း စသည္မ်ား သည္ နိုင္ငံ ဓေလ႔ ယဥ္ေက်းမွဳ႕ အ ရ အနည္းငယ္ ကြဲလြဲ သည္မွအပ တူညီ ေနႀကေပ သည္။
ၿပိဳက် ခါနီး အိမ္ကို က်ားကန္ ထားရ သလို ၿဖစ္ေနတဲ႔ မဟာယာန ဘာသာ ဟာ ေနာက္ပိုင္း ေခတ္ မွာ ေတာ႔ ဂ်ပန္ နိုင္ငံက စၿပီး ရဟန္းေတာ္ မ်ား အိမ္ေထာင္ ၿပဳသင္႔ တဲ႔ ဂိုဏ္း၊ မၿပဳသင္႔ တဲ႔ ဂိုဏ္း ဆို ၿပီး ကြဲၿပား လာတယ္၊ တခ်ိဳ႕ အရက္ ေသာက္ႀကတယ္၊ တခ်ိဳ႕ က မေသာက္ ဘူး၊ တခ်ိဳ႕ သက္ သက္ လြတ္ စားတယ္၊ တခ်ိဳ႕က မစား ႀကဘူး၊ ဒါေႀကာင္႔ ယခု အခ်ိန္ မွာ ကိုးရီးယား ဂ်ပန္ ဘုန္း ႀကီး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ဟာ အိမ္ေထာင္ ရွိ ႀကတယ္၊ အရက္ ေသာက္ ႀကတယ္၊ ပါတီ နိုက္ကလ ပ္ တက္ႀက တယ္ လို႔ တဆင္႔ စကား ႀကားဖူး ပါတယ္၊ တရုတ္၊ တိဗက္ ေဟာင္ေကာင္ ထုိင္၀မ္ စ တဲ႔ နိုင္ငံ ေတြ မွာ ရွိတဲ႔ မဟာယာနဘုန္းႀကီး ေတြကေတာ႔ အိမ္ေထာင္ၿပဳတယ္ လို႔ မႀကားမိပါဘူး၊ ဒါေႀကာင္႔ သူတို႔ကေတာ႔ နည္းနည္း သန္႔ရွင္း ေသး တယ္ လို႔ ယူဆ ရ မွာပါ။ သက္သက္ လြတ္ ၀ါဒ ကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ ႀကီးစိုး ေနဆဲ ပါပဲ၊ ဒါကလဲ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ ေတာ္ အခါ ကတည္း က အ ရွင္ ေဒ၀ဒတ္ က ေတာင္းဆု ငါးပါး ထဲမွာ ရဟန္းေတာ္ မ်ား သက္သက္ လြတ္ စားဖို႔ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ ေတာ္မူပါ ဘုရား – ဆိုၿပီး ေတာင္းပန္ ခဲ႔ဖူး ေပမယ္႔ ဘုရားရွင္ က ခြင္႔ မၿပဳ ခဲ႔ဘူး။
အရင္း စစ္ေတာ႔ အၿမစ္ေၿမ က – ဆုိသလို ေၿမာက္ပိုင္း ဗုဒၶဘာသာ ေခၚ မဟာယာန ၀ါဒ ဟာလဲ ဒု တိယ သဂၤါယနာ တင္ခ်ိန္ က တည္းက အဓမၼ၀ါဒ က ေန ဆင္းသက္ လာတာ မို႔ အယူ၀ါဒ ေတာ္ေ တာ္ မ်ားမ်ား လြဲေနတာ မထူးဆန္း ေတာ႔ပါဘူး။
လြတ္ေၿမာက္ရာ လမ္းမ်ား နွုိင္းယွဥ္ခ်က္
ေထရ၀ါဒ ဘာသာ တြင္ နိဗၺာန္ ပန္းတိုင္သို႔ -
၁ ။ သမၼာ သမၺဳဒၶ အၿဖစ္ နွင္႔ ကူးေၿမာက္ ၿခင္း၊
၂ ။ ပေစၥက ဗုဒၶါ ဘုရားငယ္ အၿဖစ္ ကူးေၿမာက္ၿခင္း၊
၃ ။ သာ၀က ေဗာဓိ – ေခၚ ရဟႏၱာ အၿဖစ္ ကူးေၿမာက္ၿခင္း ဟု သုံးမ်ိဳး ရွိသည္။
မဟာယာန ဘာသာတြင္လည္း -
Bodhisattvayana, ( ေဗာဓိသတၱ ယာန ) ဘုရား အေလာင္းယာန၊
Prateka-Buddhayana, ( ပေစၥက ဗုဒၶယာန ) ပေစၥ ဗုဒၶါေလာင္း ယာန၊
Sravakayana ( သာ၀က ယာန ) သာ၀က ေလာင္း ယာန၊ ၿဖင္႔ ကူးေၿမာက္ၿခင္း ဆိုၿပီး တူညီေသာ အမ်ိဳးအစား မ်ား ေတြ႔ရ သည္။
