ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါတို႔သႏၱာန္၌ စ႐ုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾက
သကဲ့သို႔ပင္အေျခခံမတူပုဂၢဳိလ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပား
ၾကေပသည္။
အကုသုိလ္စ႐ုိက္မ်ားၾကသူမ်ားမွာ အမွီသမၸတၱိ
စက္ပါညံ့ေနလွ်င္ ပို၍ပင္စ႐ုိက္ၾကမ္း၍အမွီသမၸ
တၱိစက္ျဖစ္ေသာ ပတိ႐ူပ-သပၸဳရိသူပနိႆယ
တို႔ကိုရရွိလွ်င္မူ အထိုက္အေလ်ာက္သင့္ေတာ္
ေပဦးမည္။
ဘုရားရွင္က ပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ဳိးေလးစားတို႔ကို
ျမင္းေလးမ်ဳိးဥပမာထား၍ေဟာၾကားထား
ေပသည္။
ယင္းျမင္းေလးမ်ဳိးတို႔မွာ
ဆာယာ႒ျမင္း၊ ေလာပေ၀ဓျမင္း၊ စမၼေ၀ဓျမင္း၊
အ႒ိေ၀ဓျမင္းဟူ၍ျဖစ္ေပသည္။
ဆာယာဒိ႒ျမင္းဟူသည္ျမင္းဆရာကအရိပ္
နိမိတ္ျပ႐ုံမွ်ျဖင့္ ငါ့ကိုတကယ္႐ုိက္ေတာ့မွာ
လားဟု အသိဉာဏ္၀င္ကာ လုပ္ငန္းခြင္
ေကာင္းစြာ၀င္ေရာက္ေသာျမင္းတစ္မ်ဳိး။
ေလာမေ၀ဓျမင္းဟူသည္ ျမင္းဆရာကႏွင္တံ
ျဖင့္ အရိပ္နိမိတ္ျပေသာ္လည္း အေရးမစိုက္
အေမႊးကၽြတ္သည္အထိ ႐ုိက္ဆံုးမမွအသိဉာဏ္
၀င္ကာ လုပ္ငန္းခြင္ေကာင္းစြာ၀င္ေရာက္ေသာ
ျမင္းတစ္မ်ဳိး။
စမၼေ၀ဓျမင္းဟူသည္ ျမင္းဆရာက ႏွင္တံ
ျပေသာ္လည္း မလိမၼာ အေမႊးကၽြတ္ေအာင္
႐ုိက္ပါေသာ္လည္း လုပ္ငန္းမ၀င္၊ အေရ
စုတ္သညီအထိ ႐ုိက္ဆံုးမပါမွ အသိဉာဏ္
၀င္ကာ လိမၼာသြားေသာျမင္းတစ္မ်ဳိး။
အ႒ိေ၀ဓျမင္းဆိုသည္မွာ ျမင္းဆရာက
အေရစုတ္သည္အထိ႐ုိက္ဆံုးမပါေသာ္
လည္း အသိဉာဏ္မ၀င္ မလိမၼာ၊ အ႐ုိး
ထိေအာင္႐ုိက္ဆံုးမပါမွ အသိဉာဏ္
၀င္ကာ လုပ္ငန္းခြင္ေကာင္းစြာ၀င္ေရာက္
ေသာျမင္းတစ္မ်ဳိးဟူ၍ေလးမ်ဳိးျဖစ္ေပ
သည္။
ထိုသို႔ျမင္းေလးမ်ဳိးရွိသကဲ့သို႔ လူေလးမ်ဳိး
ရွိပံုကိုလည္း ဘုရားရွင္ကမိန္႔ဆိုထားသည္
မွာ မိမိႏွင့္နီးစပ္သူတစ္ဦးဦးေသဆံုးသြား
သည္ဟု သတင္းၾကားသိေသာအခါသူ
ဘာေၾကာင့္ေသဆံုးရပါသလဲဟု စဥ္းစား
ၿပီး ဘ၀ခႏၶာရထားလုိ႔သာ ေသရတာပဲ။
ငါလည္းတစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ေသရမွာပဲဟု
အသံၾကား႐ုံျဖင့္ သံေ၀ဂဉာဏ္ျဖစ္ၿပီး
မေသခင္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာျပဳေသာ
သူကို ဆာယာဒိ႒ျမင္းႏွင့္တူေသာသူ
ဟု ဆိုရေပသည္။
