Saturday, October 11, 2014

ဣရိယာပုတ္အေနအထား

က႐ုိဏ္းမက်ဘူးဆိုရင္ တရား႐ႈမွတ္တဲ့ေနရာ
မွာ အခ်ိန္အနည္းငယ္အတြင္းမွာပဲ ၾကမ္းတမ္း
တဲ့ ေဖာက္ျပန္မႈေတြျဖစ္ႏုိင္လို႔ သည္းခံႏုိင္မႈ
စြမ္းအားေတြေလ်ာ့က်ၿပီး ႐ႈေနက်ကမၼ႒ာန္း
သည္ ပ်က္သြားေရာ၊ သမာဓိလည္းတည္ဖို႔
မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ႔ ေရွးဦးစြာေျပာ
ေပးပါမယ္။
တရားဓမၼကိုထိုင္ၾကၿပီဆိုရင္ အမ်ဳိးသားေတြက
တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြက
တင္ပလႅင္ေခြျဖစ္ေစ၊ က်ဳံ႕က်ဳံ႕ထုိင္သည္ျဖစ္ေစ
မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ဣရိယာပုတ္နဲ႔ထုိင္ႏုိင္
ပါတယ္။ အဲဒီလို တင္ပလႅင္ေခြထိုင္တဲ့အခါမွာ
လည္း ေျခေထာက္တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုကိုထပ္မထား
ဘဲ ထိုင္ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္ရဲ႕ေအာက္ပိုင္းကိုသတိ
ျပဳလုိက္ပါ။ ေအာက္ကခုိးလို႔ခုလု ျဖစ္ေနေသး
လား။ ထုိင္ရတာအဆင္ေျပမွေျပရဲ႕လား။ မိမိရဲ႕
ဣရိယာပုတ္ကို စိတ္ႀကိဳက္ျဖစ္ေအာင္ ေရွးဦး
စြာ ျပဳျပင္လုိက္ပါ။ ထုိင္ရတာအဆင္ေျပၿပီးသက္
ေတာင့္သက္သာ အေနအထားနဲ႔ေနရၿပီဆိုရင္
မိမိရဲ႕ကိုယ္အထက္ပိုင္းကေလးကို သတိျပဳလုိက္
ပါ ခါးႀကီးက ေရွ႕ကိုေကြးေနမယ္။ ေနာက္ကုိလန္
ေနမယ္ဆိုျပန္ရင္လည္း အ႐ုိးတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုဟာ
ခ်ိတ္ဆက္ေတြလြဲၿပီးေတာ့ ေဖာက္ျပန္မႈၾကမ္းတမ္း
ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ႕ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ေဖာက္ျပန္မႈ
မျဖစ္ေအာင္ဆိုရင္ ကိုယ္အထက္ပိုင္းကေလးကို
တည့္တည့္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ထားလုိက္ပါ။
ကုိယ္ေလးကို သတိျပဳၿပီးၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဆက္ၿပီး
ေတာ့ ဦးေခါင္းေလးကို သတိျပဳလုိက္ပါ။ ဦးေခါင္း
ဟာ ေရွ႕ကိုငိုက္ေနမယ္။ ေနာက္ကိုလန္ေနမယ္။
ေဘးဘယ္ညာကိုေစာင္းေနမယ္ဆိုျပန္ရင္လည္း
ေသြးျပန္ေၾကာ ေသြးလႊတ္ေၾကာေတြကိုဖိထားသ
လုိ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထိနမိဒၶဆိုတဲ့ ငိုက္မ်ည္းျခင္း
ဟာ အားထုတ္ေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြကို ႏွိပ္စက္မွာျဖစ္
