Saturday, October 11, 2014

အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ


ျ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဂၤလသုတ္၌ ဂါဝရႏွင့္ နိဝါတကို ဆက္စပ္၍ ေဟာထားသည္။ ထိုသို႔ ေဟာရျခင္းမွာ မကင္းေကာင္းေသာ တရားမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ နိဝါတရွိသူ၌သာ ဂါရဝျဖစ္ႏိုင္သည္။ နိဝါတ မရွိသူ၌ကား ဂါရဝ တရားမျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ ဂါရဝ ႏွင့္ နိဝါတကို ဆက္စပ္၍ ေဟာထားျခင္း ျဖစ္သည္။
လူဟူေသာ သတၱဝါသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ေနထိုင္ေသာသတၱဝါမ်ိဳးမဟုတ္ေပ။ အစုအဖြဲ႕ႏွင့္ေနထိုင္ေသာ သတၱဝါမ်ိဳးျဖစ္သည္။ အစုအဖြဲ႕ႏွင့္ ေနထိုင္ၾကေသာေၾကာင့္ လူ႕ေဘာင္၌ လူ႕စည္းကမ္း လူ႕ဥပေဒ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ လူသည္ လူ႔ဘဝကို စတင္ေရာက္ရွိစဥ္ကတည္းကပင္ လူသားတို႔ႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံၾကရသည္။ ပထမဆုံး ထိေတြ႕ဆက္ဆံရသူမ်ားမွာ မိဘႏွစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သားသမီးျဖစ္သူတု႔ိက မိဘအေပၚ ျပဳက်င့္ရမည့္ သားသမီးက်င့္ဝတ္ဟူ၍ ရွိလာသည္။ မိဘမ်ားကလည္း သားသမီးအေပၚမွာ ျပဳက်င့္ရမည့္ မိဘက်င့္ဝတ္မ်ားဟူ၍ ရွိလာျပန္သည္။
ဆရာသမားတုိ႕ႏွင့္လည္း ထိေတြ႕ဆက္ဆံလာရသည္။ ထိုအခါ တပည့္က်င့္ဝတ္ ဆရာက်င့္ဝတ္ တို႕သည္လည္း ျဖစ္ေပၚလာရသည္။ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအဝိုင္းတုိ႕ႏွင့္လည္း ဆက္ဆံလာၾကရသည္။ ထိုအခါ အခ်င္းခ်င္း ေစာင့္ထိမ္းၾကရမည့္ ေဆြမ်ိဳးက်င့္ဝတ္ဟူ၍လည္း ျဖစ္ေပၚလာျပန္သည္။ မိတ္ေဆြသဂၤဟ မ်ားႏွင့္လည္း ဆက္ဆံၾကရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြက်င့္ဝတ္ကိုလည္း က်င့္ၾကရျပန္သည္။ ထိုက်င့္ဝတ္မ်ားသည္ လူ႔ေဘာင္ေလာကရွိ လူသားတုိ႔၏ က်င့္သုံးအပ္ေသာ က်င့္ဝတ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထိုက်င့္ဝတ္မ်ားကို လိုက္နာက်င့္သုံး၍ေနပါက လူ႕ေဘာင္ေလာကသည္ နတ္ျပည္တမွ် သာယာေနမည္ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ထိုက်င့္ဝတ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းတာဝန္ မေက်ပြန္ၾကသျဖင့္ လူ႕ေလာကသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ငရဲျပည္တမွ် ဆူပြတ္ၾကရသည္။ ထိုက်င့္ဝတ္မ်ားကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ပါက “အခ်င္းခ်င္း တာဝန္ေက်ပြန္ျခင္း၊ မေက်ပြန္ျခင္း”ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုထက္ရွငး္ေအာင္ ေျပာရပါက “အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ေလးစားျခင္း၊ မေလးစားျခင္း” ပင္ျဖစ္သည္။ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ တာဝန္ေက်ပြန္ျခင္း၊ ေလးစားျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအရာပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ တာဝန္မေက်ပြန္ျခင္း၊ မေလးစားျခင္း ျဖစ္လာသည့္ အခါ၌ကား အရာအားလုံးတို႔၏ ပ်က္စီးေၾကာင္း အစပင္ျဖစ္လာသည္။ အရာအားလုံး ပ်က္စီးေစခဲ့သည့္ သာဓကေပါင္းမ်ားစြာတို႔ ရွိေနခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္ကိုလည္း ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
