လူႏွင့္ႏြားခြဲျခား၍ေနေသာ္ျငားလည္း နႏၵီသည္
ပုဏၰားတစ္ေယာက္၏ေမြးစားသားျဖစ္၏။ သူ
ငယ္စဥ္က သူ႔ကိုသူ၏ပုိင္ရွင္က လွဴဖြယ္၀တၳဳ
ပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ေပးလွဴလုိက္သျဖင့္
ပုဏၰားထံေရာက္လာခဲ့ရ၏။
ပုဏၰားကလည္း ႏြားကေလးကိုသားကဲ့သို႔ခ်စ္
ခင္လွသျဖင့္ နႏၵီဟူ၍အမည္မွဲ႔ထား၏။ နႏၵီကို
သားတစ္ေယာက္အျဖစ္သတ္မွတ္ထားသျဖင့္
အျခားႏြားမ်ားကဲ့သို႔ျမက္၊ ပဲေမွာ္စသည္မေကၽြး
ဘဲ ဆန္ျပဳတ္တိုက္၍ေမြးျမဴထား၏။
အစားေကာင္း အေသာက္ေကာင္းမ်ားစားရ
သျဖင့္နႏၵီသည္ မၾကာမီမွာပင္ အသားအေရ
မ်ားပြားစည္းကာ ႏြားလားႀကီးျဖစ္လာ၏။
အားခြန္ဗလသန္စြမ္းလြန္းလွ၏။ ထို႔အတူပင္
ဦးခ်ဳိႏွစ္ေခ်ာင္းကလည္း ကားကားစြင့္စြင့္
ျဖစ္လာၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔ခ်ဳိကားကားႀကီးရွိ
ေနျခင္းကိုအေၾကာင္းျပဳကာ နႏၵီဟူေသာ
အမည္ရင္းတြင္ ၀ိသာလဟူေသာဂုဏ္ျပဳ
စကားျဖင့္တြဲစပ္၍ေခၚေ၀ၚရေပသည္။
အေကာင္အထည္ႀကီးမား၍အားခြန္ဗလ
သန္စြမ္းလွေသာ္လည္း နႏၵီ၀ိသာလသည္
႐ုိင္းစုိင္းသည့္ ၾကမ္းတမ္းသည့္အမူအက်င့္
မ်ားကားမရွိေပ။ အသက္အရြယ္ရလာသည္
ႏွင့္အမွ် သူ႔ကိုသားအျဖစ္ေမြးျမဴလာခဲ့သည့္
ဖခင္၏ေက်းဇူးကို သိတတ္လာ၏။ သူ၏
ဖခင္ပုဏၰားသည္ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူ
မဟုတ္ပါ။ သူ႔ကိုသားကဲ့သို႔ခ်စ္ခင္လြန္းလွ
သျဖင့္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစား၍ေကၽြးေမြး
လာခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္းနႏၵီ၀ိသာလက
ထုိက္ထိုက္တန္တန္ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္လွ
သျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ႏုိင္သည့္ အခြင့္အလမ္း
ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့၏။
တစ္ေန႔ေသာအခါတြင္ ထိုအခြင့္အလမ္းကို
ေတြ႔ျမင္ရသျဖင္ နႏၵီ၀ိသာလသည္ဖခင္
ပုဏၰားႀကီးအား အႀကံတစ္ခုေပး၏။
အေဖ၊ အေဖ့ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္လြန္းလို႔
ကၽြန္ေတာ္ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုက်င္းပခ်င္ပါတယ္။
ၿပိဳင္ပြဲဆိုေပမယ့္ကၽြန္ေတာ္တစ္ေကာင္တည္း