လုိ႔ ဦးေခါင္းရဲ႕အေနအထားကိုလည္းတည့္တည့္
ေလးထားလုိက္ပါ။ ဒီလိုျပဳျပင္ၿပီးၿပီဆိုရင္ေတာ့
ဘယ္ဘက္လက္ဘ၀ါးေလးကိုေအာက္ကထား၊
ညာဘက္လက္ဘ၀ါးေလး အေပၚကတင္ၿပီးလက္မ
ထိပ္ေလးျဖည္းျဖည္ခ်င္းထိထားပါ။ ေရွ႕ကေျပာတဲ့
သင္ေပးတဲ့အတိုင္း ဣရိယာပုတ္ကို ျပဳျပင္ၿပီးၿပီဆို
ရင္ေတာ့ မိမိတုိ႔ရဲ႕ေန႕စဥ္လုပ္ေနက်ျဖစ္တဲ့ အသက္
႐ႈျခင္းလုပ္ငန္းကိုလည္း ဆက္လက္ၿပီးျပဳလုပ္ရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေလေလးကို႐ႈသြင္းလုိက္ပါ။ ဒီလို႐ႈသြင္းလုိက္တဲ့
အခါက်ေတာ့ ေလေလးဟာ ႏွာသီး၀ထိပ္ကေန
တိုးၿပီး၀င္သြားပါလိမ့္မယ္။ ျပန္ၿပီးေလေလးကို
႐ႈထုတ္လုိက္တဲ့အခါမွာလည္း ႏွာသီး၀ထိပ္မွာပဲ
တိုးၿပီးထိၿပီး ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ၀င္ေလသိ
ထြက္ေလသိနဲ႔အဲဒီလို ႐ႈမွတ္ျခင္းအလုပ္ကိုလုပ္ေန
ၾကရပါတယ္။ ၀င္ေလေလး၀င္သြားတယ္။ ထြက္
ေလေလးထြက္သြားတာကို ေက်းဇူးေတာ္ရွင္
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း ၀င္ေလကို
၀င္မွန္းသိကြ၊ ထြက္ေလကို ထြက္မွန္းသိကြလုိ႔
ဒီလိုသင္ေပးထားပါတယ္။ သိတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လုိ
သိရမွာလဲ ၀င္ေလကို ၀င္တယ္လုိ႔ စိတ္ထဲကလုိက္
ၿပီးရြတ္ဆိုျခင္းနဲ႔သိရမွာလား၊ ထြက္ေလကို ထြက္တိုင္း
ထြက္တိုင္း ထြက္ေလသိလို႔စိတ္ထဲက လုိက္ၿပီးရြတ္
ဆိုျခင္းနဲ႔သိရမွာလား။ ဒီလိုသိျခင္းမ်ဳိးကိုေက်းဇူး
ေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဆိုလိုခဲ့
တာ မဟုတ္ပါဘူး။
၀ိပႆနာတရား႐ႈတဲ့ပုဂၢဳိလ္တိုင္းသည္ ဉာဏ္အလုပ္
ကို လုပ္ေနတာပါ။ ဉာဏ္အလုပ္ကိုလုပ္တာျဖစ္လုိ႔
အဲဒီလို စိတ္ထဲကေနလုိက္ၿပီး ၀င္ေလသိ၊ ထြက္ေလ
သိနဲ႔ ႏႈတ္ကေန ေျပာတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔စိတ္ထဲက
အမည္တပ္ၿပီး ရြတ္တာမ်ဳိးကို ဆိုလုိတာမဟုတ္ပါဘူး။
အာ႐ုံသည္ ဘယ္မွာညႊတ္ရမလဲ။ ၀င္ေလ ၀င္တိုင္း
၀င္တိုင္း၊ ထြက္ေလ ထြက္တိုင္း ထြက္တိုင္း သိဖို႔
အေရးသည္ ႏွာသီး၀မွာအာ႐ုံညႊတ္ရပါမယ္။
အာ႐ုံယူထားရပါမယ္။ ႏွာသီး၀ ထိပ္ေလးမွာ ၀င္ေလ
ေလး၀င္သြားတာကို ဘယ္လိုသိမလဲ။ ထြက္ေလေလး
ထြက္သြားတာကို ဘယ္လုိသိမလဲ။ ၀င္ေလ၀င္ရင္
လည္း ႏွာသီး၀ထိပ္မွာ တိုးၿပီးထိၿပီးထြက္သြားတာပဲ။
တိုးတာကိုသိရင္လည္း တိုးတယ္ တိုးတယ္။ ထိ
တာကို သိရင္လည္း ထိတယ္ ထိတယ္နဲ႔စိတ္ထဲက
