Tuesday, October 14, 2014

ကားတစ္စီးေရဆူရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ား(ကားငယ္မ်ား)


ကားတစ္စီးေရဆူရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမ်ား(ကားငယ္မ်ား)
ကားငယ္မ်ားတြင္ အင္ဂ်င္ေရဆူနိဳင္ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားမွာ...
(၁)Engine Coolant ေဆးရည္ထည့္မသံုးျခင္း
(၂)မသန္႔ရွင္းေသာ(ဆားဓါတ္ ထံုးဓါတ္ပါေသာ)ေရမ်ားထည့္သံုးမိျခင္း (၃)Engine Cooling System ရိွ ပိုက္မ်ား ပိုက္ဆက္မ်ားနွင့္ ေရတိုင္ကီမွ ေရယိုစိမ့္ျခင္း
(၄)Engine Cooling Fan မ်ားအလုပ္မလုပ္ျခင္း(ေရတိုင္ကီပန္ကာနွင့္ အဲယားကြန္းပန္ကာ)
(၅)Cooling Fan Clutch Assembly Oil Silicone နည္းသြားျခင္း(ေရတိုင္ကီပန္ကာ ဖရီးပန္႔ဆီမရိွျခင္း)
(၆)Radiator Cap ေရတိုင္ကီအဖံုးမေကာင္းျခင္း
(၇)Reserve Tank ေရျပန္ဗူးအတြင္း ေရ ရိွ/မရိွ မစစ္ေဆးျခင္း
(၈)Water Pump ေရလည္အံုမွ ေရယိုစိမ့္ျခင္း
(၉)ေရတိုင္ကီ ပိုက္လိုင္းမ်ား ေခ်းကပ္ျခင္း/ပိတ္ျခင္း
(၁၀)Thermostart သာမိုစတတ္မေကာင္းျခင္း
(၁၁)Engine Head Gasket ဟက္ ဂက္စကက္မေကာင္းျခင္း
(၁၂)အဂ်ၤင္ဟက္မ်က္နွာျပင္နွင့္ ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ခြက္ျခင္း
(၁၃)KZ နွင့္ KD အဂ်ၤင္မ်ားတြင္ သတၳဳဟက္အတြင္းပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွျခင္း
(၁၄)အဂ်ၤင္ပါဝါ နိမ့္ေသာကားမ်ားတြင္ Catalytic Converter ပိတ္ျခင္း စသည္အေၾကာင္းအရင္းတို႔ ျဖစ္ၾကပါသည္။
(၁)Engine Coolant ေဆးရည္ထည့္မသံုးျခင္း Engine Coolant Antifreeze ကိုမူရင္းထုတ္လုပ္ရာနိဳင္ငံမ်ားတြင္ ေရခဲအမွတ္ ေအာက္ေရာက္ေအးေသာေဒသမ်ားတြင္ အင္ဂ်င္နွင့္ ေရတိုင္ကီ ေရေအးေပးစနစ္အတြင္းရိွ မေအးခဲေစရန္အသံုးျပဳပါသည္။ထို႔အျပင္ ထိုေဆးရည္မ်ားသည္ အင္ဂ်င္ဘေလာက္၊ဟက္၊ေရတိုင္ကီနွင့္ ေရေအးေပးစနစ္သြားရာ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလ်ာက္တြင္ သံေခ်းတက္ျခင္း သတၳဳေခ်းစားျခင္းတို႔မွ ကာကြယ္ေပးပါသည္။ထိုေဆးရည္ ထည့္သြင္းအသံုးမျပဳေသာအခါ အဂ်ၤင္ဘေလာက္သည္ သံေခ်းတက္ကာ ထိုသံေခ်းမွဳန္မ်ားသည္ ဟက္အတြင္း ေရတိုင္ကီ ရိွ ေလေအးခံ ပိုက္လိုင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရိွသြားကာအေအးခံပိုက္လိုင္း အတြင္းတြင္ သံေခ်းမ်ားကပ္လာေသာအခါ ပိုက္လိုင္းအျပင္သို႔ ဝင္ေရာက္လာေသာ ေလေအးနွင့္ အင္ဂ်င္မွလာေသာေရပူမ်ားၾကားတြင္ ၾကားခံပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ခံေနကာ ေရတိုင္ကီေလေအးခံပိုက္လိုင္းမ်ားသည္ ေရကိုပံုမွန္အတိုင္းေအးေအာင္မစြမ္းေဆာင္နိဳင္ေတာ့သျဖင့္ေရဆူတတ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ Engine Coolant ေဆးရည္ကို ကားငယ္တိုင္းတြင္ထည့္သံုးရန္လိုအပ္ပါသည္။ထိုေဆးရည္ ထည့္သံုးရာတြင္ အမ်ိဳးအစားမတူေသာ အနီေရာင္၊အစိမ္းေရာင္၊အျပာေရာင္ ေရာေနွာသံုးမိပါကလည္း အင္ဂ်င္ေရအပူခ်ိန္ကို ျမင့္မားေစပါသည္။Engine Coolant ေဆးရည္အသစ္လဲ လွယ္ရာတြင္ အင္ဂ်င္အတြင္းရိွ ေဆးရည္အေဟာင္းမ်ားကို လံုးဝသန္႔စင္သြား ေစရန္ ေရတိုင္ကီအဖံုးကိုဖြင့္ကာ ေရပိုက္ထည့္၍ ေရဖြင့္ထားကာ ေရအပူခ်ိန္ အာရံုခံဆင္ဆာေခါင္း(Water Temperature Sensor) ကိုျဖဳတ္၍ (သို႔) ေရတိုင္ကီအေပၚပိုက္ကို ျဖဳတ္ကာ ေရတိုင္ကီ ေရျပန္ဝင္ေပါက္ကို ကၽြတ္စျဖင့္ ပိတ္ထားျပီး ၅မိနစ္မွ ၁၀ မိနစ္ခန္႔အထိေရျပန္ပိုက္မွထြက္လာေသာေရမ်ား ၾကည္လာေအာင္ေဆးေၾကာပါ။ေရမ်ားၾကည္လာ၍ ေဆးရည္အေဟာင္းမ်ားကုန္ သြားခ်ိန္တြင္ ေရပိုက္အားထုတ္၍ အဂ်င္အတြင္းရိွ ေရက်န္မ်ားကုန္သြားေစရန္ လီဘာ ၃/၄ ခ်က္ခန္းနင္းျပီးလွ်င္ ေရတိုင္ကီေရပိုက္ျပန္တတ္ပါ။ ထို႔ေနာက္ ေရတိုင္ကီေအာက္ဘက္ရိွ ေရထြက္ေပါက္ကို ဖြင့္ျပီး ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွေရမ်ား ကုန္ေအာင္ထုတ္ပစ္ပါ။ေရကုန္သြားလွ်င္ ေရဖြင့္ေပါက္ျပန္ပိတ္ျပီး Engine Coolant ေဆးရည္ကိုအရင္ထည့္၍ မျပည့္ေသးလွ်င္ ေရသန္႔ဗူးမွေရကိုသာထည့္ရပါမည္။
(၂)မသန္႔ရွင္းေသာ(ဆားဓါတ္၊ထံုးဓါတ္ပါေသာ)ေရမ်ားထည့္မိျခင္း မသန္႔ရွင္းေသာေရမ်ားထည့္သံုးမိပါက ဆားဓါတ္ပါေသာေရမ်ားသည္ အင္ဂ်င္ဘေလာက္အတြင္း ရိွ သံထည္မ်ားတြင္ သံေခ်းမ်ားစြာတက္ေစနိဳင္ျပီး၊ ထံုးဓါတ္ပါေသာေရမွာ ၾကာရွည္သံုးစြဲေသာအခါ အင္ဂ်င္ဘေလာက္၊ဟက္နွင့္ ေရတိုင္ကီ ေလေအးခံ ပိုက္လိုင္းမ်ားအၾကားတြင္ အျဖဴေရာင္အဖတ္ေလးမ်ားျဖစ္ကာကပ္ေန၍ အင္ဂ်င္ဘေလာက္၊ဟက္နွင့္ ေရတိုင္ကီ ေလေအးခံပိုက္လိုင္းမ်ားအၾကားတြင္ ၾကားခံ ပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ခံေနကာ ဘေလာက္၊ဟက္နွင့္ ေရတိုင္ကီတို႔ အင္ဂ်င္ေရေအးစနစ္က ေအးသင့္သေလာက္မေအးေစေတာ့သျဖင့္ ေရဆူတတ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ေရတိုင္ကီနွင္ ေရျပန္ဗူးအတြင္းသို႔ ေရျဖည့္ရာတြင္ ေရသန္႔ကိုသာ သံုးသင့္ပါသည္။ထို႔ျပင္မသန္႔ရွင္းေသာေရကို ထည့္သြင္းအသံုး ျပဳသျဖင့္
ေရလည္အံုအတြင္း ေရယက္ပန္ကာ ဒလက္မ်ားပ်က္စီးျခင္း၊