နဲ႔အစြမ္းျပရမွာပါ။ လွည္းစီးေရတစ္ရာတိတိ
ကို ေရွ႕နဲ႔ေနာက္ခုိင္ခုိင္ခံ့ခံ့ဆက္ၿပီးခ်ည္တုပ္
ထားပါ။ အဲဒီလွည္းေတြေပၚမွာ ပဲေတြ၊ ဆန္
ေတြသဲေတြအျပည့္တင္ထားပါ။ အဲဒီလို
၀န္အျပည့္တင္ထားတဲ့ လွည္းေပါင္းတစ္ရာ
ကို ကၽြန္ေတာ္ကေရွ႕ဆံုးကေနၿပီး ႐ုန္းျပပါ့
မယ္။ ေရွ႕ဆံုးကလွည္းဘီးနင္းခဲ့တဲ့ေနရာကို
ေနာက္တစ္ဆက္တည္းရွိတဲ့လွည္းဘီးနဲ႔နင္း
ျပပါ့မယ္။ အဲဒီအစြမ္းျပပြဲအတြက္ ေဂါ၀ိႏၵ
သူေဌးဆီသြားၿပီးေၾကးဆပ္ေခ်ပါ။
ေကာင္းၿပီေဖ့သားႀကီး ေကာင္းၿပီ။
ပုဏၰားကလည္း နႏၵီ၀ိသာလ၏အားစြမ္းကို
ယံုၾကည္စိတ္ခ်ထားၿပီးျဖစ္၍ ၀မ္းေျမာက္
၀မ္းသာလက္ခံ၏။ ေဂါ၀ိႏၵသူေဌးထံသြား
ေရာက္၍ အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပ၏။
ဂႏၶာရတိုင္း တကၠသိုလ္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္
ေဂါ၀ိႏၵသူေဌးသည္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား
သည့္သူေဌးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။
သို႔ရာတြင္ေငြတစ္ေထာင္တိတိကိုခ်က္ခ်င္း
ရမည့္အခြင့္အေရးျဖစ္ေနသျဖင့္ ပုဏၰား၏
အဆိုျပဳခ်က္ကိုလက္ခံလုိက္သည္။
ဤသို႔ျဖင့္တကၠသိုလ္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး၏လမ္းမ
ႀကီးတြင္ နႏၵီ၀ိသာလ၏အားစြမ္းျပပြဲႀကီး
က်င္းပ၏။ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီးခုိင္ခုိင္ခံ့ခံ့
ခ်ည္ထားသည့္ လွည္းတစ္ရာေပၚတြင္
ပဲေတြ ဆန္ေတြ သဲေတြ အျပည့္တင္ထား
ၾကသည္။ မႀကံဳစဖူးထူးဆန္းလြန္းလွသျဖင့္
အားစြမ္းျပပြဲႀကီးျဖစ္၍တကၠသိုလ္ၿမိဳ႕ေတာ္
သူၿမိဳ႕ေတာ္သားမ်ား တစ္ခဲနက္လာေရာက္
ၾကည့္႐ႈၾကေလ၏။
အခ်ိန္တန္ေသာအခါ ဖခင္ပုဏၰားသည္
နႏၵီ၀ိသာလႏွင့္အတူတကြပြဲခင္းထဲသို႔
ဦးေခါင္းေမာ့ေမာ့ရင္ေကာ့ေကာ့ျဖင့္၀င္
ေရာက္လာ၏။ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္တို႔၏
ၾသဘာလက္ခုတ္ကိုခံယူရင္း သားႀကီး
၏ စြမ္းအားသတၱိကိုဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြား
လာခဲ့၏။
ဤသို႔ျဖင့္ေရွ႕ဆံုးလွည္းနားသုိ႔ေရာက္ေသာ
အခါ လွည္းထမ္းပိုးမွာ နႏၵီ၀ိသာလကို
အေသအခ်ာတပ္ၿပီးလွ်င္ လွည္းေပၚသို႔
လႊားခနဲတက္လုိက္၏။