မရြတ္ရပါဘူး။ တိုက္႐ုိက္သိ႐ုံပါပဲ။
စိတ္ထဲက ရြတ္ဆိုျခင္းသည္ မွတ္တာပါ။ သိရမယ့္
အလုပ္ကို မမွတ္ပါနဲ႔။ မွတ္တာသည္ သညာ၊ သိ
တာသည္ ပညာ ပါပဲ။ သညာနဲ႔ ပညာသည္လည္း
ကြဲပါေစ။ သညာနဲ႔သြားသမွ် ဉာဏ္အသိမေရာက္
ပါဘူး။ ပညာနဲ႔သြားမွသာလွ်င္ ဉာဏ္အသိေရာက္
ပါတယ္။ ကိုယ္ကအႀကိမ္မ်ားစြာအားထုတ္ခဲ့တဲ့
အခါက်ေတာ့ အစြဲဆိုတာကလည္း ေတာ္႐ုံနဲ႔ေဖ်ာက္
လို႔မရပါဘူး။ ပရမတ္ကို႐ႈတာပါ။ ေလာကေ၀ါဟာရ
နဲ႔ေခၚေ၀ၚသတ္မွတ္ေနတဲ့အရာမွန္သမွ် ပညတ္ေတြ
ခ်ည္းပဲ။ ပရမတ္ဆိုတာ ခႏၶာကအေၾကာင္းတိုက္
ဆိုင္လုိ႔ ေျပာလာတဲ့တရား။
အခုပဲၾကည့္ေလ။ ၀င္ေလေလး၀င္ရင္လည္း ေလ
ေလး႐ႈသြင္းလို႔ ၀င္လာတာပဲ။ ထြက္ေလေလးထြက္
သြားတယ္။ ေလေလး႐ႈထုတ္လုိက္လုိ႕ထြက္သြား
တယ္။ ၀င္တဲ့သေဘာထြက္တဲ့သေဘာဟာ ေလကို
ၾကည့္တာ မဟုတ္ဘူး။ ျပင္ပက ႐ႈသြင္းလိုက္တဲ့ေလ
႐ႈထုတ္လုိက္တဲ့ေလ မိမိရဲ႕ကိုယ္အၾကည္႐ုပ္ဆိုတဲ့
ႏွာသီး၊ အဲဒါေလးေတြဆံုးတိုင္း ဆံုတိုင္းမွာ တိုးတယ္
ဆိုတဲ့ သေဘာ အဲဒီသေဘာသည္ ပရမတ္၊ အဲဒီ
တိုးတဲ့သေဘာေလးကို သိေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။
တိုးတာကို တိုးမွန္းသိရင္ ေက်းဇူးမ်ားတာပဲ။
တိုးတာဟာ႐ုပ္တရား သိတာဟာနာမ္တရား၊ တိုး
တာကို တိုးတယ္တိုးတယ္နဲ႔ စိတ္ထဲအမည္တပ္ၿပီး
မရြတ္ပါနဲ႔။ တိုးတာကို တိုးမွန္းသိလုိက္႐ုံပဲ။ ေဖာက္
ျပန္တဲ့သေဘာပါပဲ။
တရား႐ႈမွတ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ား ေရွးဦးစြာနားလည္ထား
ရမွာက ခႏၶာမွာအမွန္ရွိတဲ့တရား၊ ဒါကို နားလည္
ထားရမယ္။ ႐ုပ္တရားသည္ ရွိတဲ့တရား၊ နာမ္တရား
သည္ရွိတဲ့တရား၊ ေခါင္း၊ ခါး၊ ေျခ၊ လက္ဒါေတြဟာ
မရွိပါဘူး။ သမုတိနယ္က သမုတ္ထားတာ။ ေခၚေ၀ၚ
ထားတာ။ ဒါေတြကို လုိက္႐ႈရမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အခု
မ်က္လံုးနဲ႔ျမင္ရတဲ့ ထုိင္ေနၾကတဲ့ကိုယ္ႀကီးဟာ ႐ႈရ
မယ့္ကိုယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ခႏၶာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ
ကိုယ္ေပၚမွာ အေၾကာင္းတိုက္ဆုိင္လုိ႕ ေပၚလာတဲ့
ပူတယ္ ေအးတယ္၊ နာတယ္၊ က်င္တယ္၊ ကိုက္
တယ္၊ ခဲတယ္၊ လႈပ္တယ္ စတဲ့ သေဘာေလးေတြ
ကို ေပၚတိုင္းေပၚတိုင္း သိေအာင္ႀကိဳးစားေနရမွာ
ကိုယ္နဲ႔စပ္ၿပီး ေပၚသမွ် ႐ုပ္တရားခ်ည္းပဲ။ စိတ္နဲ႔
စပ္ၿပီးေပၚသမွ် နာမ္တရားခ်ည္းပဲလို႕ ေရွးဦးစြာ
