ေမး ။ ။ သတိထားၿပီး တရား႐ႈေပမယ့္
ၾကာေတာ့ ပ်င္းလာပါတယ္။ မပ်င္းေအာင္
ဘယ္လို ႐ႈရပါမလဲ။
ေျဖ။ ။ တရား႐ႈတယ္ဆိုတာ သတိထားၿပီး
႐ႈရတာပါ။ သတိဆိုတာ သိလို ထားလိုတဲ့
အာ႐ုံမွတစ္ပါးတျခားသုိ႔ ေမ်ာပါ၊ လြင့္ပါ
မသြားေစျခင္းဆုိတဲ့ သေဘာလကၡဏာရွိပါ
တယ္။
ေမ့ေလ်ာ့ေတြေ၀ျခင္းကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ အလုပ္
ကိစၥလုပ္ပါတယ္။
ကိေလသာ နီ၀ရဏေတြရဲ႕အေႏွာက္အယွက္
ကို တားျမစ္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေစာင့္
ေရွာက္ႏုိင္တဲ့သေဘာလို႔ သိႏုိင္ပါတယ္။
အမွတ္သညာအားေကာင္းရင္သာမန္သတိမ်ဳိး
အားေကာင္းပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္အာ႐ုံေတြဟာ
၀ိပႆနာသတိအားေကာင္းေအာင္ေထာက္ပံ့
တဲ့အေၾကာင္းရင္းပါပဲ။
သတိဆိုတာ အတု အစစ္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။
အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အာ႐ုံမ်ဳိးေတြကို
အမွတ္ရေနရင္ အမွတ္ရၿပီးအကုသုိလ္ျဖစ္ေန
ရင္ မိစၧာသတိ၊ သတိအတုပါ။
ကုသိုလ္ျဖစ္တဲ့သတိကသာ သတိအစစ္ပါ။
သမၼာသတိပါ။ ဒါနသတိ၊ သီလသတိ၊ ၀ိပႆနာ
သတိလို႔ခြဲေျပာရရင္ ၀ိပႆနာသတိကသာဉာဏ္
ယွဥ္တြဲမႈအားေကာင္းလို႔ အမွန္အတိုင္းအမွတ္ရမႈ
သေဘာျဖစ္လို႔ သမၼာသတိပါ။
မိမိသိလိုတဲ့အာ႐ုံကို မရ အရ ပံုေဖာ္ယူတာ။
အတင္းလုိက္ၿပီး ၾကည့္ေနတာေတြဟာ ေလာဘ
စိတ္၊ မိစၧာသတိျဖစ္ေနပါတယ္။ အခုျဖစ္ဆဲ႐ုပ္နာမ္
အာ႐ုံကို ေသခ်ာသေဘာသိေအာင္မၾကည့္ဘဲပူရင္
နာရင္ က်င္ရင္ တင္းရင္မႀကိဳက္လို႔ အတင္းေဖ်ာက္
ဖ်က္ေနတာဟာ ေဒါသစိတ္ မိစၧာသတိပါပဲ။ အာ႐ုံ
ကို အမွတ္တရလုိက္ရွာေနတာေတြကို ေခၚပါတယ္။
စိတ္က ပ်ာယာခတ္ေနတယ္။ တင္းၾကပ္ေနတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလ ေ၀၀ါးေနတယ္။ မပီျပင္ဘူး။ ပင္ပန္း
တယ္။ ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ေနာက္က်ိတယ္။ မေ၀ခြဲႏုိင္
ဘူးဆိုတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာလည္း
မိစၧာသတိရဲ႕သတၱိေတြပါပဲ။
သတိအစစ္ရဲ႕သေဘာက ေစာင့္ၾကည့္ေန႐ုံ၊ ျဖစ္တိုင္း
ျဖစ္တိုင္းအာ႐ုံရဲ႕သေဘာကိုသိလာေအာင္ေစာင့္
ၾကည့္ေန႐ုံပါပဲ။
စိတ္ေအးခ်မ္းတယ္။ တည္ၿငိမ္တယ္။ မပင္မပန္း
သက္ေတာင့္သက္သာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ၾကည့္
ေနႏုိင္ပါတယ္။
ဟိုဟာျမင္ရမွ ဒီဟာျမင္ရမွ ေက်နပ္မယ္။ ဒီဟာ
ဆိုရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ ဟုိဟာကိုလည္း မႀကိဳက္ဘူး
ဆိုတာ မရွိပါဘူး။
ေတြေ၀၀ိုး၀ါးမႈေတြလည္း မရွိပါဘူး။
သတိေလးနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ရင္ သိစရာေတြကိုသိလာ
ပါတယ္။ ေယာဂီက ေအးေအးေဆးေဆးေနသာ
သလုိ မွ်မွ်တတ ထိုင္ခ်င္ထိုင္၊ ရပ္ခ်င္ရပ္ သြားခ်င္
သြား ေလ်ာင္းခ်င္ေလ်ာင္း ဒါမွမဟုတ္လုပ္ေနက်
အလုပ္ေတြကို လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း သတိေလးထား
ေပးရပါတယ္။ မပင္ပန္းပါဘူး။
မသိေသးတဲ့သေဘာေတြကို သိလာတယ္။ ဓမၼ
သေဘာေတြကို ပီပီျပင္ျပင္ ျမင္လာတယ္။ ပ်င္းရိမႈ
ဆိုတာ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီသေဘာက ၀ိပႆနာသမၼာ
သတိ၊ သတိအစစ္ရဲ႕သေဘာပါ။
သတိအစစ္နဲ႔အတုနားလည္ပါ။ ျပန္ၿပီး ဆန္းစစ္ပါ။
ပ်င္းေနတာဟာ သတိအတုေၾကာင့္ဆိုတာ သိေလာက္
ပါၿပီ။
သမၼာသတိ၊ သတိအစစ္ျဖစ္ရင္ ၀ီရိယအစစ္၊ သမာဓိ
အစစ္ျဖစ္ပါၿပီ။ ၀ီရိယအစစ္ျဖစ္ရင္ မပ်င္းေတာ့ပါဘူး။
သတိအစစ္၊ ၀ီရိယအစစ္ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
တရား႐ႈရင္း အပ်င္းေပ်ာက္လို႔ တရားနဲ႔ေမြ႕ေလ်ာ္
တရားနဲ႔အခ်ိန္တိုင္းေပ်ာ္ႏုိင္ပါၿပီ။
ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵ
ၾကာေတာ့ ပ်င္းလာပါတယ္။ မပ်င္းေအာင္
ဘယ္လို ႐ႈရပါမလဲ။
ေျဖ။ ။ တရား႐ႈတယ္ဆိုတာ သတိထားၿပီး
႐ႈရတာပါ။ သတိဆိုတာ သိလို ထားလိုတဲ့
အာ႐ုံမွတစ္ပါးတျခားသုိ႔ ေမ်ာပါ၊ လြင့္ပါ
မသြားေစျခင္းဆုိတဲ့ သေဘာလကၡဏာရွိပါ
တယ္။
ေမ့ေလ်ာ့ေတြေ၀ျခင္းကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ အလုပ္
ကိစၥလုပ္ပါတယ္။
ကိေလသာ နီ၀ရဏေတြရဲ႕အေႏွာက္အယွက္
ကို တားျမစ္ၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ေစာင့္
ေရွာက္ႏုိင္တဲ့သေဘာလို႔ သိႏုိင္ပါတယ္။
အမွတ္သညာအားေကာင္းရင္သာမန္သတိမ်ဳိး
အားေကာင္းပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္အာ႐ုံေတြဟာ
၀ိပႆနာသတိအားေကာင္းေအာင္ေထာက္ပံ့
တဲ့အေၾကာင္းရင္းပါပဲ။
သတိဆိုတာ အတု အစစ္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။
အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အာ႐ုံမ်ဳိးေတြကို
အမွတ္ရေနရင္ အမွတ္ရၿပီးအကုသုိလ္ျဖစ္ေန
ရင္ မိစၧာသတိ၊ သတိအတုပါ။
ကုသိုလ္ျဖစ္တဲ့သတိကသာ သတိအစစ္ပါ။
သမၼာသတိပါ။ ဒါနသတိ၊ သီလသတိ၊ ၀ိပႆနာ
သတိလို႔ခြဲေျပာရရင္ ၀ိပႆနာသတိကသာဉာဏ္