ေဟ့ ႐ုန္းလုိက္စမ္းပါလားကြ။ ႏြားဆိုးႀကီးရဲ႕။
ေဟ့ သြားလုိက္စမ္းပါကြ။ ႏြားယုတ္ႀကီးရ႔ဲ။
သူ႔စိတ္ထဲကေတာ့ သားႀကီးကိုအားေပး
လႈံ႔ေဆာ္ဖို႔ေအာ္ဟစ္လိုက္ျခင္းသာျဖစ္၏။
ေအာ္ဟစ္လိုက္ျခင္းသာျဖစ္၏။ သုိ႔ရာတြင္
အသျပာတစ္ေထာင္ကို ခဏေလးႏွင့္ရမည့္
အေရးကို ေတြးေတာကာ အူျမဴးေနမိ၏။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေစာေစာက ရည္ရြယ္
မထားမိခဲ့သည့္စကားလံုးတို႔ကိုအသံုးျပဳ
လုိက္ေခ်ၿပီ။
ဤအခ်ိန္အထိေအာင္ပုဏၰားသည္မိမိ
အမွားကိုမျမင္သျဖင့္ ထပ္၍ေအာ္ေနေသး
၏။ နႏၵီ၀ိသာလသည္တစ္သက္ႏွင့္တစ္
ကိုယ္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်မၾကားဖူးရ
သည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကိုၾကားလုိက္ရ
သျဖင့္ အံ့အားသင့္သြားရ၏။ ထို႔ျပင္
ပရိသတ္လူဘံုအလယ္တြင္ မိမိအား
မဟုတ္မတရားဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းလုိက္
သျဖင့္ အခံရခက္လွသည္။ ရွက္လည္း
ရွက္လွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ဖခင္ပုဏၰား၏
အမိန္႔ကို မနာခံေတာ့ဘဲ ေျခစံုရပ္၍
ထားလိုက္ေလေတာ့၏။
အသျပာတစ္ေထာင္တိတိအ႐ႈံးခံလုိက္
ရၿပီး နႏၵီ၀ိသာလသည္စိတ္မခ်မ္းမသာ
မျဖစ္ပါ။ ခါတိုင္းလုိပင္တစ္ေန႔ခင္းလံုး
စားက်က္သို႔သြား၍ စိတ္တိုင္းက်စား
ေသာက္ေန၏။ ညေနခင္းက်မွအိမ္သို႔
ျပန္လာခဲ့၏။ အိမ္ေရွ႕က ကြပ္ပ်စ္တြင္
ကားေမြးစားဖခင္ပုဏၰားသည္ေျချပစ္
လက္ျပစ္ႀကီးအိပ္လ်က္ရွိေနေပသည္။
နႏၵီ၀ိသာလသည္ ပုဏၰားႀကီးအနီးသုိ႔
အသာအယာခ်ဥ္းကပ္ကာ
အေဖ ဘာေၾကာင့္မ်ားအိပ္ေနရပါသလဲ။
ေမးမွေမးရက္ပေလ့ငါ့သားရယ္။
အသျပာတစ္ေထာင္ႀကီးမ်ားေတာင္႐ႈံးခဲ့
မွ မအိပ္ပဲေနႏုိင္ပါ့မလားကြ။
ဒါျဖင့္ အေဖတို႔အိမ္မွာကၽြန္ေတာ္ေရာက္
လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး အိုးတစ္လံုးကြဲဖူး
ပါသလား။
မကြဲခဲ့ပါဘူး ေဖ့သားႀကီးရာ။
တျခားပစၥည္းတခုခုကိုေကာ ကၽြန္ေတာ္
နင္းခဲ့ေခ်ခဲ့ဖူးပါသလား။
မနင္းခဲ့ပါဘူးကြာ။
ဒါနဲ႔မ်ားဘာေၾကာင့္ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏြားဆိုး
ႀကီးလုိ႔ဆိုရတာတုန္း။ ႏြားယုတ္ႀကီးလုိ႔
ဆိုရတာတုန္း။
ဒါကေတာ့ အေဖအေပ်ာ္က်ဴးၿပီးမႈးသြား