ဒီလိုနားလည္ထားပါ။ ႐ုပ္တရားကို႐ုပ္တရားလုိ႔သိ
ရင္ ေက်းဇူးမ်ားတာပဲ။ နာမ္တရားကို နာမ္တရား
လို႔သိရင္ ေက်းဇူးမ်ားတာပဲ။
ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါမပါဘူး။ ႐ုပ္နာမ္ပဲရွိတယ္လို႔သိရင္
ကိုယ့္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ဒိ႒ိစင္ၿပီး ႐ႈတဲ့ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေနတာ
ပဲ။ ခႏၶာကို ခႏၶာလုိ႔အမွန္မျမင္လို႔ ဒိ႒ိျဖစ္ရတာ။ အခု
လုိ႐ႈေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြ သူမ်ားေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။
ကိုယ္တိုင္႐ႈလို႕ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ျမင္ေနရတဲ့အသိပဲ။
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် အသက္႐ႈေနၾကတာ သတိမထားမိ
ေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ အခုလိုသတိထားတဲ့အခါက်
ေတာ့ ေလေလး႐ႈသြင္းလုိက္တယ္။ ႏွာသီး၀ထိပ္
ဖ်ားေလးမွာ တိုးၿပီး၀င္လာတယ္။ တိုးတာေလးကို
သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ ျပန္ၿပီး႐ႈထုတ္လုိက္တဲ့အခါ
မွာလည္း ႏွာသီး၀ထိပ္မွာ တိုးၿပီးထြက္လာတယ္။
တိုးတဲ့သေဘာကို သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
အရွင္ဘုရား အရွင္ဘုရားေျပာေတာ့လြယ္တယ္
ဘုရား၊ ႐ႈသြင္းတဲ့အခါမွာ ႏွာသီး၀ထပ္မွာတိုးၿပီး
၀င္သြားတယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ ျပန္ၿပီး႐ႈထုတ္လုိက္တဲ့
အခါမွာလည္း တိုးၿပီးထြက္သြားတယ္လုိ႔ေျပာတယ္။
တပည့္ေတာ္ တပည့္ေတာ္မတို႔ေစာင့္ၾကည့္ေပမယ့္
မေတြ႔ဘူးဘုရား၊ ေတြ႕တဲ့ပုဂၢဳိလ္ရွိသလို မေတြ႔တဲ့
ပုဂၢဳိလ္လည္းရွိပါတယ္။ မေတြ႔တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြက
စိတ္ဓါတ္က်စရာမလိုပါဘူး။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးက
ဉာဏ္ခ်င္းမတူၾကဘူး။ အသိအျမင္ခ်င္းမတူၾကဘူး။
တိုးတာကို ထင္ရွားတဲ့ပုဂၢဳိလ္က တိုးတာကို သိ
ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ တိုးတာကို မၾကည့္ႏုိင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္
မ်ားက်ေတာ့ သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ တိုးတာကို