သာဓကတစ္ခုကို တင္ျပလိုေပသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ေနလိုလို ထြန္းပေနစဥ္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ အကြ်မ္းတဝင္ရွိလိုေသာ ေကာသလမင္းၾကီးသည္ သာကီဝင္ မင္းသမီးတစ္ဦးကို မိဖုရားေျမွာက္လိုက္သည္။ ထိုမိဖုရား၏ အမည္မွာ ဝါသဘခတိၱယျဖစ္သည္။ ဝါသဘခတၱိယသည္ ကြ်န္မက ေမြးေသာမင္းသမီးတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သာကီဝင္မင္းတို႕သည္ မိမိတို႔၏ သာကီဝင္မ်ိဳးႏြယ္အား သူတပါးတုိ႔ႏွင့္ အမ်ိဳးမေရာေႏွာလိုသျဖင့္ ကြ်န္မကေမြးေသာ မင္းသမီးတစ္ဦးကို ေကာသလ မင္းၾကီးအား လိမ္လည္၍ ဆက္သလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုမိဖုရား ဝါသဘခတၱိယ၌ သားေတာ္တစ္ပါး ဖြားျမင္လာသည္။
ထိုသားေတာ္၏ အမည္မွာ ဝိဋဋဴဘျဖစ္သည္။ ဝိဋဋဴဘသည္ ခမည္းေတာ္ ေကာသလမင္းၾကီး၏ ေျမွာက္စားမႈေၾကာင့္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ပင္ စစ္သူၾကီး ရာထူးကို ရရွိထားသူျဖစ္သည္။ ဝိဋဋဴဘ သည္ အသက္ (၁၆)ႏွစ္အရြယ္သို႔ ေရာက္ရွိေနခဲ့သည့္တိုင္ မိခင္၏ ဇာတိႏိုင္ငံသို႕ကား တစ္ေခါက္တစ္ခါမွ် မသြားေရာက္ခဲ့ဘူးေသးေပ။ မိခင္၏ ဇာတိႏိုင္ငံသည္ ေလာကသုံးပါး၌ အတုမရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ေမြးဖြားရာ သက်သာကီဝင္မင္္းတို႕၏ ေနရာျဖစ္သည္။ ဝိဋဋဴဘ၏ စိတ္ထဲတြင္ မိခင္၏ ႏိုင္ငံသို႔ အလည္အပတ္သြားေရာက္လိုစိတ္ ျပင္းျပေနသည္။ မိခင္ဖက္က ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္လိုလွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိဋဋဴဘသည္ သူ၏ စစ္တပ္ကို ေခၚကာ မိခင္၏ဇာတိႏိုင္ငံ သက်သာကီဝင္မင္းတို႔၏ ျမိဳ႕ေတာ္ ကပိလဝတၳဳသို႔ အေရာက္ခ်ီေလျပီး။
မိခင္၏ ဇာတိႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္သည့္အခါ သူေတြးထင္ယူဆခဲ့ေသာ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္အားလုံးသည္ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲမွားသြားေလသည္။ သူေတြးထင္ခဲ့သလို သူအားေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် လက္ကမ္းမၾကိဳဆိုၾက၊ ဦးမညြတ္ၾက၊ ေနရာထိုင္ခင္း မေပးၾကဘဲ ေရွာင္ဖယ္ေရွာင္ဖယ္ လုပ္ေနၾကသည္။ ကာသိတိုင္း ေကာသလတိုင္းတုိ႔၏ ထီးညြန္႕နန္းလွ်ာတစ္ပါးျဖစ္ေသာ ဝိဋဋဴဘသည္ မိခင္ဘက္က ေဆြမ်ိဳးတို႔၏ မထီေလးစား လုပ္ရပ္ကို ေတြ႕ျမင္ရ၍ အထူးပင္အံ့ၾသရေလျပီ။ ထိုထက္ဆိုးသည္မွာ သူထိုင္ခဲ့ေသာ ေနရာကို ကြ်န္မသားထိုင္ခဲ့သည့္ ေနရာဆိုျပီး ႏို႕ေရတို႔ျဖင့္ ေဆးေၾကာလိုက္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဝိဋဋဴဘအတြက္ အဘယ္မွ် ခံျပင္းစရာေကာင္းေလမည္နည္း။