ေထရ၀ါဒ ႏွင္႔ မဟာယာန၀ါဒတြင္ တူညီေသာ အဂၤါ ( ၆ ) ခ်က္
(၁) ျမတ္စြာ ဘုရား ကို နွစ္ဖက္စလုံး က ဆရာ အျဖစ္ လက္ခံ ၾကတယ္။
(၂) သစၥာ ေလးပါး တရားေတာ္ ကို ႏွစ္ဖက္လံုး က အျပည္႔အ၀ လက္ခံ ၾကတယ္။
(၃) မဂၢင္ရွစ္ပါး တရား ကိုလဲ လက္ခံတာ ခ်င္း တူညီတယ္၊
(၄) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္ ကို လက္ခံ တာလဲ တူညီတယ္၊
(၅) ဖန္ဆင္းရွင္ ကို ႏွစ္ဖက္လံုး မွာ လက္မခံပဲ ပယ္ၿမစ္ ပါတယ္။
(၆) အနိစၥ ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ နဲ႔ သီလ၊ သမာဓိ ၊ပညာ ေတြ ကို ႏွစ္ဖက္လံုး က လက္ခံ ၾကတယ္။
Mahayana and Theravada
Now, what is the difference between Mahayana and Theravada?
I have studied Mahayana for many years and the more I study it, the more I find there is hardly any difference between Theravada and Mahayana with regard to the fundamental teachings.
1- Both accept Sakyamuni Buddha as the Teacher.
2- The Four Noble Truths are exactly the same in both schools.
3- The Eightfold Path is exactly the same in both schools.
4- The Paticca-samuppada or the Dependent Origination is the same in both schools.
5- Both rejected the idea of a supreme being who created and governed this world.
6- Both accept Anicca, Dukkha, Anatta and Sila, Samadhi, Panna without any difference.
အနတၱ ကို နွစ္ဖက္စလုံး က လက္မခံ ႀကေပမယ္႔ ကြဲျပားခ်က္ က တရားေတာ္ ေတြ မဟုတ္ဘဲ ေ ဗာ ဓိ သတၱ လို႔ ေခၚတဲ႔ ဘုရားေလာင္း ၊ ဘုရား က်င္႔စဥ္ အေပၚ မွာ ထား တဲ႔ သေဘာ ထား ျဖစ္ေ နတယ္။ ေထရ၀ါဒ က ဘုရား ေလာင္း ကို ပုထုဇဥ္ ပဲ ရွိေသးလို႔ မကိုးကြယ္ ဘူး။ ေထရ၀ါဒ ဆိုတာ ရဟႏၱာ ျဖစ္ဖို႔ က်င္႔တဲ႔ ၀ါဒ ျဖစ္ျပီး ၊ မဟာယာန ကေတာ႔ ဗုဒၶ ျဖစ္မယ္႔ ဘုရားေလာင္း ေဗာဓိ သတၱ က်င္႔စဥ္ ကို လက္ခံတဲ႔ ၀ါဒ ပါ။ ေထရ၀ါဒ မွာ ေဗာဓိသတၱ ကို လြတ္ေျမာက္ ရာ သစၥာ တရား ကို မ သိေသး တဲ႔ ပုထုဇဥ္ မို႔ မကိုးကြယ္ ေသးေပ မယ္႔ ၊ မဟာယာန မွာ ေတာ႔ ကိုးကြယ္ စရာ ေဗာဓိ သ တၱေတြ မ်ား ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္း ၊ ဘုရား ရဲ႕ မိခင္၊ ဖခင္ အမ်ားႀကီး ရွိပါေသး တယ္။
