၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရန္ရည္ရြယ္လ်က္
သီလခံယူေသာအခါ သံသာရ၀ဋၬဒုကၡေတာေမာ
စနတၳာရဟူေသာ စာပိုဒ္ကိုဆိုပါမွ သဘာ၀က်၏။
သို႔မဟုတ္ပါက လူခ်မ္းသာနတ္ခ်မ္းသာအက်ဳိး
ေမွ်ာ္ကိုးရာေရာက္ေပသည္။
ထို႔ျပင္အမွန္တကယ္ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေသာ
ေယာဂီဆိုလွ်င္ ငါးပါးသီလအျပင္မသင့္ေတာ္ေခ်။
ရွစ္ပါးသီလကိုခံယူက်င့္သံုးအပ္ေပသည္။ ဤတြင္
အမွန္တကယ္ဟူေသာစကားကို မိမိတို႔သတိျပဳဖို႔
ပင္ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္မဟုတ္လွ်င္ကား
ေျပာစရာမလို။ ေယာဂီသည္ငါးပါးသီလျဖင့္
အဘယ္ေၾကာင့္မသင့္ေတာ္ပါသနည္းဟူမူ
ေယာဂီသည္ ၀ိကာလေဘာဇနာ၊ ေန႔လြဲညစာ
စားပါက ၁။ အိပ္ငိုက္တတ္၏။ ၂။ ကာမ၀ိတက္
အလိုရမၼက္ေပၚတတ္၏။ ၃။ ခႏၶာကိုယ္ေပါ့ပါး
မႈမရွိျဖစ္၏။
ေစ့ေစ့ေတြးေသာ္ ယေန႔လူသားကမၻာကိုညစာ
၀ိကာလေဘာဇနာက ႀကီးစိုးေနသည္။ ကမၻာ့
ႏုိင္ငံမ်ားစြာရွိ ဟိုတယ္ႀကီးမ်ား၊ စားေသာက္
ဆိုင္ႀကီးမ်ားသည္ ညစာကိုသာ အဓိကထား၍
ခ်က္ျပဳတ္ေရာင္းခ်ေနၾကသည္။ တဏွာလူသား
တို႔ကလည္း ညစာကိုပင္ အသားလုပ္၍စားၾက
သည္။
လူတို႔သည္ေန႔တြင္အလုပ္လုပ္ၿပီးညတြင္
အိပ္စက္နားေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အလုပ္
ၿပီးခ်ိန္အိပ္စက္အနားယူမႈမျပဳမွီညစာကို
ေကာင္းေကာင္းစားၾကကုန္၏။ ညစာစား
ၿပီး ကာမဂုဏ္ခံစားေပ်ာ္ပါး၏။ တိရစၦာန္
တို႔ကဲ့သို႔ေမာဟတည္းစြာအိပ္စက္တတ္
ၾက၏။ တခ်ဳိ႕လူတို႔သည္ ညစာကိုညဥ့္
နက္ခံစားၿပီး ခႏၶာကိုယ္အားအင္ျပည့္ၿဖိဳး
ေစလ်က္ ကာမဂုဏ္ကိုအားရပါးရခံစား
ၾကပါ၏။
ညစာသည္ကာမဂုဏ္ကိုအားေပး၏။
ထို႔ေၾကာင့္ညစာသည္ စက္ဆုပ္ေသာ
ေယာဂီသူေတာ္ေကာင္းအတြက္ဆန္႔က်င္
ဘက္ျဖစ္ပါသည္။ ညစာသည္ကာမဘက္
ကျဖစ္၏။ ညစာေရွာင္မႈသည္ဓမၼဘက္က
ျဖစ္၏။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ လူ႔ေလာက၌ညစာ
ေရွာင္သူအလြန္နည္းပါး၏။ ဒုလႅဘပင္ျဖစ္
၏ဟုေဟာ္ေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္၍ဓမၼဘက္ေတာ္
သားဟူသမွ်ညစာ၀ိကာလေဘာဇနာကိုေရွာင္
ၾကဥ္ရမည္သာျဖစ္၏။ ရဟန္းသံဃာမ်ားအား
ညစာမစားရန္ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မူထား
