ဝိပႆနာတရား႐ႈမွတ္သည္ဆိုေသာ္လည္း သမထျဖစ္ေနတတ္ ျခင္း
ို႔ေၾကာင့္အသားတုံးမ်ားပဲ့က်ျခင္း၊ပုတ္ပြ၍
ပိုးေလာက္မ်ားစားျခင္း၊ခနၶာကိုယ္အတြင္း႐ွိ
အူ၊အသဲ၊ကလီစာတို႔ကိုျမင္ျခင္း၊သူေသေကာင္မ်ား အ႐ိုးစုမ်ားျမင္ျခင္း
စသည့္နိမိတ္အာ႐ုံမ်ိဳးစံုေပၚလာတတ္ပါသည္။
အခ်ိဳ႕ကလည္း ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ေစတီမ်ားစသည့္နိမီတ္ေကာင္းမ်ားေပၚသည္ကိုအဟုတ္ႀကီးမွတ္ေနၾကသည္။
အခ်ိဳ႕လည္းတရား႐ႈမွတ္ရင္းနတ္ျပည္တက္သူတက္၊ငရဲျပည္ဆင္းသူဆင္း၊ဘိုးေတာ္ႏွင့္ေတြ႔သူေတြ႔၊နတ္ႏွင့္စကားလက္ဆံုက်သူလည္း႐ွိသည္။တစံုတေယာက္ကလာေျပာေနသကဲ့သို႔နားထဲၾကားေနရသူလည္း႐ွိသည္။
ထိုအရာမ်ားသည္ ဝိပႆနာတရားႏွင့္ လားလားမ်ွမဆိုင္ပါ။မူလကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံမွလြတ္ကာ ျမင္ခ်င္ရာျမင္ ထင္ခ်င္ရာထင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သတိထားမေ႐ွာင္႐ွားပါက တရားမထူးဘဲ မတရား႐ူးတတ္ပါသည္။
အာရံုအထူးအဆန္းမ်ားေပၚလ်ွင္ ဝိပႆနာမဟုတ္၊တရားထူးသည္ဟုမဆို၊ဝိပႆနာ၏ အာ႐ုံသည္ ႐ုပ္နာမ္မ်ားျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းမ်ွသာ႐ွိၿပီး
ထင္႐ွား၊သိမ္ေမြ႔၊လ်င္ျမန္လာပါက တရားထူးၿပီဟု ဆိုႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္တရားအားထုတ္သူတို႔သည္ သမထ ႏွင့္ ဝိပႆနာခြဲျခားတတ္ရန္ ပဋိပတ္ဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ႐ွိသင့္သည္။
သို႔မဟုတ္ပါက ကိုယ္စီးသည့္ျမင္းအထီး အမမွန္း
မသိျဖစ္တတ္သည္။ ဗုဒၶၫႊန္ၾကားေသာအက်င့္လမ္းစဥ္ကို အမွန္မသိပါက မည္သို႔ပင္ႀကိဳးပမ္းေသာ္လည္း အခ်ည္းႏွီးသာျဖစ္လ်ွက္ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္မည္မဟုတ္ေပ။
လိုခ်င္တပ္မက္၊စိတ္ဆိုးစိတ္ပ်က္၊ေလးလံထိုင္းမႈိင္း၊ ေနာင္တႏွင့္စိတ္ပ်ံ့လြင့္၊
ိယံုမွားသံသယ ဟူေသာ နီဝရဏတရားငါးပါးကို ၿငိမ္းေစႏိုင္ေသာ စိတ္တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ေစသည့္ သမာဓိလုပ္ငန္းသည္သမထျဖစ္သည္။
ပညတ္နိမိတ္ အာ႐ုံတစ္ခုတည္းအေပၚ စူးစိုက္က်ေရာက္လ်ွက္ စိတ္ကိုတည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ေစသည္။
သမထ၏ပန္းတိုင္မွာ စ်ာန္ျဖစ္သည္။
အပၸနာစ်ာန္ႏွင့္ အာ႐ုပၸစ်ာန္ႏွစ္မ်ိဳး။
စ်ာန္မရေသးလ်ွင္ ကာမာဝစရကုသိုလ္ျဖစ္ၿပီး လူ႔ျပည္နတ္ရြာကာမသုဂတိ ခုႏွစ္ဘံုသို႔ေရာက္သည္။စ်ာန္ရပါက ဆိုင္ရာျဗဟၼာ့ဘံုမ်ားသို႔ ေရာက္ႏိုင္သည္၊သံသရာထြက္လမ္းမဟုတ္ပါ။
ဝိပႆနာသည္ အဝိဇၨာအပါအဝင္ နီဝရဏႏွင့္ကိေလသာမ်ား ပယ္႐ွင္း ကင္းၿငိမ္းေစေသာ ပညာလုပ္ငန္းျဖစ္သည္။သံသရာကိုျဖတ္ေသာ ဉာဏ္လမ္းျဖစ္ပါသည္။ပန္းတိုင္မလွမ္းႏိုင္ေသးလ်ွင္ ကာမာဝစရကုသိုလ္ျဖစ္၍ လူ၊နတ္စည္းစိမ္ခံစား႐သည္။ပန္းတိုင္သို႔လွမ္းႏိုင္လ်ွင္ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ ေပါက္ေျမာက္ရၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡ အလံုးစံု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရေလေတာ့သည္။