မၾကည့္ႏုိင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ားက်ေတာ့ အခုလိုေလ
ေလးကို ႐ႈသြင္းလုိက္တယ္။ ဒီလို႐ႈသြင္းလုိက္တဲ့
အတြက္ ေလေလးဟာႏွာသီးကေနတဆင့္ ႏွာ
ေခါင္းထဲကို တိုး၀င္သြားတယ္။ အဲဒီ၀င္သြားတဲ့
ေလေလးဟာ ေအးသလား၊ ေႏြးသလားဆိုတာကို
သိေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ ျပန္ၿပီး႐ႈထုတ္လုိက္တဲ့အခါ
မွာလည္း ေအးသလား ေႏြးသလားဆိုတာထြက္
လာတဲ့ တိုးသေဘာေလးမွာ သိလာပါလိမ့္မယ္။
ႏွာသီး၀ထိပ္မွာ တိုးတာမထင္ရွားတဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ား
႐ႈသြင္းတိုင္း ႐ႈသြင္းတိုင္း၊ ႐ႈထုတ္တိုင္း႐ႈထုတ္
တိုင္းမွာ ေအးတဲ့သေဘာ ေႏြးတဲ့သေဘာကိုသိ
ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။ ေအးတာကိုေတြ႕ရင္လည္း
ေအးတယ္ ေအးတယ္ မလုပ္ပါနဲ႔။ ေႏြးတာကိုေတြ႕
ရင္လည္း ေႏြးတယ္ေႏြးတယ္ မလုပ္ပါနဲ႔။ အခု
လုိ ကိုယ္႐ႈလုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေအးတာကိုသိတာ
ေအးတာသည္႐ုပ္တရားပဲ၊ ႐ုပ္တရားကို ႐ုပ္တရားလုိ႔
အမွန္အကန္သိတာပဲ သေဘာ႐ႈတာကိုး။
ျပန္ၿပီးထုတ္လိုက္တဲ့အခါမွာလည္း ေအးတာနဲ႔ေႏြး
တာဟာ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ေတြ႕မွာပဲ။ အဲဒီေတြ႕
တဲ့တရားသည္ ႐ုပ္တရားပဲ။ သိတာက နာမ္တရား
ပဲ။ ႐ုပ္တရားနာမ္တရားကိုနာၾကားလုိ႔သိတဲ့အသိ
နဲ႔ေတာင္ ၉၂ ကမၻာေတာင္ အပါယ္မလားဘူးတဲ့။
ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္ေတြက
ေရွ႕ကေနၿပီး ဆရာသမားေတြက ေသေသခ်ာခ်ာ
က်က်နန တစ္မ်ဳိးၿပီးတစ္မ်ဳိးသင္ေပးခုိက္မွာ ႀကိဳး
စားၿပီးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေတြ႕သင့္ေတြ႕ထုိက္တဲ့
သေဘာတရားေလးေတြ တိုးတာကို တိုးတယ္လုိ႔
ေတြ႔တာနဲ႔ ေအးတာကို ေအးတယ္လုိ႔ေတြ႔တာ
ေႏြးတာကိုေႏြးတယ္လုိ႔ေတြ႕ရင္ ႐ုပ္စစ္႐ုပ္မွန္ကို
သိတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြျဖစ္လုိ႔ ဟုိဇနီးေမာင္ႏွံထက္
အမ်ားႀကီးသာသြားၿပီ။
အေျခခံပုိုင္းကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိဖု႔ိ
အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ခႏၶာကြဲပါေစ၊ မ်က္လံုး
နဲ႔ျမင္ေနရတဲ့ ထုိင္ေနတဲ့ ဒီ႐ုပ္ႀကီးက ကိုယ္လို႔ေခၚ
တယ္။ အဲဒီကိုယ္ေပၚမွာ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို႔