လုိ႔ပါကြာ။
ဒါဆိုရင္ဒီတစ္ခါက်ေတာ့ အေဖအေပ်ာ္
လဲ မက်ဴးပါနဲ႔။ မူးလဲမမူးပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့
ကိုလည္း မဟုတ္မတရား ဆဲဆိုက်ိန္း
ေမာင္းျခင္းမျပဳပါနဲ႔။ အခုပြဲနဲ႔႐ႈံးထားတာ
ေတြအျပင္ အျမတ္ထြက္လာေအာင္ဒီ
တစ္ခါ ေဂါ၀ိႏၵသူေဌးနဲ႔အသျပာႏွစ္ေထာင္
ေၾကးထပ္ပါေတာ့။
ေကာင္းၿပီ။ ေဖ့သားႀကီးေရ အေဖခုခ်က္
ခ်င္းပဲ သြားၿပီးေၾကးထပ္ေခ်မယ္။
ပုဏၰားသည္ သြက္လက္ေပါ့ပါးစြာထ၍
ေဂါ၀ိႏၵသူေဌးႀကီးအိမ္သို႔ထြက္သြား၏။
သြားတုန္းကၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ရွိသကဲ့သို႔ပင္
အျပန္က်ေတာ့လည္း ၿပံဳးပန္းၿမိဳင္ၿမိဳင္
ျပန္လာေလ၏။
သူေဌးကလက္ခံလုိက္ၿပီ ေဖ့သားႀကီးေရ
ဒီတစ္ခါပြဲကမွ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းကြ။
အိမ္ေပါက္၀မွ အားပါးတရ လွမ္း၍ေျပာ
လိုက္ေလသည္။
သည္တစ္ခါေတာ့ ပုဏၰား၏ႏႈတ္မွအဆိုး
အယုတ္စကားသံမ်ားထြက္ေပၚမလာ
ေတာ့သျဖင့္ အစြမ္းျပပြဲႀကီးေအာင္ျမင္
သြားေပသည္။
ၾသမသ၀ါဒသိကၡာပုဒ္
၀ိနယပိဋက၊ ပါစိတ္ပါဠိေတာ္၊ သုဒၶပါစိတ္
မုသာ၀ါဒ၀ဂ္တြင္ပါ၀င္ေသာ ၾသမသ၀ါဒ
သိကၡာပုဒ္ကိုပညတ္ရာတြင္ ဘုရားရွင္
ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထုတ္ေဆာင္ဆံုးမေတာ္
မူခဲ့သည့္ ဥပမာပံု၀တၳဳတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။
သာ၀တၳိၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း
ေတာ္ႀကီး၌ က်င့္၀တ္သိကၡာကိုခ်စ္ျမတ္
ႏုိးစြာလုိက္နာက်င့္သံုးသည့္ ရဟန္း
ေကာင္းမ်ားၾကားတြင္ရဟန္းဆိုးလည္း
အနည္းငယ္ ေနထိုင္လ်က္ရွိၾက၏။
သူတို႔သည္ သာသနာ့ေဘာင္သို႔၀င္
သည့္အခ်ိန္ကပင္ အႀကံႏွင့္ဉာဏ္ႏွင့္
ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ၀င္လာခဲ့ၾက၏။
သာသနာေတာ္တြင္း၌အေရးကိစၥ
တစ္စံုတစ္ရာႀကံဳေတြ႕လာလွ်င္အားကိုး
အားထားျပဳႏုိင္ရန္ အဂၢသာ၀ကအရွင္
ျမတ္ႀကီးႏွစ္ပါးထံမွာ တပည့္ခံ၍၀င္
ေရာက္ခဲ့ၾက၏။ သို႔ရာတြင္သူတို႔သည္
ဆရာေကာင္း၏တပည့္ျဖစ္မလာၾကပါ။
အရွင္ျမတ္ႀကီးႏွစ္ပါးထံတပည့္ခံလာ
ျခင္းမွာ အရွင္ျမတ္ႀကီးတို႔၏ ဆံုးမ
စကားကိုေလးစားဖို႔ လိုက္နာဖို႔မဟုတ္
ပါ။ အရွင္ျမတ္ႀကီးတို႔၏ေကာင္းျမတ္