အင္ဂ်င္ေရပိုက္လိုင္း(သံပိုက္မ်ား)ေပါက္ျခင္း၊အင္ဂ်င္ ေရဝင္နွင့္ ေရျပန္ သတၳဳပိုက္ေခါင္းမ်ားမွာလည္း သတၳဳေခ်းတက္၍ တိုလာတတ္ကာ အသစ္လဲရပါသည္။
(၃)Engine Cooling System ရိွပိုက္မ်ား၊ ပိုက္ဆက္မ်ားနွင့္ ေရတိုင္ကီမွ ေရယိုစိမ့္ျခင္း အင္ဂ်င္ေရေအးစနစ္ရိွ ပိုက္မ်ား၊ပိုက္ဆက္မ်ားႏွင့္ ေရတိုင္ကီမွ ေရယိုစိမ့္ပါက အင္ဂ်င္နွင့္ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွေရမ်ားသည္ ကားေမာင္းနွင္ခ်ိန္ ေရပူလာေသာအခါ ေရမ်ားအျပင္သို႔ ထြက္ကာ ေရဆူတတ္ပါသည္။ထို႔အျပင္ ပိုက္မ်ား၊ ပိုက္ဆက္မ်ားနွင့္ ေရတိုင္ကီမွ ေရယိုစိမ့္ျခင္းရိွပါက ေရပူလာခ်ိန္တြင္ ေရျပန္ဗူးအတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္သြားေသာ ေရမ်ားသည္ အင္ဂ်င္ေအးခ်ိန္တြင္ ေရတိုင္ကီအတြင္းသို႔ျပန္မဝင္နိဳင္ေတာ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ေရမၾကာခဏ ေလ်ာ့တတ္ေသာကားမ်ားသည္ ဝပ္ေရွာ့မ်ားသို႔ သြားေရာက္ကာ ေရေအးစနစ္ရိွ ပိုက္မ်ား၊ ပိုက္ဆက္မ်ားနွင့္ ေရတိုင္ကီမွ ေရယိုစိမ့္ျခင္း ရိွ/မရိွ ပိုက္ကလစ္မ်ား ေကာင္းမြန္ျခင္းရိွ/မရိွ စစ္ေဆးသင့္ပါသည္။
(၄)Engine Cooling Fan အလုပ္မလုပ္ျခင္း(ေရတိုင္ကီ ပန္ကာနွင့္ အဲယားကြန္းပန္ကာ) ဆလြန္း ဗင္နွင့္ ဝက္ဂြန္ကားငယ္မ်ားတြင္ အင္ဂ်င္ေလေအးေပးပန္ကာမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၂ ခုရိွပါသည္။တစ္ခုမွာေရတိုင္ကီပန္ကာျဖစ္ကာ တစ္ခုမွာ အဲယားကြန္းပန္ျဖစ္ကာ အဲယာကြန္းပန္ကာမွာ အဲယာကြန္းဖြင့္သည္နွင့္ လည္ပါသည္။ထိုပန္ကာမ်ား အလုပ္မလုပ္လွ်င္လည္း အင္ဂ်င္နွင့္ေရတိုင္ကီသည္ လိုအပ္ေသာေလေအးကို မရရိွသျဖင့္ ေရဆူတတ္ပါသည္။ထိုပန္ကာမ်ား အလုပ္မလုပ္ရျခင္းမွာ ပန္ကာျဖဴး(Fuse)ျပတ္ျခင္း၊ပန္ကာရီေလး(Relay)မေကာင္းျခင္း၊ ပန္ကာေမာ္တာမေကာင္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ ေရတိုင္ကီပန္ကာမွာ သတ္မွတ္ေရအပူခ်ိန္တြင္လည္ေပးျပီး ေရအနည္းငယ္ ေအးသည္နွင့္ျပန္ရပ္ကာ ေအာ္တိုအလုပ္လုပ္ပါသည္။ ေရတိုင္ကီပန္ကာလည္နိဳင္ရန္ Engine Water Temperature Sensor အင္ဂ်င္ေရအပူခ်ိန္တိုင္းဆင္ဆာ(ေရမီတာဆင္ဆာမဟုတ္ပါ)မွ အလုပ္လုပ္ေပး ပါသည္။ ထိုေရအပူခ်ိန္ဆင္ဆာမီးေခါင္းေလးသည္ မီးၾကိဳး (၂) ၾကိဳးရိွျပီး (၂)ၾကိဳးလံုးမွာ အင္ဂ်င္ကြန္ထရိုးေဘာက္(ECU , ECM) မွလာေသာ E2 နွင့္ THW မီးၾကိဳးမ်ား ျဖစ္သည္။ E2 မွာ ကြန္ထရိုးေဘာက္ အပ္ၾကိဳးျဖစ္ကာ THW မွာ သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ကြန္ထရိုးေဘာက္သို႔ မီးပို႔ေပးျပီး ေဘာက္မွတစ္ဆင့္ ပန္ကာရီေလးသို႔ မီးေပးကာ ေရတိုင္ကီ ပန္ကာလည္ေစ ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ Engine Water Temperature Sensor ေၾကးမီးေခါင္းေလး မေကာင္းပါက ေရတိုင္ကီပန္ကာ မလည္ပါ။၎က႔ဲသို႔ ျဖစ္ပါက နားလည္တတ္ကၽြမ္းေသာ ကားဝါယာရိန္းဆိုင္မ်ားတြင္ ျပသျပဳျပင္ရပါမည္။
