အခါတစ္ပါး၌ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေ၀သာလီျပည္
မဟာ၀ုန္ေတာ ကုဋာဂါရသာလာေက်ာင္းတိုက္၌
သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါမၾကာမီကပင္
ရဟန္းအျဖစ္ကိုစြန္႔၍သာသနာေတာ္မွထြက္သြား
ေသာ လိစၦ၀ီမင္းသား သုနကၡတၱသည္ ေ၀သာလီ
ၿမိဳ႕ပရိသတ္အလယ္၌ ဤသုိ႔ေျပာဆိုေလသည္။
ရဟန္းေဂါတမအား သာမာန္လူတို႔က်င့္သံုးၿမဲျဖစ္
ေသာ ကုသိုလ္တရားထက္သာလြန္ေသာ ဉာဏ္
အျမင္ထူးသည္ မရွိ။ ရဟန္းေဂါတမသည္ႀကံစည္
စဥ္းစား၍ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီး မိမိဉာဏ္၌ထင္ျမင္
သည့္အတိုင္း တရားကိုေဟာ၏။ သို႔ေသာ္သူ႔တရား
သည္ သူေဟာသည့္အတိုင္းက်င့္သူအား ဒုကၡကုန္
ဆံုးရာသို႔ပို႔ေဆာင္ေပးႏုိင္ေပ၏။
သုနကၡတၱသည္ ျမတ္စြာဘုရားမွာ မဂ္ဉာဏ္
စေသာေလာကုတၱရာဉာဏ္အျမင္မ်ားမရွိ။
မိမိဘာသာႀကံစည္ေတြးေခၚတတ္ေသာ
ေလာကီဉာဏ္မွ်ျဖင့္သာလွ်င္တရားကို
ေဟာၾကားေနျခင္းသာျဖစ္၏ဟူေသာ အဓိပၸါယ္
ျဖင့္ အထက္ပါစကားကိုေျပာၾကားေနုျခင္းျဖစ္
၏။ ဤသို႔စဥ္းစားဉာဏ္မွ်ျဖင့္ ႀကံဆေဟာၾကား
ေသာတရားျဖစ္၍ သူ႔တရားသည္ဒုကၡမွလြန္
ေျမာက္ေစႏုိင္ေသာ နိယ်ာနိကဓမၼမဟုတ္ဟု
သုနကၡတၱေျပာလုိ၏။ သို႔ေသာ္ေ၀သာလီၿမိဳ႕၌
ဘုရားရွင္၏တရားကိုၾကားနာ၍ ေသာတာပန္
သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္စသည္ျဖစ္ေနၾကေသာ
လူေတြမ်ားစြာရွိေနသျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔မေျပာ၀ံ့ဘဲ
သူ႔တရားသည္သူေဟာသည့္အတိုင္းက်င့္သူ
အား ဒုကၡကုန္ရာသို႔ပို႔ေပးႏုိင္ေပ၏ဟု ေလွ်ာခ်
၍ ေျပာလိုက္ရ၏။ သို႔အားျဖင့္သုနကၡတၱ၏
စကားမွာ ေရွ႕ေနာက္မညီဘဲ ကဲ့ရဲ႕မႈတစ္ပိုင္း
ႏွင့္ ခ်ီးမြမ္းမႈတစ္ပိုင္းျဖစ္ေန၏။ ကဲ့ရဲ႕သလုိႏွင့္
ခ်ီးမြန္းေသာစကားျဖစ္ေန၏။
တစ္ေန႔သ၌အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ေ၀သာလီ
ၿမိဳ႕တြင္း၌ဆြမ္းခံေတာ္မူစဥ္သုနကၡတၱကထုိကဲ့
သို႔ေျပာဆိုေနသည္ကို ၾကားသိခဲ့ရသည္ျဖစ္၍
ျမတ္စြာဘုရားအားေလွ်ာက္ၾကားေလ၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက သုနကၡတၱအမ်က္
ေဒါသျဖင့္ထိုကဲ့သို႔ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း
သုိ႔ေသာ္ သူ႔စကားမွာ ကဲ့ရဲ႕သလိုႏွင့္ခ်ီးမႊန္း
ေသာစကားျဖစ္ေၾကာင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။
အမွန္အားျဖင့္သုနကၡတၱသည္ေစာေစာပိုင္း
က သာသနာေတာ္၌ၾကည္ညိဳ၍ ရဟန္းျပဳ
ၿပီး သံုးႏွစ္တိုင္တိုင္ ဘုရားရွင္၏ေနာက္
ေတာ္မွအၿမဲလုိလုိလုိက္ပါေနခဲ့၏။ ဒိဗၺစကၡဳ
ဉာဏ္ကိုပင္ရရွိခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္သူ၏တစ္ခု