အခ်ိဳ႕ကလည္း ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ေစတီမ်ားစသည့္နိမီတ္ေကာင္းမ်ားေပၚသည္ကိုအဟုတ္ႀကီးမွတ္ေနၾကသည္။
အခ်ိဳ႕လည္းတရား႐ႈမွတ္ရင္းနတ္ျပည္တက္သူတက္၊ငရဲျပည္ဆင္းသူဆင္း၊ဘိုးေတာ္ႏွင့္ေတြ႔သူေတြ႔၊နတ္ႏွင့္စကားလက္ဆံုက်သူလည္း႐ွိသည္။တစံုတေယာက္ကလာေျပာေနသကဲ့သို႔နားထဲၾကားေနရသူလည္း႐ွိသည္။
ထိုအရာမ်ားသည္ ဝိပႆနာတရားႏွင့္ လားလားမ်ွမဆိုင္ပါ။မူလကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံမွလြတ္ကာ ျမင္ခ်င္ရာျမင္ ထင္ခ်င္ရာထင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သတိထားမေ႐ွာင္႐ွားပါက တရားမထူးဘဲ မတရား႐ူးတတ္ပါသည္။
အာရံုအထူးအဆန္းမ်ားေပၚလ်ွင္ ဝိပႆနာမဟုတ္၊တရားထူးသည္ဟုမဆို၊ဝိပႆနာ၏ အာ႐ုံသည္ ႐ုပ္နာမ္မ်ားျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းမ်ွသာ႐ွိၿပီး
ထင္႐ွား၊သိမ္ေမြ႔၊လ်င္ျမန္လာပါက တရားထူးၿပီဟု ဆိုႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္တရားအားထုတ္သူတို႔သည္ သမထ ႏွင့္ ဝိပႆနာခြဲျခားတတ္ရန္ ပဋိပတ္ဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ႐ွိသင့္သည္။
သို႔မဟုတ္ပါက ကိုယ္စီးသည့္ျမင္းအထီး အမမွန္း
မသိျဖစ္တတ္သည္။ ဗုဒၶၫႊန္ၾကားေသာအက်င့္လမ္းစဥ္ကို အမွန္မသိပါက မည္သို႔ပင္ႀကိဳးပမ္းေသာ္လည္း အခ်ည္းႏွီးသာျဖစ္လ်ွက္ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္မည္မဟုတ္ေပ။
လိုခ်င္တပ္မက္၊စိတ္ဆိုးစိတ္ပ်က္၊ေလးလံထိုင္းမႈိင္း၊ ေနာင္တႏွင့္စိတ္ပ်ံ့လြင့္၊
ိယံုမွားသံသယ ဟူေသာ နီဝရဏတရားငါးပါးကို ၿငိမ္းေစႏိုင္ေသာ စိတ္တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ေစသည့္ သမာဓိလုပ္ငန္းသည္သမထျဖစ္သည္။
ပညတ္နိမိတ္ အာ႐ုံတစ္ခုတည္းအေပၚ စူးစိုက္က်ေရာက္လ်ွက္ စိတ္ကိုတည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ေစသည္။
သမထ၏ပန္းတိုင္မွာ စ်ာန္ျဖစ္သည္။
အပၸနာစ်ာန္ႏွင့္ အာ႐ုပၸစ်ာန္ႏွစ္မ်ိဳး။
စ်ာန္မရေသးလ်ွင္ ကာမာဝစရကုသိုလ္ျဖစ္ၿပီး လူ႔ျပည္နတ္ရြာကာမသုဂတိ ခုႏွစ္ဘံုသို႔ေရာက္သည္။စ်ာန္ရပါက ဆိုင္ရာျဗဟၼာ့ဘံုမ်ားသို႔ ေရာက္ႏိုင္သည္၊သံသရာထြက္လမ္းမဟုတ္ပါ။
ဝိပႆနာသည္ အဝိဇၨာအပါအဝင္ နီဝရဏႏွင့္ကိေလသာမ်ား ပယ္႐ွင္း ကင္းၿငိမ္းေစေသာ ပညာလုပ္ငန္းျဖစ္သည္။သံသရာကိုျဖတ္ေသာ ဉာဏ္လမ္းျဖစ္ပါသည္။ပန္းတိုင္မလွမ္းႏိုင္ေသးလ်ွင္ ကာမာဝစရကုသိုလ္ျဖစ္၍ လူ၊နတ္စည္းစိမ္ခံစား႐သည္။ပန္းတိုင္သို႔လွမ္းႏိုင္လ်ွင္ ေလာကုတၱရာကုသိုလ္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ ေပါက္ေျမာက္ရၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡ အလံုးစံု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရေလေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment