Sunday, October 12, 2014

ေရာင့္ရဲ႕လြယ္ေသာရဟန္းျဖစ္၍ ဘုရား ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူျခင္း


သာ၀တၳိျပည္မွ မနီးမေ၀းေသာ အရပ္တြင္ တစ္ခု
ေသာ နိဂံုးရြာ၌ပင္ ပင္ကိုျဖစ္၍ ႀကီးပြားျခင္းရွိေသာ
အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားသာသနာေတာ္
၌ ရဟန္းျပဳ၍ ပဥၥင္းအျဖစ္ကို ရၿပီးသည္ရွိေသာ္ နိဂ
မ၀ါသီတိႆမေထရ္မည္ေသာ ရဟန္းသည္ အလို
နည္း၏၊ ေရာင့္ရဲလြယ္၏။ ဆိတ္ၿငိမ္ရာ၌ေမြ႕ေလ်ာ္
၏။ အားထုတ္အပ္ေသာ လံု႔လ၀ီရိယရွိ၏။ ဤသို႔
ေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးျဖင့္ အထူးထင္ရွားေက်ာ္ေစာ
ေလ၏။ ထိုနိဂမ၀ါသီတိႆမေထရ္သည္ အၿမဲ
မျပတ္မိဘေဆြမ်ဳိးတို႔ရွိရာ ရြာ၌သာလွ်င္ ဆြမ္း
အလို႔ငွါလွည့္လည္ေလ့ရွိ၏။ အနာထပိဏ္သူေ႒း
စေသာ သူတို႔သည္ အလွဴႀကီးကိုေပးေသာ္လည္း
ေကာင္း၊ ပေႆနဒီေကာသလမင္းႀကီးသည္
အသဒိသ အလွဴႀကီးကိုေပးေသာ္လည္းေကာင္း
သာ၀တၳိျပည္သို႔ ၾကြလာေတာ္မမူေပ။ အျခားေသာ
ရဟန္းတို႔က ဤနိဂမ၀ါသီတိႆမေထရ္သည္
ထၾကြလံု႔လလြန္စြာေသာ ဥႆာဟကိုျဖစ္ေစ၍
အေဆြအမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာဆက္ဆံလ်က္ေန
၏။ အနာထပိဏ္သူေ႒းစေသာ သူတို႔သည္
ႀကီးစြာေသာ အလွဴဒါနႀကီးတို႔ကိုျပဳကုန္ေသာ္
လည္းေကာင္း၊ ပေႆနဒီေကာသလမင္းႀကီး
သည္ အသဒိသအလွဴကိုျပဳေသာ္လည္းေကာင္း
ၾကြလာေတာ္မမူဟူေသာ စကားကို ျဖစ္ေစ၍
ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ၾကားကုန္၏။
ဘုရားရွင္လည္း ထိုနိဂမ၀ါသီတိႆမေထရ္ကို
ေခၚေစေတာ္မူ၍ ရဟန္း သင္သည္ ဤသို႔ျပဳဘိ
ေသာဟူသည္ မွန္သေလာဟုေမးေတာ္မူ၍
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား
ဘုရားတပည့္ေတာ္အား ေဆြမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ေရာေႏွာ
ဆက္ဆံျခင္းဟူသည္ မရွိရပါ။ တပည့္ေတာ္
သည္ ဤေဆြမ်ဳိးျဖစ္ေသာ လူတို႔ကိုမွီ၍ စား
ေလာက္႐ုံမွ်ေသာ အစာအာဟာရကိုရပါ၏။
ၾကမ္းတမ္းသည္မူလည္းျဖစ္ေစ၊ မြန္ျမတ္
သည္မူလည္းျဖစ္ေစ မွ်တေလာက္ေသာဆြမ္း
ကို ရသည္ရွိေသာ္ တစ္ဖန္ ဆြမ္းအာဟာရ
ကို ရွာမီွးျခင္းျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိအံ့နည္းဟု
ႏုလံုးျပဳ၍ မသြားဘဲသာ ေနပါသည္။
ေဆြမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ကား ေရာေႏွာဆက္ဆံျခင္း
မည္သည္မရွိရပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ၾကား
ေလ၏။ ဘုရားရွင္သည္လည္း ပင္ကုိယ္
သေဘာအားျဖင့္ပင္ ထိုရဟန္း၏အလုိကို
သိေတာ္မူၿပီး ျဖစ္ရကား ခ်စ္သားရဟန္း
ေကာင္းစြ ေကာင္းစြ ေကာင္းစြဟု ထိုရဟန္း
အား ေကာင္းခ်ီးေပးေတာ္မူ၍ ခ်စ္သား
ရဟန္း သင္သည္ ငါကဲ့သို႔ေသာဆရာကိုရ၍
အလိုနည္း၍ ေရာင့္ရဲလြယ္ေသာသူျဖစ္ရ
ကား အံ့ဖြယ္မရွိေသး၊ ဤအလိုနည္းျခင္း
သည္ ငါဘုရား၏အစဥ္အလာ အစဥ္အဆက္
တည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းတို႔သည္
ေတာင္းပန္အပ္သည္ရွိေသာ္ လြန္ေလၿပီး
ေသာ အတိတ္ကို ေဆာင္ေတာ္မူေလ၏။
လြန္ေလၿပီးေသာအခါ ဟိမ၀ႏၱာေတာအုပ္
၀ယ္ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနားတစ္ခုေသာေရသဖန္း
ေတာ၌ အေထာင္မကမ်ားစြာေသာ ေက်း
ငွက္တို႔သည္ ေနၾကေလကုန္၏။ ထိုေက်း
ငွက္တို႔တြင္လည္း ေက်းမင္းတစ္ခုသည္မိမိ
ေနေသာသစ္ပင္၏ အသီးတို႔ကုန္တံုးခဲ့ေသာ္
လည္း ဤသစ္ပင္၌ အညႊန္႔ အရြက္ အေခါက္
အကာအစရွိသည္ ၾကြင္းေသး၏။ ထိုထုိ
အညႊန္႔ အေခါက္အစရွိသည္ကိုစား၍ ဂဂၤါ
ျမစ္၌ ေရကိုေသာက္လွ်က္ အလြန္အလို
နည္းသည္ ေရာင့္ရဲလြယ္သည္ျဖစ္၍ တစ္
ပါးေသာ အရပ္သုိ႔မသြား ထိုေက်းမင္း၏
အလိုနည္းျခင္း ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္းအစရွိ
ေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ေၾကာင့္ သိၾကားမင္း
၏ေနရာဘံုသည္ တုန္လႈပ္ျခင္းျဖစ္ေလ၏။
သိၾကားမင္းသည္ ဆင္ျခင္လတ္သည္ရွိ
ေသာ္ ထိုအေၾကာင္းကိုျမင္၍ ထိုေက်းမင္း
ကို စူးစမ္းအံ့ေသာငွါ မိမိ၏အာႏုေဘာ္ျဖင့္
ေရသဖန္းပင္ကို ေျခာက္ေသြ႕ေစ၏။
ေရသဖန္းပင္သည္လည္း အငုတ္မွ်သာ
က်န္သည္ျဖစ္၍ အျပတ္ျပတ္အေပါက္
ေပါက္ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ ေလ့လာသည္ရွိေသာ္
လက္ျဖင့္ ေခါက္အပ္သကဲ့သို႔ အသံမည္
လ်က္တည္ေလ၏။ ထိုေရသဖန္းပင္အ
ေပါက္တို႔မွ အမႈန္႔တို႔သည္ ထြက္ခဲ့ကုန္၏။
ေက်းမင္းသည္ ထိုအမႈန္႔တို႔ကိုစား၍ဂဂၤါ
ျမစ္၌ေရကိုေသာက္ၿပီးလွ်င္ တစ္ပါးေသာ
အရပ္သို႔ မသြားမူ၍ ေလ၊ ေနပူတို႔ကိုမေရ
တြက္ဘဲ ေရသဖန္းပင္ငုတ္ထက္၌သာလွ်င္
ေန၏။ သိၾကားမင္းလည္း ထိုေက်းမင္း၏
လြန္စြာအလိုနည္းသည့္အျဖစ္ကိုသိသျဖင့္
အေဆြခင္ပြန္းတို႔၌ က်င့္ရာေသာ ေက်းဇူး
ကို ေဟာေျပာေစ၍ ထိုေက်းမင္းအားဆု
ကို ေပးလ်က္ ေရသဖန္းပင္ကိုလြန္စြာခ်ဳိ
ၿမိန္ေသာ အရသာရွိေသာ အသီးရွိသည္
ကိုျပဳၿပီးမွ ျပန္လာေပအံ့ဟု ႀကံ၍မိမိသည္
တစ္ေကာင္ေသာ ဟသၤာမင္းေယာင္ေဆာင္
၍ အသုရာနတ္မင္း၏ သမီးျဖစ္ေသာသုဇာ
တာကိုေရွ႕သြားျပဳ၍ ေရသဖန္းပင္ေတာသို႔
သြားၿပီးလွ်င္ မနီးမေ၀းေသာအရပ္၌ သစ္ပင္
တစ္ခု၏ အခက္၌နားေနလ်က္ ထုိေက်းမင္း
ႏွင့္တကြ စကားေျပာဆိုလိုရကား ဤဂါထာ
ကို ဆိုေလ၏။
သႏိၱ ႐ုကၡာ ဟရိပတၱာ၊ ဒုမာ ေနကဖလာ ဗဟူ၊