(၅)Cooling Fan Clutch Assembly Oil Silicone နည္းျခင္း(ေရတိုင္ကီ ပန္ကာ ဖရီးပန္႔ ဆီမရိွျခင္း) ပစ္ကပ္ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနွင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ဥေရာပထုတ္ အဂ်ၤင္အတည့္ ေနာက္ယက္နွင့္ ေရွ႕ယက္(Audi သည္ အင္ဂ်င္အတည့္ျဖစ္ေသာ္လည္း 2WD တြင္ေရွ႕ယက္ျဖစ္ပါသည္)ကားမ်ားတြင္ ေရတိုင္ကီပန္ကာကို ဖရီးပန္႔ျဖင့္ အသံုးျပဳထားျပီး ဖရီးပန္႔အတြင္းတြင္ Oil Silicone ကို ထည့္ထား၍ ပန္ကာ လည္အားကို ျပဳလုပ္ထားပါသည္။ပန္ကာဖရီးပန္႔အတြင္းရိွ ဖရီးပန္႔ဆီနည္း လာေသာအခါ ပန္ကာလည္အားမေကာင္းေတာ့ပါ။ထိုသို႔ ျဖစ္ပါက ခရီးေဝးေမာင္းႏွင္လွ်င္ ေရဆူတတ္ပါသည္။ထိုသို႔ မျဖစ္ေစရန္ သက္တမ္း (၃) နွစ္နွင့္အထက္ကားမ်ားတြင္ ပန္ကာဖရီးပန္႔ဆီကို ျပန္လည္ ျဖည့္သင့္ပါသည္။ဖရီးပန္႔ၾကားတြင္ ကၽြတ္စထည့္၍ ပန္ကာ ဖရီးပန္႔အံုအား အေသျဖစ္ေအာင္ လံုးဝမျပဳလုပ္သင့္ပါ။
(၆)Radiator Cap ေရတိုင္ကီအဖံုးမေကာင္းျခင္း ေရတိုင္ကီအဖံုးအလည္ရိွ စပရိန္ထိပ္ရိွ ရာဘာဝါရွာေလးနွင့္ အဖံုးအတြင္းေဘးပတ္လည္ရိွ ရာဘာဝါရွာေလးမ်ား မေကာင္းပါကလည္း ေရဆူတတ္ပါသည္။အဖံုးအလည္စပရိန္ထိပ္ရိွ ရာဘာဝါရွာေလးမွာ အင္ဂ်င္နွင့္ ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွ ေရပူလာခ်ိန္တြင္ အင္ဂ်င္အတြင္းရိွေရမ်ား ပူ၍ တြန္းကန္အားမမ်ားေစရန္ ေရျပန္ဗူးအတြင္းသို႔ေရကို ပို႔ေပးကာ ေရေအးခ်ိန္တြင္ ေရျပန္ဗူးထဲသို႔ေရာက္ရိွသြားေသာ ေရမ်ားကို ေရတိုင္ကီထဲသို႔ ပို႔ေပးရန္ အလုပ္လုပ္ပါသည္။ထိုေရာ္ဘာဝါရွာေလး မေကာင္းပါက အင္ဂ်င္နွင့္ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွ ေရမ်ားသည္ ေမာင္းနွင္ေနခ်ိန္တြင္ ေရျပန္ဗူးမွ တစ္ဆင့္ အျပင္ထြက္ကုန္ကာ ေရဆူ၍ ကားထိုးရပ္တတ္ပါသည္။ ေရတိုင္ကီအဖံုးအတြင္း ေဘးပတ္လည္ရိွ ေရာ္ဘာဝါရွာမေကာင္းပါကလည္း ေရပူခ်ိန္တြင္ ေရတိုင္ကီအတြင္းမွ ထြက္လာေသာေရမ်ားသည္ ေရျပန္ဗူးအတြင္းသို႔ မေရာက္ေတာ့ကာ ေရတိုင္ကီ အဖံုးမွပင္ အျပင္သို႔ထြက္ကာ ေရခမ္းလာခ်ိန္တြင္ေရဆူတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရတိုင္ကီအဖံုးမ်ားကို စစ္ေဆးကာ အသစ္လဲလွယ္သင့္ပါသည္။ အင္ဂ်င္ပူေနခ်ိန္တြင္ ေရတိုင္ကီအဖံုးကို လံုးဝမဖြင့္ရပါ။