တည္းေသာအတိတ္ကံေၾကာင့္ဒိဗၺေသာတ
ဉာဏ္ကိုမရႏုိင္ဘဲရွိရာမွဘုရားရွင္အေပၚ
အထင္အျမင္လြဲမွားၿပီးလူထြက္သြားျခင္း
ျဖစ္၏။ လူထြက္သြားၿပီးေနာက္တြင္လည္း
ကိုယ့္အျပစ္ကိုယ္ဆင္ျခင္၍တိတ္ဆိတ္စြာ
မေနဘဲ ဘုရားရွင္အားမဟုတ္မမွန္ေသာ
စကားတို႔ျဖင့္ စြပ္စြဲေျပာဆိုေန၏။ ဤသို႔
ဘုရားရွင္အား မဟုတ္မမွန္ေသာစကား
ျဖင့္စြပ္စြဲေျပာဆိုသူသည္ ေသလြန္ေသာ
အခါ အပါယ္ငရဲသို႔မလြဲမေသြေရာက္မည္
သာျဖစ္ေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းမ်ားကို
စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတာ္မူမိသည္ျဖစ္၍
သုနကၡတၱအေပၚ၌သနားၾကင္နာျခင္းမ်ား
စြာျဖစ္ေတာ္မူခဲ့၏။ သုနကၡတၱ၏စကားကို
ယံုၾကည္မိ၍ အျခားသူမ်ားအပါယ္လားရ
မည္ကိုလည္း စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေတာ္မူခဲ့
၏။ ထို႔ေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရား၌ သာမာန္
လူတို႔၏အသိဉာဏ္ထက္ထူးကဲေသာ
လြန္ေသာ ဉာဏ္ေတာ္စြမ္းရည္မ်ားရွိ
ေၾကာင္းကို ရွင္သာရိပုတၱအားအက်ယ္
ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။
ဤသို႔လိစၦ၀ီမင္းသားသုနကၡတၱကို
အေၾကာင္းျပဳ၍ ရွင္သာရိပုတၱရာအား
ေဟာၾကားခဲ့သည့္ မဟာသီဟနာဒသုတ္
အမည္တြင္ေသာ ထိုသုတၱန္ေဒသနာ
ေတာ္၌ဘုရားရွင္သည္ ေရွးဦးစြာဣဒၶိ
၀ိဓဉာဏ္၊ ဒိဗၺေသာတဉာဏ္၊ ေစေတာ
ပရိယဉာဏ္ဟူေသာဉာဏ္ေတာ္သံုးပါး
ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၏။
ထိုဉာဏ္ေတာ္သံုးပါးတို႔တြင္ဣဒၶိ၀ိဓ
ဉာဏ္ဟူသည္ ကိုယ္ေတာ္ကိုတစ္ပါး
တည္းမွ ကိုယ္ပြားအမ်ားအျပားျဖစ္ေစ
ျခင္း၊ ကိုယ္ပြားအမ်ားအျပားမွတဖန္
တစ္ပါးတည္းျဖစ္ေစျခင္း၊ ကိုယ္ေတာ္
ကိုမျမင္ရေအာင္ကြယ္ေပ်ာက္ေစႏုိင္ျခင္း၊
ကြယ္ေပ်ာက္ရာမွတဖန္ထင္ရွားေပၚလာ
ေစျခင္းအစရွိေသာ အံ့ဖြယ္တန္ခုိးအမ်ဳိး
မ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာဉာဏ္ေတာ္စြမ္း
ရည္ျဖစ္၏။
ထိုဣဒၶိ၀ိဓတန္ခုိးရွင္သည္ နံရံ တံတိုင္း
ေတာင္အစရွိသည္တို႔ကိုေဖာက္ထြင္း
လ်က္ ဟင္းလင္းျပင္မွာကဲ့သို႔လြပ္လပ္
စြာသြားႏုိင္၏။ ေရထဲ၌ငုတ္ျခင္းေပၚျခင္း
ျပဳႏုိင္၏။ ေရျပင္၌လည္းေျမျပင္ကဲ့သို႔
ေလွ်ာက္သြားႏုိင္၏။ ေကာင္းကင္ျပင္
၌လည္းငွက္မ်ားကဲ့သို႔ ထိုင္လ်က္ျဖင့္
ပင္ ေရြ႕လ်ားသြားလာႏုိင္၏။ အထက္
ေကာင္းကင္မွအလြန္တန္ခိုးအာႏုေဘာ္
ႀကီးေသာ လႏွင့္ေနတို႔ကိုလည္းလက္
ျဖင့္ဆုပ္ကိုင္ႏုိင္၏။ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္
ေအာင္လည္းကိုယ္အားျဖင့္ မိမိ၏
အလုိအတိုင္း ျဖစ္ေစႏုိင္၏။
အထက္ေဖာ္ျပပါဉာဏ္ေတာ္သံုးပါးတို႔