ယွဥ္တြဲမႈအားေကာင္းလို႔ အမွန္အတိုင္းအမွတ္ရမႈ
သေဘာျဖစ္လို႔ သမၼာသတိပါ။
မိမိသိလိုတဲ့အာ႐ုံကို မရ အရ ပံုေဖာ္ယူတာ။
အတင္းလုိက္ၿပီး ၾကည့္ေနတာေတြဟာ ေလာဘ
စိတ္၊ မိစၧာသတိျဖစ္ေနပါတယ္။ အခုျဖစ္ဆဲ႐ုပ္နာမ္
အာ႐ုံကို ေသခ်ာသေဘာသိေအာင္မၾကည့္ဘဲပူရင္
နာရင္ က်င္ရင္ တင္းရင္မႀကိဳက္လို႔ အတင္းေဖ်ာက္
ဖ်က္ေနတာဟာ ေဒါသစိတ္ မိစၧာသတိပါပဲ။ အာ႐ုံ
ကို အမွတ္တရလုိက္ရွာေနတာေတြကို ေခၚပါတယ္။
စိတ္က ပ်ာယာခတ္ေနတယ္။ တင္းၾကပ္ေနတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလ ေ၀၀ါးေနတယ္။ မပီျပင္ဘူး။ ပင္ပန္း
တယ္။ ႐ႈပ္ေထြးတယ္။ ေနာက္က်ိတယ္။ မေ၀ခြဲႏုိင္
ဘူးဆိုတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာလည္း
မိစၧာသတိရဲ႕သတၱိေတြပါပဲ။
သတိအစစ္ရဲ႕သေဘာက ေစာင့္ၾကည့္ေန႐ုံ၊ ျဖစ္တိုင္း
ျဖစ္တိုင္းအာ႐ုံရဲ႕သေဘာကိုသိလာေအာင္ေစာင့္
ၾကည့္ေန႐ုံပါပဲ။
စိတ္ေအးခ်မ္းတယ္။ တည္ၿငိမ္တယ္။ မပင္မပန္း
သက္ေတာင့္သက္သာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ၾကည့္
ေနႏုိင္ပါတယ္။
ဟိုဟာျမင္ရမွ ဒီဟာျမင္ရမွ ေက်နပ္မယ္။ ဒီဟာ
ဆိုရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ ဟုိဟာကိုလည္း မႀကိဳက္ဘူး
ဆိုတာ မရွိပါဘူး။
ေတြေ၀၀ိုး၀ါးမႈေတြလည္း မရွိပါဘူး။
သတိေလးနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ရင္ သိစရာေတြကိုသိလာ
ပါတယ္။ ေယာဂီက ေအးေအးေဆးေဆးေနသာ
သလုိ မွ်မွ်တတ ထိုင္ခ်င္ထိုင္၊ ရပ္ခ်င္ရပ္ သြားခ်င္
သြား ေလ်ာင္းခ်င္ေလ်ာင္း ဒါမွမဟုတ္လုပ္ေနက်
အလုပ္ေတြကို လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း သတိေလးထား
ေပးရပါတယ္။ မပင္ပန္းပါဘူး။
မသိေသးတဲ့သေဘာေတြကို သိလာတယ္။ ဓမၼ
သေဘာေတြကို ပီပီျပင္ျပင္ ျမင္လာတယ္။ ပ်င္းရိမႈ
ဆိုတာ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီသေဘာက ၀ိပႆနာသမၼာ
သတိ၊ သတိအစစ္ရဲ႕သေဘာပါ။
သတိအစစ္နဲ႔အတုနားလည္ပါ။ ျပန္ၿပီး ဆန္းစစ္ပါ။
ပ်င္းေနတာဟာ သတိအတုေၾကာင့္ဆိုတာ သိေလာက္
ပါၿပီ။
သမၼာသတိ၊ သတိအစစ္ျဖစ္ရင္ ၀ီရိယအစစ္၊ သမာဓိ
အစစ္ျဖစ္ပါၿပီ။ ၀ီရိယအစစ္ျဖစ္ရင္ မပ်င္းေတာ့ပါဘူး။
သတိအစစ္၊ ၀ီရိယအစစ္ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
တရား႐ႈရင္း အပ်င္းေပ်ာက္လို႔ တရားနဲ႔ေမြ႕ေလ်ာ္
တရားနဲ႔အခ်ိန္တိုင္းေပ်ာ္ႏုိင္ပါၿပီ။
ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵ
No comments:
Post a Comment