ေမး။ ။ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္အရာမွာ အကုသုိလ္
ကံကို မလုပ္႐ုံမွ်ျဖင့္ ကုသုိလ္ျဖစ္ပါသလား။
ဥပမာ အသက္သတ္ျခင္းဆိုတဲ့ အကုသုိလ္ကို
က်ဴးလြန္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းအားျဖင့္ကုသုိလ္
ျဖစ္ပါသလား။
ေျဖ။ ။ ဒါက သိမ္ေမြ႕တယ္။
သူ႔အသက္သတ္ဖို႔လုိ႔ ေရွ႕ေရာက္လာတယ္။
သတ္မယ္လို႔လည္းစိတ္ကေတာ့ ကူးထား
တယ္။ ေနာက္ေတာ့ တစ္စံုတစ္ခုေသာအျဖစ္
ေၾကာင့္ မသတ္ေတာ့ပါဘူးလုိ႕ေရွာင္လုိက္ရင္
အဲဒီေရွာင္တဲ့စိတ္က ကုသုိလ္ ၀ိရတီ။ ၀ိရတီ
ေစတနာပါေနတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တယ္။
ေရွာင္တာနဲ႔ကိုျဖစ္တာဘဲ။
ဘုန္းႀကီးတို႔ဥပုသ္သည္ေတြမွာ ဥပုသ္မွ
ကုသုိလ္ေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ဥစၥာေရွာင္
ေနတာပါဘဲ။ သဘာ၀ကေတာ့နဂိုတုန္းက
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕တရားေတာ္အရ ညစာမစား
ပါဘူးလုိ႔ေရွာင္ေနတာျဖစ္ေတာ့ ညစာစား
ခ်င္လုိက္တာ။ စားခ်င္ေပမယ့္လုိ႔ သီလ
ပ်က္မွာစိုးလုိ႔ သူကေရွာင္တယ္။ ေရွာင္တဲ့
၀ိရတီေစတသိက္ျဖစ္တာပါဘဲ။ အဲဒီဟာ
ကုသိုလ္ေခၚတာ။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
သိပၸံအျမင္ႏွင့္ဗုဒၶအဘိဓမၼာအေမးအေျဖမ်ား
သူ႔အသက္သတ္ဖို႔လုိ႔ ေရွ႕ေရာက္လာတယ္။
သတ္မယ္လို႔လည္းစိတ္ကေတာ့ ကူးထား
တယ္။ ေနာက္ေတာ့ တစ္စံုတစ္ခုေသာအျဖစ္
ေၾကာင့္ မသတ္ေတာ့ပါဘူးလုိ႕ေရွာင္လုိက္ရင္
အဲဒီေရွာင္တဲ့စိတ္က ကုသုိလ္ ၀ိရတီ။ ၀ိရတီ
ေစတနာပါေနတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တယ္။
ေရွာင္တာနဲ႔ကိုျဖစ္တာဘဲ။
ဘုန္းႀကီးတို႔ဥပုသ္သည္ေတြမွာ ဥပုသ္မွ
ကုသုိလ္ေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ဥစၥာေရွာင္
ေနတာပါဘဲ။ သဘာ၀ကေတာ့နဂိုတုန္းက
ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕တရားေတာ္အရ ညစာမစား
ပါဘူးလုိ႔ေရွာင္ေနတာျဖစ္ေတာ့ ညစာစား
ခ်င္လုိက္တာ။ စားခ်င္ေပမယ့္လုိ႔ သီလ
ပ်က္မွာစိုးလုိ႔ သူကေရွာင္တယ္။ ေရွာင္တဲ့
၀ိရတီေစတသိက္ျဖစ္တာပါဘဲ။ အဲဒီဟာ
ကုသိုလ္ေခၚတာ။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
သိပၸံအျမင္ႏွင့္ဗုဒၶအဘိဓမၼာအေမးအေျဖမ်ား
No comments:
Post a Comment