ေနာက္တစ္ဦးမွာက ေျပာသံၾကား႐ုံမွ်ျဖင့္
အသိဉာဏ္မ၀င္ေသး၊ လူ႔ဘ၀ပန္းတိုင္
တက္လွမ္းႏုိင္ဖို႔ရန္ အားယူခ်ီတက္ေနစဥ္
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ မိမိႏွင့္အတူလုပ္ေဖာ္ကိုင္
ဖက္တစ္ဦး ျဗဳန္းခနဲေသဆံုးသြားသည့္
အခါမ်ဳိးမွာမွ ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႔ရၿပီး
မေသခင္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာျပဳကာ
အသိဉာဏ္၀င္သြားသူကို ေလာမေ၀ဓ
ျမင္းႏွင့္တူသူဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
တတိယေျမာက္ပုဂၢဳိလ္ကမူ ျမင္႐ုံၾကား႐ုံ
မွ်ျဖင့္ အသိဉာဏ္မ၀င္ေသး။ မိမိ၏မိသားစု
အတြင္းမွ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ေသ
ဆံုးသြားပါမွ ငါ့ရဲ႕ေသြးသားထဲကအနီးကပ္
ဆံုးေသျခင္းပါလား အခုငါေသသြားရင္
ဒါန သီလ ဘာမွ်မရွိ၊ လက္ခ်ည္းပဲဒီအတိုင္း
သာ ဆက္သြားရင္ အပါယ္ဒုဂၢတိေရာက္ဖို႔
သာရွိမယ္။ မေသခင္ဒါနသီလျပဳမွေတာ္
မည္ဟု သံေ၀ဂရ အသိဉာဏ္၀င္သြားသူ
ကို စမၼေ၀ဓျမင္းႏွင့္တူသူဟူ၍ဆိုအပ္ေပ
သည္။
နံပါတ္ေလးပုဂၢဳိလ္ကမူ သူမ်ားေသတာ
သတင္းၾကားေတြ႔ျမင္ေနရပါေသာ္လည္း
ေပ်ာ္လုိ႔ပါးလုိ႔ေကာင္းတုန္း၊ သူကိုယ္တိုင္
ေရာဂါျဖစ္ၿပီးအိပ္ယာေပၚပက္လက္လဲ
ေျခမသယ္ႏုိင္ လက္မသယ္ႏုိင္ အစား
မ၀င္ ေသရာေညာင္ေစာင္းလဲေနရာမွ
သတိ၀င္လာၿပီးေသတယ္ဆိုတာတကယ္
ပါလား။ သူမ်ားေတြ ဘ၀ခႏၶာရလုိ႔အိုတဲ့
အခါ၊ နာတဲ့အခါ၊ ေသတဲ့အခါ ငါဘာမွ
သံေ၀ဂမရခဲ့ပါလားဟု ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္
က်မွသံေ၀ဂရသည့္သူကို အ႒ိေ၀ဓျမင္း
ႏွင့္တူသူဟူ၍ ဆိုရေပသည္။
ဤကဲ့သို႔ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူေသာ
ျမင္းေလးမ်ဳိးဥပမာကို႐ႈ၍ အသိေနာက္
မက်မွီ မိမိကိုယ္ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္၍
ျပင္သင့္သည္ကိုျပင္ရမည္။ ေနာက္မွ
ရသည့္ေနာင္တမ်ဳိးမျဖစ္ေစရန္ျပဳျပင္
စရာအားလံုးမိမိကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္၍
မိမိႏွင့္ဆက္ႏြယ္ရာ တပည့္သားသမီး
ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ပတ္၀န္းက်င္အား
လံုး ကုိယ့္အတြက္စိတ္အေႏွာက္အ