ဖားေအာက္ ဆရာေတာ္ ႀကီး ရဲ႕ ဓမၼစၾကာ ႏွင္႔ ၀ိပႆနာ တရားေတာ္ ကို နာဖူး ပါတယ္၊ မဟာ ယာန အယူ ၀ါဒမွာ – အရ ဟတၱဖိုလ္ ရျပီးသား ရဟႏၱာ ပုဂၢိဳလ္ ဟာ ဒီဘ၀ ကေန နိဗၺာန္ ကို မ်က္ေ မွာက္ ျပဳ လို႔ မရေသးဘူး။ ရဟႏၱာ အၿဖစ္ ကေန အနာဂမ္ ၊ သကဒါဂမ္ ၊ ေသာတာပန္ အထိ ျပ န္ ေ လွ်ာက် သြားတယ္။ ပုထုဇဥ္ ျပန္ျဖစ္ သြားရမယ္ ။ ျပီးမွ ဘုရား ဆု ပန္ျပီး ဘုရား ျဖစ္ ဖို႔ ျပန္ ၾကိဳး စား ၾကရမယ္။
ေထရ၀ါဒ မွာေတာ႔ မဟုတ္ ဘူး – ပုထုဇဥ္ ဘ၀ ကေန ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာ အစဥ္ အတိုင္း ၿဖစ္ၿပီးရင္ နိဗၺာန္ ကို မ်က္ေမွာက္ ၿပဳရ တာ ပါပဲ၊ ေနာက္ဆုံး ဘ၀ ေပါ႔၊ သူ႔ အတြက္ ဒီ ဘ၀ ဒီ ခႏၶာကိုယ္ ဟာ ေနာက္ဆုံး ပါပဲ၊ ဘုရား ေဟာထား တဲ႔ စကားေလး တခြန္း ရွိတယ္၊ ရဟႏၱာ ၿဖစ္တဲ႔သူ မ်ား လဲ ေၿပာေလ႔ ရွိႀကတယ္၊ အထူး သၿဖင္႔ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ပါ။
(၁) အကုပၸါ ေမ ၀ိမုတၱိ = ငါ ၏ ရရွိၿပီး ေသာ အရဟတၱ ဖိုလ္ ဥာဏ္ သည္ ဘယ္လို အေႀကာ င္း ေ ႀကာင္႔ မွ မပ်က္စီး နိုင္ေတာ႔ ေပ။
(၂) အယမႏၱိမာ ဇာတိ ၊ နတၳိ ဒါနိ ပုန ဗၻေ၀ါတိ = ဒီဘ၀ သည္ ေနာက္ဆံုး ဘ၀ပဲ။ ေနာက္ထပ္ ဘ၀ သစ္ ဆိုတာ မရွိေတာ႔ ဘူး၊
(၃) နာပရံ ဣတၳတၳာယာတိ ပဇာနာတိ – ရဟႏၱာ ၿဖစ္ၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္ က်င္႔ႀကံ စရာ လုံး၀ မရွိ ေ တာ႔ဘူး – တဲ႔။
ဒါကို ေထာက္ေသာ အားၿဖင္႔ ေထရ၀ါဒ ဟာ အားလုံး ဘုရားေဟာ စကားနဲ႔ တူညီ ေနေသး တယ္။ မဟာယာန မွာ ေတာ႔ ကိုယ္ မႀကိဳက္တာ ေတြ ကို ပယ္လိုက္၊ ထုတ္လိုက္ ၿပန္ထည္႔ လိုက္၊ အသစ္ ထပ္တိုး လိုက္ နဲ႔ ေခတ္အ ဆက္ဆက္ ၿဖတ္သန္း ခဲ႔တာမို႔ ဘယ္ တရားက ဘုရား ေဟာ တရား အ စစ္အမွန္ လဲ ဆိုတာ တိတိ က်က် ေၿပာနိုင္ဖို႔ ခက္ခဲ တဲ႔ အေၿခအေန ကို ေရာက္ေန ပါၿပီ။ စစ္မွန္ ေ သာ တရားေတာ္ တို႔ သည္ မိမိ တို႔ လက္ထဲ မွာ သာ ရွိေန ေသးေသာ ေႀကာင္႔ အက်ိဳး ရွိရွိ အသုံးခ် နိုင္ႀကပါေစ ဟု သာ တုိက္တြန္း စကား ဆိုရင္း နိဂုံး ခ်ဳပ္ ပါရေစ –
ကိုးကား –
စူဠ၀ါပါဠိေတာ္
အနတၱလကၡဏသုတ္ေတာ္
ဖားေအာက္ တရားေတာ္
Theravada-Mahayana Buddhism written by Ven. Dr. W. Rahula
ေဒါက္တာ ၀ါလ္ပိုလ္လာ ရာဟုလာ ရဲ႕ အၿမင္မ်ားကိုလည္း ဒီေနရာ မွာ http://www.kusala.org/udharma3/theramaya.html ေလ႔လာနိင္ပါေသးတယ္။
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )

No comments:

Post a Comment