တြင္ ဒိဗၺေသာတဉာဏ္ဟူသည္ နတ္
တို႔သည္ သလိပ္ သည္းေျခ၊ ေသြး ေလ
စသည္တို႔၏ပိတ္ပင္ေႏွာက္ယွက္မႈမွ
ကင္းသည္ျဖစ္၍ အလြန္သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္
ေသာ ေသာတပသာဒျဖင့္ အလြန္နီးေသာ
အသံ၊ အလြန္ေ၀းေသာအသံတု႔ိကိုၾကား
ႏုိင္ၾက၏။ လူသံျဖစ္ေစ၊ နတ္သံျဖစ္ေစ၊
အလြန္တိုးတိတ္စြာေျပာဆိုအပ္ေသာ
အသံမ်ားကိုၾကားသိႏုိင္ၾက၏။ ထို႔အတူ
ပင္ အဘိညာဥ္တန္ခိုးရွင္တို႔သည္လည္း
ထိုလူတို႔၏ေသာတပသာဒစြမ္းရည္ထက္
သာလြန္ၿပီး နတ္တို႔၏ပသာဒစြမ္းရည္
ႏွင့္တူေသာ ဉာဏ္စြမ္းရည္တစ္မ်ဳိးကုိ
ရရွိၾက၏။ ဒိဗၺေသာတေခၚထိုဉာဏ္
စြမ္းရည္ျဖင့္ နီးေ၀းမဆိုထုိထိုအသံမ်ဳိး
ကို ၾကားသိႏုိင္ၾက၏။
ဉာဏ္ေတာ္သံုးပါးတို႔တြင္တတိယေျမာက္
ျဖစ္ေသာ ေစေတာပရိယဉာဏ္ဟူေသာ
သူတစ္ပါးတို႔သႏၱာန္ျဖစ္ေပၚေနေသာ
စိတ္အႀကံအမ်ဳိးမ်ဳိးကို မိမိ၏စိတ္ျဖင့္
ဆင္ျခင္၍ ခြဲျခားသိျမင္ျခင္းျဖစ္၏။
ဤေစေတာပရိဉာဏ္ကိုရရွိထားေသာ
ပုဂၢဳိလ္သည္ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ
အျခားသူတစ္ဦး၏ စိတ္အေျခအေနကို
သိရွိလိုေသာအခါ ဤဉာဏ္ျဖင့္ဆင္ျခင္
၍ ယခုဤလူအားတပ္မက္ေသာရာဂ
စိတ္ျဖစ္ေန၏။ မုန္းတီးေသာေဒါသ
စိတ္ျဖစ္ေန၏။ ေတြေ၀ေသာေမာဟ
စိတ္ျဖစ္ေန၏ စသည္အားျဖင့္ ခြဲျခား၍
သိျမင္၏။ တြန္႔ဆုတ္ေသာ စိတ္ျဖစ္ေန
သူ၊ တည္ၾကည္ေသာစိတ္ျဖစ္ေနသူ၊
ကိေလသာကင္းစင္ေသာစိတ္ျဖစ္ေန
သူ စသည္တို႔ကိုလည္းထိုနည္းတူပင္
သိျမင္၏။
အထက္ေဖာ္ျပပါ သံုးပါးေသာဉာဏ္ေတာ္
တို႔ႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား
သည္ ပုေဗၺနိ၀ါသႏုႆတိဉာဏ္ျဖင့္မိမိ
ႏွင့္တကြသတၱ၀ါမွန္သမွ်တို႔၏ အတိတ္
ဘ၀ ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ျပန္ေျပာင္းဆင္ျခင္
သိျမင္ေတာ္မူ၏။
ဒိဗၺေသာတဉာဏ္ျဖင့္ အေ၀း၌လည္းေကာင္း၊
အနီး၌လည္းေကာင္း၊ မ်က္ေမွာက္၌လည္း
ေကာင္း၊ မ်က္ကြယ္၌လည္းေကာင္း နတ္
ေတြ လူေတြေျပာဆိုသမွ်ေသာ စကားတုိ႔
ကို ၾကားသိလိုပါက အလုိရွိသလိုၾကားသိ
ေတာ္မူႏုိင္၏။
ေစေတာပရိယဉာဏ္ျဖင့္ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါ
တို႔၏ စိတ္အေျခအေနကိုဆင္ျခင္ၿပီးပုဂၢဳိလ္
အသီးသီးႏွင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာတရားကို
ေဟာၾကားေတာ္မူႏုိင္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ရဟန္းေဂါတမမွာထူးျခားေသာ
ဉာဏ္အျမင္မရွိဟု ေျပာဆိုေသာသုနကၡတၱ
၏ စကားသည္ မဟုတ္မမွန္လုပ္ႀကံေျပာ
ဆိုေသာ စကားသာျဖစ္ေၾကာင္းျပဆို
ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ဓမၼာစရိယ ဦးေမာင္ေမာင္ေလး
No comments:
Post a Comment