Wednesday, October 15, 2014

တရားရွိမွ တရားရမည္


သႏၱဳႆေကာ - တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲႏုိင္သူသည္
အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ တရားသမားဟူသည္အရာ
ရာ၌ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္ရ၏။ ရတာေလးႏွင့္
ေက်နပ္တင္းတိမ္သူ၊ ရွိတာေလးႏွင့္ေက်နပ္
တင္းတိမ္သူ ျဖစ္တာေလးႏွင့္ေက်နပ္တင္း
တိမ္သူကို သႏၱဳႆက ေရာင့္ရဲသူဟုေခၚ၏။
စား၀တ္ေနေရးႏွင့္စပ္၍ ရတာႏွင့္ပဲေက်နပ္
တင္းတိမ္မႈကို ယထာလာဘသေႏၱာသဟုေခၚ
၏။ စား၀တ္ေနေရးႏွင့္စပ္၍ ရွိတာႏွင့္ပဲေက်နပ္
တင္းတိမ္မႈကို ယထာဗလသေႏၲာသဟုေခၚ၏။
စား၀တ္ေနေရးႏွင့္စပ္၍ မိမိႏွင့္သင့္ေလ်ာ္ရာ
မိမိႏွင့္တန္ရာတန္ရာႏွင့္ပဲေက်နပ္တင္းတိမ္မႈ
ကို ယထာသာ႐ုပၸသေႏၱာသဟုေခၚ၏။ သႏၱဳ႒ီ
သေႏၱာသ၊ သႏၱဳႆက အဓိပၸါယ္အတူတူပင္
ျဖစ္၏။ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈကို ေခၚ၏။
ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈမရွိသူ၌ အႀတိစၧတာ - အလို
ႀကီးမႈ၊ သာမာန္ထက္ပိုလိုခ်င္မႈ၊ မဟိစၧတာ -
အလိုမ်ားမႈ၊ သာမာန္ထက္ပိုအလိုေလာဘမ်ားမႈ၊
ပါပိစၧတာ - အလိုဆိုးမႈ၊ တရားစည္ေဘာင္အတြင္း
က လြတ္သြားေသာ မတရားလုိခ်င္မႈမ်ားျဖစ္တတ္
၏။ ဤအလိုႀကီးမႈ၊ အလုိမ်ားမႈ၊ အလိုဆိုးမႈမ်ား
သည္ တရား၏ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားျဖစ္၏။ အလို
ႀကီးသူ၊ အလိုမ်ားသူ၊ အလိုဆိုးသူသည္တရား
ႏွင့္နီးစပ္ဖို႔မလြယ္ကူ။
ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈမရွိသူသည္ ရွာရေဖြရေၾကာင့္
ၾကစိုက္ရသျဖင့္ ေသာကဗ်ာပါဒမ်ားေနရသည္
သာျဖစ္၏။ ရွာေဖြလို႔အဆင္မေျပေသာအခါစိတ္
ဆင္းရဲရဦးမည္ျဖစ္၏။ ရွာေဖြရလွ်င္လည္းပိုတိုး
ရွာဦးမည္သာ။ ဤအျပဳအမႈတို႔သည္တရားသမား
ႏွင့္ လားလားမွမထုိက္၊ ျဖစ္တာေလးႏွင့္ေက်နပ္
တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲတတ္သူအဖို႔စိတ္ႏွလံုးမခ်မ္း
ေျမ့ဖြယ္မရွိ။ အစဥ္ေအးခ်မ္း၍ ေန၏။ ေအးခ်မ္း
ေသာ စိတ္သည္သာ တရားႏွင့္ဆီေလ်ာ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္တရားသမားဟူသည္ အရာရာ၌
ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္မွျဖစ္၏။
အစားႏွင့္စပ္၍လည္း ဇီဇာမေၾကာင္ႏွင့္၊ ရွိတာ
ႏွင့္ျဖစ္ေအာင္စားရ၏။ အ၀တ္ႏွင့္စပ္၍လည္း
ေခ်းမမ်ားႏွင့္။ ရွိတာႏွင့္ျဖစ္ေအာင္၀တ္ရ၏။
ေနရာထိုင္ခင္းႏွင့္စပ္၍လည္း ေခ်းမမ်ားႏွင့္
မႀကီးက်ယ္ႏွင့္၊ သင့္ေလ်ာ္သလိုေနရ၏။
အားလံုးအလုိက္အထိုက္သင့္ေအာင္ေနတတ္
ရ၏။ ပုဂၢဳိလ္ေရးေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈႏွင့္စပ္၍
လည္း အလုိက္အထိုက္သာ ေပါင္းရ၏။ ကိုယ့္
စိတ္တိုင္းက်ေတာ့ ဘယ္အရာမွျဖစ္မည္မဟုတ္။
ဘုရားကအနတၱဟုေဟာထား၏။ ကိုယ့္စိတ္
တိုင္းက်မရွိႏုိင္ျခင္း၊ မျဖစ္ႏုိင္ျခင္းသည္လည္း
အနတၱတရား၌ အက်ဳံး၀င္၏။
သႏၱဳ႒ီ ပရမံ ဓနံ - ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္ျခင္း
သည္ အျမတ္ဆံုးဥစၥာဟုဘုရားေဟာ၏။ ဥစၥာ
ဟူသည္ ခ်မ္းသာဖို႔ျဖစ္၏။ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္
ႏုိင္ေလခ်မ္းသာေလျဖစ္၏။ ပစၥည္းဥစၥာေတြ
ေတာင္ပံုယာပံုရွိေသာ္လည္း ေရာင့္ရဲတင္း
တိမ္မႈမရွိသူအဖို႔ အၿမဲဆင္းရေနမည္သာျဖစ္
၏။ သိၾကားစည္းစိမ္တစ္၀က္ကို မေရာင့္ရဲ
ႏုိင္ေသာ အေလာင္းေတာ္ မႏၶာတုစၾကာမင္း
ႀကီးကုိ သင္ခန္းစာယူသင့္၏။ ထို႕ေၾကာင့္
တရားသမားဟူသည္ အရာခပ္သိမ္းေရာင့္ရဲ
တင္းတိမ္ႏုိင္ရ၏။
သုဘေရာ - ေမြးျမဴရလြယ္ကူသူသည္၊ အႆ-
ျဖစ္ရာ၏။ တရားသမားသည္ ေမြးျမဴရလြယ္ကူ
သူျဖစ္ရ၏။ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို အစာေကၽြး
အ၀တ္ေပး၊ ေနရာထုိင္ခင္းေပး၊ ေဆး၀ါးဓါတ္စာ
ေကၽြး၊ မ်က္ႏွာသစ္၊ ေရမိုးခ်ဳိး၊ အိပ္ခ်ိန္တန္သိပ္
ေပး၊ ႏုိးျပန္ေတာ့ထေပး၊ ကိုယ္လက္သုတ္သင္
စသျဖင့္ ေမြးျမဴေနၾကရ၏။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္ ေမြးျမဴရ လြယ္ကူသည္မဟုတ္။
ကေလးဆိုးတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ နားပူနားဆာမ်ား
လြန္း၏။ ေမြးျမဴရအလြန္ခက္ခဲ၏။ တရားသမား
သည္ ခႏၶာကိုယ္ေတာင္းဆိုသမွ် လုိက္ေလ်ာေန
လွ်င္ ေမြးျမဴရခက္ခဲသူျဖစ္သြားလိမ့္မည္။
ေမြးျမဴရခက္ခဲသူျဖစ္က တရားအလုပ္ႏွင့္မသင့္
ေလ်ာ္ေတာ့။ တရားအလုပ္က ေမြးျမဴရလြယ္ကူ