ယွက္မျဖစ္ေစမူ၍ အသိဉာဏ္ရွိေသာ
ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ေစရန္ လမ္းညႊန္သင့္
ေပသည္။
အရွင္သုစိတၱ(ေတာင္သာ)
ေဒသနာမ်က္႐ႈႏွင့္သုတမွတ္စု
စက္ပါညံ့ေနလွ်င္ ပို၍ပင္စ႐ုိက္ၾကမ္း၍အမွီသမၸ
တၱိစက္ျဖစ္ေသာ ပတိ႐ူပ-သပၸဳရိသူပနိႆယ
တို႔ကိုရရွိလွ်င္မူ အထိုက္အေလ်ာက္သင့္ေတာ္
ေပဦးမည္။
ဘုရားရွင္က ပုဂၢဳိလ္ေလးမ်ဳိးေလးစားတို႔ကို
ျမင္းေလးမ်ဳိးဥပမာထား၍ေဟာၾကားထား
ေပသည္။
ယင္းျမင္းေလးမ်ဳိးတို႔မွာ
ဆာယာ႒ျမင္း၊ ေလာပေ၀ဓျမင္း၊ စမၼေ၀ဓျမင္း၊
အ႒ိေ၀ဓျမင္းဟူ၍ျဖစ္ေပသည္။
ဆာယာဒိ႒ျမင္းဟူသည္ျမင္းဆရာကအရိပ္
နိမိတ္ျပ႐ုံမွ်ျဖင့္ ငါ့ကိုတကယ္႐ုိက္ေတာ့မွာ
လားဟု အသိဉာဏ္၀င္ကာ လုပ္ငန္းခြင္
ေကာင္းစြာ၀င္ေရာက္ေသာျမင္းတစ္မ်ဳိး။
ေလာမေ၀ဓျမင္းဟူသည္ ျမင္းဆရာကႏွင္တံ
ျဖင့္ အရိပ္နိမိတ္ျပေသာ္လည္း အေရးမစိုက္
အေမႊးကၽြတ္သည္အထိ ႐ုိက္ဆံုးမမွအသိဉာဏ္
၀င္ကာ လုပ္ငန္းခြင္ေကာင္းစြာ၀င္ေရာက္ေသာ
ျမင္းတစ္မ်ဳိး။
စမၼေ၀ဓျမင္းဟူသည္ ျမင္းဆရာက ႏွင္တံ
ျပေသာ္လည္း မလိမၼာ အေမႊးကၽြတ္ေအာင္
႐ုိက္ပါေသာ္လည္း လုပ္ငန္းမ၀င္၊ အေရ
စုတ္သညီအထိ ႐ုိက္ဆံုးမပါမွ အသိဉာဏ္
၀င္ကာ လိမၼာသြားေသာျမင္းတစ္မ်ဳိး။
အ႒ိေ၀ဓျမင္းဆိုသည္မွာ ျမင္းဆရာက
အေရစုတ္သည္အထိ႐ုိက္ဆံုးမပါေသာ္
လည္း အသိဉာဏ္မ၀င္ မလိမၼာ၊ အ႐ုိး
ထိေအာင္႐ုိက္ဆံုးမပါမွ အသိဉာဏ္
၀င္ကာ လုပ္ငန္းခြင္ေကာင္းစြာ၀င္ေရာက္
ေသာျမင္းတစ္မ်ဳိးဟူ၍ေလးမ်ဳိးျဖစ္ေပ
သည္။
ထိုသို႔ျမင္းေလးမ်ဳိးရွိသကဲ့သို႔ လူေလးမ်ဳိး
ရွိပံုကိုလည္း ဘုရားရွင္ကမိန္႔ဆိုထားသည္
မွာ မိမိႏွင့္နီးစပ္သူတစ္ဦးဦးေသဆံုးသြား
သည္ဟု သတင္းၾကားသိေသာအခါသူ
ဘာေၾကာင့္ေသဆံုးရပါသလဲဟု စဥ္းစား
ၿပီး ဘ၀ခႏၶာရထားလုိ႔သာ ေသရတာပဲ။
ငါလည္းတစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ေသရမွာပဲဟု
အသံၾကား႐ုံျဖင့္ သံေ၀ဂဉာဏ္ျဖစ္ၿပီး
မေသခင္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာျပဳေသာ
သူကို ဆာယာဒိ႒ျမင္းႏွင့္တူေသာသူ
ဟု ဆိုရေပသည္။
ေနာက္တစ္ဦးမွာက ေျပာသံၾကား႐ုံမွ်ျဖင့္
အသိဉာဏ္မ၀င္ေသး၊ လူ႔ဘ၀ပန္းတိုင္
တက္လွမ္းႏုိင္ဖို႔ရန္ အားယူခ်ီတက္ေနစဥ္