ျခင္းသည္ ဓမၼေရးရာဘက္မွအေမွ်ာ္အျမင္
ႀကီးရာေရာက္၏။ ကာမဂုဏ္စိတ္မတိမ္းညႊတ္
ေအာင္ထိန္းေက်ာင္းေနရေသာရဟန္းသာမ
ေဏမ်ားညစာမစားျခင္းအားျဖင့္ကာမစိတ္
ကိုေသြ႕ေျခာက္ေစေလသည္။
ထိုမွတစ္ဖန္ နစၥ ဂီတ ၀ါဒိတ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို
ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ တကယ္တရားအားထုတ္
သူတုိ႔အဖို႔ကေန၍ျဖစ္ပါမည္လား။ ကေန
သည္ကိုၾကည့္၍ျဖစ္ပါမည္လား။ သီခ်င္းဆို
သံ နားေထာင္ေန၍ျဖစ္ပါမည္လား။ တရား
အားထုတ္ရင္း ဂီတာတီးေန၍ ႏွဲမႈတ္ေန၍
ျဖစ္ပါမည္လား။ သူမ်ားတီးတာမႈတ္တာ
နားေထာင္ေန၍ျဖစ္ပါမည္လား။ စဥ္းစားရာ၏။
မာလာဂႏၶ ၀ိေလပန ဓာရဏ မ႑န ၀ိဘူသန
တရားအားထုတ္သည့္ေယာဂီအေနျဖင့္ပန္း
မ်ားေ၀ေန၍ သင့္ပါမည္လား။ မိတ္ကပ္
တဖံုဖံု နံ႔သာမ်ဳိးစံု လိမ္းသခ်ယ္လွယ္သင့္ပါ
မည္လား။ မိမိကိုယ္ကိုလွေစရန္တန္ဆာ
အမ်ဳိးမ်ဳိး၀တ္ဆင္၍ မွန္ေရွ႕မခြါလုပ္ေန၍
ျဖစ္ပါမည္လား။ စဥ္းစားရာ၏။ မသင့္၍
မေတာ္၍ပင္တကယ္တရားအားထုတ္
သည့္ေယာဂီအဖို႔ ဤနစၥ၊ ဂီတ သိကၡာပုဒ္
ကို ေစာင့္ထိန္းရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဥစၥာသယန မဟာသယန = အိစက္ညက္
ေညာသည့္ ထိုင္စရာ အိပ္စရာမ်ဳိးမေရွာင္
ၾကဥ္ဘဲ သံုးေဆာင္လွ်င္ ကာမဂုဏ္စိတ္
ေပၚေပါက္တတ္၏။ ထိနမိဒၶ၀င္၍ငိုက္မ်ဥ္း
တတ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေနရာမ်ဳိးကို
လည္းေရွာင္ခုိင္းျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဤ၌အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ပမာဒေလခၾက၍
လားမသိ၊ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမကိုျပယုဂ္
ထုတ္ကာ ေပါ့ေစလို၍ ေၾကာင္႐ုပ္ထိုး
တတ္ၾကပါသည္။ ၀ိသာခါသည္ဥပုသ္ေစာင့္
သည့္ေန႔မွလြဲလို႔ က်န္တဲ့ေန႔ေတြမွာ ၿဖီးလိမ္း
ျပင္ဆင္ၿပီးေနထုိင္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္ထားလို႔
လည္း သားသမီးေျမးျမစ္ေတြၾကားထဲမွာ
ထိုင္ေနလွ်င္ ဘယ္ဟာ၀ိသာခါဆိုတာခဲြျခား
လို႔မရေအာင္လွေနပါတယ္ဟုဆိုလာသည့္
အျပင္ ၀ိသာခါ၏ ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ေနတတ္
မူေၾကာင့္ အိမ္သားျဖစ္သူသူေဌးသားမွာ