(၇)Reserve Tank ေရျပန္ဗူးအတြင္းေရ ရိွ/မရိွ မစစ္ေဆးျခင္း ေရျပန္ဗူးအတြင္း ေရ ရိွ/မရိွ မစစ္ေဆးေသာအခါ ေရျပန္ဗူးအတြင္းေရမရိွပါက အင္ဂ်င္နွင့္ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွ ေရေလ်ာ့ေသာအခ်ိန္တြင္ ေရျပန္လည္မျဖည့္ ေပးနိဳင္သျဖင့္ အဂ်ၤင္နွင့္ ေရတိုင္ကီအတြင္း ေရတျဖည္းျဖည္းခမ္းကာ ေရဆူတတ္ပါသည္။ထိုသို႔ မျဖစ္ေစရန္ ေရျပန္ဗူးအတြင္း သတ္မွတ္ေနရာအထိ ေရ ရိွ/မရိွကို မၾကာခဏ စစ္ေဆးသင့္သည္။ေရျပန္ဗူး ေရျဖည့္ရာတြင္ ေရျပန္ဗူးကို ေရအျပည့္မျဖည့္ရပါ။ ေရျပန္ဗူးတိုင္းတြင္ အမွတ္မ်ဥ္း (၂) ခု ပါရိွျပီး တစ္ခုမွ Lower Level ျဖစ္ကာ တစ္ခုမွာ Full Level ျဖစ္သည္။ အမ်ားဆံုး Full မ်ဥ္းအထိသာ ေရျဖည့္ရပါမည္။
(၈)Water Pump ေရလည္အံု ေရယိုစိမ့္ျခင္း ေရလည္အံု ေရယိုစိမ့္ျခင္းသည္ အျပင္မွျမင္နိဳင္ရန္ခက္ခဲပါသည္။ ေရလည္အံု ပန္ကာ/ပူလီကို ျဖဳတ္ၾကည့္မွသာလွ်င္ ေရယိုထားေသာ အစအန ေလးကို ေတြ႔ရပါသည္။ေရ ယိုစိမ့္ရာတြင္လည္း ကားရပ္ထားခ်ိန္နွင့္ စက္စနိဳးခ်ိန္တြင္ မယိုစိမ့္တတ္ပါ။ကားေမာင္းသြားက ေရပူလာခ်ိန္မွ ေရယိုစိမ့္ တတ္ပါသည္။ထိုသို႔ျဖစ္ပါက ေရမၾကာခဏ ျဖည့္ရျပီး ခရီးေဝးေမာင္းနွင္ သြားခ်ိန္တြင္ ေရယိုစိမ့္ခ်ိန္ၾကာလာပါက ေရခမ္းကာ ေရဆူတတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရခမ္းတတ္ေသာ ကားမ်ားတြင္ ေရလည္အံုကိုလည္း စစ္ေဆး သင့္ပါသည္။
(၉)ေရတိုင္ကီ ပိုက္လိုင္းမ်ား ပိတ္ျခင္း၊ေခ်းကပ္ျခင္း ေရတိုင္ကီရိွ ေလေအးခံပိုက္လိုင္းမ်ားသည္ အင္ဂ်င္သာမိုစတတ္မွ လဲလွယ္ေပးလိုက္ေသာေရပူမ်ားကို ေရတိုင္ကီ ပိုက္လိုင္းမ်ားအတြင္း ေလေအး နွင့္ ေရကိုေအးေစရန္ အလုပ္လုပ္ပါသည္။မသန္႔ရွင္းေသာေရထည့္မိ၍ ပိုက္လိုင္းမ်ားအတြင္း သံေခ်းမွဳန္မ်ား၊အျဖဴေရာင္ထံုးအမွဳန္မ်ားကပ္ကာ ပိုက္လိုင္းမ်ား ပိတ္ျခင္း၊ေခ်းကပ္ျခင္းတို႔ျဖစ္ပါက ေရကို မေအးေစနိဳင္ေတာ့သျဖင့္ ေရဆူတတ္ပါသည္။ထိုသို႔ျဖစ္ပါက ေရတိုင္ကီ ျဖဳတ္ေဆးရပါမည္။
(၁၀)Thermostart သာမိုစတတ္မေကာင္းျခင္း ကားငယ္မ်ားေရဆူရေသာအေၾကာင္းရင္းမ်ားတြင္ အထက္ပါအခ်က္မ်ားအျပစ္ မရိွပါက သာမိုစတတ္အျပစ္သည္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါသည္။သာမိုစတတ္အလုပ္ လုပ္ပံုမွာ အင္ဂ်င္အတြင္းရိွေရနွင့္ ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွေရတို႔ကို ခြဲျခားထားေပး ကာ အင္ဂ်င္အတြင္းရိွေရကို သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ေရာက္ေအာင္ထိန္းထားေပး၍ ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွေရကို ေအးေစပါသည္။အင္ဂ်င္အတြင္းရိွေရမ်ား သတ္မွတ္ အပူခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ အပူခ်ိန္ေၾကာင့္ သာမိုစတတ္ဘားစပရိန္ေပ်ာ့သြားကာ ေရပူမ်ားကို အျပင္သို႔ထုတ္ေပးျပီး ေရတိုင္ကီအတြင္းရိွ ေရေအးမ်ား ဘားစပရိန္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ျပန္ပိတ္လိုက္ပါသည္။ထိုသာမိုစတတ္ မေကာင္း၍ ဘားစပရိန္ မဖြင့္ျခင္း၊သတ္မွတ္အပူခ်ိန္ထက္ေက်ာ္မွ ဖြင့္ပါက ကားေရဆူ တတ္ပါသည္။ေရဆူရာတြင္လည္း သာမိုစတတ္အျပစ္ကို အမ်ားဆံုးေတြ႔ရ ပါသည္။ သာမိုစတတ္ေကာင္းမေကာင္းစမ္းသပ္ပံုမွာ လွ်ပ္စစ္ေရေႏြးအိုးအေသးေလး ထဲတြင္ သာမိုစတတ္အားထည့္ျပီး သာမိုစတတ္နွင့္အတူ ေရအပူခ်ိန္တိုင္း ဆင္ဆာၾကိဳးပါေသာ Digital Ohm Meter မွ အပူခ်ိန္တိုင္း ဆင္ဆာၾကိဳးနွင့္ အတူထည့္ျပဳတ္ပါ။79 ံC ဟုေရးထားေသာ စာမိုစတတ္သည္ ဒီဂ်စ္တယ္ မီတာတြင္ 79 Celcius ျပပါက သာမိုစတတ္အလုပ္လုပ္သံကိုၾကားရပါသည္။ 82 ံC , 88 ံC အစရိွေသာ သာမိုစတတ္တြင္ေရးထားေသာအပူခ်ိန္အတိုင္း အတိအက် အလုပ္လုပ္မွသာ သာမိုစတတ္ေကာင္းပါသည္။သတ္မွတ္ထက္အပူခ်ိန္နည္း၍ ျဖစ္ေစ မ်ား၍ျဖစ္ေစ အလုပ္လုပ္ပါက သာမိုစတတ္မေကာင္းေတာ့သျဖင့္ အသစ္လဲရပါမည္။ အနည္းဆံုး (၃) ခါ စမ္းသပ္သင့္ပါသည္။ သာမိုစတတ္အသစ္လဲခ်ိန္တြင္ သာမိုစတတ္အေဟာင္းတြင္ပါေသာ အပူခ်ိန္ အတိုင္းသာ အတိအက်လဲပါ။သာမိုစတတ္ကို မထုတ္ပစ္ရပါ။ထုတ္ပစ္ပါက ခရီးေဝးေမာင္းနွင္းျခင္း၊ယာဥ္ကို အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာအသံုးျပဳပါက ေရဆူကာ ဟက္ ဂက္စကက္ျပတ္တတ္ပါသည္။
(၁၁)Engine Head Gasket မေကာင္းျခင္း အထက္ပါအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ေရဆူေနျခင္းကို မသိရိွ၍ မစစ္ေဆးမျပဳျပင္မိပါက ေရဆူတာၾကာလာေသာအခါ ဂက္စကက္ျပတ္ျခင္း၊ဟာျခင္းတို႔ ျဖစ္လာပါသည္။ ထိုအဆင့္တြင္ေတာ့ ဟက္ဖြင့္၍ ဂက္စက္လဲမွသာ ေကာင္းေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။
(၁၂)အဂ်ၤင္ဟက္မ်က္နွာျပင္နွင့္ ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ခြက္ျခင္း ေရဆူခ်ိန္ၾကာျမင့္၍ ဂက္စကက္ျပတ္ေသာအဆင့္သို႔ ေရာက္လာလွ်င္ ဟက္မ်က္နွာျပင္နွင့္ ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ခြက္ျခင္းတို႔ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္ပါသည္။ထိုက႔ဲသို႔ျဖစ္လာလွ်င္ ဟက္အား ဟက္သေသာအလုပ္ရံုသို႔ပို႔ကာ မ်က္နွာျပင္ညီေအာင္ သ ရမည္ျဖစ္ကာ ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ခြက္သည္မွာ အနည္းငယ္မွ်သာျဖစ္တတ္၍ ဓါးေသြးေက်ာက္အေကာင္းစားနွင့္ ဒီဇယ္ဆီတို႔ျဖင့္ ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္အား စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ညီေအာင္အထိ တိုက္ေပးမွသာ ေရရွည္အသံုးခံပါသည္။ထို႔သို႔ တိုက္ရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ ဆရာမ်ားကိုယ္တိုင္ တိုက္ရပါမည္။ပညာသင္မ်ားျဖင့္ တိုက္ခိုင္းပါက ကားပိုင္ရွင္သာ ရႈံးဆံုးနစ္နာရန္ရိွပါသည္။ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ကို ေက်ာက္ ျဖင့္မတိုက္ခင္ အင္ဂ်င္ဝိုင္တက္ေသာအေပါက္နွင့္ ဆင္းေသာအေပါက္မ်ားကို တစ္ရႈး စကၠဴစအေကာင္းစားျဖင့္ လံုေအာင္ပိတ္ထားကာ မ်က္နွာျပင္ညီ၍ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျပီးမွသာျပန္ထုတ္ပါ။ ထိုသို႔တိုက္ရာတြင္ ဓါေသြးေက်ာက္ကို အင္ဂ်င္ဘေလာက္မ်ာက္နွာျပင္အား ကန္႔လန္႔ျဖတ္ ေဒါင္လိုက္အေနအထားျဖင့္သာ တိုက္ရပါမည္။ တိုက္ေနစဥ္ နာရီဝက္ခန္႔တစ္ခါ မ်က္နွာျပင္ညီေသာ သံဟက္အေဟာင္းကို အလ်ားလိုက္တိုက္၍ ေက်ာက္မ်က္နွာျပင္ညီေအာင္ ျပန္ ျပန္ညိွေပးပါ။ ဓါးေသြးေက်ာက္အေပါစားမ်ားလံုးဝ မသံုးရပါ။အေပါစားသံုးပါက ေက်ာက္မွဳန္႔မ်ား အလြန္အမင္းထြက္လာတတ္ျပီး အင္ဂ်င္အား ဒုကၡေပးတတ္သည္။အင္ဂ်င္ဝိုင္တက္ေသာအေပါက္နွင့္ ဆင္းေသာအေပါက္မ်ား ကိုပိတ္ေသာ တစ္ရႈးစကၠဴစကို အေပါစားသံုးပါက ျပန္ထုတ္ရာတြင္ ျပတ္သြား တတ္ေသာေၾကာင့္ ထုတ္ရခက္ခဲ၍ အေကာင္းစားသာသံုးပါ။ ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ခြက္ေနသည္မွာမ်ားပါက အင္ဂ်င္အားအလံုးလိုက္ခ်ကာ ဟက္သေသာ အလုပ္ရံုပို႔ျပီး ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ သ သင့္ပါသည္။ ထိုသို႔ ဟက္ေရာ ဘေလာက္ပါ သ ရပါက ဟက္ဂက္စက္အား မူလအထူထက္ 0.5 mm အနည္းဆံုးပိုထူေသာ ဂက္စကက္ကို ထည့္ရပါသည္။ ထိုက႔ဲသို႔ ထည့္မွသာ ေရရွည္အသံုးခံပါသည္။
(၁၃)KZ နွင့္ KD သတၳဳဟက္မ်ားတြင္ အတြင္းပိုင္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွျခင္း 1KZ နွင့္ 1/2KD အင္ဂ်င္မ်ားတြင္ သတၳဳဟက္အတြင္းပိုင္း ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရိွျခင္း ေၾကာင့္လည္း ေရဆူတတ္ပါသည္။ထိုသို႔ျဖစ္ေသာအခါ အမွတ္စဥ္(၁)မွ(၁၀)ထိ စစ္ေဆးျပဳျပင္ျပီး၍ မေကာင္းေသးေသာေၾကာင့္ ဟက္ဖြင့္စစ္ေဆးေသာအခါ ဂက္စကက္ အျပစ္လည္းမေတြ႔ရ၊ ဟက္မ်က္နွာျပင္နွင့္ ဘေလာက္မ်က္နွာျပင္ မ်ားသသည္လည္း ခြက္ျခင္းမေတြ႔ရပါက ဟက္အသစ္ကိုမွာယူျပီး လဲပါမွ ေကာင္းသြားပါသည္။စကၠန္းနွင့္ ဂ်ပန္က် ဟက္မ်ားကို ထည့္ပါက ၇/၈ လံုးအထိပင္ လဲရတတ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဟက္မ်ားျပႆနာရိွလာပါက ဟက္အသစ္ ကုမၸဏီထုတ္ကိုသာ ထည့္မွသာ တစ္ခါတည္းျဖင့္ စိတ္ခ်ရပါသည္။ကၽြန္ေတာ္လည္း ဟက္အသစ္သာလွ်င္သံုးပါသည္။ ဘားကရိုင္း၍ ဘားျပန္ခ်ိန္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။သို႔ေသာ္ တစ္ခါတည္းျဖင့္ ျပီးျပတ္သြားေသာေၾကာင့္ ကားရွင္ေရာ ဝပ္ေရွာ့ဆရာပါ စိတ္ခ်မ္းသာရျပီး အခ်ိန္ကုန္ အလုပ္ရႈပ္ျခင္းမရိွေတာ့ပါ။
(၁၄)အင္ဂ်င္ပါဝါနိမ့္ေသာကားမ်ားတြင္ Catalytic Converter ပိတ္ျခင္း Catalytic Converter ပိတ္ေသာေၾကာင့္ ေရဆူတတ္ျခင္းမွာ အဂ်ၤင္ပါဝါနိမ့္ေသာ 1500 cc ေအာက္ကားမ်ားတြင္သာအမ်ားဆံုးျဖစ္တတ္ပါသည္။ Catalytic Converter ပိတ္ကာ အင္ဂ်င္အားနွင့္ မမွ်ေအာင္ အိတ္ေဇာေငြ႔မ်ားကို တြန္းထုတ္ေနရသည့္အျပင္ ဝန္နွင့္အားမမွ်ေအာင္ တင္ေဆာင္ထားေသာေၾကာင့္ ေရဆူတတ္ပါသည္။ 1600 cc နွင့္အထက္ကားမ်ားတြင္ Catalytic Converter ပိတ္ေသာအခါ ကားဆြဲအားက်သြားသည္မွအပ ေရဆူသည္ကို မေတြ႔ရပါ။
ကားတစ္စီး၏ ပံုမွန္ေရအပူခ်ိန္မွာ ပ်မ္းမွ် 89 ံC ျဖစ္ျပီး ေရမီတာပါေသာကားမ်ားမွာ ေရမီတာတိုင္းေသာလက္တံေလး သည္ ေရမီတာဒိုင္ခြက္ အလယ္တြင္ရိွေနပါက ေရအပူခ်ိန္ပံုမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ေရမီတာမပါေသာကားမ်ားတြင္ ျပဒါးတိုင္ပံုစံ အနီေရာင္မီးေလးလင္းလာပါက ေရအပူခ်ိန္ ပံုမွန္ထက္ျမင့္လာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အထက္ပါအခ်က္မ်ားတြင္ (၁) မွ (၁၀) အထိကို ဂရုစိုက္ျပဳျပင္ပါက အင္ဂ်င္ဟက္ဖြင့္ရေသာ အဆင့္သို႔ မေရာက္နိဳင္ေၾကာင္းတင္ျပလိုက္ရပါသည္။
ပံုစာမ်ား...
ပံု(၁)ကားဒိုင္ခြက္ရိွေရမီတာ အပူခ်ိန္ျပပံုဇယား...
ပံု(၂)ေရျပန္ဗူးရိွ Water Level အမွတ္ျပပံု...
ပံု(၃)တစ္လအတြင္းလဲထားေသာ သာမိုစတက္မ်ား...
ပံု(၄)ေရအပူခ်ိန္ ံC အမွတ္အသား သာမိုစတတ္တြင္ျပပံု...
ပံု(၅)အဂ်ၤင္ဘေလာက္အားမတိုက္မီ တစ္ရႈးစကၠဴစမ်ားျဖင့္ပိတ္ထားပံု...
ပံု(၆)ေက်ာက္တိုက္၍ မ်က္နွာျပင္ညိွျပီးေသာ အဂ်ၤင္ဘေလာက္တစ္ခုပံု...
ပံု(၇)သာမိုစတတ္ထုတ္ထား၍ ဂက္စကက္ျပတ္သြားပံုမ်ား...
ပံု(၈)ေရတိုင္ကီပန္ကာကို အလုပ္လုပ္ေပးေသာေရအပူခ်ိန္တိုင္းဆင္ဆာပံု...
တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္ခင္ဗ်ား...

No comments:

Post a Comment