ေပၚလာတဲ့ နာတာ၊ က်င္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ခဲတာ
ပူတာ၊ ေအးတာ၊ လႈပ္တာ၊ ေတာင့္တာ၊ တင္းတာ
ဒီသေဘာတရားေတြမွန္သမွ် ခႏၶာ၊ ႐ႈရမယ့္ခႏၶာ
ဒီခႏၶာေလးေတြေပၚတိုင္းေပၚတိုင္း သိေအာင္ႀကိဳး
စားေနပါ။ နာရင္လည္း နာတယ္နာတယ္၊ က်င္ရင္
လည္း က်င္တယ္က်င္တယ္၊ ေအာင့္ရင္လည္း
ေအာင့္တယ္ေအာင့္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲက
မရြတ္မိေစနဲ႔၊ ရြတ္ျခင္းနဲ႔သိတဲ့အသိေတြျဖစ္ခဲ့ရင္
လည္း အဲဒါေတြကို အခုအခ်ိန္ေတြကစၿပီးေတာ့
ျဖဳတ္လုိက္ပါ။ သိရမယ့္တရားကို ရြတ္ဆိုမွတ္သား
ေနတယ္ဆိုရင္ကိုပဲ သညာသိနဲ႔ ပညာသိကြာသြား
ပါလိမ့္မယ္။ မွတ္ထားတာက သညာ သိတာပညာ။
ငါသည္ဘယ္လမ္းလိုက္မလဲ။ ပညာအလုပ္ကိုလုပ္
တဲ့အတြက္ပညာလမ္းကို လုိက္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔
လုိ႔ တိုက္႐ုိက္သိႏုိင္တဲ့အလုပ္ကို သိ႐ုံသိလိုက္ပါ။
ဘာမွ ဆင္ျခင္ေတြးေတာမႈေတြ မလုပ္ပါနဲ႔။ ႐ုိး႐ိုး
ေလးေဖာက္ျပန္ျပတဲ့တရားကို ႐ိုး႐ိုးေလးသိလုိက္ပါ။
႐ုပ္တရားဆိုတာက အမ်ားနားလည္ေအာင္ေျပာေန
ရတာ။ ဘုရားစကားနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႐ႈပံ၊
႐ႈပံဆုိတဲ့ ပါဠိစကားဟာ ဘုရားေျပာခဲ့တဲ့စကား၊
ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့စကား ႐ုပ္ဆိုတာက အမ်ားနားလည္
ေအာင္ ျပန္ေျပာထားတာ ေကန ေထန ႐ုပၸတိ -
အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္သလဲ။
သိေတနပိ ႐ုပၸပတိ၊ ဥဳံေနနပိ ႐ုပၸတိ ဂႏၶာမ တပ
၀ါဒသပ သမၹေတၱနပိ ႐ုပတၱိ ဂႏၶမာ တပ ၀ါဒတပ
သမၹေတၱနပိ ႐ုပၸတိ နားလည္ထားၾကတဲ့႐ုပ္ဆိုတာ
ဘာကိုေျပာတာလဲဆိုရင္ ေအးေသာသေဘာဟာ
လည္း ႐ုပ္တရား၊ ႐ုပၸတၱိတိ႐ူပံ ေဖာက္ျပန္တတ္လို႔
႐ူပံ႐ုပ္လုိ႔ေခၚတာ၊ ကိုယ္သိရမွာက ေဖာက္ျပန္တတ္
တဲ့သေဘာကိုသိပါ။ နားလည္ေအာင္ေျပာေနရတဲ့
အခါက်ေတာ့ ေအးတယ္၊ ပူတယ္၊ လႈပ္တယ္၊
နာတယ္၊ က်င္တယ္၊ ကိုက္တယ္၊ ခဲတယ္နဲ႔ဒါေတြ
ကို ေျပာျပေနရတာ။ နားလည္ေအာင္လုိ႔ တကယ္
႐ႈတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဖာက္ျပန္တဲ့သေဘာ႐ိုး႐ိုးေလး
ကုိပဲ သိေနလုိက္ပါ။ ရွင္းေအာင္ေျပာရမယ္ဆိုရင္
အမည္တပ္ၿပီးေတာ့ ႐ႈေနသမွ် ပညတ္ခ်ည္းပဲ။
႐ိုး႐ိုးေလးသိလုိက္ၿပီဆိုရင္ ပရမတ္ပဲ။ ပညတ္နဲ႔
ပရမတ္က အေလးထားၿပီးေတာ့ ကြဲေအာင္႐ႈပါ။
ဥပမာတစ္ခုေျပာျပပါတယ္။ ပညတ္နဲ႔ပရမတ္ကို