ကသၼာ ႏု သုေကၡ ေကာဠာေပ၊ သု၀ႆ နိရေတာ မေနာ။
သု၀ရာဇ၊ ေက်းမင္း။ ဟရိပတၱာ၊ စိမ္းေသာ
အရြက္ရွိကုန္ေသာ။ ႐ုကၡာ၊ သစ္ပင္တို႔သည္
လည္းေကာင္း။ အေနကဖလာ၊ မ်ားေသာ
အသီးရွိကုန္ေသာ။ ဗဟူ၊ မ်ားစြာကုန္ေသာ။
ဒုမာ၊ သစ္ပင္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း။ သႏိၱ၊
ရွိကုန္၏။ ကသၼာႏု၊ အဘယ္ေၾကာင့္လွ်င္။
ေကာဠာေပ၊ အငုတ္မွ်သာျဖစ္ေသာ။ သုေကၡ၊
ေရသဖန္းပင္ေျခာက္၌။ သု၀ႆ၊ ေက်းမင္း
၏။ မေနာ၊ စိတ္သည္။ နိရေတာ၊ ေမြ႔ေလ်ာ္
ေလဘိသနည္း။
ဘုရားရွင္သည္ ဤတရားေဒသနာေတာ္ကို
ေဆာင္ေတာ္မူ၍ ထိုအခါ သိၾကားမင္းသည္
အာနႏၵာျဖစ္ေလသည္။ ေက်းမင္းသည္ကား
ငါဘုရားသာလွ်င္တည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၍
ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ ဤသို႔အလုိနည္းျခင္း
မည္သည္ကား ငါဘုရားအႏြယ္အလာတည္း။
ငါဘုရား အစဥ္အဆက္တည္း။ ငါ့သား
နိဂမ၀ါသီတိႆအား ငါ့ကဲ့သို႔ေသာဆရာကို
ရျခင္းေၾကာင့္ အလိုနည္းသည္၏အျဖစ္ကား
အံ့ဖြယ္မရွိလွေသး။ ရဟန္းမည္သည္ကား
နိဂမ၀ါသီတိႆရဟန္းကဲ့သို႔လွ်င္ အလုိ
နည္းျခင္းသည္ ျဖစ္ရာ၏။ ဤသို႔သေဘာ
ရွိေသာ ရဟန္းသည္ သမထ၊ ၀ိပႆနာ
တရားတို႔မွလည္းေကာင္း၊ မဂ္ဖိုလ္တို႔မွ
လည္းေကာင္း၊ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းငွါမထိုက္
စင္စစ္ကား နိဗၺာန္ႏွင့္နီးကပ္သည္သာလွ်င္
ျဖစ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၍ ဤဂါထာကိုေဟာ
ေတာ္မူေလ၏။
အပၸမာဒရေတာ ဘိကၡဳ၊ ပမာေဒ ဘယဒႆိ၀ါ။
အဘေဗၺာ ပရိဟာနာယ၊ နိဗၺာနေႆ၀ သႏၱိေက။
အပၸမာဒရေတာ၊ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းျဖင့္ အလြန္
ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းရွိေသာ။ ပမာေဒ၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း
၌၊ ဘယဒႆိ၀ါ၊ ေဘးရန္ဟု႐ႈေလ့ရွိေသာ။
ဘိကၡဳ၊ ရဟန္းသည္။ ပရိဟာနာယ၊ သမထ
၀ိပႆနာမဂ္ဖိုလ္တို႔မွ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းငွါ။
အဘေဗၺာ၊ မထုိက္။ အညဒတၳဳ၊ စင္စစ္ေသာ္
ကား။ နိဗၺာနေႆ၀၊ နိဗၺာန္ႏွင့္သာလွ်င္။
သႏၱိေက၊ နီး၏။
ေဒသနာေတာ္၏အက်ဳိး
ဂါထာ၏အဆံုး၌ နိဂမ၀ါသီတိႆမေထရ္သည္
ပဋိသမၻိဒါေလးပါးႏွင့္တကြ ရဟႏၱာအျဖစ္သုိ႔
ေရာက္ေလ၏။ မ်ားစြာေသာ တစ္ပါးေသာသူတို႔
သည္လည္း ေသာတာပန္စသည္တို႔ျဖစ္ၾကကုန္
၏။ လူမ်ားအေပါင္းအား အက်ဳိးရွိေသာ ေဒသနာ
ေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူေလ၏။
ပံုေတာ္စံုဓမၼပဒ၀တၳဳေတာ္ႀကီး

No comments:

Post a Comment