သူႏွင့္သာသင့္ေလ်ာ္၏။
ေမြးျမဴရလြယ္ကူသူျဖစ္ဖို႔ဟူသည္ ေရာင့္ရဲမႈႏွင့္
လည္းဆက္စပ္ေန၏။ ေရာင့္ရဲမႈမရွိဘဲအစား
ေခ်းမ်ား၊ အ၀တ္ေခ်းမ်ား၊ ေနရာထုိင္ခင္းေခ်း
မ်ား၊ ဟိုဟာေခ်းမ်ား၊ သည္ဟာေခ်းမ်ားႏွင့္
ဆိုလွ်င္ ေမြးျမဴရခက္ခဲလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ေခ်း
မမ်ားဘဲ အရာရာေရာင့္ရဲမႈရွိမွသာ ေမြးျမဴရ
လြယ္ကူသူျဖစ္လိမ့္မည္။
အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဟု ဆိုသည့္စကား
အတိုင္း အသက္ရွိသူတိုင္း အသက္ရွင္ဖို႔
အသက္ရွည္ဖို႔ အသက္ေမြးရ၏။ ၀မ္းရွိသူ
တိုင္း ၀မ္း၀ဖို႔ ၀မ္းေက်ာင္းရ၏။ ႏြားမ်ား
ျမက္စားက်က္၌ခ်ၿပီး ျမက္ေကၽြးျခင္းကို
ႏြားေက်ာင္းသည္ဟုေခၚ၏။ မိမိ၀မ္းကိုအစာ
ေကၽြးဖို႔အလုပ္လုပ္ရျခင္းကို ၀မ္းေက်ာင္း
ျခင္းဟုေခၚ၏။ အမွန္ေတာ့ အသက္ေမြး
ျခင္းႏွင့္ ၀မ္းေက်ာင္းျခင္းသည္ အဓိပၸါယ္
အတူတူပင္ျဖစ္၏။
အသက္ရွည္ရွည္ေနဖို႔အတြက္ အစာေကၽြး
ေမြးျမဴရ၏။ အ၀တ္ေပးေမြးျမဴရ၏။ ေနစရာ
အိမ္ရာအေဆာက္အအံု၊ ထိုင္စရာဆိုဖာ
ကုလားထိုင္၊ အိပ္စရာခုတင္ေပးေမြးျမဴရ
၏။ ထုိသို႔ေမြးျမဴရာ၌ တခ်ဳိ႕ကလြယ္ကူ၏။
တခ်ဳိ႕ကခက္ခဲ၏။ တခ်ဳိ႕ကကေလးကဲ့သို႔
ဟိုဟာစား ဒီဟာစားရမွႏွင့္အလြန္ေခ်းထူ
၏။ ဟိုဟာမရွိလွ်င္မျဖစ္၊ သည္ဟာမရွိ
လွ်င္မျဖစ္ႏွင့္ အလြန္ဇီဇာေၾကာင္၏။
ေမြးျမဴရခက္ခဲ၏။ ေမြးျမဴရခက္ခဲေသာ
သူသည္ တရားႏွင့္လားလားမွမထိုက္။
တခ်ဳိ႕ကျဖစ္သလုိျဖစ္သလိုစားတတ္၏။
ျဖစ္သလိုေနတတ္၊ ထိုင္တတ္၏။ ျဖစ္သ
လို ေပါင္းတတ္၊ သင္းတတ္၏။ ဟိုဟာရွိ
မွျဖစ္မည္။ ဟိုဟာရမွျဖစ္မည္။ သည္ဟာရ
မွျဖစ္မည္ဆိုတာမ်ဳိး လံုး၀မရွိ။ ရွိတာႏွင့္ပဲ
အားလံုးျဖစ္၏။ ဤလုိပုဂၢဳိလ္မ်ဳိး၌ စိတ္အ
ေႏွာက့္အယွက္ျဖစ္ဖြယ္ ဆန္႔က်င္ဘက္
တစ္စံုတစ္ရာ ဘာမွမရွိ၊ ဤပုဂၢဳိလ္မ်ဳိး
သည္ ေမြးျမဴရလြယ္ကူသူျဖစ္၏။ ေမြးျမဴရ
လြယ္ကူသူသာ တရားႏွင့္ထိုက္၏။ တရား
ႏွင့္ ဆီေလ်ာ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္တရားသမား
သည္ စား၀တ္ေနေရးက်န္းမာေရးကအစ
အားလံုးေမြးျမဴရလြယ္ကူသူျဖစ္ရ၏။
အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ
( ဓမၼပိယဆရာေတာ္ )

No comments:

Post a Comment