ေလာကေ၀ါဟာရက ဦးဇင္းတို႔ေယာဂီတို႔ဆိုတာ
ႀကီးလာက်ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက ကေလးဘ၀
ကို ေမ့ခ်င္ေမ့ေနမွာ ကိုယ့္အိမ္မွာရွိတဲ့ ၂ ခါလည္
ေလာက္ ကေလးေလး အခါလည္ေလာက္ကေလး
ေလးေပါ့။ လူႀကီး၀ိုင္းနားမွာလာၿပီးေတာ့ ဟိုဟာ
ကိုင္လုိက္ ဒီဟာကိုင္လုိက္နဲ႔ ဘယ္လိုမွေျပာလုိ႔မရ
တဲ့အခါက်ေတာ့ ကေလးက အနီးမွာရွိတဲ့ ေရေႏြး
အိုးအပူနဲ႔ကပ္လုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီလိုေလးျပ
လုိက္ျပီဆိုရင္ ကေလးေလး အနားမကပ္ရဲေတာ့
ဘူး။ ဘာဆိုတာ သူမသိေသးဘူး။ ေနာက္တစ္ခါ
လူႀကီးလုပ္တဲ့လူေတြက အဲဒီက်မွ ကေလးေလး
ကို သင္ေပးတယ္။ ဒါဟာ ပူတတ္တယ္ ပူပူလုိ႔
ေျပာတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ကေလးေလးကလာတဲ့
အခါက်ရင္ ဒါေလးကို ျပလုိက္တာနဲ႔ ပူပူပူပူနဲ႔ေျပာ
တာပါပဲ။ လူႀကီးေတြသင္ေပလို႔သိတဲ့အသိသူ႔အသိ
မဟုတ္ေသးဘူး။ အဲဒီကေနႀကီးလာတဲ့အထိ ဒါဟာ
ဒီသေဘာရွိတယ္ ပူပါလားဆိုတာ စြဲေနေအာင္သိ
သြားတယ္။ အဲဒီအသိသည္ သူမ်ားေျပာတဲ့အသိ
ပဲရွိေသးတယ္။ ကိုယ္သိမဟုတ္ေသးဘူး။ အခု
လည္း ခႏၶာကုိယ္က အခုလုိထုိင္လာေတာ့ နာတာ
က်င္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ခဲတာ၊ ပူတာ၊ ေအးတာဆို
တာေတြ႕မွာပဲ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ နာတာကိုမွ
နာတယ္။ က်င္တာကိုက်င္တယ္။ ေအာင့္တာကို
ေအာင့္တယ္။ ကိုက္တာကိုကိုယ္ကတယ္၊ ခဲတာ
ကိုခဲတယ္။ လႈပ္တာကိုလႈပ္တယ္နဲ႔အမည္ေတြ
အမ်ဳိးမ်ဳိးတပ္ၿပီး သိေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တိုင္သိ
မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေလာကေ၀ါဟာရကေျပာတဲ့
အသိေတြနဲ႔သိတဲ့အသိျဖစ္လုိ႔ ပညတ္သိ၊ ဒါေၾကာင့္
မုိလို႔ ပညတ္သည္ သမထ၊ ပရမတ္သိသည္
၀ိပႆနာ၊ သမထက ပညတ္အာ႐ုံကို႐ႈတယ္။
၀ိပႆနာက ပရမတ္အာ႐ုံကို႐ႈတယ္။ ပညတ္နဲ႔
ပရမတ္ကြဲပါေစ။ ကိုယ္နဲ႔ခႏၶာကြဲေအာင္႐ႈတတ္ပါ
ေစ၊ ကိုယ္နဲ႔စပ္ၿပီးေပၚသမွ် ႐ုပ္တရား သိတာနာမ္
တရား၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ေသခ်ာသိေစခ်င္တယ္။
ေသခ်ာနားလည္ေစခ်င္တယ္။ ႐ႈတတ္ပြားတတ္
သြားတာကို ျမင္ေစခ်င္တယ္။
ေနာက္ရက္ေတြ ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
အရွင္ပုညာနႏၵ

No comments:

Post a Comment