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ မိမိႏွင့္အတူလုပ္ေဖာ္ကိုင္
ဖက္တစ္ဦး ျဗဳန္းခနဲေသဆံုးသြားသည့္
အခါမ်ဳိးမွာမွ ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႔ရၿပီး
မေသခင္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာျပဳကာ
အသိဉာဏ္၀င္သြားသူကို ေလာမေ၀ဓ
ျမင္းႏွင့္တူသူဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
တတိယေျမာက္ပုဂၢဳိလ္ကမူ ျမင္႐ုံၾကား႐ုံ
မွ်ျဖင့္ အသိဉာဏ္မ၀င္ေသး။ မိမိ၏မိသားစု
အတြင္းမွ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ေသ
ဆံုးသြားပါမွ ငါ့ရဲ႕ေသြးသားထဲကအနီးကပ္
ဆံုးေသျခင္းပါလား အခုငါေသသြားရင္
ဒါန သီလ ဘာမွ်မရွိ၊ လက္ခ်ည္းပဲဒီအတိုင္း
သာ ဆက္သြားရင္ အပါယ္ဒုဂၢတိေရာက္ဖို႔
သာရွိမယ္။ မေသခင္ဒါနသီလျပဳမွေတာ္
မည္ဟု သံေ၀ဂရ အသိဉာဏ္၀င္သြားသူ
ကို စမၼေ၀ဓျမင္းႏွင့္တူသူဟူ၍ဆိုအပ္ေပ
သည္။
နံပါတ္ေလးပုဂၢဳိလ္ကမူ သူမ်ားေသတာ
သတင္းၾကားေတြ႔ျမင္ေနရပါေသာ္လည္း
ေပ်ာ္လုိ႔ပါးလုိ႔ေကာင္းတုန္း၊ သူကိုယ္တိုင္
ေရာဂါျဖစ္ၿပီးအိပ္ယာေပၚပက္လက္လဲ
ေျခမသယ္ႏုိင္ လက္မသယ္ႏုိင္ အစား
မ၀င္ ေသရာေညာင္ေစာင္းလဲေနရာမွ
သတိ၀င္လာၿပီးေသတယ္ဆိုတာတကယ္
ပါလား။ သူမ်ားေတြ ဘ၀ခႏၶာရလုိ႔အိုတဲ့
အခါ၊ နာတဲ့အခါ၊ ေသတဲ့အခါ ငါဘာမွ
သံေ၀ဂမရခဲ့ပါလားဟု ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္
က်မွသံေ၀ဂရသည့္သူကို အ႒ိေ၀ဓျမင္း
ႏွင့္တူသူဟူ၍ ဆိုရေပသည္။
ဤကဲ့သို႔ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူေသာ
ျမင္းေလးမ်ဳိးဥပမာကို႐ႈ၍ အသိေနာက္
မက်မွီ မိမိကိုယ္ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္၍
ျပင္သင့္သည္ကိုျပင္ရမည္။ ေနာက္မွ
ရသည့္ေနာင္တမ်ဳိးမျဖစ္ေစရန္ျပဳျပင္
စရာအားလံုးမိမိကိုယ္တိုင္ျပဳျပင္၍
မိမိႏွင့္ဆက္ႏြယ္ရာ တပည့္သားသမီး
ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ပတ္၀န္းက်င္အား
လံုး ကုိယ့္အတြက္စိတ္အေႏွာက္အ
ယွက္မျဖစ္ေစမူ၍ အသိဉာဏ္ရွိေသာ
ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ေစရန္ လမ္းညႊန္သင့္
ေပသည္။
အရွင္သုစိတၱ(ေတာင္သာ)
ေဒသနာမ်က္႐ႈႏွင့္သုတမွတ္စု
No comments:
Post a Comment