တစ္ခါတစ္ရံ၌ လူတို႔သည္ အျခားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တမင္တကာ ရည္ရြယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဖက္သား၏ စိတ္၌ မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ရာ စကားမ်ားကို ေျပာဆိုတတ္ၾကသည္။ ထိုေျပာဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိေျပာဆိုေသာ စကားကို သာမန္ဟု ထင္ေကာင္းထင္တတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၾကားရသူ တစ္ဖက္သားတို႕၏ စိတ္ထဲတြင္မူ ခံရခတ္သည့္ စကားမ်ားျဖစ္ေနပါက စိတ္ထဲတြင္ နာၾကည္းခ်က္ ဒဏ္ရာအနာတရ အျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့တတ္သည္။ ထိုဒဏ္ရာ အနာတရသည္ ၾကလာသည့္အခါ အစိုင္အခဲအျဖစ္ ၾကီးထြားလာတတ္သည္ စိတ္ထဲမွာ က်ိတ္မႏိုင္တားမရ အျဖစ္ျဖင့္ တေျမ့ေျမ့ ျဖစ္ေပၚပူေလာင္ေနတတ္သည္။
ငယ္ရြယ္သူမ်ားသည္ ရိုးသားျဖဴစင္ၾကသည္။ သူတို႔သည္ အရာရာကို ရိုးသားျဖဴစင္စြာပင္ ရႈျမင္ၾကသည္။ သူတို႔ႏွင့္ ထိေတြ႕ ဆက္စပ္သူမ်ားက ရုိးသားေနပါက သူတို႕သည္ အမွန္ပင္ ရိုးသားစြာ တုန္႕ျပန္ၾကမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႕သည္ ငယ္ရြယ္မ်ား၏ ရိုးသားမႈကို အခြင့္ေကာင္း ယူျပီး မလိမ့္တပတ္ လုပ္တတ္သည္။ အေပၚစီးက မတရားဆက္ဆံတတ္ၾကသည္။ ထို႕သို႔ ဆက္ဆံရာတြင္လည္း ငယ္ရြယ္သူမ်ား၏ စိတ္ထဲ၌ မတရားဘူးဟု ခံယူသြားသည့္ အခါ အမတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည့္ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေၾကာင္းကို သူတို႔သည္ ၾကိဳတင္သတိျပဳႏိုင္ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။
မည္သုိ႔ပင္ ဆိုေစ တစ္ဘက္က လူသားတို႔၏ ရင္ထဲ၊ စိတ္ထဲတြင္ နာက်ဥ္းခ်က္ ဒဏ္ရာအနာတရ အျဖစ္မ်ားလာျပီး မတရားဘူးဟု ထိခိုက္နာက်င္စြာ ခံစားရျပီ ဆိုလွ်င္ ထိုမတရားမႈ၏ အေငြ႕အသက္သည္ ထိုခံစားရသူ၏ စိတ္အာရုံကို လႊမ္းမိုးၾကီးစုိးလာတတ္သည္။ အက်ိတ္အခဲ အေနအားျဖင့္ ေျဖေဖ်ာက္၍ မေပ်ာက္ေအာင္ ျဖစ္လာတတ္သည္။
ထိုအခါ ခြင့္လႊတ္တတ္ဖို႕ ဆိုသည္မွာ ဘယ္လုိမွ ျဖစ္ေပၚလာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အခြင့္ရသည္ႏွင့္ လက္စားေခ်လိုေသာ စိတ္သာလႊမ္းမိုးျဖစ္ေပၚလာတတ္သည္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္သည္။ ဝိဋဋဴဘသည္ မိခင္ဘက္ကေဆြမ်ိဳးမ်ား၏ မထီေလးစား၊ မေလးမခန္႕ ဆက္ဆံခံရသည့္ အခါ စိတ္မေကာင္းၾကီးစာြ ျဖစ္ရသည္။ ထိုထက္ဆိုးသည္ကား သူထိုင္ခဲ့ေသာ ေနရာကို ကြ်န္မသား ထိုင္ခဲ့သည့္ ေနရာဆိုျပီး ႏို႕ေရတို႔ျဖင့္ သြန္းေလာင္းေဆးေၾကာပစ္လိုက္ၾကသည့္ အျပဳအမူသည္ ဝိဋဋဴဘအတြက္ ဘယ္လိုမွ ခြင့္လႊတ္၍ မရႏိုင္သည့္ အခံရအခတ္ဆုံးေသာ အရာပင္ျဖစ္သည္။ ေဒါသအမ်က္ ေခ်ာင္းေခ်ာင္း ထြက္ေစသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဝိဋဋဴဘသည္ မိမိတပ္ကို ေခၚကာ မိခင္၏ ဇာတိႏိုင္ငံမွ ျပန္လာခဲ့ေလသည္။ ျပန္မလာမီ မိခင္ဘက္က ေဆြမ်ိဳးတို႔အား “ ဒင္းတို႔ ေနရစ္ၾကအုံး၊ ငါ့အေၾကာင္း တစ္ေန႕ သိရလိမ့္မယ္ ” ဟု ေတာက္ေခါက္ကာ သတိေပးခဲ့ေလသည္။