သည့္ စံနမူနာကိုရယူဖို႔မဟုတ္ပါ။
အေရးအေၾကာင္းႀကံဳလာလွ်င္ အရွင္
ျမတ္ႀကီးတို႔၏အရွိန္အ၀ါကို အသံုးခ်
႐ုံမွ်သာျဖစ္ပါသည္။
သာသနာ့၀န္ထမ္းရဟန္းအျဖစ္ခံယူ
ၿပီးခ်ိန္မွာလည္းထိုရဟန္းေျခာက္ပါး
သည္ လူ႔ဘ၀တုန္းကအတုိင္းတပူး
တြဲတြဲသာရွိေနၾက၏။ သြားရာလာရာ
ေနထုိင္စားေသာက္ရာတြင္ မကြဲ
မကြာရွိေနၾက၏။ အုပ္စုအားကိုးျဖင့္
အျခားရဟန္းမ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္
အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္အျခား
ရဟန္းမ်ားက ထုိရဟန္းေျခာက္ပါး
ကို ဆဗၺဂီရဟန္းမ်ားဟူ၍ေခၚေ၀ၚ
လာၾကရေပသည္။
ဆဗၺဂီရဟန္းမ်ားသည္ သာသနာေတာ္
ႏွင့္မသင့္ေလ်ာ္သည့္အမႈမ်ားကိုအမ်ဳိး
မ်ဳိးျပဳက်င့္ၾက၏။ ဤအမႈကိုဘုရားရွင္
က သိကၡာပုဒ္ျဖင့္တားျမစ္လုိက္လွ်င္
အျခားအမႈကိုေျပာင္း၍ က်ဴးလြန္ၾက
၏။ ဤသာသနာေတာ္တြင္ဆဗၺဂီ
ရဟန္းတို႔မက်ဴးလြန္ေသာအမႈဟူ၍
ပါရာဇိကအာပတ္ႀကီးမ်ားေလာက္
သာက်န္ေတာ့သည္။
ဆဗၺဂီရဟန္းတို႔သည္ အုပ္စုအားကိုး
ရွိထားသည့္အတိုင္း အျခားရဟန္းမ်ား
ႏွင့္ေျပာဆိုရာတြင္အေပၚစီးႏွင့္ေျပာ
တတ္ၾက၏။ မည္သည့္ကိစၥမဆိုသူတို႔
ေျပာတာကိုလက္ခံမွေက်နပ္ၾက၏။
တစ္ဖက္သားက လက္မခံႏုိင္၍အျငင္း
အခုန္ျဖစ္ရၿပီဆိုလွ်င္ သူတို႔ေျခာက္ပါး
လံုးက က်ီးကန္းမ်ားကဲ့သို႔၀ိုင္းအံုထုိး
ဆိတ္ၾကေပေတာ့သည္။ အမ်ဳိးဇာတ္
ႏွင့္ပတ္သတ္၍ အလုပ္အကိုင္ႏွင့္
ပတ္သတ္၍ စသည္ျဖင့္ ဆယ္မ်ဳိး
ေသာ ဆဲေရးျခင္းတို႔ျဖင့္ဆဲေရးၾကကုန္
၏။
သီလကိုခ်စ္ျမတ္ႏုိ္းေသာရဟန္းမ်ားမွ
တဆင့္ ဤအေၾကာင္းကိုဘုရားရွင္ၾကား
သိေတာ္မူေသာအခါ ရဟန္းအေပါင္း
ကို စည္းေ၀းေစ၍ အထက္ပါဥပမာ
ပံု၀တၳဳကိုေဆာင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္
ရဟန္းတို႔အဟိတ္တိရစၦာန္သည္ပင္
ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းသည့္စကားကို
နားခါးၾကေသး၏။ မႏုႆလူသားမ်ား
မွာမူ အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာရွိပါေတာ့မည္
နည္းဟု ဆံုးမေတာ္မူ၏။
ထို႔ေနာက္ဆဲေရးစကား၊ ႀကိမ္းေမာင္း
သည့္စကားမေျပာၾကေစရန္ ၾသမသ
၀ါဒသိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူေပ
သည္။
၀ဏၰသီရိ
No comments:
Post a Comment