သံေယာဇဥ္ေတြပိုကာသားသမီး(၂၀)ရသည္
အထိေပါင္းသင္းေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၀ိသာခါ
ထံုးႏွလံုးမူက်င့္သံုးၾကရန္ အတၱေနာမတိႏွင့္
အေျဖညိွတတ္လာၾကပါသည္။
အမွန္ကားထုိသို႔မဟုတ္။ ထိုသို႔မဆိုသင့္၊
ထုိသို႔လည္း နားလည္ရန္မဟုတ္၊ နားလည္
ရန္မွာကား ခရီးသြားသူႏွင့္ခရီးေရာက္သူကို
ခြဲျခားနားလည္တတ္ရန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ခရီးသြား(၀ါ)ခရီးသြားဆဲပုဂၢဳိလ္မွာကား
အေမာအပန္းခံ၍ လမ္းေလွ်ာက္ရ၏။
ခရီးေရာက္သူမွာကား အသာအယာနားေန
ႏုိင္ၿပီ။ ေယာဂီကားေသာတာပန္ခရီးသြား
ျဖစ္သည္။ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီးသူ ၀ိသာခါ
မွာကား ခရီးေရာက္ၿပီးသူႏွင့္တူေပ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေသာတာပန္ငါးပါးသီလလံုၿခံဳ
စြာေနသည္ကို လက္ညိဳးထိုး၍ေယာဂီ
လည္း ရွစ္ပါးသီလမလို၊ ငါးပါးသီလလံုက
ၿပီး၏ဟု မႏႈိင္းမျပဳအပ္။
ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တကယ္တရားအားထုတ္
ေတာ့မည္ဆိုပါလွ်င္ ရွစ္ပါးသီလကိုေစာင့္
ထိန္းရမည္ျဖစ္ေပသည္။ ငါးပါးသီလမွ်ျဖင့္
ျဖစ္ႏုိင္မျဖစ္ႏုိင္သိသာေပသည္။ ငါးပါး
သီလျဖင့္ တရားအားထုတ္၍ ျဖစ္သည္ဆို
ပါက ညစာကေလးစား၊ တီဗီြဇာတ္လမ္း
တြဲေလးေတြၾကည့္၊ မိတ္ကပ္ေပါင္ဒါကေလး
သ၊ ဆိုဖာေပၚထုိင္၊ ေမြ႕ရာေပၚအိပ္တရား
လားထုတ္ဟုဆုိရာေရာက္ေခ်သည္။
ထို႔ျပင္ တရားအားထုတ္ေသာေယာဂီပုဂၢဳိလ္
သည္
စကၡဳမာႆ ယထာ အေႏၶာ၊ ေသာတ၀ါ ဗဓိ ေရာယတာ။
ပညာ၀ါႆ ယထာမူေဂါ၊ ဗလေ၀ါ ဒုဗၺ ေလာရိ၀။
အထ အေတၳ သမုပၸေႏၷ၊ သေယထ မတ သာယိကံ
ဟူေသာ ေထရဂါထာႏွင့္မိလိႏၵပဥွာတို႔၌ဖြင့္ဆို
ျပထားသည္ႏွင့္အညီ
စကၡဳမာ၊ မ်က္စိရွိသူ မ်က္စိျမင္သူျဖစ္ေသာ္လည္း၊
အေႏၶာယထာ၊ သူကန္းကဲ့သို႔။ အႆ၊ ျဖစ္ရာ၏။
မျမင္ေသာသူကဲ့သို႔ ျမင္ရတာကုိဂ႐ုမစိုက္ဘဲ
႐ႈၿမဲတရားကိုသာ ႐ႈေနရမယ္လို႔ဆိုလုိပါတယ္။
ေသာတ၀ါ၊ နားရွိသူ နားေကာင္းသူပင္ျဖစ္ေသာ္
လည္း၊ ဗဓိေရာယထာ၊ နားပင္းသူ၊ နားမၾကား
သူကဲ့သို႕၊ အႆ၊ ျဖစ္ရာ၏။
ပည၀ါ၊ ေျပာဆိုတတ္သူ ပညာရွိပင္ျဖစ္ေသာ္
လည္း။ မူေဂါယထာ၊ သူအကဲ့သို႔၊ အႆ၊
ျဖစ္ရာ၏။
ဗလ၀ါ၊ အားရွိသူပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း။ ဒုဗၺေလာ
ဣ၀၊ အားနည္းသူကဲ့သို႔၊ အႆ၊ ျဖစ္ရာ၏။
အထ၊ ထို႔ျပင္၊ အေတၳ၊ မလႈပ္မယွက္ေနျခင္း
ျဖင့္ ၿပီးေစသင့္ေသာအက်ဳိးကိစၥသည္။
သမုပၸေႏၷ၊ ျဖစ္ေပၚလတ္ေသာ္။ မတသာယိကံ၊
သူေသအလားမလႈပ္မရွားအိပ္ေနျခင္းျဖင့္။
သေယထ၊ ေလ်ာင္းစက္ၿငိမ့္စြာ အိပ္ေနရာ
၏ဟု ေဖာ္ျပထားေပသည္။
ဆိုလိုသည္မွာတရားအားထုတ္သည့္ပုဂၢဳိလ္
သည္ အင္အားရွိေနေသာ္ျငားအားမရွိသည့္
လူမမာမ်ားကဲ့သို႔က်င့္ရေပမည္ဟုဆို၏။
ပကတိ က်န္းမာသည့္အင္အားရွိသည့္
ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ ထျခင္း၊ သြားျခင္းအမႈတို႔၌
လြယ္လြယ္ျဖင့္ဆတ္ကနဲပင္ လွ်င္ျမန္စြာထ
ၾက၏။ အင္အားမရွိလူမမာမ်ားကားျဖည္း
ျဖည္းရြရြ၊ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ျဖင့္လႈပ္ရွားၾက
ရ၏။
ထို႔ေၾကာင့္တရားအားထုတ္ရာ၌လည္း
အားမရွိသည့္လူမမာမ်ားကဲ့သို႔ျပဳက်င့္မွ
သာျဖည္းျဖည္းခ်င္းျပဳျပင္ရာေရာက္၍
သတိ၊ သမာဓိ၊ ဉာဏ္ေကာင္းစြာမွီေပ
သည္။ ႐ႈမွတ္မႈတစ္ခုတည္းသာ ကိုယ့္
အလုပ္ျဖစ္သျဖင့္အျခားလူမ်ားကဲ့သို႔
မည္သို႔ပင္ထူးထူးဆန္းဆန္းအစရွိသည္
တို႔ကို ျမင္ရ၊ ၾကားရေသာ္လည္းမျမင္ရ
မၾကားရသကဲ့သို႔မိမိအမွတ္ကိုသာဂ႐ု
စိုက္၍ မွတ္ေနရမည္ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္အမႈ
အရာျပဳျပင္ရာတြင္လည္း မက်န္းမာ
သည့္ပုဂၢဳိလ္ အားအင္မရွိသည့္ပုဂၢဳိလ္
မ်ားကဲ့သို႔ျဖည္းျဖည္းႏွင့္ၿငိမ္ၿငိမ္သက္
သက္သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ျပဳျပင္ရေပသည္။
သို႔ဆိုလွ်င္တစ္စံုတစ္ဦးေသာပုဂၢဳိလ္မွ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္ေယာဂီေတြကတရား
စခန္း၀င္လုိက္တာနဲ႔လူမမာပံုေပါက္သြား
ပါတယ္။ ေယာဂီ၀တ္စံုႀကီးကလည္း
ဖက္ရွင္လုိျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ဒီ၀တ္စံု၀တ္မႈ
တရားရေတာ့မလိုနဲ႔လူကိုေတာ္ေတာ္အိုစာ
ေစပါတယ္။ ၀ိသာခါ၀တ္တဲ့၀တ္စံုကိုၾကည့္
ပါ။ ၁၈ ကုေဋတန္ပါတယ္ဟုေျပာဆိုလာျငား
အံ့။ ထိုေျပာဆိုလာသူ၏ သေဘာတရားကို
ၾကည့္မည္လား။ ဧကာယေနာဟူေသာ
တစ္ခုတည္းေသာ တရားသေဘာကိုသာ
ၾကည့္မည္လား။
စာ႐ႈသူတို႔သာ ဆံုးျဖတ္ပါေတာ့ ဟူ၍။
အနႏၱဂုဏ္ရည္မဂၢဇင္း
No comments:
Post a Comment