ယေန႕ကမၻာ၌ ဘာသာၾကီး ေလးခုတို႕တြင္ ဗုုဒၶဘာသာသည္ ဘာသာၾကီးတစ္ခု အျဖစ္ ပါဝင္လွ်က္ရွိသည္။ ကမၻာ့လူဦးေရ ငါးပုံ တစ္ပုံ ခန္႕သည္ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လ်က္ရွိၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာကို တည္ေထာင္ခဲ့သူမွာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ၏ ေမြးဖြါးရာ ဇာတိႏိုင္ငံသည္ သကၠတိုင္း၊ ကပိလဝတၳဳပင္ ျဖစ္သည္။အမ်ိဳးအႏြယ္မွာ သက်သာကီဝင္ မ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ သက်သာကီဝင္မ်ိဳးႏြယ္တို႔သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပင္ သက္ရွိထင္ရွား မရွိၾကေတာ့ေပ။
ဝိဋဋဴဘ ၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္မွာပင္ အမ်ားအားျဖင့္ ေသဆုံးသြားၾကရရွာသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕သည္ တိုင္းျပည္ကို စြန္႕ခြါကာ ကစဥ္းကလ်ားျဖင့္ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားကို ေရာက္ရွိသြားၾကရသည္။ သက်သာကီဝင္မင္းတို၏ ဂါရဝ နိဝါတ ကင္းမဲ့မႈသသည္ သာကီဝင္တစ္မ်ိဳးလုံးကို အမ်ိဳးျပဳန္းေစေလသည္။ သာကီဝင္တစ္မ်ိဳးလုံးကို ဤကမၻာေျမျပင္ေပၚက အျပီးတိုင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေစေလျပီ။
စာေရးသူသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသုိ႔ ေရာက္ခါစ ဗုဒၶဂယာတစ္ေနရာတြင္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးႏွင့္ ဆုံျဖစ္ခဲ့သည္။ မိမိထက္အသက္သိကၡာၾကီးရင့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည့္အတြက္ လက္အုပ္ခ်ီကာ အရိုအေသေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါဆရာေတာ္သည္ မိမိ၏ အရိုအေသေပးမႈကို ေကာငး္မြန္စြာ မတို႔ျပန္ မခံယူခဲ့ေပ။
ထို႕ေၾကာင့္ မိမိသည္ အဆိုပါဆရာေတာ္ႏွင့္ ေနာက္ေနာင္တြင္ ေတြ႕ၾကံဳရေသာ အခါတို႔၌ လက္အုပ္ခ်ီကာ အရိုအေသေပးလိုစိ္တ္ မရွိေတာ့ဘဲ သာမန္မွ်သာ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ဤအေၾကာငး္အရာမ်ားကို ေရးျပေနျခင္းသည္ အဆိုပါဆရာေတာ္ အေပၚ ေဒါသ အာဃာတျဖင့္ ေရးသားေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ မိမိ၏ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳတစ္ခုကို ဗဟုသုတ မွ်ေဝလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုတည္းျဖင့္ပင္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးသားတင္ျပလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ေပသတည္း။
“အထင္ေသးျခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။”
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤေဆာင္းပါးကို “ဦးစျႏၵမဏိေက်ာင္းသားမ်ား သာေရးနာေရးအသင္း (UCMSWT)” မွ ဓမၼဒါနအျဖစ္ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိေသာ ” မဇၥ်ိမတံခြန္ မဂၢဇင္း” “အမွတ္စဥ္ (၁)”မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment